Komentarze użytkownika wositelec

Skandal wstyd i żenada

Książka: Meneliki, limeryki, epitafia, sponsoruje ruska mafia (Daukszewicz Krzysztof)
Autor: wositelec Dodany 04.08.2009 00:25

Świetna książka. Opisane jest życie meneli w żartobliwy sposób, wymienione są różne rodzaje meneli i to wszystko w jakiejś atmosferze polityki. W pięknych czasach żyjemy, ale ta książka udowadnia, że wciąż chętnie śmiejemy się z samych siebie.

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Wszyscy jesteśmy dziećmi bogów: Gdyby groby mogły mówić (Däniken Erich von)
Autor: wositelec Dodany 30.07.2009 18:02

Książka jest niesamowita. Opisane dosłownie wszystko, od starożytnych przekazów poprzez relacje naocznych świadków z późniejszych czasów, a kończąc na objawieniach maryjnych w Fatimie.

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Śladami Wszechmogących (Däniken Erich von)
Autor: wositelec Dodany 23.07.2009 23:28

Skończyłem niedawno tę książkę. Najbardziej zafascynował mnie opis boga Ganesia, którego "słoniowa trąba" ma być w rzeczywistości odzwierciedleniem przewodu tlenowego.

Zobacz całą dyskusję

Wspaniała, urzekająca atmosferą

Książka: Księga dżungli (Kipling Rudyard)
Autor: wositelec Dodany 23.07.2009 23:24

Muszę kiedyś znów przeczytać "Księgę dżungli". Najbardziej podobała mi się opowieść o tym, jak tygrys nabył na swoim ciele pręgi oraz o tym, jak zwrócił się po raz pierwszy przeciwko człowiekowi. Historia była naprawdę niesamowita. W dodatku te przepiękne opisy przyrody oraz zachowań zwierząt, np. "Małpy nie walczą inaczej jak w stu przeciw jednemu".

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Szok po przybyciu bogów (Däniken Erich von)
Autor: wositelec Dodany 23.07.2009 23:21

Od siebie dodam, że książka "Szok po przybyciu bogów" jest rewelacyjna. Erich von Daniken jest jedynym naukowcem, który porusza tematy przez wielu uważane za literaturę lub filmy science fiction. Wszystko wskazuje na to, że UFO odwiedzało ludzi już w czasach starożytnych, ale niestety wielu naukowców-teologów, a także naukowców-ateistów wrzuca to wszystko do worka z mitologią, która z góry musi być określona jako nieprawdziwa. Tymczasem gdyby tak...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Śladami Wszechmogących (Däniken Erich von)
Autor: wositelec Dodany 17.07.2009 00:26

Jestem już w zasadzie pod koniec książki i muszę przyznać, że jest rewelacyjna. Zamierzam przeczytać jeszcze więcej książek Dänikena, ponieważ w połączeniu z moją wiedzą na temat starych mitologii, Pisma Świętego oraz "Boga urojonego" Dawkinsa narysował mi się niezwykle klarowny obraz dawnej rzeczywistości i tego, jak tworzyły się niegdyś cywilizacje. Doszedłem do wniosku, że wszechświat to tak naprawdę niekończący się cykl przemian cywilizacyjny...

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Miasto utrapienia (Pilch Jerzy)
Autor: wositelec Dodany 17.07.2009 00:22

Zgadzam się. Książka jest niesamowita. Daje się zauważyć niezwykły talent literacki Jerzego Pilcha i jego niezwykłą umiejętność oceny rzeczywistości, podobnie jak to miało miejsce w książce pt "Moje pierwsze samobójstwo". Trzeba przyznać, że opisy człowieka uzależnionego od alkoholu są naprawdę dramatyczne, aczkolwiek nie tylko ze względu na to, że ów bohater jest uzależniony, ale przede wszystkim dlatego, że mimo swej nietrzeźwości posiada trzeź...

Zobacz całą dyskusję

Biblia ponadczasowa

Książka: Biblia (antologia; < autor nieznany / anonimowy >)
Autor: wositelec Dodany 03.07.2009 16:52

Zgadzam się. Biblia jest księgą ponadczasową i uniwersalną, więc każdy - niezależnie od swojej wiary czy niewiary - powinien ją przynajmniej raz w życiu dokładnie przeczytać.

Zobacz całą dyskusję

BIBLIA

Książka: Biblia (antologia; < autor nieznany / anonimowy >)
Autor: wositelec Dodany 03.07.2009 16:50

A dlaczego nie jest książką do oceniania? Ktoś, kto jest wyznawcą starożytnych bogów greckich, mógłby powiedzieć, że mitologia grecka nie jest książką do oceniania (tacy ludzie istnieją w dzisiejszych czasach). Można ją oceniać na 6, jeżeli jest się katolikiem, a jeżeli jest się sceptycznym umysłem - ocenia się ją jak się chce. Ja oceniłem na 2.

Zobacz całą dyskusję

Czy aby na pewno...?

Książka: Biblia (antologia; < autor nieznany / anonimowy >)
Autor: wositelec Dodany 03.07.2009 16:46

Jeżeli Biblia służy pogłębianiu wiary, to na pewno nie w większym stopniu niż łopata służy pogłębianiu ziemi. Wiadomo, że jeżeli ktoś jest ateistą albo wyznawcą innej religii, to nie będzie uważał jej za Świętą Księgę, tylko za element literatury. Tym bardziej nie będzie więc służyła ona takiemu ateiście lub innowiercy w celu pogłębienia wiary. Druga kwestia to już zupełnie inna sprawa: co do prawdziwości Biblii można snuć różne opinie, ale świat...

Zobacz całą dyskusję

Książka natchniona przez Boga

Książka: Biblia (antologia; < autor nieznany / anonimowy >)
Autor: wositelec Dodany 03.07.2009 16:39

Co do kwestii, że grzech o niej pomyśleć: ja jestem skłonny przychylać się do innego wyznania, a jakiego - nie powiem. Wyżej już napisałem całe swoje zdanie, a dodam tylko to, że Stary Testament na pewno nie został objawiony, ale wymyślony.

Zobacz całą dyskusję

Nowe informacje

Książka: Paktofonika: Przewodnik Krytyki Politycznej (Pisuk Maciej)
Autor: wositelec Dodany 02.07.2009 00:16

Zgadzam się z tą opinią. Książka jest naprawdę ciekawa i sprawia wrażenie, jak gdyby naprawdę przebywało się w otoczeniu bohaterów. Mam wrażenie, że takie książki, mówiące o zwykłych sprawach wśród niezwykłych ludzi, są najbardziej niezwykłe.

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Szalony weekend (Thompson Vicki Lewis)
Autor: wositelec Dodany 01.07.2009 16:29

Nie będę spoilerował, co wydarzy się w tej książce, ale moim zdaniem jest świetna. Jest to wspaniała opowieść o przyjaźni dwojga młodych ludzi, a w dodatku może przypominać doświadczenia z okresu dojrzewania, więc jest naprawdę fajna.

Zobacz całą dyskusję

Bardzo dobry obraz Polski i Polaków początku XXI wieku

Książka: Co z tą Polską (Lis Tomasz)
Autor: wositelec Dodany 01.07.2009 16:23

Z całym szacunkiem, również czytałem tę książkę. Wydaje mi się jednak, że jest trochę tak, jak we wszystkich jego innych książkach - skupia się na opisywaniu zalet stricte liberalnego ustroju w obecnej Polsce, co jest całkowicie niemożliwe, ze względu na to, że od co najmniej 20 lat od momentu upadku komunizmu nie jesteśmy w stanie "podźwignąć się" z takich problemów, jak przestępczość, bezrobocie i różnego rodzaju kryzysy. Wtedy, gdy Lis pisał t...

Zobacz całą dyskusję

Fascynacja światem natury

Książka: Włóczęgi Północy (Curwood James Oliver)
Autor: wositelec Dodany 01.07.2009 16:16

Dokładnie. Książka jest niezwykła, szkoda tylko że nie jest dostępna w bibliotekach żadnego mojego regionu (jestem z Kielc), więc niewiele osób ma szansę ją poznać, ale ja mam to szczęście, że zakupiłem ją przed wielu laty, kiedy była dostępna w księgarniach. Tak jak napisano wyżej: jest to wspaniała opowieść o przyjaźni niedźwiadka z psem, który wspólnie przeżywają złe i dobre przygody, a także o tym, jak samodzielne życie z dala od rodziny wpły...

Zobacz całą dyskusję

Każdy z nas ma w sobie coś z Bastiana...

Książka: Nie kończąca się historia (Ende Michael)
Autor: wositelec Dodany 01.07.2009 15:57

Mam zgoła odmienne zdanie: książka jest zdecydowanie lepsza od wszystkich części filmu. Niezwykłe opisy podróży Bastiana do Fantazjany, cały barwny świat sprawia wrażenie, jakby istniał w rzeczywistości, jakby był światem czytelnika. Podróże Bastiana i jego spotkanie z Atreju, lot na smoku szczęścia Fuchurze (w filmie nazwanym - nie wiedzieć czemu - Falkor), a potem wszystkie wędrówki, opisy bitew na terenie Fantazjany, różnorodne przekształcenia...

Zobacz całą dyskusję

Dzieje religii indyjskich

Książka: Mitologia indyjska (Jakimowicz-Shah Marta, Jakimowicz Andrzej)
Autor: wositelec Dodany 01.07.2009 15:34

Wszystko wskazuje na to, że kiedyś postaram się tę książkę przeczytać. Do tej pory nie miałem czasu, ale czytałem jej początek i wydawał mi się trochę "za nudny", ale kiedyś zapewne nadrobię zaległości i ją przeczytam. W końcu hinduizm jest jedną z najstarszych religii świata.

Zobacz całą dyskusję

Mitologia chińska

Książka: Mitologia chińska (Künstler Mieczysław Jerzy)
Autor: wositelec Dodany 01.07.2009 15:32

W pełni popieram. Mitologia chińska jest co prawda bardzo skomplikowana i trudna w zrozumieniu, zwłaszcza dla współczesnego Europejczyka, ale jednak da się ją przeczytać. Najciekawszy jest według mnie opis stworzenia świata przez Pan-Ku.

Zobacz całą dyskusję

Książka natchniona przez Boga

Książka: Biblia (antologia; < autor nieznany / anonimowy >)
Autor: wositelec Dodany 01.07.2009 15:20

Ja wystawiłem ocenę 2, ponieważ Biblia, a zwłaszcza Stary Testament, jest bardzo nudna. Trzeba długo i uważnie się wczytywać w niektóre fragmenty, żeby cokolwiek zrozumieć, a na dodatek większość rzeczy (jak choćby tak ważna kwestia, jak 10 przykazań Bożych) jest opisana tak pobieżnie, że każdy może interpretować na swój sposób, np. "Nie cudzołóż" jest bardzo ogólne i może oznaczać zarówno wszystkie kontakty pozamałżeńskie, jak również samo pomyś...

Zobacz całą dyskusję

Ciekawa, ale czyta się trudno...

Książka: Mitologia: Wierzenia i podania Greków i Rzymian (Parandowski Jan)
Autor: wositelec Dodany 30.06.2009 00:26

Mnie też bardzo podobała się ta książka. Może nie jest tak zwięzła i ciekawa jak wersja Roberta Graves'a, ale jednak zawiera wiele ciekawych rzeczy i zagadnień. Czytało mi się ją łatwo, szybko i przyjemnie. Uwielbiam mitologię grecką, zawsze mnie zastanawiało, czy ci bogowie istnieli naprawdę. Moim zdaniem jest w tym jakieś "ziarenko" prawdy.

Zobacz całą dyskusję

Smutno mi, Boże...

Książka: Biblia (antologia; < autor nieznany / anonimowy >)
Autor: wositelec Dodany 30.06.2009 00:22

Pismo Święte jest bardzo radykalne jak na dzisiejsze czasy. Jako młody człowiek o bardzo liberalnych i antyklerykalnych poglądach staram się traktować Biblię z przymrużeniem oka. Wszelkie opisy dotyczące cudzołóstwa są dla mnie jak zimny prysznic i kojarzą mi się z zasadą "nie oglądaj telewizji, bo rodzice nie pozwalają". Rozumiem, że trzeba być posłusznym Bożym przykazaniom (a jak się jest ateistą, to posłusznym prawu), ale unikanie spotykania s...

Zobacz całą dyskusję

Jak człowiek stworzył siebie

Książka: Jak człowiek stworzył bogów (Cepik Jerzy (pseud. Bart Robert D.))
Autor: wositelec Dodany 29.06.2009 20:45

Książka "Jak człowiek stworzył bogów" jest niezwykle ciekawa. Myślę, że naprawdę warto ją przeczytać. Opisuje w zwięzły sposób wszystkie najważniejsze religie (zresztą gdyby chciała opisać je jak najdokładniej, musiałaby się składać co najmniej z kilkudziesięciu grubych tomów). Jest też cennym i wiarygodnym źródłem informacji, o wiele mniej stronniczym niż np. "Bóg urojony" Richarda Dawkinsa. Ogólnie uważam, że warto ją przeczytać, chociaż moment...

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: