Dodany: 24.07.2005 21:29|Autor: eliot

Książki i okolice> Konkursy biblionetkowe

By wszystko szło sprawnie


Przygotowując i prowadząc konkurs doszłam do kilku wniosków i stwierdziłam, że je tu zamieszczę. Jeśli ktoś będzie miał pomysły na usprawnienie konkursów itp. to niech je tu wpisuje.
A oto do czego doszłam:

1. Proście uczestników, by wysyłali jak najmniej maili z odpowiedziami, bo potem trudno się w nich połapać. Ja miałam tylko 14 uczestników i czasami nie byłam pewna czy się nie pomyliłam w obliczeniach, a co będzie jak w jakimś konkursie weźmie udział 30 osób? Lepiej wysłać odpowiedzi trochę później niż każdą z nich osobno (choć takiej sytuacji nie miałam), co nie znaczy, że radzę tego zabronić.

2. Do zapisywania wyników zrobiłam sobie tabelkę, którą codziennie uzupełniałam (poziomo numery pytań, pionowo uczestnicy, wpisywałam liczbę punktów za każde pytanie, na końcu sumę punktów), oczywiście każdy może zrobić jak mu wygodnie, to moja propozycja


3. Jeśli będziecie dawać pytania dodatkowe, to lepiej do wszystkich cytatów, bo w innym wypadku konkurs jest trochę niesprawiedliwy; niestety doszłam do tego wniosku za późno, ale człowiek uczy się na błędach :-)

Poza tym proponuję, by w temacie podawać tytuły konkursów, bo niedługo się ich może trochę uzbierać, a nie sądzę, by każdy pamiętał ich kolejność, kiedy z jakiegoś powodu będzie chciał do któregoś wrócić.

To wszystko. Proszę o inne spostrzeżenia
Wyświetleń: 4237
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 11
Użytkownik: bogna 24.07.2005 22:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Przygotowując i prowadząc... | eliot
ad.1
Z komentarzy, kiedy uczestnicy konkursu dzielą się z nami swoją radością, kiedy coś odgadną, wynika, że lepiej chyba zostawić możliwość wysyłania odpowiedzi na raty. Zdaję sobie sprawę, że to może być uciążliwe dla organizatora, ale ktoś odgadł już część, wysyła, potem jeszcze coś sobie przypomina...
Któryś z organizatorów pytał mnie o regulamin konkursu. Nie ma regulaminu i chyba nie będzie. To ma być chyba zabawa, a nie sztywne reguły. Tak myślę...

Rzeczywiście, podawanie nazwy tematu w tytule Konkursu może być przydatne. Nawet tylko otwierając okienko "Konkursy" będzie mozna wtedy zobaczyć od razu, z jakimi problemami toczyliśmy zmagania, popieram.
Użytkownik: Fruktoza 24.07.2005 22:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Przygotowując i prowadząc... | eliot
Ja również bylem organizatorem takiego konkursu, więc wiem, że sporządzenie tabeli jest konieczne, inaczej wszystko się gmatwało. Jest ona tym bardziej pomocna, kiedy w rozwiązaniu konkursu wypisuje się, który z uczestników udzielił bezbłednej, a który częściowo poprawnej odpowiedzi na pytany fragment.
Myślę, że dosyłanie odpowiedzi wcale nie jest aż tak przesadnie kłopotliwe, o ile uczestnik w każdym z maili uwzględni również odpowiedzi, na które odpowiedział za wcześniejszym podejściem. Jeżeli ma się przejrzystą tabelkę, to wystarczy tylko powstawiać haczyki w odpowiednich rubrykach i policzyć sumę punktów.
Ja mam również taki pomysł, by organizator, jeden dzień przed zakończeniem konkursu spojrzał na wystawione oceny książek uczestników i wysłał im pomocnicze maile: "Przypatrz się fragmentowi nr X, czytałeś go, nie jest Ci obcy, itp.". A co Wy sądzicie o tym, czy nie jest to aby zbyt duże ułatwienie?
Użytkownik: eliot 25.07.2005 13:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja również bylem organiza... | Fruktoza
Wydaje mi się, że podpowiedź w postaci wskazania, które książki ktoś czytał jest całkiem fajnym pomysłem. Zresztą sama tak zrobiłam w pewnym przypadku, z tym że nie napisałam o jakie fragmenty chodzi.
W ogóle starałam się pomagać osobom, które do mnie napisały. Dlatego warto przysłać choćby kilka niepewnych odpowiedzi, bo zawsze można na tym zyskać. Choć to oczywiście zależy od zasad, jakie wprowadzi organizator.
Użytkownik: bogna 25.07.2005 14:10 napisał(a):
Odpowiedź na: Wydaje mi się, że podpowi... | eliot
Organizator? Sami jesteśmy organizatorami i sami możemy sobie tworzyć zasady. Pisałam już, że żadnych regulaminów tworzyć nie będę.

Przyznaję, że przeglądałam listy ocenionych książek. To był jednak pierwszy konkurs, mało prawidłowych odpowiedzi, ciekawa byłam, dlaczego.

Myślę, że każdy kto prowadzi konkurs może sam postanowić, co i jak będzie robić. Wszystko zależy przecież też od tego, ile czasu może konkursowi poświęcić. Ci, co biorą udział w konkursie mają naogół dużo ocenionych książek. Jeżeli przyjdzie np. 30 odpowiedzi (optymistka?), to przejrzenie takich list liczących grubo ponad tysiąc pozycji, a potem prowadzenie korespondencji w tej sprawie, może być kłopotliwe.

Podpowiedzi, może... Ale w taki sposób, aby były sprawiedliwe dla wszystkich. Jak to zrobić, nie wiem.

Użytkownik: Raptusiewicz 25.07.2005 14:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Organizator? Sami jesteśm... | bogna
Właśnie się zastanawiam, czy lepiej od razu napisać konkursowiczom, ile i które fragmenty odgadli, żeby mieli szansę zgadywać dalej, czy też trzymać ich w niepewności do końca, bez takiej podpowiedzi?
Użytkownik: eliot 25.07.2005 14:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie się zastanawiam, ... | Raptusiewicz
Ja robiłam w ten sposób, że jeśli ktoś podał złą odpowiedź to mu o tym pisałam, jeśli nie odpowiedział na pytanie dodatkowe, to mu o nim przypominałam, ale jak ktoś mi napisał, że Eowina wyszła za Faragorna (a nie Faramira) to odjęłam pół punktu i nic nie mówiłam, bo choć mam miękkie serce, to to moim zdaniem by już była przesada.
Użytkownik: Raptusiewicz 25.07.2005 14:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja robiłam w ten sposób, ... | eliot
Acha, niezły pomysł. Ale jeśli ktoś ma wszystko dobrze, i nie napisze się mu o tym, to on nie wie:))
Użytkownik: eliot 25.07.2005 14:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Organizator? Sami jesteśm... | bogna
Pisząc o organizatorze miałam na myśli osobę przygotowującą konkretny konkurs.
Użytkownik: bogna 25.07.2005 14:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Pisząc o organizatorze mi... | eliot
Niech kazdy organizator napisze swoje zasady we wstępie przed fragmentami konkursowymi. Jasno wtedy wszystko musi określić i niestety trzymać się tego do końca.
- czy będzie zawiadamiał o poprawnych odpowiedziach
- czy będzie zawiadamiał o błędnych odpowiedziach
- czy będzie przeglądał listy ocenionych książek i podpowiadał (jak?)
- ile razy mozna przysłać błędną odpowiedź
itd.
Myślę, ze po kilkunastu ;-) konkursach sprawa organizacji unormuje się sama...
Użytkownik: Czajka 25.07.2005 14:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Wydaje mi się, że podpowi... | eliot
Wskazanie, że ktoś czytał książki, a nie odgadł fragmentów to bardzo fajny pomysł, bo nie naprowadza wprost, ale zachęca do dalszego myślenia i ponownego czytania fragmentów. No i dodaje otuchy. :-)
Użytkownik: Raptusiewicz 25.07.2005 14:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja również bylem organiza... | Fruktoza
Pomysł fajny, ale pracy nad takim sprawdzamniem byłoby ohoho:) Jeśli ktoś sie podejmie, to ja nie mam nic przecwko;)
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: