Autor: adas
Data dodania: 15.02.2016 15:00
Wielka powieść, która przynajmniej na połowie swych stron wywołuje raczej irytację niż zachwyt. I to nie na zasadzie "blokowego czytania", ot teraz mamy 10 genialnych stron, ale następne 20 jest zepsutych, więc można je pominąć, nie, to się zdarza w ramach jednego rozdziału (a często są one króciutkie), czasem wręcz strony. I jest to irytacja zarówno fabularna, jak i literacka. Pojawiają się chwyty rodem z podrzędnego, acz popularnego romansu, partie nużące moralnie, a od niektórych fraz aż bolą...
Autor: Louri
Data dodania: 05.05.2016 11:40
2001: Prawdziwa historia Neda Kelly'ego
2002: Życie Pi
2003: Vernon
2004: Linia piękna
2005: Morze
2006: Brzemię rzeczy utraconych
2007: Tajemnica rodu Hegartych
2008: Biały Tygrys
2009: W komnatach Wolf Hall
2010: Kwestia Finklera
2011: Poczucie kresu
2012: Na szafocie
2013: Wszystko, co lśni
2014: Ścieżki północy
2015: Krótka historia siedmiu zabójstw
2016: Sprzedawczyk
2017: Lincoln w Bardo
2018: Burns Anna "Milkman"
2019: Testamenty
2019: Dziewczyna, kobieta, inna
2020: S...
Autor: fugare
Data dodania: 14.09.2022 14:51
„Można zamknąć koszmar w książce, jeśli nada mu się formę i znaczenie, w prawdziwym życiu koszmar nie ma jednak formy i znaczenia. On po prostu jest. A kiedy króluje koszmar, to jest tak, jak gdyby na całym świecie nie było nic oprócz niego.”*
Nie sądziłam, że tak trudno będzie mi napisać o książce, która wywarła na mnie tak wielkie wrażenie, a której antywojenne przesłanie jest teraz tak czytelne, jak jeszcze nie było w momencie jej wydania. A.C. Grayling - sekretarz kapituły Nagrody Bookera...
Autor: fugare
Data dodania: 01.01.2023 09:57
"Rok samych dwójek" - ten tytuł mógłby z powodzeniem trafić na listę przykładowych chwytów marketingowych, stosowanych, a nawet nadużywanych w mediach internetowych, które zapowiadają coś zupełnie innego, niż czytający znajduje po otwarciu tekstu. Rok 2022, nie był oczywiście rokiem dwójek, ani tym bardziej jedynek w moich ocenach. Ocenach, dotyczących zresztą z reguły, stopnia przyjemności, zainteresowania tematem, czy inspiracji jakich dostarczyła lektura, a może jeszcze, lub nawet przede wszy...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...