Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dzisiejszy zakup:(pierwszy w 2010 roku): - "Morze potworów" Rick Riordan - "Złodziejka książek" Markus Zusak - z przeceny w hipermarkecie - nowiutka, świeżutka i o 39 złotych tańsza.
Obecnie czytam "Lodową pustynię" M. Carranza.
Od ponad roku, moją zakładką jest różowe piórko (wyrwane z miotełki). Bardzo mi się podobają metalowe zakładki, których niestety w Szczecinie nie można dostać. A zamawianie przez Internet to koszt około 50 złotych. Pozostaje mi mieć nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zostaną bardziej rozpowszechnione (cena też mogłaby być niższa).Pozdrawiam.
Dzisiaj kupiłam książkę p. Cast - "Naznaczona". Recenzje ma bardzo dobre, więc myślę, że mi się spodoba. A w najbliższej przyszłości planuję kupić Trylogię Czarnego Maga T. Canavan.
Poleciłabym: + Jeśli podobają się książki S. Meyer: "Miasto Kości" C. Clare; "Naznaczona" P.C. Cast; "Klan Wilczycy" M. Carranza "Mroczny sekret" L. Bray + Jeśli podobają się książki K. Grocholi: "Dom na rozlewiskiem" M. Kalicińskiej "P.S. Kocham Cię" C. Ahern
Anna Elliott i Fryderyk Wentworth - "Perswazje" Jane Austen
1. klasyka zachwyca i uczy; np. klasyka fantasy - Tolkien, klasyka kryminału - Agatha Christie, Joanna Chmielewska, a klasyka szkolna ;P - Dostojewski, Prus, Sienkiewicz, itp. 2. Jane Austen, Tolkien, Madeleine L'Engle, Diana Wynne Jones, John Bellairs 3. "Zaćmienie" Stephenie Meyer 4. fantasy 5. Wiele jest takich książek, np. cykl "Luis Barnavelt" Johna Bellairsa, cykl o Panu Samochodziku Zbigniewa Nienackiego, itd :) itd...
Kupiłam,a właściwie dostałam książkę "Cena krwi" (Tanya Huff). Na jej podstawie powstał serial "Więzy krwi". Serial uwielbiam i mam nadzieję, że książka też mi się spodoba :).
Raz zdarzyło mi się pożyczyć książkę, która do mnie nie wróciła. Niestety. Bardzo jej żałuję, bo była to 6 część z 7 - tomowej serii ;( W związku z tym, obecnie zapisuję co i komu pożyczam.
Ja przez wulgaryzmy nie przeczytałam ani jednej książki Stephena Kinga :( Trochę straszne, ale wulgaryzmy w książkach całkowicie mnie zniechęcają do ich przeczytania.
Książki Jane Austen są wspaniałe! Doskonale wprowadzają w opisywaną epokę. Najbardziej lubię "Perswazje". Postać Anny jest idealnie wykreowana i ma najbogatszą osobowość (porównuję z innymi bohaterami książek Jane Austen). Na drugim miejscu jest "Duma i uprzedzenie" - lubię ją słuchać na mp3. Dalej reszta książek :).
Dzisiaj kupiłam "Szyfr Szekspira". Mam nadzieję, że mi się spodoba :)
Ja bym pragnęła wznowienia książek: - Madeleine L'Engle - i to wszystkich! - Diany Wynne Jones - również z wszystkich bym się cieszyła :) - "Luis Barnavelt i..." John Bellairs i Brad Strickland - i jest ich wiele, wiele więcej (jak sobie przypomnę to dopiszę)
Dzisiaj kupiłam książkę Meg Cabot "Jinx". Mam nadzieję, że będzie ciekawa, ponieważ "nabyłam ją w ciemno".
Pozytywnie zaskoczyły mnie książki: - "Dziecko czarownicy" Celii Rees - dostałam ją od rodziców; po przeczytaniu pierwszych stron, pomyślałam, że jest dla mnie za brutalna i już miałam ją odłożyć, ale nie chcąc robić przykrości rodzicom - czytałam dalej. Opłaciło się! - "Czarodzieje Skrzydła Nocy" - tytuł, okładka - fuj! Ale z braku laku zaczęłam czytać i okazała się wspaniała. Kupiłam sobie wszystkie części i strasznie żału...
To ja może dodam sobie do tej listy: - Edwarda Cullena "Zaćmienie", "Księżyc w nowiu" "Zmierzch"
Ostatnio kupiłam "Zaćmienie" Stephenie Meyer. Jestem zachwycona!
Zdecydowanie najładniejszymi (według mnie) są okładki do książek Stephenie Meyer (wydawnictwo Dolnośląskie). Czerń, szarość i czerwień. Coś niesamowitego. Książki zdecydowanie warte przeczytania, a okładki obejrzenia :)
Ostatnio kupiłam "Zmierzch" Stephenie Meyer oraz ogromną ilość książek z kategorii historia starożytna. Jednak najbardziej się cieszę z książek, które dostałam: czwartą część "Felixa, Neta i Niki.. ." R. Kosika, "Noelkę" pani Musierowicz i "Złoty kompas" Philipa Pullmana.
:) Niestety nie mogę nigdzie znaleźć filmu. Szukałam w wypożyczalni, pytałam po znajomych. Niestety. Zgodzę się z tobą, co do aktorów, tak niefortunnie dobranych przez BBC do filmów na podstawie książek Jane Austen. Aczkolwiek z jednym wyjątkiem: wybór Colina Firtha do roli Pana Darcy'ego. Doskonale odzwierciedlał postawę bohatera. Myślę, że to był dobry wybór ze strony BBC. Szkoda, że do "Rozważnej i romantycznej" nie potrafili dobrać ...
Wspaniała książka. Wciągnęła mnie od pierwszych stron. Była równie, a nawet może trochę bardziej wciągająca niż "Duma i uprzedzenie". Doskonale przedstawiony portret kobiety - Anna Elliot jest chyba najlepszą kobiecą sylwetką jaką wykreowała Jane Austen. Oceniłam ją na 6 - oczywiście.
- Norweski dziennik t3 Północne wiatry - A. Pilipiuk - Upadek w mrok - M. Sedgwick - Harry Potter i kamień filozoficzny - J.K. Rowling - Harry Potter i Komnata Tajemnic - J.K. Rowling - Harry Potter i więzień Azkabanu - J.K. Rowling - Harry Potter i Czara Ognia - J.K. Rowling - Harry Potter i Zakon Feniksa - J.K. Rowling - Wyprawa do Królowej Deszczu - C. Fisher - Dziewczyna Ameryki 2 - M. Cabot - Ruchomy zamek Hauru - Diana Wynne Jones...
1. Norweski dziennik t2 Obce ścieżki - A. Pilipiuk 2. W dolinie jaszczurów - T. Brezina 3. Pamiętnik księżniczki t3 Zakochana księżniczka - M. Cabot 4. Pamiętnik księżniczki t4 Księżniczka na dworze - M. Cabot 5. Pamiętnik księżniczki t4 1/2 Akcja "Księżniczka" - M. Cabot 6. Pamiętnik księżniczki t5 Księżniczka na różowo - M. Cabot 7. Antykwariat ze starymi mapami - U. Moore 8. Dom Luster - U. Moore 9. Charlie i fabryka czekolad...
Uważam, że wszystkie są dobre. Dla mnie najlepsze części to "Koń i jego chłopiec" oraz "Podróż "Wędrowca do Świtu"". Swoją pracę maturalną z języka polskiego (ustny) opierałam na septologii narnijskiej, dlatego mam szczególny sentyment do tych książek :)
"Dzieła" Adama Mickiewicza z 1885 roku.
Dzisiaj kupiłam "Norweski Dziennik" t3. Jestem strasznie zadowolona z tego zakupu :)
Lubię: - Aslana "Opowieści z Narnii" - Manfreda "Felix, Net i Nika" - Kalcyfera "Ruchomy Zamek Hauru"
Obecnie czytam "Księżniczkę" pana Andrzeja Pilipiuka. Bardzo mi się podobają książki tego autora. Są pełne humoru i wewnętrznego uroku, posiadają swoisty klimat, który przenosi mnie w całkowicie inny świat :)
Książka bardzo przypadła mi do gustu. Jest interesująca, ot taka opowieść dla młodzieży podobna do niektórych utworów Meg Cabot. Niestety moje kontakty z serią zakończyły się na tomie pierwszym :( W bibliotece publicznej, do której należę są tylko dwa tomy: pierwszy i siódmy :(
Czytałam "Córkę Czarownic" jakieś pięć lat temu. Pamiętam, że dobrze mi się ją czytało. Pod wpływem wspomnienia uroku tej książki, niedawno kupiłam ją w antykwariacie. Stoi teraz na półce i czeka aż znowu ją przeczytam. Myślę, że niebawem to nastąpi. Polecam zdecydowanie bardziej inne książki Doroty Terakowskiej: "Tam gdzie spadają Anioły", "W Krainie Kota" oraz "Władca Lewawu". Tych trzech tytułów na pewno...
Hmm... czerwiec... tak... : - Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi - Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa - Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów - Pamiętnik księżniczki 2 - Dziewczyna Ameryki - Wampiraci. Demony oceanu. - Groźna Grota - Przedostatnia pułapka - Fałdka czasu - Przeciąg w drzwiach - Ala Makota. Osiemnastka - Pan Poniedziałek - Ponury Wtorek - Idol nastolatek
Uwielbiam książki pana Nienackiego. Wychowałam się na książkach o Panu Samochodziku. Dzięki nim zakochałam się w historii :) Swojego czasu "Księga Strachów" była moją ulubioną książką Zbigniewa Nienackiego.
Dzięki za pomoc :) Już wiem :P
Saga "Córki Anglii" Philippy Carr. Trochę romansu, który nie przypomina Harleqinowskich miłości, natomiast co mi się podoba w tych książkach to wątki historyczne. Polecam ostatnie dwie części : "Nić babiego lata" oraz "Spotkamy się znowu". Akcja tych dwóch książek toczy się podczas wojny światowej. Moim zdaniem warto je przeczytać.
Autorką powieści jest Caroline Graham. Na podstawie tych powieści nakręcono serial telewizyjny i rzeczywiście jest on puszczany obecnie na kanale Hallmark. Pozdrawiam i polecam lekturę :)
Kupiłam ostatnio dwie książki: VI tom Sagi o Ludziach Lodu" oraz "Bezpieczne miejsce" z serii Morderstwa w Midsomer. Jestem dumna ze swojego zakupu, bo tę ostatnią książkę, kupiłam w antykwariacie po bardzo okazyjnej cenie :)
Wczoraj kupiłam "Idola nastolatek" Meg Cabot :) Jestem ciekawa czy jest równie fajna jak "Dziewczyna Ameryki" i inne powieści tej autorki :)
Zaczęłam czytać "Norweski dziennik: Ucieczka". Z biblioteki wypożyczyłam część drugą i postanowiłam przypomnieć sobie pierwszy tom. :)
Nie ukrywając kupiłam ostatnio (dzisiaj) : V tom "Sagi o Ludziach Lodu" - "Grzech śmiertelny". Zadowolona jestem z siebie :)
Skończyłam czytać "Pamiętnik Księżniczki" t2. Jutro biegnę do biblioteki po kolejne tomy :) Obecnie czytam "Dziewczynę Ameryki". Wydaje się ciekawa (przeczytałam dopiero 50 stron :)
Obecnie czytam "Pamiętnik Księżniczki 2". Pierwszą część czytałam cztery lata temu. Jak ostatnio byłam w bibliotece postanowiłam, że dokończę serię. Mam nadzieję, że to nie będzie stracony czas. :)
Ciekawa stronka. Zapiszę ją sobie, z pewnością się przyda.
Dla mnie takim bohaterem jest Pan Darcy z "Dumy i uprzedzenia" :)
Bardzo się cieszę, że ponownie jest wydawana "Saga...". Oczywiście, co piątek biegnę do kiosku i kupuję kolejne tomy. Muszę przyznać, że ładne okładki mają te książki - obrazki są barwne i "miękkie".
Ostatnio kupiłam "Tęsknotę" Margit Sandemo. Na dniach zamierzam kupić "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi". Bardzo się cieszę z tego faktu :) :)
Polecam: - "Impiratur", "Zaginiona Ewangelia", "Księga Imion". Jest na rynku mnóstwo książek, które są podobne tematycznie do "Kodu...". Wystarczy poszukać :)
Czytam teraz "Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów". :)
Przeczytałam: "Tomek w krainie kangurów", "Melania w Akademii Aniołów", "Melania i wojownicy ninja", Wrota Czasu", "Dom szczurów", Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi". Mało książek, ale zaczęłam czytać od 21 maja, czyli od kiedy skończyły mi się egzaminy maturalne. Nadrabiam teraz literaturę dziecięcą, którą uwielbiam :)
Przeznaczam około 50 złotych miesięcznie, w niektórych miesiącach troszkę więcej. To wszystko zależy od tego, ile zaoszczędzę z kieszonkowego. Pozdrawiam :)
Posiadam około 400 książek. Nie wiem, czy to dużo, ale cieszę się z tego co mam :)
Jest wiele książek, które wręcz ubóstwiam. Obecnie jestem na etapie czytania książek pana Rafała Kosika "Felix, Net i Nika oraz.. .". Seria jest wspaniała :)Czuję się jakbym znów miała 13 lat :)
Ja myślę, że książki Henryka Sienkiewicza. Niestety, ale jego styl pisania mi nie odpowiada :( Zauważyłam, że w szkole średniej jest tak, że jak ktoś lubi dzieła Żeromskiego to ma niechęć do twórczości Sienkiewicza. Ja należę do grupy, która uwielbia powieści Żeromskiego, a nie lubi prozy Sienkiewicza. Żałuję, bo starałam się polubić... może za kilka lat znów po to sięgnę.
Przeczytałam "Dom szczurów". Myślę, że warte polecenia :) Teraz zabrałam się za "Felixa, Neta i Nikę oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" :) Książka jest świetna :) Bardzo mi się podoba... wciąga, a to najważniejsze. Poczułam się jakbym znowu miała 13 lat :P
Ja zdecydowanie polecam "Dumę i uprzedzenie" Jane Austen, "Spotkamy się znowu" Philippy Carr oraz książki Meg Cabot (chociaż miłość nie jest ich głównym motywem, to jednak można znaleźć ciekawe wątki romansowe).
Bardzo lubię wiersze Marii Pawlikowskiej - Jasnorzewskiej, Johna Donne, Williama Blake'a. Najbardziej lubię wiersze "Kto chce bym go kochała" - Jasnorzewskiej, "Chora Róża" Blake'a, "Ten kto gwiazdę w locie schwyta" Donne'a.
Obecnie czytam "Dom Szczurów" - krótka, ot taka na jeden kęs :)Natomiast czekają na mnie: - "Wampiraci. Demony oceanu" - "Dziewczyna Ameryki" i wiele, wiele, wiele, wiele innych, które zamierzam przeczytać w to lato.
Najlepsze książki fantasy, według mojej subiektywnej opinii :) - trylogia Tolkiena (oczywiście) - "Czarnoksiężnik z Archipelagu" - wszystkie części o Skrytobójcy - Robin Hobb - Harry Potter - wszystkie wydane w Polsce książki Diany Wynne Jones - "Zakazana magia" Angie Sage - i wiele - wiele innych :)
Ostatnią książką, którą kupiłam był "Czarnoksiężnik z Archipelagu". Niesamowita powieść fantasy. Oczarowała mnie. Na dniach zamierzam kupić jakąś ciekawą książkę :) jeszcze nie wiem jaką, ale z pewnością będzie interesująca.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)