Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No tylko wtedy w sobotę w godzinach 13-21, niedzielę zawsze mam wolne. Soboty mam tylko 1-2 w miesiącu.
24 luty mi nie pasuje, to akurat moja sobota pracująca jestem do 21.
Jestem za, tylko wszystko zależy od dokładnego terminu, bo niestety pracuję na zmiany. Nie ktoś rzuci konkretnymi propozycjami terminów :)
W sumie godziny, które zaproponowałaś mi też odpowiadają :)
Mi w sumie weekend 18-19 listopad jak najbardziej pasuje. Natomiast jeśli chodzi o pozostałe dni tygodnia to różnie z tym bywa.
Witam, w końcu odbyło się te spotkanie na początku grudnia w Poznaniu, czy zostało przełożone na jakiś inny termin. Ja niestety się w tamtym czasie przegapiłam dyskusję.
Mi czegoś brakuje w tej książce. Uważam, że autorka za bardzo w ostatnim czasie schodzi na tematy bioteroryzmu i spraw rządowych. Brakuje mi Maggy o`Dell z pierwszych powieści.
Jakie to smutne, gdy odchodzi ktoś z nas... Ktoś kto tak bardzo kocha książki całym sercem. [*]
Może i ja się przyłączę.:D
Mój marzec :) 1.Gejsza z Gion (Iwasaki Mineko (właśc. Tanaka Masako) 4,0 Szczerze, ta książka zmieniła choć trochę moje spojrzenie na Japonię.* 2. Mistrz (Michalak Katarzyna (ur. 1969; właśc. Lesiecka Katarzyna) 6,0 Naprawdę zachwyciła mnie ta książka. Dawno nie czytałam czegoś, co sprawiłoby, że moje oczy były załzawione ze wzruszenia. 3.Edith Piaf: Legenda i życie (Bret David)4,0 * 4.Pohańbione (Shariff Samia) 4,0* Dobra, ale dla mnie ...
Przyznaję, że książek "Gejsza z Gion" Mineko Iwasaki zmieniło trochę moje spojrzenia na Japonię.
No mnie odrzuca to samo co wcześniej Ciebie.
Mnie osobiście zachwycają książki o kulturze arabskiej, szczególnie o losie tych biednych kobiet. Ostatnio czytałam Pohańbione Sharif Samia. To opowieść o losie kobiety, która uciekła ze świata arabskiego poniżania i stała się obywatelką Kanady i jedzie na wycieczkę do Egiptu, gdzie poznaje wiele kobiet dotkniętych szczególnie przez los. Pamiętając, że jeszcze parę lat temu, była w podobnej sytuacji, decyduje się im pomóc. Niestety w bibliotece n...
Wyznania Gejszy czytałam już parę lat temu. Jakoś też mnie nie przekonała zbytnio do kultury azjatyckiej. Teraz natomiast, tylko raczej tak z doskoku sięgam po Gejsze z Gion. Tak naprawdę jest to odpowiedź na Wyznania Gejszy. Tylko tutaj mamy do czynienia z tym światem przedstawionym okiem prawdziwej gejszy, Mineko Iwasaki to ostatnia gejsza.
I chyba też się przyłączę.:D
Akcję zaczęłam od niezbyt udanej pozycji: "W świecie wiatru i wierzb. Wyznania chińskiej kurtyzany. Jakoś kultura azjatycka mnie nie pociąga i nie zachwyca mnie świat japońskich gejsz i czy chińskich kurtyzan. Chyba, że ktoś może poradzić jakąś ciekawą pozycję, która zmieniła by moje spojrzenie na tę daleką kulturę. Kolejną moją lekturą w tej akcji jest książka Samia Sharif "Pohańbione". To jest zupełnie to "coś" co trafia w mój gust literacki...
Mój luty: Blue Angel (Belle Logan) 4,0 Trupojad: Nie ma ocalenia (antologia; Połubiński Piotr, Getek Alicja, Greps Daniel i inni) 4,0
Zatańcz z mordercą Mary Higgins Clark
Tak żałuję!!! Niestety plany zmieniły mi się w ostatniej chwili i nie mogę przybyć.
Termin na tą chwilę też mi odpowiada :)
Witamy!!!
Jak byłam ostatnio w Nastawni było znacznie lepiej z obsługą.
Wczoraj przeczytałam W mroku przeszłości Beverly Barton i zabieram się do Markera R. Cook.
A w którym miejscu dokładnie jest ta Nastawnia?
Ja mogę dopiero przyjść tak przed 17 w sobotę, bo do 16 będę w pracy. Do której tam będziecie?
Na przeczytaniu co najmniej jednej książki z zakresu kryminału, thrilleru,książek z jakąś intrygą w tle w trakcie każdego miesiąca tej pory. Więcej szczegółów w wątku z tamtego roku. Wstawić link?
Uważam, że nie wyklucza Cię to z akcji. Początkowo też zastanawiałam się przy tworzeniu akcji czy w moim przypadku ma sens. Jednak zauważyłam największe skupienie tego typu książek właśnie w tym okresie. Akcja przeznaczam dla wszystkich miłośników tego gatunku i nie tylko.
Ja natomiast zabieram się za książkę "Kolekcjoner" Alex Kava.
Nie wiedziałam. Książka nosi ten sam tytuł?
A wyobrażacie sobie taki świat jak we fahrenheit 451?
A widzieliście Fahrenheit 451?
Oszaleć ze strachu: Historia Nory, pacjentki oddziału psychiatrycznego (Frey Jana) 4,0 Julio, gdzie jesteś? (Fielding Joy) 2,0 Lekarze zabójcy (Evans Colin) 4,5
Ja niestety nie mogę na ten czas na 100 % się zdeklarować.
Mój marzec: Kot, który się włączał i wyłączał (Braun Lilian Jackson) 4,0 Monidło: Życie po Kato-tacie (Opfer Halszka (pseud.)) 3,5 Czasami wołam w niebo (Zwierzyńska-Matzke Tamara, Matzke Sven) 5,0 Nieziemska (Hand Cynthia) 6,0 oraz parę opowiadań z książki "Lekarze zabójcy" Colin Evans. Ocena całości książki będę mogła podać dopiero na koniec kwietnia (bo jeszcze nie skończyłam). Teraz jednak podam oceny przeczytanych pojed...
"Lekarze zabójcy" - Evans Colin, jest to zbiór opowiadań dokumentalnych, dotyczących lekarzy uwikłanych w morderstwa. Nadużywający swojej władzy i to nie koniecznie sprawy dotyczą pacjentów.
Wyraźnie widać wiosnę w powietrzu :) Najwyższy czas na podsumowanie akcji. Już jedna osoba przedstawiła swoje sprawozdanie z akcji :) A jak to wygląda u Was, drodzy Uczestnicy akcji? U mnie wyglądało w ten sposób: Marzec Kot, który się włączał i wyłączał (Braun Lilian Jackson) luty Dewiant (McFadyen Cody) styczeń Tutaj nie było żadnego pełnego kryminału ani trilleru. Jedynie książki z niewielkim elementem kryminału i tajemnicy: ...
W sumie ciekawa książka. Miejscami, aż się nie wierzy, że ludzie potrafią być tacy okropni i bezlitośni. Obie książki to opis dosłownie prawa dżungli. Niektóre sytuacje opisane w tych książkach to takie pranie swoich brudów publicznie. Mimo to myślę, że warto przeczytać. Podziwiam autorkę, bo ja nie wiem, czy gdybym miała takie paskudne życie, odważyłabym się o tym napisać.
Ja akurat jestem po lekturze 2 części: "Monidło życie po Kato-tata". Mam mieszane uczucia.
Doszedł po zakończeniu konkursu 14 marca 2012 21:13. Konkurs trwał do 13 marca 2012 do godziny 23:00.
Ten fragment w "Cieniu wiatru" znajdował się w liście Nurii skierowanym do Daniela. Nuria wspomina swoje relacje z szefem (tym typkiem co zadawał się z tym funkcjonariuszem policji).
"Monidło życie po kato-tacie" Halszka Opfer
Dam sobie wolną rękę. Zobaczymy co z tego wyniknie. Coś jednak mnie ciągnie w stronę świadectw, biografii itp. Ostatnio czytałam "Czasami wołam w niebo". Jednak nie mówię klasyce nie. Muszę mieć na nią jakieś natchnienie.Ostatnio wychodzi na to, że sięgam po 1 książkę z klasyki w roku, a reszta to wolny wybór.
U mnie to wyglądało w ten sposób: 12-15 Siesicka, Minkowski itp. 15- Musierowicz 16-18 książki o uzależnieniach (np. Pamiętnik narkomanki), Terakowska, Coelho 18-25- horror, kryminał, thriller Teraz jestem na rozdrożu i nie wiem w którą stronę pójdę.
Do wszystkich uczestników konkursu! Dzisiaj podpowiedzi udzielam po godzinie 20, bo zaraz wychodzę z domu i do wieczora mnie nie będzie.
Nie byłam zasypana. Tylko nie wchodziłam na pocztę, ale już wysłałam Ci podpowiedzi i to do 10 utworów. A jutro (uprzedzam) będę udzielała podpowiedzi wcześnie rano lub wieczorem.
Nie musicie się aż tak przejmować. Z chęcią udzielę Wam podpowiedzi mailowo. Jest to mój pierwszy konkurs, więc aż się wyrywam do tego, żeby trochę pokierować i namataczyć poprzez pocztę elektroniczną :P
Mój luty: Trzynasta opowieść 6,0 Świetna. Tajemnicza. W dodatku o książkach. Kato-tata: Nie-pamiętnik (Opfer Halszka) Za bardzo mnie irytowała. Dewiant (McFadyen Cody) Kącik kryminalny :P
I jak podoba Ci się ta książka?
Nieziemska Hand Cynthia Zapowiada się ciekawie. O dziewczynie, która jest aniołem i na ziemi ma do wypełnienia misję, która objawia się jej w postaci krótkich epizodów.
A do której tam będziecie? Ja o 17 kończę pracę i mogłabym dotrzeć tak na 17:30.
[*]
Bransoletka (Krentz Jayne Ann 4,0 - za tę lekkość w czytaniu Cień wiatru (Ruiz Zafón Carlos) 4,0 - za intrygę, historię Juliana i Penelope Requiem dla snu (Selby Hubert Jr) 2,0 - za język, który w ogóle do mnie nie dociera.
Wszystkiego najlepszego i wielu lat spędzonych z Biblionetką oraz wielu wspaniałych lektur.
Dewiant McFadyen Cody
Niestety do Was dzisiaj nie dołączę :( Nie najlepiej się czuję, chyba mnie bierze jakieś przeziębienie :( Może innym razem uda mi się dotrzeć na spotkanie.
Czy te części tego cyklu trzeba czytać w kolejności? Czy następne części mają duże powiązanie z poprzednimi?
Zobaczę, może uda mi się tym razem przyłączyć. Jednak niczego nie obiecuję.
Motyw tego syndromu pojawił się w książce Kathy Reichs "Poniedziałkowa żałoba"
Ja też się przyłączę. Mam nadzieję, że dam radę.Tamten rok zakończyłam z wynikiem 33 przeczytanych książek.
Przeczytałam pierwszy tom Millenium. Nie podobał mi się. Cała ta sprawa kryminalna była zbyt przewidywalna.
Teraz zamierzam sięgnąć po "Cień wiatru" Zafon.
Też się przyłączę. Tylko na początek na poziomie 1. Może uda mi się osiągnąć wyższy poziom.
"bransoletka" Jayne Ann Krentz. Potrzebuję czegoś takiego pozytywnego, ostatnia lektura (requiem dla snu) za bardzo mnie przybiła.
Całkowicie zgadzam się z tym.
Ja się porządnie zastanowię czy sięgnę po pozostałe części. Wiem, że w swojej opinii nie jestem osamotniona. Paru członków naszego serwisu przyznało się, że nie dotrwało do końca.
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - tylko 3, książka zbyt przewidywalna.
U mnie jedyny Mikołaj, który obsypał mnie książką, przybył nieco opóźniony (bo dopiero dzisiaj:P). Podarował mi powieść Wołanie grobu Simon Beckett, więc mam kolejną pozycję w ramach akcji Jesień, zima z kryminałem.
Requiem dla snu. Zaczęłam, ale nie wiem czy dotrwam do końca, bo mnie styl z jakim została napisana ta książka trochę drażni.
Wszystkiego najlepszego. Wielu wspaniałych dni z Biblionetką oraz całej masy ciekawych książek.
Cały listopad poświęcony na akcję jesienno- zimowe wieczory z kryminałem. Spirala Pandory (McClure Ken (właśc. Begg Ken)) 5,0 To jest coś co tygryski lubią najbardziej :P Bardzo lubię w książkach elementy genetyki. Poza tym ciekawa intryga, pomysł i wykonanie. Bagno (Kellerman Jonathan) 2,0 intryga ciekawa, tylko strasznie męczący język Lodowaty grób (Harris Charlaine) 4,0 Czytało się lepsze.
"Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet." Popieram wniosek mojego przedmówcy. Mnie natomiast nie w każdej przeglądarce otwiera się ten wątek (Np Mozilla Firefox nie daje już rady). Otwiera się biała strona bez komentarzy.
Krzysztof Waśniewski "Miejsce"
Obecnie : Spirala Pandory Ken McClure. Bardzo dobra książka o zagrożeniach terapii genowej. Czy możecie polecić mi inne godne uwagi thrillery medyczne?
Intryga całkiem niezła, ale język mnie odrzuca.
Dlaczego odpadłaś? Ja też zamierzam sięgnąć przynajmniej po pierwszą część Milenium.
Ja tak nie mogę! Jestem bardzo zawzięta pod tym względem. Nie ma, że boli :P Czasem wychodzi mi to na dobre.
A ja męczę się z książką "Bagno" Jonathan Kellerman
Tak bym chciała się z Wami spotkać... Niestety nie mogę. Cały dzień (sobota) mam tak zajęty :(
Wszystkiego co najlepsze, wielu lat z Biblionetką i wielu wspaniałych książek do czytania.
Witam:) Wiem co czujesz, ja swój debiut miałam trochę ponad rok temu. Do tej pory jestem silnie uzależniona od tej strony. Dzień bez Biblionetki jest dniem straconym :P
To wszystkiego najlepszego i jak najwięcej wspaniałych lektur do czytania:)
Mój październik był najbardziej nastawiony na akcję jesienne i zimowe wieczory z kryminałem. Wyjątkiem był Oskar i pani Róża. A oto moje październikowe pozycje: Po jego śmierci (Thomas Louis C.) 5,0 Oskar i pani Róża (Schmitt Éric-Emmanuel) 4,0 Ostatnie miejsce (Lippman Laura) 5,0 Zabójcza podróż (Reichs Kathy) 5,5
Louis C. Thomas "Po jego śmierci"
Nie czytałam tej książki, ale kilka części cyklu Rook, o nauczycielu angielskiego. Niezbyt przypadł mi do gustu.
Coś w tym musi być! Wolę Koontza niż Kinga. Zniechęciły mnie opowiadania Kinga do poznania jego całej twórczości. Niektóre powieści Koontza szczególnie mnie urzekają (takie jak np. Maska, Opiekunowie, Zmrok), a niektóre są dla mnie strasznie nudne (Tik-tak, Ziarno demona). A co sądzicie o Mastertonie, bo jak dla mnie to podobnie tworzy do tych dwóch panów.
Zabieram się za książkę "Oskar i pani Róża"
Wszystkiego najlepszego!!!
A co za ciekawe pozycje Dean Kontza masz w "poczekalni"?
Ostatnie miejsce Lippman Laura
Przepraszam Cię. Nie miałam do Ciebie numeru telefonu i nie miałam jak Cię poinformować, że się spóźnię. Dopiero później dostałam go Syrenki. Wyszłam parę minut później z pracy i uciekł mi tramwaj. Gdyby spotkanie było w naszym stałym punkcie na pewno szybciej bym dotarła. Następnym razem nie ma co robić spotkania poza centrum.
W sumie najpierw sięgnęłam po jedną z książek Kathy Reichs, a dopiero w ostatnim czasie zaczęłam oglądać serial. Nie czytam też w kolejności cyklu, tylko "skaczę" między częściami cyklu. To jest uzależnione od dostępności tych powieści w bibliotece do której należę. Jak na razie mnie najbardziej podobała się "Poniedziałkowa żałoba", a w drugiej kolejności "Diabelskie kości" czyli 7 i 11 część cyklu.
Właśnie czytam już chyba piątą książkę Kathy Reichs. Mimo wszystko wolę książki niż serial. Szczególnie dla mnie cenne wydaje się wprowadzenie do książki elementów naukowych (profile DNA, spektrofotometria, elementy histologiczne itp.) W serialu urzeka mnie postać Bootha :P
Komuś, kto nie oglądał serialu może być z początku ciężko ją czytać z powodu bardzo wielu bohaterów. Niektórzy przez to się zniechęcają. Jednak myślę, że warto spróbować :)
Jak najbardziej. Z resztą pomysł na akcję zrodził się pod wpływem tej książki :P
Wiem. Sama widziałam cały serial, aż dwa razy. Książka w pełni oddaje charakter filmu, dlatego bardzo ją polecam.
Podsumowując "wrzesień w akcji" : -inspiracja do stworzenia akcji - przeczytanie "Dolmen Kamienie śmierci" Nicole Jamet i Marie-Anne Le Pezennec - rozpoczęta książka (100 stron przeczytanych) Kathy Reichs "Zabójcza podróż"
Zabójcza podróż Kathy Reichs
Terapia Pauliny P. (Sadaj Ryszard) 3,0 Dolmen: Kamienie śmierci (Jamet Nicole, Le Pezennec Marie-Anne) 6,0 Trafiona przez piorun stałam u bram Nieba i piekła (Polo Gloria) 4,5 Wyznania gejszy (Golden Arthur) 4,0
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)