Dodany: 25.11.2016 08:25|Autor: WiadomościOpiekun BiblioNETki

3 osoby polecają ten tekst.

Pracodawca Przyjazny Czytającym – nowa akcja Czytaj.pl


Pracodawca Przyjazny CzytającymTemat czytania – a raczej nieczytania – książek przez Polaków to zawsze kwestia gorąca i prowokująca wiele dyskusji: w ubiegłym roku, według badań Biblioteki Narodowej, aż 63% naszych rodaków nie miało w ręku ani jednej książki. Między innymi dlatego w ramach akcji „Czytaj PL” uruchomiono program „Pracodawca Przyjazny Czytającym” – największe krajowe i międzynarodowe firmy postanowiły postawić kandydatom na pracowników dodatkowy warunek. Otóż poszukują osób, które nie tylko mają odpowiednie kwalifikacje, ale także czytają rocznie co najmniej jedną książkę. Do akcji przyłączyli się już Wedel, internetowa platforma sprzedaży odzieży Answear czy duże koncerny medialne jak Agora i Interia, a więc firmy, które z rynkiem książek mają niewiele wspólnego.

Do wielu znanych już zalet czytania dochodzi zatem kolejna: czytanie książek może ułatwić ci znalezienie pracy. W przypadku wielu ogłoszeń rekrutacyjnych pracodawcy będą traktować je jako „mile widziane”, w innych – jako dodatkowy walor. Każda firma biorąca udział w programie zyskuje tytuł „Pracodawcy Przyjaznego Czytającym”, a także zniżki na e-booki i audiobooki dla zespołu swoich pracowników.

Organizatorami akcji są Krakowskie Biuro Festiwalowe i platforma Woblink.

Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni – mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego. – Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do prowadzonych przez nich firm.  Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży.

[…] Nie jest ważne, czy wybieram kryminały, romanse, literaturę z najwyższej półki, czy biografie. Istotne jest, że tak samo jak pracodawcy biorący udział w akcji, uważam czytanie za ważne. Zachęcam też pracowników, aby pokazywali akcję swoim szefom. Do programu może dołączyć każdy pracodawca. Zgłoszenia odbywają się za pomocą strony internetowej akcji […] – mówi Paweł Polański z Woblink.com.

Pełna lista pracodawców, którzy przystąpili do programu dostępna jest na oficjalnej stronie akcji "Czytaj PL": czytajpl.pl

*

Źródło i grafika: czytajpl.pl/praca

Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 10
Użytkownik: miłośniczka 25.11.2016 09:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Temat czytania – ... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Świetna akcja!
Użytkownik: pani-marta 26.11.2016 15:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Temat czytania – ... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Akcja super, ale przeraża mnie tak niskie kryterium - JEDNA rocznie? Ja rozumiem, że lepszy rydz niż nic, ale to żaden wyczyn i kryterium jakby wymyślone na siłę - bo niższego się przecież nie da ustalić...
Użytkownik: margines 26.11.2016 16:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Akcja super, ale przeraża... | pani-marta
Mnie też przeraziło i załamało to kryterium:(
Jednak… patrząc na to, że co jakiś czas ogłaszane jest, że ileś procent ludzkości nie przeczytało… ANI JEDNEJ książki - ta jedna książka w ramach „tego zrywu czytelniczego” ma jakiś tam sens. Albo coś na kształt sensu. Chociaż i tak wygląda przerażająco.
Użytkownik: ilia 26.11.2016 16:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Akcja super, ale przeraża... | pani-marta
Tak, akcja jest bardzo dobra, tylko to kryterium - przeczytania najmniej 1 książki rocznie!!! - toż to śmiech na sali. I co? Te firmy, które w swoich kryteriach przyjęcia do pracy będą miały ten warunek, uważają że zyskają osobę czytającą? Jeśli tym minimum byłoby chociaż 5 książek, można by podyskutować, czy osoba czytająca 5 książek rocznie jest osobą czytającą, natomiast jeśli ktoś przeczytał przez cały rok tylko jedną książkę, na pewno nie jest osobą czytającą.

No, ale firmy, które zatrudnią osoby czytające 1 książkę w roku i tak zyskają tytuł „Pracodawcy Przyjaznego Czytającym”. Śmieszne!
Użytkownik: aleutka 26.11.2016 17:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, akcja jest bardzo do... | ilia
Mysle ze akcja ma zachecic do czytania raczej i biorac pod uwage statystyki nie jest to smieszne kryterium. Jesli wierzyc raportowi Biblioteki Narodowej w 2015 63% Polakow nie przeczytalo ani jednej ksiazki, spada tez czytelnictwo krotkich tekstow.
Użytkownik: jolekp 26.11.2016 17:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, akcja jest bardzo do... | ilia
Mnie zastanawia co innego - kto i w jaki sposób zamierza to weryfikować? Co to za problem powiedzieć na rozmowie, że się przeczytało coś w zeszłym roku i przygotować się na ewentualne pytania na ten temat, np. czytając jakieś streszczenie (zwłaszcza jeśli komuś zależy na pracy)?
Poza tym - książka książce nierówna. Można czytać mnóstwo zupełnie bezwartościowych rzeczy - w jaki sposób to wpływa na wartość człowieka jako potencjalnego pracownika (np. nie bardzo wiem w jaki sposób czytanie miałoby podwyższać kwalifikacje osoby zatrudnionej przy sprzedaży odzieży)?
I tak już całkiem na koniec pozwolę sobie napisać coś szokującego, jak na portal dotyczący książek. Ludzie są różni. Nie każdy musi lubić czytać. Tak jak nie każdy lubi biegać, gotować albo chodzić do opery. Dlatego jakoś nie jestem specjalnym entuzjastą wszelkich akcji promujących czytelnictwo - bo jak ktoś nie lubi i nie chce, to po prostu nie będzie czytał, bez względu na to jak fajną akcję przygotują kreatywni ludzie z agencji reklamowych.

Użytkownik: asia_ 26.11.2016 18:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie zastanawia co innego... | jolekp
Mam wrażenie, że bierzecie tę akcję zbyt poważnie ;) Czytanie książek w żadnym z ogłoszeń nie pojawia się jako wymóg, jest tylko "mile widziane" lub "dodatkowym atutem". Kryterium jednej książki rocznie w większości ofert także nie występuje, jest mowa o czytaniu w ogólności. Nie sądzę, żeby tym firmom rzeczywiście zależało na pozyskaniu osób czytających. W mojej ocenie akcja polega wyłącznie na tym, że firmy wspierają czytelnictwo umieszczając w swoich ogłoszeniach zakamuflowany komunikat "czytanie jest fajne". Dobre i to.
Użytkownik: Phi 27.11.2016 23:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Mam wrażenie, że bierzeci... | asia_
Bo to w ogóle ma promować czytelnictwo? Raczej firmy chcą ocieplić swój wizerunek albo wypromować się na tej akcji.
Użytkownik: Aquilla 27.11.2016 01:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Temat czytania – ... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Bo ja wiem, mnie się wydaje, że idziemy w złą stronę... Te wszystkie akcje: "czytaj, bo Cię nie zatrudnię", "czytaj, bo nie pójdę z tobą do łóżka" (pamiętacie?). Normalnie jakby mi przystawiano pistolet do głowy.

A nie można by raczej na zasadzie "spróbuj poczytać, bo to fajne zajęcie"? Albo "czytaj rozwiniesz horyzonty"? Bo przez te wszystkie groźby to mnie się czytać odechciewa.
Użytkownik: morgana10 27.11.2016 14:53 napisał(a):
Odpowiedź na: Temat czytania – ... | WiadomościOpiekun BiblioNETki
Akcja bez sensu. Przecież mogę w życiu przeczytać jedną książkę (albo tylko jej streszczenie)i na każdej rozmowie wmawiać, że jestem świeżo po jej lekturze. Tego nie da się skontrolować.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: