Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Gdybym była pozerem, raczej nie pozowałabym na Twoim miejscu z tą książką. Warto przeczytać, dla samego poznania fenomenu Murakamiego. Proza tego pana nie ma jednak, moim zdaniem, szczególnych walorów myślowych, Murakami po prostu wie jak pisać, żeby było poczytnie i niestety - jak widać - doskonale zaspokaja wymagania duchowe ogółu, czerpiąc pełnymi garściami z kiczowatego "Alchemika" Paulo Coelho. Będąc literackim snobem, jednak stroniłabym o...
Na Nesbo trafiłam w czasie desperackich poszukiwań autora, który zapewniłby mi takie emocje jak Stieg Larsson..lecz po przeczytaniu serii o Harrym Hole nie mogę się zgodzić z określaniem Nesbo jako następcy ... jest o wiele lepszy. Stworzona postać, dialogi, tempo akcji, wyprowadzanie czytelnika w pole - perfekcyjne. Według mojej opinii jedno się Nesbo nie udało - zakończenie. W żadnym wypadku nie jest ono dla mnie zachwycające - jest nieautentyc...
Wieści o znalezionych w łazience szanowanego architekta, pana Thippsa, zwłokach nieznanego osobnika dotarły do lorda Petera Wimseya bardzo szybko. I oznaczały jedno: nową sprawę do rozwikłania dla rasowego detektywa-amatora. A za takowego uważał się przecież po pamiętnym odnalezieniu szmaragdów lady Attenbruy. Do tego jeszcze okazuje się, że śledztwo w sprawie nagiego nieboszczyka w wannie - któremu pozostawiono tylko złote binokle na nosie - ...
Jak to możliwe, że w Japonii ciąża trwa dziesięć miesięcy? Czemu w Indonezji coraz większą popularność zyskuje poród z zastosowaniem hipnozy? Po co w Armenii niespokojnym małym dzieciom wkłada się pod poduszkę ostry nóż? Jak smakuje i na co wpływa napój zrobiony z gniazd jaskółek, który piją chińskie matki? Praktyki młodych mam z całego świata bardzo się różnią. Mogą zaskakiwać, budzić wątpliwości, a nawet niepokój... Poród: naturalny i bez zn...
128 :-)
Wygląda na to, ze sukces wydanej w 2011 roku powieści "Kod władzy" zachęcił autora do napisania książki będącej niejako kontynuacją opisanych w niej wydarzeń. Przerażające eksperymenty, tajemnicze istoty i wielki światowy spisek. Tajemniczy Victor Orwellsky po raz kolejny odsłania przed czytelnikiem wielką intrygę, za którą stoją możni tego świata. Tym razem znanym z poprzedniej części bohaterom przyjdzie stawić czoło mrocznym eksperymentom ...
Te urocze baśnie z pewnością zachwycą każde dziecko. Piękne i przemawiające do małego Czytelnika ilustracje sprawią, że przeżyje każdą przygodę wraz z jej bohaterem, dzięki czemu na długo zapamięta mądrość płynącą z opowieści. [Wydawnictwo Jedność, 2006]
Porywająca opowieść o zdradzie, tragedii i tajemnicy rodzinnej. Po dłuższym pobycie w Londynie 33-letni Justin Fisher osiedla się wraz z żoną i synkiem w południowej Kalifornii. Próbuje tam odnaleźć swą rodzinę, z którą przez lata nie miał kontaktu. Trudność polega na tym, że Justin niewiele pamięta z dzieciństwa, nie potrafi też wytłumaczyć, dlaczego żył z dala od swoich bliskich. Niedługo po przyjeździe dowiaduje się, że jego rodzice nie ż...
Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek - średnio przypadła mi do gustu, aczkolwiek pomysł niezły. Sny Carlosa Ruedy - dobra książka, polecam wszystkim Rok wilkołaka - chyba nigdy nie przekonam się do twórczości Kinga... i jeszcze męczę od miesiąca - Pod słońcem Toskanii: U siebie we Włoszech - nie mogę przez nią przebrnąć... jakoś ciężko się czyta i brakuje tej magii, która myślałam, że zagości...
U mnie dosyć cieniutko w tym miesiącu: 1. Poniedziałkowe dzieci - 6 2. Źle ma się kraj: Rozprawa o naszych współczesnych bolączkach - 4 3. Pospieszne, osobowe - 4 4. Prima aprilis: Nepomuk - 4 5. Kobieta do zjedzenia - 5
Historia brudu (4,5) Tajemniczy płomień królowej Loany: Powieść ilustrowana (3) Stanąć na nogi (5) Wielka księga Tao (5,5)
Mój książkowy listopad, całkiem niezły: 1 Osobliwy dom pani Peregrine - 5 - wspaniała książka, jest recenzja (Lutka, nie moja) dziękuję Engo 2 Niedziela, która zdarzyła się w środę - 5 - rewelacyjne są te reportaże, dziękuję Dot 3 Planeta samych chłopców - 5, dziękuję Marginesku 4 Trędowata - 2 - ach, ta Mniszkówna. Dziękuję, Biblionetkołaju. Czytałem w ramach akcji "Listopad z Trędowatą" - i tak się dobrze bawiłem! 5 Rozwód niedoskonały -...
- Robert Shearman: Wrzawa śmiertelnych - Aleksander Zołotko: Żywiciele - Bradley Denton: Orzeł Adacki - Ursula K. Le Guin: Inna opowieść albo rybak z Morza Śródlądowego - Paul Jessup: Otwórz oczy - Suzanne Church: Dołącz, całuj, leć - Ted Chiang: Automatyczna niania Dacy'ego - Olga Onojko: Lotnik i dziewczyna - Neil Gaiman: Przypadek śmierci i miodu - Dylan Horrocks: Steam Girl - Dan Simmons: Kochanek doskonały [Solaris, 2012]
Mój listopad był bardzo nierówny. Chronologicznie: Oskarżona: Wiera Gran (4,0) Aż strach cokolwiek napisać. Książka rozpala dyskutantów na wielu forach internetowych i nie tylko (trwa proces sądowy wytoczony autorce przez żonę i syna W. Szpilmana). Niemniej jednak książkę warto przeczytać. Ze względu na studium staczania się w szaleństwo, a także za wywołanie refleksji jak wydarzenia z kilku miesięcy życia mogą determinować dalszy los człowie...
Pierwsza z dwóch ksiąg komiksu opartego na podstawie pierwszej części bestsellerowej trylogii Stiega Larssona "Millennium. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet". Scenariusz komiksu stworzyła szkocka pisarka Denise Mina, w Polsce ukazały się jej powieści "Pole krwi", "Martwa godzina" i "Ostatnie tchnienie". Za grafikę odpowiadają artyści: Argentyńczyk Leonardo Manco znany z rysunków do "Hellstorm", "Blaze of Glory", "Apache Skies" czy słynneg...
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - 5.0 Ja, Ozzy: Autobiografia - 5.0 - Dużo lepsza książka niż by można się spodziewać. Jakiś potwór tu nadchodzi - 4.0 - Tu lekkie rozczarowanie. Za bardzo to psychodeliczne, jak dla mnie. Bóg rzeczy małych - 4.5 Opowiadania z piaskownicy - 5.5 - Powtórka. Piątkowska to jedna z moich ulubionych autorek literatury dla dzieci. Felix, Net i Nika oraz Świat Zero - 5.0
Zdziwiłam się trochę widząc u mnie tylko dwie przeczytane książki... no cóż, tak wyszło... Są to: 1. Najdłuższy tydzień: Opowieść o hell weeku - finale najbardziej morderczego treningu świata - 4,5 2. Wiek cudów - 4,5 Poza tym męczyłam Lilka . Poległam... Zaczęłam Biegnij , lecz to też okazało się nie to... Może skończę jednak. Jestem w trakcie czytania Stan zdumienia i już wiem, że przeczytam do końca, gdyż bardzo mnie wciągnęła o...
"Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka [5,5] audiobook Przenośne drzwi [4] Pratchett to to jednak nie jest, ale czyta się bez bólu. "A co ciebie obchodzi, co myślą inni?": Dalsze przypadki ciekawego człowieka [3] audiobook Byłoby lepiej, gdyby nie straszliwie rozwlekła opowieść o pracach komisji ds. wypadku Challengera. Kraken [5] Upadłe Anioły [5] Jeśli bóg jest [4,5] Cały czas miałem wrażenie, że ...
Nie żebym była złośliwa ale JUŻ nie wiesz, do czego są zdolne trzydziestolatki? :P ;) Opis pierwsza klasa! - od razu mam ochotę przeczytać :D
Zakład o miłość (1,5) Aż gniew twój przeminie (4,5) Raki pustelniki (5) Na pastwiska zielone (5) Jednorożec (2,5) Znajomi na stanowiskach (4) W obronie jedzenia: Manifest wszystkożerców (5,5) Schudnąć bez diety: Jak osiągnąć wymarzoną figurę (3) Srebrzynek i ja: Elegia andaluzyjska (5,5) akcja Nobliści Owczym pędem, czyli moi przeczytani Nobliści
Lapidarium (5) Lapidarium II (5) - To nie jest forma, do jakiej przyzwyczaił mnie Kapuściński, ale te zbiory złotych myśli czyta się świetnie, a i zadumać się można. Brązownicy: I inne pisma o Mickiewiczu (3) - trochę zaniżyłam średnią. Temat wybitnie ciekawy, ale nie mogłam przez całą lekturę się pozbyć wrażenia, że Boy co chwila powtarza to samo, tylko innymi słowami. No i niestety w połowie książeczki zaczęło ostro wiać nudą. Obecnie cz...
Pewnemu Bardzo Dobremu Mikołajowi chciałam podziękować za Bale maturalne z piekła Myślę, że jak przeczytam, to spróbuję się wkręcić na jakąś studniówkę. Dziękuję baardzo ;)
Zaczęłam nie tak, jak powinnam. Obejrzałam film, by dopiero potem zabrać się za powieść. Na skutek tego przed oczami wciąż miałam kadry i ujęcia, a nie, jak zwykle przy lekturze, swoje wyobrażenia. Nie paliłam się specjalnie do sięgnięcia po książkę, właściwie dopiero ekranizacja mnie zachęciła. Nie była taka zła, podobała mi się, i chciałam dowiedzieć się, jak wygląda literacki pierwowzór. Andrea Sach nieoczekiwanie otrzymuje propozycję ...
Sięgając po książkę "Twarz pod maską" Agnieszki Głowackiej, nie bardzo wiedziałam, co mnie czeka. Ciekawa powieść? Babskie romansidło? Poruszający dramat? Opisu z okładki nie czytałam. Nieufnie spojrzałam na jego sporą długość i doszłam do wniosku, że dam się zaskoczyć i nie sprawdzę, ile treści zechciał zdradzić wydawca. Zaskoczenie okazało się spore, bo takiej liczby zdarzeń, zwrotów akcji i niespodzianek nie przewidziałam. Dwie postaci, dwi...
Są ludzie, którzy nie potrafią osiąść w jednym miejscu. Gnani ciekawością, chęcią przeżycia przygody czy poznania tego, co dla nich tajemnicze pakują torby, plecaki, wkładają na głowę kapelusz, na stopy wygodne buty i ruszają przed siebie, kierowani marzeniami, popychani adrenaliną. Do takich osób należy znana wszystkim wielbicielom literatury podróżniczej Beata Pawlikowska. Łatwiej pewnie wyliczyć te miejsca, w których Blondynki jeszcze nie było...
Ja posiadam papierową po angielsku - nie jest napisana trudnym językiem.
Przeczytane: Profesor [1] - ogromne rozczarowanie, najgorsza z książek sławnych sióstr, jaką miałam okazję czytać Kamizelka [5] - powtórka, niesamowita nowela - co do tego zdania nie zmieniłam Konrad Wallenrod [5.5] - powtórka z liceum, nie wiedziałam, że Mickiewicz będzie w stanie mnie jeszcze tak zaciekawić Świętoszek [4] - kolejna powtórka z liceum, Molier jednak bardziej mnie zainteresował, gdy się jeszcze uczyłam, teraz brak zac...
Dziękuję kolejnemu Mikołajowi, tym razem z Katowic i tym razem aż za dwie książki Joanny Chmielewskiej - "Pech" oraz "Jak wytrzymać ze sobą nawzajem". Dziękuję i pozdrawiam serdecznie! :)
W Dolinie Muminków (Jansson Tove) [4,5] Agatha Raisin i tajemnice salonu fryzjerskiego (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion))[4] Potępieni (Palahniuk Chuck (Palahniuk Charles Michael))[5] Agatha Raisin i martwa znachorka (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion))[4] Disko (Dziewit Anna (Dziewit-Meller Anna)) [4] - sprawnie napisana, ale jednak zbyt wulgarna
Miałam listopad dobry razy trzy i bardzo dobry razy jeden. Dobry: Zestaw do śmierci Świetlisty cudzoziemiec Wakacje Mikołajka I bardzo dobry: Epidemie i zarazy "Epidemie i zarazy" polecam, naprawdę niezła lektura, warto spędzić z nią czas. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)