Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Też pasuje, ale oni jednak nie szli aż tak długo.:)
Zostało do odgadnięcia (trochę ułatwiam): 2. Sami nie wiecie co w przyprawie znajdziecie 3. Migotała duszyczkami fiołków 4. Nietypowo paskowany 5. W nieco zgniłych rumieńcach ale nie chorobowych 6. Kamienny przekładaniec wyśniony 10. Pomocnym lusterkiem 11. Kłody z wygryzionych szerokości 12. Bardzo długo po piasku 14. Za diamentem szekspirowskim u wicedyrektor
Bardzo irytująca momentami główna bohaterka, ale książke szybko się czyta. Tyle, że po lekturze niewiele zostaje.
nooo =( mi też przykro =( nadrobię next time =)
6. "Kamień na kamieniu" Myśliwskiego?
9. Julian Tuwim - Deszczyk. ???
Ten serial to pomyłka na całej lini. Książkę czytałam i nawet mi sie podobała, ale serial jest po prostu nudy. Ciągnie się jak flaki z olejem. A obsada aktorska... szkoda słów. Aktorzy źle dobrani, nawet wiekowo. Aktor grający Tomasza lepiej by pasował do roli księgowego, a nie leśnieczego, który pół życia mieszkał w surowych warunkach... I długo by można mnożyć przykałady. Wniosek jest prosty, książkę można przeczytać, serial należy ominąć. :...
12. Sidney Sheldon - Piaski czasu. ???
Kamil Gołaszewski - ur. w 1990 r., mieszka w Zawierciu. Laureat ogólnopolskich konkursów literackich, m.in. Marka Hłaski, Haliny Snopkiewicz, "Kaczego Pióra 2007", "Lipy 2007". Publikował w czasopismach literackich, m.in. w "Fa-arcie" i "Portrecie". "Rozpad" jest jego debiutancką powieścią. "Przerażający opis samotności. Obsesyjnie powtarzane zwroty oddające w pełni rozpad więzi międzyludzkich. Książka, która drażni. Książka, która wciąga. Wyr...
12. "W pustyni i w puszczy"? hi, hi...
3. Królowa śniegu? Ona tam coś robiła z duszyczkami, nie? Poza tym tak bajkowo tu ostatnio :)
Nie, kamienie całkiem dosłownie. :)
Powiedziałabym, że piaski bardziej kanoniczne. :)
Tak! :))
6. Królewna na ziarnku grochu ?
Ale blisko. :) Ja te zagadki wymyśliłam z głowy rano przed wyjściem do pracy i bałam się, że znowu coś pokręciłam, ale nie - znalazłam, uff, i rumieńce i zgniłe. Nie zielone. :)
Ok, napiszę do Ciebie na priv. :)
Niestety, w Twoim schowku nie ma pozycji na wymianę, więc nie wiem, na co mogłabym wymienić... Jeśli nie masz nic do wymiany, to mogę Ci po prostu oddać, to, co Cię interesuje.
10. Królewna Śnieżka?
1. Amadeusz (wywiera niesamowite wrażenie, piękna muzyka) 2. Troja (oglądałam z nastawieniem na typowy hollywoodzki gniot, szybko zmieniłam zdanie:)) 3. Oliver Twist (pierwszy mój film Polańskiego, świetny) 4. Jumpin' Jack Flash (wg mnie najlepsza komedia sensacyjna, niestety niedoceniona, rewelacyjna Whoopi Goldberg) 5. Człowiek, który płakał (piękny, mało słów, dużo gestów, spojrzeń, bardzo poetycki) 6. Imię róży (niezwykła scenogr...
14. Perły i wieprze?
12. "Alchemik"? Bo tam coś o pustyni było, więc to może to...
Dobre, ale nie to, trochę starsze od chłopca. A paski bliższe ciału niż piżama. :)
5. Zielone jabłuszko? :)
Tak. :)
Według mnie Weronika chciała umrzeć nie dlatego, że się nudziła, ale dlatego że brakło jej celu w życiu. Czegoś, do czego mogłaby dążyć i kogoś z kim by to robiła...Nic się na działo więc po co żyć? A samo targnięcie się na życie to już zmiana. To początek, który sprawia że życie Weroniki nagle nabiera sensu...czyli jest warte tego by je kontynuować. Jedna z lepszych książek, choć gdy ja czytałam parę lat temu to miałam wrażenie że znam ju...
7. "W poszukiwaniu straconego czasu"
"Ten obcy" to była jedyna w owym czasie lektura, która mnie zachwyciła( a było to chyba z 20 lat temu).Czytałam ją z prawdziwą przyjemnością i żałowałam że tak szybko się skończyła:). Drugi raz coś takiego przeżyłam dużo później czytając książkę "Mistrz i Małgorzata". Potem było już wiele super książek, ale "Ten obcy" to była pierwsza taka prawdziwa literatura. Wcześniej istniały dla mnie głównie baśnie narodów wschodu.
Chętnie przygarnęłabym Antychrysta. Co ty na to?
Dokładnie, całkowicie się z Tobą zgadzam. Te filmy mają w sobie jakąś niepowtarzalną magię. Jednak z własnego doświadczenia wiem, że powinno się je dozować sporadycznie, bo z czasem zaczyna się mieć poczucie,że indyjscy scenarzyści nie mają oryginalnych pomysłów na fabuły. Nie można porównywać ich z hollywoodzkimi produkcjami, bo jest to zupełnie inny świat, inna kategoria. Pozdrawiam:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)