1.
Fotografia cyfrowa: 100 najlepszych sztuczek i trików (
Sheppard Rob): parę nowych informacji na temat fotografii, ale nie jest to jeszcze Ten Najlepszy Podręcznik Fotografii, którego wciąż poszukuję. Ocena: 4.
2.
Kubuś Puchatek (
Milne Alan Alexander (Milne A. A.))
: wzięłam się za tą pozycję z miną cierpiętnicy, bo kojarzyła mi się jedynie z głupawą animowanką dla dzieci. Tymczasem spotkało mnie bardzo pozytywne zaskoczenie. Piękna książka dla dzieci. Ocena: 4.
3.
Reguły giełdy: Żelazne zasady największych inwestorów (
Mauldin John F.): na temat giełdy wypowiadają się praktycy z niezaprzeczalnymi sukcesami. Podejścia różnorodne, niekiedy wzajemnie się wykluczające. Przydatna pozycja poszerzająca wiedzę i przydatna w opracowywaniu własnej strategii inwestycyjnej. Inspirująca. Ocena: 3.
4.
Urodziłam się dziewczynką (antologia;
Harris Joanne,
Welsh Irvine,
Lette Kathy i inni)
: opowiadająca o tym, co w naszym świecie wstrząsające i nieprzyjemne. Niby pisana przez osoby mające doświadczenie z pisarstwem, ale nie robi większego wrażenia. Ocena: 3.
5.
Pretendent do ręki (
Seth Vikram)
: myślałam, że książka będzie o szukaniu męża, a tymczasem bardzo miła niespodzianka. Najłatwiej porównać książkę do "Wojny i pokoju", z tymże tutaj mamy do czynienia z wersją indyjską. Szeroki obraz społeczeństwa i zasad, jakie nim rządzą, opowieść o polityce, pieniądzach, normach społecznych i obyczajach. Zakończenie niepodobne do niczego, co do tej pory czytałam - mistrzostwo w odwzorowaniu prawdziwego, namacalnego życia i ludzkich charakterów. Duży minus za nieprawdopodobną opasłość powieści. Ocena: 3.
6.
Dawid Copperfield (
Dickens Charles (Dickens Karol))
: miła odmiana po wcześniejszych, umiarkowanie udanych przygodach z Dickensem. Historia dobrego, niewinnego chłopca, która jakoś tak naturalnie wciąga i zmusza do kibicowania jego poczynaniom. Ocena: 4.
7.
Fotografia kulinarna: Od zdjęcia do arcydzieła (
Young Nicole S.): przystępnie opracowane rozdziały dotyczące obróbki cyfrowej. Dopiero po nich dotarło do mnie, jak ogromne znaczenie mają subtelne modyfikacje w programach do grafiki. Dodatkowo bardzo podobało mi się opracowanie uzyskiwania satysfakcjonujących rozmyć, z czym się do tej pory w literaturze o fotografii nie spotkałam. Ocena: 4.
8.
Inwestycyjny poradnik bogatego ojca czyli W co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa (
Kiyosaki Robert T.,
Lechter Sharon L.): Kiyosaki powraca i grzmi: "Bierz się, dziecię, za siebie i zaczynaj inwestować!". Dobre przypomnienie informacji poznanych w "Bogatym ojcu...", jakichś bardziej satysfakcjonujących rozwinięć brak. Ocena: 3.
9.
Odwaga: Pokonaj strach, zyskaj pewność siebie i ciesz się życiem! (
Ford Debbie): pozycja, z której jedno ćwiczenie może się okazać przełomowe w moim samorozwoju. Ocena: 3.
10.
Hrabia Monte Christo (
Dumas Aleksander (ojciec; Dumas Alexandre))
: wręczam sobie nagrodę za pokonanie tej opasłej pozycji w rekordowo krótkim czasie. Historia wciągająca, wartka akcja, postaci trochę mało wyraziste. Ocena: 4.
11.
Biblia (antologia;
< autor nieznany / anonimowy >)
: tak naprawdę zwątpiłam i nie doczytałam do końca. Ocena: 3.
12.
Nowy wspaniały świat (
Huxley Aldous)
: odkrycie miesiąca. Stylistyka podobna do tej poznanej przez "Rok 1984" i "Opowieść podręcznej", ale sama książka niepowtarzalna i napisana z rozmachem, choć oszczędna pod względem objętościowym. Ocena: 4.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.