Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dożyła pięknego wieku. 88 lat to nie byle co. Niech spoczywa w spokoju.
Dawno nie dodawałęm czego słucham. Moje oceny przesłuchanych książek: Czarna kolonia - 3,5 Wywiad z Borutą - 3,5 Punkt cięcia - 4,5 Czarnoksiężnik z Północy - 3,5 Ostatni honorowy - 4,5 Konstytucja - 4,5 Demony Leningradu - 4,0 Król wojowników - 4,5 Cesarz ośmiu wysp - 4,0 Kompleks 7215 - 4,0 Oblężenie Macindaw - 3,0 Forta - 4,0 Kill’em all - 2,5 Zawsze mnie kochaj - 5,0 Wojownik - 5,0 Hel 3 - 4,5 ...
Nie uważam by mój post był niegrzeczny. Temat traktuje o tym by każdy kto ma ochotę pochwalił się jakie książki przeczytał w danym miesiącu i ewentualnie podyskutował na ich temat z innymi czytelnikami biblionetki. Ty dodatkowo dodałaś ilość stron każdej z nich jak by to były jakieś zawody, czy licytacja kto przeczytał więcej, co dla mnie wygląda trochę jak chełpienie się tym ile to ja potrafię przeczytać. Stąd postanowiłem wyrazić moją wątpliw...
Dopiero zacząłem przygodę z Mroczną wieżą. Jestem po przeczytaniu pierwszej części "Roland". Mam teraz dylemat. Kiedy czytać "Wiatr przez dziurkę od klucza". Nie jest ona ponumerowana jako tom ale biblionetka podaje tę pozycję jako część 4.5. Czy właśnie po czwartym tomie należy ją przeczytać?
Nie chce być uznany za niedowiarka ale jak dla mnie jest mało możliwe żę tyle tak obszernych książek przeczytałaś w jeden miesiąc.
Mam na półce "Problem trzech ciał" ale jakoś nie mogłem się zebrać. Twoja opinia mnie zachęciła i jak tylko skończę czytać Dziewięciu książąt Amberu na pewno po nią sięgnę.
Co przesłuchałem i co słucham teraz: Popiół i kurz: Opowieść ze świata Pomiędzy - 4 Redlum - 4,5 Ziemia skuta lodem - 4,5 Powstanie Warszawskie: Wędrówka po walczącym mieście - 3,5 Nawałnica mieczy: Stal i śnieg - 4,5 Odyseja kosmiczna 2001 - 4,5 Czapki z głów - 5 Walkiria w ogniu - 5 Konan Destylator - 3 Zew Walhalli - 4,5 Król - 3 Komornik - 4 Chór zapomnianych głosów - 5 Klucz Jeffersona - 3 Bitwa o...
Nie zgadzam się. Nie pozbawiamy się żadnej tajemnicy. Nie decydujemy o tym jak co się zakończy tylko o najbliższym kroku bohatera, np kierunku wędrówki, lecz nadal nie wiemy jakie konsekwencje przyniesie ten wybór. Gdy bohater stanie na rozstaju dróg to my wybieramy którą drogą ma podążyć a nie autor. Jak dla mnie nie ma w tym nic co by mogło pozbawić czytelnika niepewności a wręcz przeciwnie. To że sami kierujemy losem bohatera jeszcze bardziej ...
Marcin Mortka napisał książkę dla dzieci gdzie dziecko decyduje o losie bohaterów. Każda strona kończy się pytaniem do dziecka co woli by bohater zrobił. Zazwyczaj są 2, 3 opcje do wyboru które odsyłają nas do konkretnej strony. W konsekwencji książka zawsze kończy się tak samo (happy end) ale ścieżki do jej zakończenia są różne. Ta książka to jedna z historii o Tappim. O tym, jak na Szepczący Las padł czar
Podziele się kolejnymi moimi ocenami audiobooków: Sycylijczyk - ocena 4,5 Malowany człowiek: Księga I - ocena 4,5 Na srebrnych skrzydłach - ocena 4,5 Malowany człowiek: Księga II - ocena 4,5 Pielgrzym - ocena 4 Król złodziei - ocena 4,5 Za garść srebrników - ocena 5 Podniebne asy - ocena 4 Gwiazda zaranna - ocena 4,5 Miecz i kwiaty: Tom 3 - ocena 4 Trucizna - ocena 4 Narodziny Walkirii - ocena 5 Teras słucha...
Wątki kryminalne nie są powiązane. Powiązane są wzajemne relacje głównych bohaterów względem siebie. Ale to chyba nie stanowi poważnego problemu. Niemniej jednak zalecam czytanie zgodnie z chronologią.
Mnie się bardzo podobała. Stawiam ją zaraz po Aniołach i Demonach. Ma swoje słabe strony, ale jak dla mnie niewiele książek ich nie ma. Jeżeli kolejna powieść Dana Browna będzie trzymała taki poziom jak Inferno to chętnie sięgnę po nią.
Jak że bliska mi jest Twa recenzja. Miałem podobne odczucia podczas jej czytania. NIe rozymiem zachwytu nad tą książką. W połowie książki miałem nadzieję żę uda się temu Saracenowi z zamachem gdyż polubiłem go bardziej niż głównego bohatera.
Przesłuchałem kilka audiobooków więc podziele się z Wami moją oceną. Tym razem bez rozpisywania się na ich temat. Wezwał nas honor - ocena 4,5 Chłopcy 3: Zguba - ocena 4,5 Bóg marnotrawny - ocena 4 Złoty syn - ocena 4,5 Ruiny Gorlanu - ocena 4 Ochłap sztandaru - ocena 3,5 Honor to my - ocena 4,5 Granica rzeczywistości - ocena 4 Tehanu - ocena 3 Bracia w chwale - ocena 4,5 Płonący most - ocena 4,5 Pomnik cesarzo...
Niestety nie zgodzę się z Tobą. Jak na tak grubą książkę to akcji prawie nie ma. Głównie gadanie i powolny opis kolejnych poczynań polskiej załogi bez cienia emocji. Napewno lepsza niż tom 1 ale nie umywa się do Achai (nie licząc tomu 3 który był beznadziejny). Tajemniczość wątku tytułowego Pomnika to jedyny plus tej książki.
Jak dla mnie książka Puco była 200% lepsza niż ekranizacja Coppoli. Film bardzo skrutowo opowiadał tę historię. Pominięto wg mnie wiele elementów dających smaczek i klimat tej historii.
Polecam cykl "Pan lodowego ogrodu" autorstwa Jarosława Grzędowicza. Nie znam żadnej osoby której by nie przypadła do gustu. Odradzam Wiedźmina. Jest jak dla mnie przereklamowany i spodkałem już kilka osób które myślą podobnie. Shogun jest świetny ale jak na początek chyba nieodpowiedni. Lepszy na pierwszy raz jest Król szczurów. Polecam Ojca Chrzestnego. Klimat tej książki wciąga od pierwszych stron i dla 16 latka może być magnesem do...
Ja kupuje na stronie Reklama usunięta Jest taniej niż w arosie. Ale czytając posty poprzedników zauważyłem że na Reklama usunięta jest jeszcze taniej.
Niestety dla Ciebie wszystkie części łączą się ze sobą. Mimo że każda kończy jakiś wontek to jednak ten główny pozostaje nie rozwiązany. Mimo wszystko uważam że jeżeli Ci się spodoba to znajdziesz czas by poznać dalsze losy bohaterów cyklu. Star Carrier ma już 6 tomów i trzeba czekać na kolejny. Odyssey One ma 4 tomy i choć się zakończył to autor nie doprowadził jednego z wontkow pobocznych który ma być kontynuowany w jakiejś kolejnej serii te...
Podzielę się kolejnymi wrażeniami z wysłuchanych audiobooków. Miecz i kwiaty: Tom 2 - Ocena 4. Gratka dla miłośników wypraw krzyżowych. Drugi tom o przygodach Gastona de Baideaux i jego kompanów nie obniża lotów i trzyma stały dobry poziom. Bardzo dobrze oddany klimat tamtych czasów, ciekawa fabuła sprawiają, że czas spędzony z tym audiobookiem nie jest czasem straconym. W tej części Gaston nie jest już tylko zagubionym młodzikiem, tylko prawd...
Polecam polskich autorów: Miłoszewski Zygmunt Mróz Remigiusz (pseud. Løgmansbø Ove) Oraz cykl Millenium: Millennium
Dawno nie dziliłem się swoimi opiniami o wysłuchanych książkach więc chyba nadeszła pora. Sztywny - Ocena 2,5. Niestety słabiutko. Po Gołkowskim spodziewałem się dużo więcej. Universum Stalkera, a tak naprawdę bardzo mało akcji w zonie. Nic tylko picie, pindolenie, wulgaryzmy i znów picie, ćpanie, pindolenie, itd. Nie jestem wyczulony na tego typu sprawy, wręcz przeciwnie lubię jak nie jest kolorowo i autor nie boi się wtrącać niecenzuralne sł...
Przeczytałem, lub wysłuchałem 100 książek. Mała ilość czasu na czytanie, ale byłem w trakcie budowy domu dla mojej rodziny, więc słuchawki były na uszach :) 74 – audiobooki 6 – wersje papierowe 20 – książki dla dzieci Najlepsze audiobooki: 1. Ostatni bastion 2. Marsjanin Najgorsze audiobooki: 1. Spirala nienawiści 2. Czerń 3. Saddam Husajn Największy zawód: 1. Pomnik cesarzowej Achai: Tom 1 2. Sztywny 3. www.ru2012.p...
Uzupełnienie wysłuchanych audiobooków wraz z krótką moją opinią na ich temat. Ekspozycja - Ocena 4,5 . Moja druga przygoda z Remigiuszem Mrozem i była przyjemniejsza niż za pierwszym razem. Tym razem nie Chyłka, a Wiktor Forst w roli głównej choć postać pani prawnik został wspomniana w książce. W brew większości opinii Ekspozycja jest wg mnie lepszą książką niż Kasacja. Zdecydowanie więcej się dzieje i ciekawiej. Widać, że autor lubi mocne za...
Dla mnie Marsjanin był w tym roku jednym z dwóch nejlepszych audiobooków. Z tytułów które podałaś chętnie wysłucham Legion jak tylko wpadnie mi w ręce.
Przesłuchałek kilka audiobooków więc podzielę się z Wami swoimi opiniami o nich. Anioły muszą odejść - Ocena 4. Długo przymierzałem się do wysłuchania tej książki. Sam początek był obiecujący, dalej zrobiło się dosyć nudno, trąciło opowieścią wigilijną jak to duchy oprowadzają nas po czasach minionych pozwalając przyjrzeć się scenom z historii. Wg mnie autor przemycił sporo swoich opinii na tematy historyczne i pewne posunięcia postaci histor...
Z tego co się oriętuję to Tropem Xameleona jest powieścia a nie zbiorem opowiadań, a zarazem kontunuacją przygód głównego bohatera.
Nie wiem czy tylko z grą był, a jeśli chodzi o wprowadzenie do biblionetki wersji audio to zgadzam się z Tobą. Jednak z tego co się orientuję nie jest możliwe wprowadzanie dwóch pozycji o takim samym tytule, tego samego autora. To tak jak by wprowadzać różne wydania książki chociaż w tym przypadku różnica jest ewidentna pomiędzy komiksem, a jego dźwiękową adaptacją.
Trylogia nordycka Marcina Mortki. Ostatnia saga Wojna runów Świt po bitwie
Niedawno natknąłem się na opis tej książki gdzie dowiedziałem się że jest to właśnie debiut jakiejś polskiej pisarki wydany pod pseudonimem.
Aktualizacja kolejnych wysłuchanych książek. Najdalszy brzeg - ocena 4,5 - Znów zrobiło się ciekawie. Po nudnych Grobowcach Atuanu bałem się że podobnie będzie z tą książką. Naszczęście obawy się nie potwierdziły i wysłuchałem tej książki z zaciekawieniem. Lektor w osobie Andrzeja Ferenca dodawał klimatu książce. Znów wróciła moja sympatia do Pani Ursuli. Błoto - ocena 4,5 - Moje pierwsze spodkanie z Panem Gołkowskim i naprawdę udane. Cieka...
Zdecydowanie najtaniej jest na Reklama usunięta Ja zawsze tam kupuję.
Dzięki za odpowiedź. W takim razie muszę się zaopatrzyć we wcześniejsze części lub wymienić się z kimś na inną książkę.
Coś udało mi się przesłuchać więc trochę opiszę wrażenia. Benito Mussolini… jakiego nie znamy - ocena 3 - Znowu trochę historii która mnie chwilowo wciągnęła. Audiobook wydawnictwa Bellona jak zawsze dobrze zrealizowany. Dowiedziałem się z niego o sławnym Duce. I to czego się dowiedziałem wywróciło o 180 stopni moją opinię o nim. Okazuje się że mało wiedziałem o tej postaci historycznej. W odróżnieniu od Hitlera on w swojej ojczyźnie jest boh...
Co nas nie zabije kupiłem niedawno w papierze i jak tylko skończe Tai Pana to będę ją czytał więc audiobooka raczej już nie przesłucham.
Kolejna porcja zakończonych audiobooków. Czwarta czterdzieści pięć - ocena 3,5. Książka historyczna i nam Polakom może być bliska. Traktuje o obronie Westerplatte. Fajnie mi się słuchało ponieważ wstyd się przyznać o tej części historii II wojny światowej nie wiele wiedziałem mimo że ta tematyka mnie interesuje. Czyta Jan Wilkans i robi to poprawnie. Wydawnictwo Bellona zawsze dodaje wstawki muzyczne i w książkach historycznych w których się s...
Fakt nie pomyślełem że wiedząc o narratorze to że nie jest szczery psuję sobię trochę frajdę z czytania takiej książki. Z jednej strony chciałbym przeczytać taką książkę z drugiej wolałbym nie wiedzieć z góry o narratorze. Chyba jednak się powstrzymam. Kiedyś może wpadnie mi w ręce taka ksiażka z przytpadku. Mimo wszystko dziękuję wszystkim za chęć pomocy.
Ja ostatnio zakochałem się w space operach. Jeżeli lubisz te klimaty to polecam w miarę nowe pozycje dwóch autorów. Jak dla mnie super. Currie Evan Keith William H. Jr (pseud. Douglas Ian, Douglass Keith)
U mnie to samo się dzieje. Zauważyłem jeszcze jeden błąd. W aplikacji mobilnej mam ocenionych książek 303 a na stronie 288. Jakaś rozbieżność się wkradła.
Kilka audiobooków za mną. Korsarz Jej Królewskiej Mości - ocena 3,5 - sięgnąłem po tego audiobooka ponieważ ostatnio kilka razy wpadła mi książka o piratach, bitwach morskich gdzie pojawiała się postać korsarza Sir Francisa Drak'a. Audiobook który tu opisuje jest właśnie o nim. Jest to książka historyczna opisująca bardzo skrótowo dzieje tego kapitana. Fajnie się słucha i dobrze jest zaznajomić się nieco z historią jeżeli kogoś interesuje ta te...
Dawno żadna recenzja nie zniechęciła mnie aż tak bardzdo do książki. Chyba nie będzie mi dane się z nią zapoznać.
Korona śniegu i krwi jest też w wersji gdzie czyta Roch Siemianowski. Bardzo lubię tego lektora ale też słuchałem jak Ty słuchowiska. Powiem szczerze ze w tym konkretnym przypadku chyba taka forma bardziej mi odpowiada przez co książka nabierała patetyczności która w takiej literaturze jak dla mnie jest pożądana. Sejf już słuchałem. Autor w tym przypadku jest też lektorem audiobooka. Jak na "amatora" dobrze mu to wychodzi ale widać brak doświad...
Wysłuchałem od ostatniego mojego wpisu kilka audiobooków: Nie tylko Titanic - ocena 3. Audiobook w którym autor opowiada o różnych katastrofach statków, niejednokrotnie tragiczniejszych od tragedii Tytanika a nieznanych. Ciekawe źródło wiedzy na ten temat. Lektor średni ale audiobook krótki więc da się wytrzymać. Ostatni bastion - ocena 5,5. Blisko doskonałości. Cała seria Odyssey One jest świetna w w trzecim tomie emocje sięgają zenitu. C...
Tu się zgadzam. Przykładowo Władca pierścieni jest w kilku pozycjach. Podział jest tam nie tylko na tytuły ale często na wydania. Wg mnie nie jest to dobre. Niemnej jednak ta ilość ocen... Trochę za wolno Biblionetka jest usprawniana.
Za mną też już kilka audiobooków od ostatniego wpisu: - www.ru2012.pl (Ciszewski Marcin) - 2,5 - najsłabsza część cyklu. Roch Siemianowski w formie. - Porucznik Jamróz (Ciszewski Marcin) - 4 - poszedłem za ciosem i zakończyłem całą serię. Niecała godzina SUPERPRODUKCJI z efektami dźwiękowymi. Całkiem fajne uzupełnienie ale krótko. - Zagadka Kuby Rozpruwacza (Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz)) - 4,5 - Bardzo dobra kontynuacja Jakub...
Też zdaję sobie sprawę że autor beletrystyki nagina fakty i zmyśla niestworzone rzeczy dla uatrakcyjnienia książki. Nie traktuje literatury pięknej jako źródła informacji na jakiś temat. Czasem jednak autor porusza jakiś temat który mnie skłania do zasięgnięcia informacji w pozycjach naukowych aby zweryfikować to o czym pisze i zaspokoić swoją ciekawość.
Bardzo możliwe. Ten temat zainteresował mnie ponieważ jestem miłośnikiem starych filmów kung-fu i stąd moje dociekania na ten temat.
O Napoleonie nie wiedziałem. Muszę się dopytać przyjaciela który jest doktorem historii i specjalizuje się w czasach Napoleońskich.
Nie może być. Science fiction to fantastyka naukowa która ma właśnie poparcie w nauce. W tej książce są wampiry i inne nadprzyrodzone i dziwne zjawiska. Fantasy może nie klasyczne ale jednak zdecydowanie z tym gatunkiem mamy do czynienia. Fantastyka jest pojęciem ogólnym w którym mieści się zarówno fantasy jaki i sf.
Prosto i na temat. Dzięki.
Dziękuję wszystkim za propozycje. Już będę się rozglądał za tymi książkami. Jak ktoś jeszcze ma coś godnego polecenia to proszę bardzo.
Potrzebuję swego rodzaju rekomendacji a katalog biblioteczny mi w tym nie pomoże. Pozatym po to jest to forum żeby dzielić się doświadczeniami książkowymi. Rada idź do biblioteki niestety mi nie pomogła. To jest jedna z opcji której nie wybrałem. Wybrałem biblionetkę. Nie chodzi mi żeby ktoś mi polecał książki których nie czytał.
Przeczytałem cykl o Achai i pierwszy tom pomnika. Pierwszy tom Achai bardzo dobry, drugi dobry a trzeci słaby. Pomnik jak dla mnie to pomytłka. Nie podoba mi się wogóle fabuła. Język i sposób pisania w żadnaj z książek mi nie przeszkadzał. Radzę mimo wszystko przeczytać i samemu sobie wyrobić opinię. Zwolenników i przeciwników tych ksiażek jest mniej więcej po połowie. Może okazać się że będziesz należał do tej pierwszej połowy. Słowo jeszcze o W...
Thorgal zakończony. Oceniam go na 4. Jakość wykonania 6. Fabuła ok ale krótko, i mało rozbudowane ale to zrozumiałe ponieważ to adaptacja komiksu. Mimo wszystko fajny pomysł i super realizacja.
Odyssey One - W samo sedno zakończone. Super, oceniam na 5. Lektor też super. Później wziąłem się za Grobowce Atuanu. Ziemiomorze 2 słabsze od pierwszej części. Ocena 3.5. Lektor bardzo dobry. Teraz słucham Thorgala. Superprodukcja od Sound Tropez zapowiada się fajnie po pierwszych dźwiękach.
World Waz Z oceniam na 4,5. Lektror też dobry. Polecam tego audiobooka. Nie zawiodłem się. W międzyczasie przesłuchałem też Ryjówkę przeznaczenia. Superprodukcja SoundTropez zrobiona bardzo profesjonalnie. Córce się podobała. Oceniam na 4,5. Teraz słucham 2 część Odyssey One. Mój ulubiony lektor Roch Siemianowski i gatunek space opery gwarantuje udaną zabawę.
Karaibska krucjata: La Tumba de los Piratas: ocena 4. Marcin Mortka w wersji dla dorosłych OK. Teraz przyszedł czas na World War Z. Podobno dobra książka. Po pierwszych rozdziałach zapowiada się obiecująco.
Zgadzam się z Tobą że informacje w tego typu książkach trzeba traktować z należytą ostrożnością. Niemniej jednak stanowią często dla mnie impuls aby poszukać informacji na zadany temat. Jak wspomniałeś o książkach Dana Browna to ja wspomnę trochę o książkach Steva Berrrego. Pisze on książki o podobnej tematyce jak Brown. W jego książkach na końcu zawsze znajduje się mowa od autora w której opisuje co jest prawdą z tego co napisał a co sobie wym...
Książki o Tappim są bardzo mądre i fajnie napisane. Nic dziwnego że dzieciaki je lubią. U nas też ja jestem lektorem, a nawet żekł bym że tworzę słuchowisko. U nas każda postać ma swój unikalny głos. Jak się zapomnę i czytam normalnie to córka mnie gani i przypomina że przecież wiewiórka Śmigaczka inaczej mówi :) Jakiś czas temu wpadła nam w ręce jedna z części o Tappim w której to dziecko kieruje losami Tappiego. Każda strona kończy się pytaniem...
Wampira z MO oceniam na 4. Lepszy niż część pierwsza. Teraz trochę pirackiej przygody. Karaibska krucjata część 2. Marcin Mortka króluje w moim domu. Wraz z córka czytamy o przygodach dzielnego wikinga Tappiego. Autor pisze książki dla dzieci i dla dorosłych więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Słuchasz jeszcze raz co już słuchałaś? Mam kilka audiobooków które bardzo mi się podobały i nie miał bym problemu by znów z zainteresowaniem przesłuchać je kolejny raz ale jest tyle innych ciekawych których nie słuchałem że szkoda mi czasu na te które znam. Jak książkę jakąś czytałem to też audiobooka już nie słucham.
Pomnik cesarzowej Achai oceniam na 2,5. Ogólnie słabiutko. Fabuła słaba. Postacie słabo zarysowane przez co ciężko je polubić. Z Achaią niewiele wspólnego poza miejscem akcji i to 1000 lat po tamtych wydarzeniach. Dziwię się skąd tak wysoka ocena. Jeżeli chodzi o nagranie to całkiem spoko. Lektor dobrze czyta choć dla mnie trochę za wolno. Jak się go przyśpieszy do 1,2 podstawowej prędkości to jest ok. Teraz słuchm Wampira z MO. Pilipiuk jako a...
Tropiciel Pauliny Hendel gorszy niż część pierwsza. Ocena 4. Teraz słucham Pomnik Cesarzowej Achai.
Opłaciło się. Pani Ursula zdała egzamin. Czarnoksiężkik zasłużył na dobre 4,5. Teraz czas na Pauline Hendel i jej Tropiciela.
"Odyssey One: Rozgrywka w ciemno" zakończona. Ocena 5. Naprawde dobra space opera. Fajny cykl się zapowiada. Polecam. Teraz będę słuchał Czarnoksiężnika z Archipelagu. Trochę za podpowiedzią vikt ten wybór. Mam nadzieję że się opłaci.
Zgadzam się z Tobą. Niestety lektor w tej produkcji został źle dobrany. Audiobook sporo na tym stracił. Ja bym obsadził chyba Jacka Rozenka w roli lektora.
Piknik na skraju drogi skończony. Ocena 4,5. Naprawdę fajna książka. Majselbaum jako lektor bardzo dobry. Brakuje mu jeszcze do moich mistrzów Siemianowskiego, Gosztyły i Rozenka ale i tak lepiej niż wielu innych lektorów. Przyszła pora na kolejną space operę czyli Odyssey One.
Tak widziałem że już są wydane te słuchowiska. Mam w planach za jakiś czas wysłuchać Sezon burz. Krew elfów słuchałem ale w wersji gdzie czyta Roch Siemianowski. Ogólnie nie jestem jakoś miłośnikiem Wiedźmina. Chociaż sam pomysł na głównego bohatera mi pasuje to uważam że jego przygody nie są zbyt ciekawe. Zdecydowanie dużo bardziej podobała mi się Trylogia Husycka jeżeli chodzi o Sapkowskiego. Mimo wszystko mam zamiar "zaliczyć" całą sagę o Wied...
Ciemna materia tom 5 Star Carrier zakończona. Ocena 5. Naprawdę bdb space opera. Trzyma poziom poprzedniczek. Czekam na kolejne części. Wiem że autor ma plany wydać co najmniej jeszcze dwie części. Teraz słucham Samotność anioła zagłady autorstwa Szmidta. Ostatnio u mnie przeplatanka postapo i space oper. Wciągnołem się w ten wir.
Metro 2034 zakończone. Stawiam ocenę 4 bo jednak trochę gorsze niż pierwsza część. Krzysztof Gosztyła jak zawsze w formie. Teraz przyszła kolej na ostatnią z wydanych części Star Carrier.
Bangarang zakończone. Niby nic nadzwyczajnego ale jak słucham to przypominają mi się czasy jak sam byłem chłopcem i to jest fajne, dletego ocena 4. Teraz chyba będę słuchał Metro 2034. Podobno gorsze niż część pierwsza ale nie przekonam się dopuki nie wysłucham.
Miłoszewskiego nie słuchałem i raczej nie będę słuchał bo mam od niedawna trylogie o Szackim w papierze (dostałem w prezencie). Na razie przeczytałem pierwszą część i muszę powiedzieć że bardzo mi się podoba pióro Miłoszewskiego. Historia w porządku ale nic nadzwyczajnego niemniej jednak czyta się bardzo fajnie i szczerze polecam. Nie wiem jak ma się wersja audio ale chyba nie najgorzej sądząc po bestsellerach audioteki.
Star Carrier tom 4: Odchłań zakończony. Ocena 5. Cała seria jak na razie trzyma bardzo wysoki poziom. Powoli "space opery" stają się moim ulubionym rodzajem fantastyki. Jak zakończę tę serie to chyba sięgnę po Evana Currie ale to dopiero za jakiś czas. Jako że nie słucham ani nie czytam dwóch podobnych książek po kolei przyszła pora na Bangarang Jakuba Ćwieka.
Strażnik zakończony. Ocena 4,5. Bardzo lubię klimaty postapokaliptyczne więc może stąd taka ocena. Książka nie jest prowadzona w szybkim tępie ale ma to swój urok. Pokusił bym się o stwierdzenie że jest lekko młodzierzowa i głównie do takiego odbiorcy skierowana ale mnie jeakoś to nie raziło jak w niektórych innych książkach. Bo niestety za młodzierzowymi nie przepadam. Wielki plus za stwory, zjawy i inne poczwary wywodzące się głównie ze słowiań...
Myślę że kiedyś przyjdzie czas na Czrnoksiężnika. Na chwilę obecną postanowiłem coś polskiego autora i padło na Paulinę Hendel i Zapomnianą księgę: Strażnik. Czyta ją jeden z trzech moich ulubionych lektorów Pan Roch Siemianowski więc liczę że miło będzie się słuchało.
Zakończyłem opowieści z Mekhańskiego pogranica: Północ-Południe. Pierwsza część (północ) całkiem niezła. Były słabsze i naprawdę ciekawe opowiadania. Niestety część o południu nie przypadła mi do gustu. Lubię fantasy ale ostatnio nie mogę w tym gatunku spodkać nic co by mi się naprawdę podobało. Od czasów Pana Lodowego ogrodu nic nawet nie przybliżyło się do jego poziomu. Teraz planuję coś z S-F ale jeszcze nie wiem co. Mam 3 tytuły do wyboru. ...
Zdecydowanie warto. Osobiście lubię ten typ S-F. Podobno nazywa się go hard S-F jako że wszystko twardo trzyma się praw fizyki. Wystarczy tylko sobie wyobrazić postęp technologiczny który to wszystko umożliwia. Opisy gwiezdnych bitew, ciekawa fabuła, bohaterowie w niej zawarci czyni ten cykl naprawdę wartym uwagi. Wcześniej nie spotkałem się z tego typu literaturą. No może Niezwyciężonego Lema bym zaliczył jeszcze do tego gatunku ale ogólnie niew...
Starr Carrier tom 3 już za mną. Cieszę się bo utrzymał poziom poprzednich i należy mu się solidna 5. Teraz chwila oddechu od tego typu powieści (nigdy nie czytam ani nie słucham po kolei dwóch części cyklu książkowego). Do telefonu załadowałem już Opowieści z Mekhańskiego pogranicza: Północ-południe. Liczę na dobrą lekturę bo wiele dobrych opini słyszałem o tej książce.
Niestety zawiodłem się na książce "Wieszać każdy może". W porównaniu z poprzednimi słabiutko. Mimo wszystko czekam na kolejne przygody Jakuba Wędrowycza. Mam do niego chyba jakiś sentyment. Ale narazie ocena 3,5 to max za tę część. Teraz słucham 3 tom Star Carrier. Poprzednie dwa tomy bardzo mi się podobały i liczę żę tym razem będzie podobnie.
Czytałem 'Korona śniegu i krwi" i bardzo mi się podobała. Pani Cherezińska opisuje w niej czasy rozbicia dzielnicowego za życia Przemysła II. Barwne postacie które nabrały cech ludzkich przez co spojrzałem innym okiem na historię. Długo jeszcze po skończeniu tej lektury nad nią dumałem. Świetny styl pisania jak dla mnie. Szczerze polecam.
Słuchałem wołanie kukułki. Napisz proszę jak wrażenia po skończeniu Jedwabnika.
Korona śniegu i krwi Pani Cherezińskiej skończona i szczerze polecam. Teraz słucham Wieszać każdy może Pilipiuka.
Słuchałem pierwszą część cyklu Wołanie kukułki też w wykonaniu Stuhra i przyznam że całkiem przyjemnie wspominam. Na początku nieco irytowały mnie fragmenty dialogów kobiecych gdzie były wg mnie komicznie przeczytane ale po pewnym czasie przestałem na to zwracać uwagę. Ogólnie nie mam innych zarzutów co do lektora którego jak do tej pory tylko w tym audiobooku słyszałem. Mimo wszystko mam swoją wielką trójkę która po wielu przesłuchanych audiobo...
To samo można powiedzieć o Diunie czy Władcy pierścieni a jednak różnica w ilości głosów jest ogromna. Teraz jednak Shogun zajmuje należyte miejsce na głównej liście rankingowej i myślę że będzie to dla niego swego rodzaju reklamą która przysporzy mu nowych czytelników.
Wyleciałem ostatnio z biblionetkowego obiegu i dopiero dzisiaj spostrzegłem że Shogun osiągnął pułap 1000 głosów i znalazł się na liście najlepszych książek. Fajnie. Podejrzewam że to pomoże powiększyć grono miłośników tej książki.
Star Carrier: Środek ciężkości skończony. Oceniłem na 5. Bardzo dobre SF. Teraz przyszedł czas na "Lewa ręka boga".
Skończyłem Crux'a a tym samym cykl Nexusa. Książkę oceniam na dobrą. Obie pozycje były dobre. Lektor nieco za wolno czytł jak dla mnie ale odpowiednia aplikacja do słuchania audiobooków na telefonie odpowiednio ją przyśpieszyła nie wpływając na naturalność czytanego tekstu. Kciążka ocena 4 a lektor 3,5. Trochę inne S-F niż do tej pory czytałem czy słuchałem. Ogólnie polecam. PS. Teraz w słuchawkach dróga część cyklu Star Carrier Iana Douglasa...
Z wymienionych pozycji czytałem i oglądałęm jedynie Ojca Chrzestnego i Łowcę androidów i w obu przypadkach książka była zdecydowanie lepsza. Żeby było jasne żę filmy dla mnie były super ale książki to absolutna rewelacja.
He he. Tak to jest jak się na telefonie pisze a palce za duże.
Polecam tego autora: Hearn Lian. Myślę ze to cos w klimacie jakim szukasz. Nie czytałem jeszcze tego ale z relacji kolegi myślę ze by pasowało.
Skonczylem Red rising i szczerze polecam. Teraz na tapecie Crux Pana który się nazywa Nam Ramez.
Może jednak warto było ja dokończyć. Czasem książki potrafią się rozkrecic. Ta nie była taka zła. Fakt Zajdla bym jej nie dal ale była pewna odmiana. Książki SF z kulinariami w tle jeszcze nie cztalem az do tej.
Grillbar Galaktyka okazał się lekkostrawny ale to nie było wykwintne danie. (ocena 3,5) Obecnie słucham Red Rising: Złota Krew - Brown Pierce. Po Kilku pierwszych rozdziałach zapowiada się fajnie. Coś w stylu Igrzysk śmierci. Zobaczymy jak będzie dalej.
1. Seksmisja 2. Rio Bravo 3. Pulp Fiction 4. Rambo Pierwsza Krew 5. Incepcja 6. Kill Bill 1,2 7. Obcy: Decydujące starcie 8. Jak rozpętałem II wojnę światową 9. Armia Ciemności 10. Władca Pierścieni Skazani na Shawshank Leon zawodowiec Wielka ucieczka Pluton ;)
Wysłuchałem "Święty chaos" Cezarego Harasimowicza. Podobno najpierw powstał audiobook a dopiero później książka pisana. Forma audioserialu fajna. Podobało mi się choć zakończenie takie nagłe i zostawiające duży niedosyt. Możę będzie kontynuacja? Ogólnie polecam. Ocena 4,5. Teraz wziąłem na tepetę Grilbar Galaktyka Maji Lidii Kossakowskiej. Po dwuch rozdziałach jest całkiem śmiesznie choć nie wciągnęło mnie jeszczę za bardzo. Zobaczymy jak będ...
Nie każdy potrafi czytać będąc w jadącym pojeździe. Duży odsetek osób dostaje zawrotów głowy, czy innych dolegliwości lokomocyjnych w trakcie czytania podczas jazdy. PS. Odradzam czytanie podczas kierowania samochodem ;) tu audiobook też się sprawdzi.
Może Ciebie satysfakcjonuje 15 min dziennie na czytanie, mnie nie. Tak z doskoku to mogę sobie gazetę poczytać a nie książkę. Niektórzy może tak potrafią w 5 min wolnego czasu przeczytać stronę, dwie i odłożyć książkę do następnej takiej okazji. Ja osobiście nie oglądam TV poza sporadycznymi przypadkami, na internecie spędzam parę min dziennie w przerwach w pracy (praca przy komputerze) a jak do domu wracam to owszem czytam ale córce ponieważ te...
Nie ma fanów audiobooków którzy mogą się podzielić swoją wiedzą na temat lektorów czy konkretnych audiobooków?
Nie wydaje mi się by był to dobry pomysł. Ma bardzo małe szanse powodzenia. W dzisiejszych czasach przesłanie książki w wersji elektronicznej internetem nie przysparza dużych problemów a na pewno jest dużo bezpieczniejsze i szybsze niż to co proponujesz.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)