Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Będę :) Ludzie, przybywajcie tego 11 maja, bo będzie niespodzianka! (nie z mojej strony)
To ja się też do Was przyłączę. Marylku, chcesz nową Januszewską? Ale tak na 2-3 miesiące, a nie na 2-3 lata :)
Nowy miesiąc, czas na nowe zakupy. Nie mogłam się oprzeć, aby nie kupić sobie paru książek :) Już stoją na półkach: - Ostatnia kwadra Księżyca - W ludzkiej i leśnej kniei - Zatopiona arka - Tajemnica Ołtarza Gandawskiego - Ziemia Boga w 20 tajemnicach - Kod szczęścia: Dlaczego jedni mają w życiu szczęście, a inni pecha - Wielka księga Tao wersja - "Księga dao i de z komentarzami Wang Bi" (tłum. Wójcik Anna Iwona)
Krąg (5) Zaklinacz słów (5) Ławeczka na uboczu (2) Superodporność: Jak z posiłków czerpać zdrowie (6) Efekt Izajasza: Gdy modlitwa i proroctwa łączą się z fizyką kwantową (5,5) Z prądem i pod prąd: Ostatnia dekada PRL-u (4,5) Chłopiec, który zaginął (4) Nasze rozstania (4,5) Izrael oswojony (jeszcze czytam, ocena prawdopodobnie 5)
Misiaku, oczywiście, że pożyczę Ci książkę. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam :)
Niebiosa są puste Dom Na górze cisza Dzień miodu: Opowieść o jedzeniu, miłości i wojnie Sylvia: Agentka Mossadu Accabadora Cukier, sól, tłuszcz: Jak uzależniają nas koncerny spożywcze Wzmacniaj odporność prostym pożywieniem Dom bez detergentów: 200 sztuczek sprytnej gospodyni
Misiabelo miła, dziękuję, że kupiłaś tę książkę, bo dzięki temu, ja też ją kupiłam :) Jest bardzo, bardzo dobra. Można ją nabyć (a właściwie należałoby) w kilku egzemplarzach i obdarowywać nią bliskie sobie osoby. Dla tych, którym są obce zagadnienia zdrowego odżywiania książka będzie rewelacją, ale i osoby interesujące się tą tematyką, znajdą tam rzeczy o których nie wiedziały i to całkiem sporo. Książka naprawdę godna polecenia.
Wydaje nam się, że jesteśmy tolerancyjni, nieuprzedzeni. Ale ilu z nas jeśli pomyśli - Arab - to pierwsze co przychodzi mu do głowy, to muzułmański fanatyk religijny i terrorysta. Niestety ja także mam takie skojarzenia. Film, który dzisiaj oglądałam, bardzo dobrze zrobiony, poruszający, grający na emocjach widza - i podtrzymuje i obala te stereotypy myślenia. To angielski film "Zaślepiona" z 2013 r. nakręcony przez Polkę Katarzynę Klimkiewicz. O...
Ołtarz kości (4,5) Kochać zbyt mocno (kapcie potwora) czyli O tym jak wygląda przemoc domowa (5) Bóg, w którego wątpimy (5) Aniołowie dnia powszedniego (5,5) Duża sala (5,5) Gnój (5) Bezcenny (5,5)
Głosuję za propozycją pierwszą. Wydaje się o wiele lepsza od drugiej. I oczywiście wpisz mnie na listę :)
Misiabelo, oglądałaś "Atlas zbuntowany"? Ja sobie obejrzałam te dwie części i byłam rozczarowana. Pierwsza część była kiepska i nudna, druga trochę lepsza, lepiej grali też aktorzy. Zaskoczyła mnie końcówka drugiej części, ale zorientowałam się, że to jeszcze nie koniec i będzie dalszy ciąg, jeśli nakręcą (?). Mam nadzieję, że książka jest o niebo lepsza, gdyż mam zamiar ją przeczytać. W Biblionetce bardzo ją chwalą.
Gorzka, smutna, bolesna książka. Można powiedzieć - takie jest życie, taka jest starość, samotność i umieranie. Ale wcale nie musi takie być, choć najczęściej takie jest. Przerażająca prawda, zwłaszcza dla ludzi, którym bliżej końca, niż początku. Dla takich jak ja.
Dziękuję Eido. Postaram się zapamiętać.
Mi pasuje i 2 i 9 marca. Czy mówi się (pisze) - mi, czy mnie - zawsze mam z tym problem :)
Krok do szczęścia (4) Ziarno prawdy (5,5) Dlaczego nie przyjechałaś przed wojną? (5) Czas oburzenia! (3,5) Jeździec miedziany (4) Mój przyjaciel Leonard (4) Jedz co chcesz: Sąd nad polskim stołem (3,5)
Marylku, gratuluję nagrody za najlepszą recenzję 16-31.12.2013r.!
Syrenko, śliczna relacja :) Spotkanie było bardzo, bardzo udane. Cieszę się, że Was wszystkich zobaczyłam. A czy wiecie, że Szaraczek, nasza dzielna dziewczyna, po 4 godzinnej jeździe z Krakowa do Częstochowy, powiedziała, że wracając do domu, ma zamiar jeszcze udać się na spotkanie krakowskie - co jej się nie udało, bo za dobrze się z nią bawiłyśmy i nie wypuściłybyśmy jej wcześniej do Krakowa :)
Alicjo kochana, w te 5-te biblionetkowe urodzinki przede wszystkim dużo zdrowia, abyś mogła w wolnym czasie rozkoszować się lekturą ciekawych książek, broń Boże już nie łam deseczek na podpałkę :)
Misiabelo miła, przeglądałam sobie jeszcze raz ten wątek i nie wiem jak mogłam zapomnieć o mojej ukochanej książce, która okazało się, była też twoją ukochaną, a mianowicie Nocne kłopoty zabawek Doroty.
Dzisiaj kurier przyniósł mi paczkę z książkami, a ja się tak cieszę, jakbym dostała gwiazdkę z nieba. A przecież sama sobie tę gwiazdkę kupiłam... i jeszcze sama musiałam za nią zapłacić :) Bardzo ciekawe książki: Czy istnieje życie po śmierci?: Naukowa odpowiedź na pytanie, co się z nami dzieje, gdy umieramy - podtytuł brzmi - Naukowa odpowiedź na pytanie, co się z nami dzieje, gdy umieramy (redakcja jeszcze nie zatwierdziła mojej edycji) Ja,...
Książką roku 2013 jest dla mnie Zjadanie zwierząt (ocena 6) - moja recenzja Smacznego?. Niektórzy się czepiają, że książka jest fatalnie przetłumaczona, na podstawie źle przetłumaczonego fragmentu i dlatego nie warto jej czytać. Co jest zupełnym bezsensem. Nawet jeśli tłumaczka się nie popisała, czytelnik, który nie jest jakimś purystą językowym, tego nie zauważa, gdyż ważne, najważniejsze jest to o czym traktuje książka.
Amerykański buntownik: Życie Clinta Eastwooda Mozaika: Śladami Rechowiczów Nauka Jezusa: Według tajemnej Ewangelii Tomasza Ocalenie Atlantydy Rozdzielone: Dzień, w którym NRD zabrała mi matkę
Misiabelo, ja sobie nic nie obiecywałam, bo wiem, że i tak bym nie dotrzymała obietnicy nieprzekraczania limitu :) Dzisiaj kurier przyniósł mi zamówione: Bóg, w którego wątpimy - opis z okładki jest w poczekalni, Dlaczego nie przyjechałaś przed wojną? - widziałam, że masz w schowku, postaram się przeczytać do spotkania i Ci przywiozę, Tuwim: Wylękniony bluźnierca - ostatnio jest tyle biografii na rynku, tylko brać i kupować. Ponieważ uwielbia...
Łatwo zrobić podsumowanie roku wchodząc w "Moje oceny", a potem "Sortuj według daty". Pokazują się wszystkie książki, które przeczytałaś i oceniłaś - uszeregowane wg poszczególnych miesięcy do dwóch lat wstecz, dalej już bez rozbicia na miesiące.
Ja też będę! Nie mogłabym przecież opuścić spotkania z Alicją i Misiabelą :) Postaram się do spotkania przeczytać jakieś Twoje książki.
Oj! przegapiłam swoje biblionetkowe siódme urodzinki. Dziękuję Ci ślicznie za życzenia :)
Oceniłam "Dowód" na 3, dlatego, że byłam rozczarowana. Autor większą część książki poświęcił temu, co działo się z nim i wokół niego, gdy był w śpiączce. Skupił się na działaniach lekarzy, rodziny i znajomych. O tym, co działo się z nim w zaświatach powiedział niewiele i relacja jego nie wniosła nic nowego do tematu, a nawet w porównaniu do opowieści innych osób, było to żałośnie skąpe.
Nie, nie jestem, ale bardzo często z niego korzystam. Gdy obejrzę jakiś film, to potem wchodzę na Filmweb, aby zobaczyć, co sądzą inni na jego temat. Sprawdzam też różne szczegóły, np. obsadę filmu, reżysera, czytam recenzje itp.
Trzej towarzysze (5) Dowód: Prawdziwa historia neurochirurga, który przekroczył granicę śmierci i odkrył niebo (3) Czy ten rudy kot to pies? (4)
Najgorsza książka tego roku to - Pod niemieckimi łóżkami: Zapiski polskiej sprzątaczki.
Jutro (29 XII) na TVN7 o godz. 14:40 - słynny film, komedia z 1959 r. "Pół żartem, pół serio" z Marilyn Monroe, Jackiem Lemmonem i Tony Curtisem, reżyseria Billy Wilder. Film dostał m.in. 3 Złote Globy (najlepsza komedia, najlepszy aktor w komedii Jack Lemmon, najlepsza aktorka w komedii Marylin Monroe). Także plasuje się na czele list najlepszych filmów, np. w 2000 r. zajął pierwsze miejsce na "Liście 100 najśmieszniejszych amerykańskich filmów ...
Wczoraj, czyli jeszcze w święta, "dorzuciłam" sobie pod choinkę jeszcze trochę książek, kupując je przez internet na wyprzedaży. Oprócz pierwszej książki, wszystkie są ok. 55% tańsze. - Pani na Hruszowej: Dwadzieścia pięć lat wspomnień o Marii Rodziewiczównie [Maria Rodziewiczówna] - Hombre Kapuściński - Pamiątkowe rupiecie: Biografia Wisławy Szymborskiej - Pamiętnik - Tylko o historii - Spotkania z Petroniuszem - Moja sztuka protestu: Ese...
Ja znalazłam dwie książki, które sama sobie kupiłam :) Z prądem i pod prąd: Ostatnia dekada PRL-u 100 lat mody. A dzieciom dałam pod choinkę: Czarny ogród Sad i Gabriel García Márquez: Życie Wywieranie wpływu na ludzi: Teoria i praktyka
Dla miłośników kina, polecam kilka starszych filmów: - "Mad Max" - z 1979 r. australijski dramat sensacyjny SF (pierwszy z trylogii o Mad Maxie), z młodym i pięknym jeszcze Melem Gibsonem, który dzięki temu filmowi zaistniał w kinie światowym, reż. George Miller - sobota (21 XII), TV PULS, godz. 20:00 - http://www.filmweb.pl/film/Mad+Max-1979-1495. - "Fanfan Tulipan" - z 1952 r. francuski przebój z lat 50-tych, komedia przygodowo-kost...
Nie można sądzić o wartości 16 tomowej sagi na podstawie dwóch rozdziałów jednej książki. "Rodzina Whiteoaków" nie była pisana chronologicznie. Autorka Mazo de la Roche napisała 8 tomów, a ponieważ książki te cieszyły się dużą popularnością, dopisała jeszcze 8 dalszych. Bardzo możliwe, że niektóre tomy są lepsze, inne słabsze. Dochodzi też sprawa tłumaczenia na język polski. W sumie sagę tłumaczyło 6 osób, więc tłumaczenia mogą mieć różny poziom....
Szklane księgi porywaczy snów oraz dwie książki albumowe, które kupiłam sobie pod choinkę :) (będę je oglądać dopiero w święta) Z prądem i pod prąd: Ostatnia dekada PRL-u 100 lat mody
W niedzielę (15 XII) na kanale CBS EUROPA o godz. 18:05 - "Miłość Adeli H." - dramat biograficzny o córce Wiktora Hugo, z 1975 roku, reż. Francois Truffaut, z 20-letnią wówczas Isabelle Adjani, która grała (to informacja dla Misiaka) m.in. Emily Brontë w filmie biograficznym "Siostry Brontë" z 1979 r. - http://www.filmweb.pl/film/Mi%C5%82o%C5%9B%C4%87+Adeli+H.-1975-6163
Dobra krew: W krainie reniferów, bogów i ludzi Kruchy lód: Dziennikarze na wojnie Miłość w Apulii Zapach świeżej kawy Zaślubiny Kadmosa z Harmonią
Kochani, może w końcu znajdzie się właściciel książki "Jedyna szansa" Harlana Cobena. Książkę tę już chyba wszystkim oferowano "do wzięcia" na katowickich spotkaniach, i nikt już jej nie chce. Nie wiadomo czyja jest ta książka. Ostatnio dołożyliśmy ukradkiem Joli, do jej stosików do przeczytania, bo wiadomo Jakozak wszystko czyta :) I przeczytała :) Teraz książka jest u mnie, ale okazało się, że ja mam swoją własną Jedyna szansa (zapomniałam, że ...
Nowy miesiąc, czas na nowe zakupy książkowe :) Nie mogłam się powstrzymać, żeby nie kupić: Podróże po Syberii Moje syberyjskie podróże Blogotony Brzemię rzeczy utraconych Zaklinacz słów
Na dzisiejszym spotkaniu biblionetkowym w Katowicach dostałam od Mikołaja Wzgórze Rzeźnika. Dziękuję ślicznie :)
Zasłona kłamstw (4) Bielszy odcień śmierci (5) Miasto Heroda: Notatki palestyńskie (1938 r.) (4,5) Poszukiwany (5) Ruski ekstrem: Jak nauczyłem się kochać Moskwę (4,5) Wyzwolenie zwierząt (6) - czytatka o książce - Testy na zwierzętach Plac dla dziewczynek (2,5) Osobliwy dom pani Peregrine (4) Dwór polski w starej fotografii (5) Nikt się nie dowie (2)
Jutro (30.11) - "Droga" - film z Viggo Mortensenem, na podstawie powieści Cormaca McCarthy'ego, za którą dostał Nagrodę Pulitzera w 2007 roku - Droga - CBS Europa, godz. 22:00
Od której godziny jest zarezerwowana sala? O której się spotykamy?
Tak, ale chyba nie zaszalałam, tylko oszalałam :) To wszystko wina tych podstępnych księgarni internetowych! Tak przyjemnie ogląda się te wszystkie książki, które są na wyciągnięcie ręki (kliknięcie - do koszyka), a jeszcze jak są wyprzedaże, to grzech nie kupić książki za połowę ceny lub nawet tylko za kilka/kilkanaście złotych. Przez ostatni rok, odkąd zaczęłam "masowo" kupować książki przez internet, kupiłam ich chyba tyle, ile przedtem, prze...
Dwór polski w starej fotografii Dwory polskie: Najpiękniejsze posiadłości ziemskie W obronie zwierząt Cyprysy i topole Moje powroty Kąpiąc lwa Drugi przekręt Natalii
Na TVP KULTURA będzie przegląd filmów Roberto Rosselliniego, jednego z ważniejszych twórców włoskiego neorealizmu. 25 XI, g. 20:25 - "Rzym, miasto otwarte" (1945) z Anną Magnani, 26 XI, g. 20:25 - "Paisa" (1946), 27 XI, g. 20:25 - "Miłość" (1948) z Anną Magnani, 28 XI, g. 22:20 - "Stromboli, ziemia Boga" (1950) z Ingrid Bergman, 29 XI, g. 20:25 - "Podróż do Włoch" (1954) z Ingrid Bergman.
Mój Biblionetkołaj, to też Mikołaj Grudzień z Lubina :) Bardzo hojny jest ten Mikołaj - obdarował już sporo biblionetkowiczów w tym roku. Jeszcze raz dziękuję za swoją książkę :)
Dziękuję ślicznie Biblionetkołajowi z Lubina za książkę Pory roku. Nie czytałam jeszcze nic Akunina, a tę książkę nawet chciałam kupić, więc tym większa radość :) :) :)
Wielka strata :( Niestety taka jest kolej rzeczy na tym świecie. Smutno :( Była moją ulubioną pisarką. Mimo zaawansowanego wieku pisała ciągle dobre książki.
Przejrzeć Anglików: Ukryte zasady angielskiego zachowania Nielegalni Jakuck: Słownik miejsca Sad
Księga z San Michele Dowód: Prawdziwa historia neurochirurga, który przekroczył granicę śmierci i odkrył niebo Burza depcze mi po piętach: Moja włóczęga po Ameryce Południowej Sztuka sprzątania: Uporządkuj swój dom i swoje życie Najbardziej zagadkowa czaszka
Nie zmieściłam się w dziesiątce :) Jest tysiące znakomitych filmów, wybitnych, arcydzieł. Oto moja 16-ka najlepszych filmów, tych które zrobiły na mnie największe wrażenie lub tak mi się podobają, że mogłabym oglądać je na okrągło. - Pół żartem, pół serio - 1959r. reż. Billy Wilder - Lampart - 1963r. reż. Luchino Visconti - Kto się boi Virginii Woolf? - 1966r. reż. Mike Nichols - Kabaret - 1972r. reż. Bob Fosse - Czas Apokalipsy - 1979r. re...
Drogi Reniferku, może niech Dot zdecyduje, czy w niedzielę, czy w sobotę - tak żeby mogli z Miciusiem być na spotkaniu. Mi pasuje i sobota i niedziela :)
Kilka dni temu kupiłam w swoim ulubionym sklepie internetowym (była akurat darmowa dostawa) Wywieranie wpływu na ludzi: Teoria i praktyka - 20% taniej, Zdrowie zaczyna się od jedzenia: W 30 dni możesz zmienić swoje życie w nieoczekiwany sposób! - 20% taniej, Prawdziwe życie - 66% taniej, Czy ten rudy kot to pies? - 69% taniej, Droga do Różan - 65% taniej oraz z wymiany biblionetkowej dostałam Światła pochylenie
Ciemno, prawie noc (5,5) Oścień śmierci (4) Śmierć czeskiego psa (4) Francuska oberża (3) Kobiety, jedzenie i Bóg (2) Niebo ma kolor zielony (5) Pięć osób, które spotykamy w niebie (4,5) Mio, mój Mio (5) Bóg zapłać (5,5) Pod niemieckimi łóżkami: Zapiski polskiej sprzątaczki (1,5) Wzgórze Błękitnego Snu (5,5) losy zesłańca skazanego przez władze carskie na wieczne osiedlenie się na Syberii; akcja Perły, czyli 12 trochę przykurzonych pere...
Trochę zaniedbałam moje przykurzone książki-perełki. Piątą perełką było "Wzgórze Błękitnego Snu" Igora Newerlego. Piękny tytuł i piękna książka. Moja ocena to 5,5. Opowiada o życiu polskiego zesłańca, wcześniej przez kilka lat katorżnika, na Syberii, na początku XX wieku. Wspaniałe opisy przyrody, życia syberyjskiej wsi, życzliwości prostych ludzi dla skazanych "politycznych" - na wieczne osiedlenie w tajdze. W interesujący sposób przedstawione s...
Oswajanie świata Szkatułki Newerlego O Bogu: Norman Mailer rozmawia z Michaelem Lennonem
Kupuję głównie w weltbild.pl. Dostawa jest na drugi/trzeci dzień po zamówieniu. Często jest darmowa dostawa i duże obniżki cen książek, nawet do 75%. Na przykład latem, przez długi czas była wyprzedaż z wydawnictwa "Czarne", gdzie było mnóstwo ciekawych książek, wszystkie o 50% tańsze. Jestem bardzo zadowolona z zakupów w Weltbildzie, chociaż powinnam być niezadowolona, gdyż ciągle coś tam kupuję, a przecież stan moich finansów nie powinien mi na...
"Izrael oswojony" kupiłam dzisiaj w Auchanie, a zwróciłam na książkę uwagę, bo czytałam opis z okładki, który zamieściłaś w B-netce. Od razu załadowałam ją do koszyka. Dzięki. Zdaje się, że może być bardzo interesującą książką. Oglądałam też "Ogród wieczornych mgieł", bo miała ładną okładkę :) Długo natomiast zastanawiałam się nad Egejskie marzenie: Strzeż się swoich pragnień, bo mogą się spełnić. I chciałam ją kupić, i szkoda mi było pieniędzy...
Ja też mam małego fioła na punkcie liczb :) A zabawę wymyśliłaś przednią. Sprawdziłam kilka liczb. - Mój numer biblionetkowy ma książka Atlas zbuntowany - już dawno mam ją w swoich planach czytelniczych. - Moja data urodzenia - taka książka o podanym ID nie figuruje w katalogu - z tego wynika, że data urodzenia na Biblionetce nie gra żadnej roli, są tu przecież ludzie w bardzo szerokim przekroju wiekowym, którzy świetnie się dogadują. - Data z...
Izrael oswojony
Jutro (18.10) na TVP Kultura o godz. 20:20 będzie film "Melancholia" Larsa von Triera z 2011r., z Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Kieferem Sutherlandem. Jak nie cierpię filmów Triera, tak ten mnie zachwycił. "Melancholia" jest filmem pięknym, smutnym, interesującym, zastanawiającym.
Przygoda z owcą Czarownica z Funtinel Dzika droga: Jak odnalazłam siebie Zawsze o tym marzyłam
Wczoraj widziałam przepiękny film "Wiosna, lato, jesień, zima... i wiosna", koreański, z 2003 r. w reżyserii Kim Ki-duka. Opowiada o relacji mistrz - uczeń. Stary mistrz, mnich buddyjski i jego uczeń żyją na odludziu, w domku na jeziorze, otoczonym wysokimi górami. Wraz ze zmianami pór roku zmienia się wiek ucznia; wiosną był dzieckiem, latem młodzieńcem itd. Zmienia się także sam uczeń i koleje jego losu, natomiast sam mistrz jest i pozostaje op...
Mam to czego szukasz :) Ponieważ posiadam 3-4 różne egzemplarze "W pustyni i w puszczy", mogę się wymienić na jakąś Twoją książkę. Książka, którą mogę Ci przesłać jest z 1988 r., w bardzo dobrym stanie, wydana przez PIW, w twardej okładce, z rycinami Szymona Kobylińskiego.
Gdzie dawniej śpiewał ptak (5) powtórka po latach, ocena bez zmian Tajemnica młodości i śmierci Jezusa (3) Zbrodnia w błękicie (5) Pianistka (3,5) akcja Nobliści Szczęśliwy pech (3) Śmiertelność (5)
Nie, "Pianistkę" przeczytałam przed spotkaniem. Wrażenia po lekturze książki mam mieszane. Nie czytałam jej tak długo jak Ty i nie wstrząsnęła mną tak bardzo, gdyż kilka lat temu widziałam film i wiedziałam czego się spodziewać. Uważam, że książka jest dobra, w interesujący sposób napisana, bardzo celne są opisy różnych zachowań ludzkich i ogólny ogląd rzeczywistości. Braku talentu pani Jelinek nie można zarzucić. Z drugiej strony, główna bohate...
Złota strzała Rzym i Jerozolima Dzieci kapitana Granta Czarny pająk: Opowieści niesamowite z literatury niemieckojęzycznej
Jutro (24.09.) - "Dziecko Rosemary" - słynny film Romana Polańskiego z 1968 roku, horror, ale psychologiczny :), główną rolę gra młodziutka Mia Farrow, muzykę napisał Krzysztof Komeda, film na podstawie powieści Dziecko Rosemary - TVN7, godz. 20:00
Tak, spotkanie było bardzo udane, zwłaszcza, że uświetniła je Imarba. Bardzo się cieszę, że mogłam ją poznać. Ja też broniłam Kapuścińskiego, ale mnie nie słyszałeś, gdyż Marylek i Lutek tak zażarcie się "kłócili", że inni nie mogli dorwać się do głosu :) Targi Książki mnie rozczarowały. Nie było najbardziej znanych wydawnictw. Czyżby te wydawnictwa uważały, że Katowice to taka prowincja, iż nie warto tam się fatygować?
Minutko, dużo serdeczności w czwarte BiblioNETkowe urodzinki i mnóstwo ciekawych książek :) :) :)
Zapomniałam o książce Kronika ptaka nakręcacza, którą też wczoraj nabyłam :)
Przyznaję się bez bicia, jestem książkozakupoholiczką :) Wczoraj i dzisiaj kupiłam: Szczęśliwy pech Córka polarnika: Zapiski z krańca świata Jedz to, co kochasz: Kochaj to, co jesz: Jak pozbyć się poczucia winy, zyskać zdrowie i szczupłą figurę Srebrna dziewczyna Podróże z Herodotem Heban
Droga Elu, minął roczek i dzisiaj świętujesz już nie dziewiąte, lecz dziesiąte BiblioNETkowe urodzinki :) Wszystkiego najlepszego i najksiążkowego!
Na zlocie biblionetkowiczów w Jastrzębiej Górze nie mogło zabraknąć stałego elementu, czyli zakupów książek :) Odkryliśmy kiermasz taniej książki, gdzie było dużo ciekawych i bardzo tanich książek. Kupiłam ich 8, w sumie za 70 zł. Oto one: Lód i woda, woda i lód Pierścienie Saturna: Angielska pielgrzymka Wyjechali Stacja Tajga Klucz do ogrodu Głos Lato nagich dziewcząt Pod jednym dachem, pod jednym niebem
Z wielką przyjemnością poznałabym sławną Imarbę. Ale czy będzie miała czas, aby się z nami spotkać? Wybieram się na Targi Książki, więc i tak chyba ją poznam :)
Poziom śmierci (5) Kod Boga: Boski pierwiastek w każdym z nas (4) Chmurdalia (5,5) Jak Jeżyk z Prosiaczkiem Boga szukali i co z tego wynikło (5) Co było potem?: Książka o Mimbli, Muminku i Małej Mi (4,5) Kto pocieszy Maciupka? (5) "Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka (5) Opowieść mężczyzny, który zarabia śpiąc (4) Jezus żył w Indii: Jego nieznane życie przed i po ukrzyżowaniu (4)
Słodka Misiabelo, w dniu Twoich 4 biblionetkowych urodzin, życzę Ci bardzo wielkiego stosu ciekawych książek i czasu, aby to wszystkio przeczytać :)
Dziękuję Misiaku za docenienie :) Książka rzeczywiście jest ważna i nawet jeśli są jakieś niedociągnięcia w tłumaczeniu, nie przekreśla to jej wartości. Nie wiem tylko, czemu miało służyć zamieszczenie przez jedną biblionetkowiczkę, pod notą wydawcy, opini jakiejś blogerki odradzającej czytanie tej książki. Blogerka ta oceniła "Zjadanie zwierząt" na zero (0/5) i tak się zdenerwowała złym tłumaczeniem, że nie mogła spać po nocach. Ciekawe tylko, ...
A my (Marylek, EPA!, Ktrya i ja) widziałyśmy wczoraj Bolka i Lolka, tylko, że nie był to pomnik. Stojąc w korku w drodze powrotnej, naraz zobaczyłyśmy przed oczami ruszającego się Bolka i Lolka. Nie, to nie zwidy :), to w samochodzie przed nami, ktoś oglądał film. Miałyśmy tylko nadzieję, że kreskówkę oglądały dzieci, a nie kierowca. A spotkanie biblionetkowe było cudne :)
Ostatnio kupiłam: - Polska: 101 wycieczek - na wyprzedaży w Weltbildzie za 14,90 (normalna cena 49,90), bardzo ładnie wydany poradnik krajoznawczy, 656 stron. Teraz, do końca długiego weekendu darmowa dostawa. - Nie jedz tego!: Szkodliwe składniki "zdrowego" jedzenia - Opowieść mężczyzny, który zarabia śpiąc
Szepty (3,5) Uczciwa oszustka (5) Diabeł na wieży (4,5) Zjadanie zwierząt (6) recenzja w poczekalni Tove Jansson: Mama Muminków (5,5)
Jeśli chcesz, to mi możesz zrobić niespodziankę, chętnie przygarnę ostatniego Childa (oczywiście nie na zawsze, tylko do przeczytania) :)
Czwarte półrocze akcji czytania Noblistów minęło. Niestety przeczytałam tylko 4 książki. Są to: styczeń 2013 - Onitsza (5) marzec - Flecista (4,5) kwiecień - Fale przyboju (5,5) czerwiec - Dwie kobiety (5,5) W sumie przez 2 lata przeczytałam 22 książki i poznałam 10 wcześniej mi nie znanych pisarzy Noblistów tj. - Bjørnson Bjørnstjerne Martinus (Nobel 1903), Hamsun Knut (właśc. Pedersen Knut) (1920), Deledda Grazia Cosima (Deledda Gracja) (1...
Parę dni temu obejrzałam "W samo południe" z 1952 roku, western, klasyka gatunku, z Gary Cooperem (Oscar i Złoty Glob za rolę) i Grace Kelly (późniejsza księżna Monako). Film widziałam już ze dwa razy, ale dawno temu, więc chciałam go sobie przypomnieć. Myślałam, że nic mnie tutaj nie zaskoczy, a jednak. Film wcale się nie zestarzał, porusza problem stary jak świat - czy warto się "poświęcać" dla ogółu, w słusznej sprawie? Wnioski wcale nie są ...
W niedzielę (14.07) o godz. 10:55 na TVN7 bardzo dobra komedia romantyczna z 1953 r. - "Rzymskie wakacje" z Gregory Peckiem i Audrey Hepburn (Oscar i Złoty Glob).
Zamiast tracić pieniądze na letnich wyprzedażach ubrań, wolę je "stracić" w bardziej przyjemny sposób :) Nie mogłam się oprzeć i jeszcze kupiłam: Czarny ogród Dziś wieczorem nie schodźmy na psy: Afrykańskie dzieciństwo Byliśmy przyszłością Katarzyna Wielka: Gra o władzę Kod Boga: Boski pierwiastek w każdym z nas
Też jestem za :)
Jutro (10.07) - "Pora umierać" - film polski, czarno-biały z 2007 roku, w którym główną rolę zagrała wówczas 92 letnia Danuta Szaflarska. Piękny film, piękne zdjęcia, a przede wszystkim wspaniała Szaflarska. Nigdy nie przepadałam za tą aktorką, ale być tak piękną w tym wieku, tak dobrze się trzymać i w dodatku tak dobrze zagrać, to nie lada sztuka. Film w wymowie jest optymistyczny mimo, że mówi o starości i samotności, ale nie litujemy się nad ...
Podobny temat poruszyła Agaciau w swojej czytatce Zaczynam, ale nie kończę
W weekend dwa słynne filmy - kto nie widział, zachęcam do obejrzenia, a kto widział, warto je sobie przypomnieć. - "Taksówkarz" - dramat z 1976 r. w reżyserii Martina Scorsese, z Robertem De Niro i małoletnią Jodie Foster w roli prostytutki, za którą to rolę otrzymała kilka nagród, film zdobył "Złotą Palmę" na festiwalu w Cannes, to z niego pochodzi słynne zdanie, przez wielu później parodiowane - "You talking to me?". Film opowiada historię wet...
Miałam się ograniczać, ale normalnie się nie da, gdy jest tyle ciekawych książek do kupienia :) Nabyłam jeszcze: Izrael już nie frunie Gugara Stary Ekspres Patagoński: Pociągiem przez Ameryki W syberyjskich lasach: Luty-lipiec 2010 Zjadanie zwierząt Jeść przyzwoicie: Autoeksperyment
Kupiłam w Weltbildzie na wyprzedaży 4 książki z Wydawnictwa Czarne, każda za pół ceny, dodatkowo wysyłka gratis (do 7 lipca). Na wyprzedaży z "Czarnego" jest ponad 200 książek. Moje zakupy to: Wojna nie ma w sobie nic z kobiety Bolało jeszcze bardziej Po Syberii Cień Jedwabnego Szlaku Miałam ochotę na jeszcze więcej książek, ale niestety trzeba się ograniczać :( Gdyby ktoś nie musiał się ograniczać, to podaję link: http://www.weltbild.p...
Było bardzo, bardzo fajnie :)
W Weltbildzie na wyprzedaży, książki wydawnictwa "Czarne" 50% taniej, dodatkowo dostawa gratis do 7 lipca http://www.weltbild.pl/szukaj.html?query=*&filterIsSale=1&filterActive=1&filterCategory1=Ksi%C4%85%C5%BCki&search=1&asn=true&productsPerPage=50&followSearch=10000
Sztuka minimalizmu w codziennym życiu (4,5) Pamiętnik orchidei: Zapiski ocalonego z XX wieku (5) Młodszy księgowy: O książkach, czytaniu i pisaniu (5,5) Dwie kobiety (5,5) akcja Nobliści
Dzisiaj (28.06) - "Appaloosa" - western z 2008 r., reżyseruje i główną rolę gra niezrównany Ed Harris, grają także: Viggo Mortensen, Jeremy Irons, Renée Zellweger. Ciekawy film - TVN, godz. 22:50. Niedziela (30.06) - "Jabłka Adama" - film duński z 2005 r. komediodramat, główną rolę gra Mads Mikkelsen. Jest to znakomity film, nieszablonowy, zabawny, dający do myślenia. Otrzymał m.in. Nagrodę Publiczności dla najlepszego filmu podczas Warszaws...
1. Clint Eastwood 2. Ridley Scott 3. Kathryn Bigelow 4. Christopher Nolan 5. Pedro Almodóvar Clint Eastwood jest "the best"! Z marnego, drętwego aktora przeistoczył się w znakomitego reżysera, a po drodze i jego aktorstwo stało się dużo lepsze :) Nakręcił mnóstwo bardzo dobrych filmów, ale mnie najbardziej ujęły: "Listy z Iwo Jimy" (genialny film), "Co się wydarzyło w Madison County", "Gran Torino", "Bez przebaczenia".
Dot, możesz trzymać jeszcze "Ostatniego dobrego człowieka". A czy Miciuś nie chce czasem przeczytać kontynuacji tej książki - "Sen i śmierć" - bo też mam. Przynieść?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)