Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Planuję być.
1. Niebiańska wizja: Życie w nowej duchowej świadomości (2,5) 2. Zabójcza biel (5) - kryminał, czwarty tom cyklu "Cormoran Strike" 3. Świat miniony (5) - kryminał SF, podróże w czasie, koniec świata 4. Ewa (4,5) - powieść - historia o Stworzeniu: Adam i Ewa, Eden, Bóg - spleciona z historią dziewczyny Lilly 5. List Marii (4) - kryminał retro, Sherlock Holmes i jego młodociana żona Mary Russell 6. Tylko ty: Jak (w końcu) poznać fajnego fac...
Także zagłosowałam na Swaroga i Welesa, gdyż nasza mitologia słowiańska nie jest gorsza od innych i warta jest uwiecznienia w kosmosie.
Ja wybrałam: - Zabójcza biel - 1945: Wojna i pokój - Los Angeles: Single, gangi i zieloni piraci - Toń - Klątwy, mikroby i uczeni: Opowieść wawelska: W ciszy otwieranych grobów - Klątwy, mikroby i uczeni: Opowieść wawelska: Wileńska klątwa Jagiellończyka - Konopnicka jakiej nie znamy
Powieść zagraniczna 1. Dziwny przypadek psa nocną porą (5) 2. Misja na czterech łapach: Powieść dla ludzi (5) 3. Mali ludzie (2) Eseje 4. Hawany w Camelocie: Eseje osobiste (4,5) 5. Ortodroma (4) Kryminał 6. Trup w sanatorium (5) 7. W Imię Natury (5) 8. Przeczucie (4,5) 9. Pokuta (5,5) Sensacja 10. Zamęt (5,5) SF 11. Fiolet (4,5)
Książka została wydana przez Wydawnictwo Zona Zero w 2017 r. pod tytułem "Lista Wächtera. Generał SS, który ograbił Kraków". Rok później w 2018 r. wydano ją pod tytułem "Lista Wächtera: SS-man, który okradł Kraków".
W sierpniu kupiłam: 1. Nigdzie indziej - powieść o współczesnych Indianach 2. Ortodroma - reportaże-eseje-przemyślenia 3. Bez parabenów: Jak bronić się przed kosmetycznymi oszustwami i mądrze dbać o urodę Kryminały 4. Pokuta 5. W Imię Natury 6. Przeczucie - japoński 7. List Marii Fantasy 8. Dzikie dziecko miłości - 7 tom cyklu "Dora Wilk" 9. Dynia i jemioła: Nietypowe historie świąteczne Powieść 10. Tylko ty: Jak (w końcu) poznać fa...
Fantasy 1. Freja (4) 2. Bramy Światłości: Tom 3 (5) Kryminał 3. Blask (5,5) 4. Roseanna (3,5) 5. Motylek (5) Historia alternatywna 6. www.1939.com.pl (5) Literatura faktu 7. Zima stulecia (4) Powieść obyczajowa 8. Miłość na gigancie (2) 9. Zimowe serca (4,5) 10. Po dobrej stronie (5) Humor 11. Wielki Ogarniacz Życia we dwoje czyli Jak być razem i się nie pozabijać (4,5)
Można wyszukiwać po tagach. Link do tagów jest na samym dole każdej strony, którą otworzysz w Biblionetce. A konkretnie drugi od dołu po lewej stronie. Gdy klikniesz, otwiera się spis wszystkich tagów. Ja dodaję tagi do książek, ale czasem się nie da. Wtedy wychodzę ze strony książki, po czym wracam tam i wtedy już się da.
Planuję być :)
Mogę tę okładkę usunąć od ręki, ale może jeszcze trochę ją zostawić, gdyż jest to bardzo śmieszne, choć jednocześnie tragiczne. To chyba pozostałość po Liderii (?). Wtedy stamtąd przekopiowywało się okładki, a gdy weszło Ravelo, to niektóre numery okładek się zdublowały. Tak myślę, choć może się mylę.
Już usunęłam okładkę od "Podatków". Natomiast właściwej do "Namiotu" nie da się wprowadzić, ponieważ nie ma tej książki w sprzedaży Ravelo. Taka tutaj jest polityka.
Kryminał 1. Duchy niebiańskiej Jerozolimy (3,5) - kryminał rosyjski, nie jest taki zły, ale... poza opisami Moskwy i różnymi ciekawostkami historycznymi, wszystko już gdzieś czytałam Literatura popularnonaukowa 2. Forum marzeń sennych (5) t. 8 z cyklu Transerfing rzeczywistości 3. Dwudziestolecie od kuchni: Kulinarna historia przedwojennej Polski (4) 4. Fala jest morzem: Rozmowy o mistyce (4) Jedzenie 5. Sekrety surowej diety: Witarian...
Ukryte siły natury Mózg – władca czasu: Dlaczego dzień może być krótszy niż godzina, a minuta dłuższa od dnia Zapach domów innych ludzi Witajcie na cholernej Arktyce: Moja walka o niezależność na surowej Północy Na linii świata więcej w czytatce: Książki, które kupiłam w 2019 r.
Dziękuję Ci dobry człowieku :) za podpowiedzenie tego CTRL+F5, bo u mnie w Firefoksie nic się nie zmieniło - dalej była mała czcionka i prawie nieodróżniające się kolorem przeczytane książki od nieprzeczytanych. A po zastosowaniu podanej przez Ciebie procedury, mam książki przeczytane zaznaczone na zielono i wielkie litery, które są lepsze od tych malutkich, ale jednak za wielkie, więc je sobie zmniejszyłam w menu, na razie do 90 %.
Literatura popularnonaukowa Cykl "Transerfing rzeczywistości" Vadima Zelanda: 1. Przestrzeń wariantów (5) powtórka 2. Szelest porannych gwiazd (5) powtórka 3. Naprzód w przeszłość! (5) 4. Zarządzanie rzeczywistością (5) 5. Jabłka padają w niebo (5) 6. Sprawca rzeczywistości (5) 7. Forum snów (5) 8. Praktyczny kurs Transerfingu w 78 dni (5) Literatura faktu 9. Na dzikich ścieżkach (3) 10. Lud: Z grenlandzkiej wyspy (4,5) Literatu...
Ezoteryka 1. Błękitna prawda (2) Fantasy 2. Starcie królów (5,5)
Sensacja 1. Czas przeszły (5) 2. Mróz (5) Kryminał 3. Nietykalny (5) 4. Morderstwo w hotelu Kattowitz (4,5) 5. Szlak kości (4,5) Literatura społeczna 6. Ślady (4) 7. Hotel Marigold (4,5) 8. Ballada Lili K (5) 9. Zabić drozda (4,5) Wspomnienia kulinarne 10. Lekcje francuskiego: Przygody z nożem, widelcem i korkociągiem (4) Popularnonaukowa 11. Czy istnieje życie po śmierci?: Naukowa odpowiedź na pytanie, co się z nami dzieje...
Czasem człowiek zachowuje się jakby był niegramotny. Od mniej więcej dwóch lat pozbywam się książek, których już nie chcę mieć w internetowym SkupSzopie. Dosyć dużo już ich tam sprzedałam, a dopiero dwa miesiące temu uzmysłowiłam sobie, że przecież ten portal te wszystkie książki potem także sprzedaje. I jeżeli ja im sprzedaję książki, które wyglądają jak nowe i mają potem status "jak nowa", to jeżeli kupię tam książkę określaną jako "jak now...
Literatura zagraniczna 1. Zmiana (4) Literatura polska 2. Grecy umierają w domu (4) 3. Wiosna w Różanach (4) 4. Wzgórze psów (5,5) 5. Niebko (5,5) 6. Sońka (5) Popularnonaukowa 7. Bluzgaj zdrowo: O pożytkach z przeklinania (4) Reportaże 8. Jakuck: Słownik miejsca (4) Album 9. Dwory polskie: Najpiękniejsze posiadłości ziemskie (4) Historia rodziny 10. "Byliśmy, mijamy, przetrwamy" - Urbaniak Michał Paweł (5,5)
To jeszcze chcę "Dogmę" - uwielbiam ten film :)
Jeśli można, to ja chcę „Sprzedawcy - Clerks” :)
Piszesz, że niby nie ocenia się książek po okładce, ale jednak wzrok wyławia te książki z wyróżniającymi się okładkami. Kiedyś w Biblionetce była ankieta pytająca o główne czynniki wpływających na zakup danej książki. I pamiętam, że wymieniłam: znany autor, dobre recenzję, polecenie przez kogoś. Ale po jakimś czasie stwierdziłam, że nie była to prawda. Gdy przeanalizowałam moje zakupy książkowe z ostatnich lat (a kupuję prawie wszystko przez ...
W nowym roku jakoś znowu wpadłam w niekontrolowany szał kupowania książek. Nie minęło jeszcze półtora miesiąca 2019 r., a ja już kupiłam 25 książek. Z jednej strony cieszę się, bo to jest takie przyjemne uczucie :) a z drugiej trochę martwię :( bo miałam minimalizować swój księgozbiór. Ostatnio nabyłam: - Błękitna prawda - Fala jest morzem: Rozmowy o mistyce - Wierni wrogowie - Zima stulecia Więcej w czytatce: Książki, które kupiłam w 2019...
Będę Jolu :)
Czy z powodu jednej głupiej i nieuprzejmej kelnerki, która ostatnio nam się trafiła, i widać że dopiero co zatrudniona - mamy zmieniać lokal do którego chodzimy od lat i który wszyscy lubimy?
Powieść włoska 1. Taki piękny dzień (5,5) Kryminał 2. Zło czai się na szczycie (4,5) Sensacja 3. Nocna runda (5) Powieść "babska" 4. Czego o tobie nie wiem (3) 5. Marzenia szyte na miarę (4) Fantasy 6. Diabelski Młyn (5) Duchowość 7. Wyjawione tajemnice: Księga I (3,5) 8. Czas przebudzeń: 12 podróży do wolności (4,5) Autobiografia 9. Już nic nie muszę (4,5)
Dziękuję Carly za bardzo ciekawy konkurs. Pisałam nawet Dot przy ostatnim konkursie, że raczej już nie będę brać w nich udziału, bo jednak zabierają sporo czasu. Ale chyba muszę to "odszczekać", no bo jak można oprzeć się konkursowi z policjantami :) Ponieważ nie wszyscy zidentyfikowali każdego policjanta, jestem ciekawa, które fragmenty były najtrudniejsze do odgadnięcia. Dla mnie chyba najtrudniejszy był numer 18, czyli "Ludzie bezdomni" ...
Ja też mogę 13 stycznia. Mam nadzieję, że z powrotem u "Babuni".
Literatura społeczna/obyczajowa 1. Jak pokochać centra handlowe (5,5) 2. Pod śniegiem (5,5) Autobiografia 3. Nie wszystko o moim życiu (4,5) 4. Przerwa w emisji (4,5) Jedzenie 5. Diabelski owoc (4,5) kryminał kulinarny 6. Wściekły kucharz: Cała prawda o zdrowym jedzeniu i modnych dietach (4,5) Fantasy 7. Przesilenie (5) T. 4 cyklu Kwiat paproci Książka obrazkowa 8. Nie! (4,5)
Ponieważ wiedziałam, że żadnych książek nie znajdę pod choinką, przed świętami kilka ich sobie zamówiłam - tylko nie u Mikołaja, a w księgarni internetowej :) 1. Japoński kochanek 2. Gwiazda Ratnera 3. Pan Whicher w Warszawie 4. Dynamo: Niemożliwe nie istnieje 5. Wilki
Dziękuję bardzo ładnie Mikołajom z katowickiego spotkania za dwie książki: 1. Odźwierny - tej książki nie ma w żadnej bibliotece i tym bardziej się cieszę, że ją otrzymałam. 2. Biały gołąbek z Kordoby - książki nie miałam w schowku, ale kiedyś kupiłam sobie inną książkę tej autorki i ostała się po moim radykalnym zmniejszeniu księgozbioru, czyli uznałam, że mam jednak ochotę poznać Dinę Rubinę. A teraz mam jeszcze jedną książkę tej autorki i ba...
Przykro mi to mówić, ale nowa odsłona Biblionetki zawiera tak dużo błędów i niedoróbek, że w tym stanie nie powinno się jej dawać ludziom do testowania. 1. Recenzje, noty , cytaty z książek - okładka książki zakrywa dużą część tekstu. Jest to błąd karygodny. Nie zachęca do czytania żadnych recenzji i not opisujących książki. Gdybym takie coś zobaczyła na innym portalu czytelniczym, nigdy więcej bym tam nie zajrzała. 2. Trudno się zalogować....
Popularnonaukowa - genetyka/archeologia 1. Siedem matek Europy: Każdy współczesny Europejczyk jest potomkiem jednej z siedmiu kobiet epoki kamiennej (6) - moja książka roku Powieści z psem 2. Strzały nad jeziorem (5) 3. Dobry pies (4,5) Kryminał obyczajowy 4. Trup na plaży i inne sekrety rodzinne (4,5) Sensacja 5. Bractwo Róży (4) Obyczajowa - "bożonarodzeniowa otucha" 6. Świąteczna kafejka (4)
Też się wpisuję :)
Jolu, czy ja się kłócę? Napisałam, że to iż źle działają lub nie działają powiadomienia poczty wewnętrznej (prywatnych wiadomości) to bieżący problem techniczny i ktoś to powinien naprawić. A czy ten "ktoś" w ogóle o tym wie? Czy zgłosiłaś to komuś odpowiedzialnemu za sprawy techniczne lub komuś z Redakcji? Bo może nikt, oprócz "zwykłych" użytkowników Biblionetki nie wie, że wystąpił taki problem. A przecież jest on ogromnym utrudnieniem w Twojej...
Prace przy zmianach w Biblionetce toczą się od kilku lat!!! Więc nie zrzucajmy winy za obecnie źle działające lub nie działające powiadamianie o nowych PW na te "zmiany" Jest to bieżący problem techniczny i tym powinno zająć się "wsparcie techniczne Biblionetki", czyli k_ret. Ale, czy ktoś go o tym powiadomił? Bo może nie wie, gdyż ostatnio logował się 4 listopada.
Konkurs był bardzo smakowity :) Przyjemnie było czytać o tych wszystkich serach, zwłaszcza jak się uwielbia sery. Warto robić te konkursy, bo oprócz dobrej zabawy można poznać autorów i książki o których się nie słyszało. Z wszystkich konkursów, w których brałam udział, w tym miałam najmniej przeczytanych książek, bo tylko cztery. Z książek z których były fragmenty konkursowe mam na własność trzy tytuły (jeszcze nie przeczytane), a z pozostał...
Dziękuję bardzo Biblionetkowemu Mikołajowi, który nie mógł się powstrzymać i już 2 miesiące przed umownym terminem grudniowym, na spotkaniu katowickim w październiku obdarował mnie książką - Kruchy fundament :)
Dzisiaj, 11.11 z okazji naszego Wielkiego Święta niektóre księgarnie internetowe oferują wiele promocji. I ja się dałam skusić, jak za dawnych czasów, zamówiłam 9 książek + darmowa dostawa z Taniej Książki, za jedyne 109,50 zł! - Wędrówka z Ablem: Podróż z nomadami przez afrykańską sawannę - Ubuntu: Motocyklowa odyseja samotnej kobiety przez Afrykę - Lab Girl: Opowieść o kobiecie naukowcu, drzewach i miłości - Perfumy: Stulecie zapachów - ...
Będę :)
- 55 lat wśród książek: Wspomnienia, wrażenia, rozważania - Co czytali sobie, kiedy byli mali? - Lektury nadobowiązkowe [1996] - Nowe lektury nadobowiązkowe: 1997-2002 - Wspomnienia starego księgarza - 1001 książek, które musisz przeczytać
Droga Ilso, nie chcę być upierdliwa, ale jednak muszę. Redaktorem powinien być ktoś, kto nie robi dwóch błędów w pierwszym słowie swojej wypowiedzi. Zdanie zaczynamy dużą literą, a nie małą. Nie pisze się "chce być" tylko "chcę być".
Kryminał/ thriller 1. Po drugie dla forsy (4,5) 2. Decyzja (5) 3. Informacjonistka (5,5) 4. 21:37 (5) Wyprawa polarna/horror 5. Terror (5,5) Autobiografia 6. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy (4,5) Religia 7. Nie i Amen (5,5) a tutaj wiele mówiący cytat z książki cytat z książki Inwigilacja 8. Społeczeństwo nadzorowane: W poszukiwaniu prywatności, bezpieczeństwa i wolności w świecie permanentnej in...
A takimi książkami - nie eseje, tylko o konkretnym wędrowaniu - byłbyś zainteresowany? - Wędrówka z Ablem: Podróż z nomadami przez afrykańską sawannę - Jak nie złapać wilka na piachu... czyli Piesza włóczęga wzdłuż Bałtyku z Trójmiasta do Świnoujścia - Wielki Szlak Himalajski: 120 dni pieszej wędrówki przez Nepal
Nie wygrałam, tylko dostałam od Biblionetki jako nagrodę - różne konkursy i nie tylko :) Więc, chyba jednak wygrałam poniższe książki? - Czas zmierzchu VII/2017 - Jezioro pełne łez XII/2017 - Garść żwiru I/2018 - Trzy dni i jedno życie IV/2018 - Marzenia szyte na miarę IX/2018
To ja poproszę książkę Mandragora :)
To nie jest powieść, ale czyta się jak powieść. Jest o szkole z internatem, o nowatorskich metodach postępowania z dziećmi w szkole (prawie 100 lat temu), które to metody nawet obecnie dla niektórych mogą być nie do przyjęcia - Nowa Summerhill. A powieści to np. - Wspomnienia niebieskiego mundurka - Niepokoje wychowanka Törlessa - Zawsze jakieś jutro
Deser ten wywodzi się ze średniowiecznej Francji. Przepis na "blanc-manger" znaleźć można w prawie każdej przedwojennej książce kucharskiej, pojawia się też w "Panu Tadeuszu" pod nazwą "blamas". Czasem określano ten deser jako "białodanie migdałowe". Jest to jakby "budynio-galaretka" z mleka migdałowego, cukru pudru, żelatyny, śmietany kremówki i rumu.
Kryminał 1. Alienista (5) 2. Oszukana (5) 3. Po pierwsze dla pieniędzy (4,5) Sensacja 4. Początek (4,5) Zdrowie 5. Jelita wiedzą lepiej: Jak zrewolucjonizować sposób odżywiania i zmienić od wewnątrz swoje ciało (5) Eseje 6. Cisza: Opowieść o tym, dlaczego straciliśmy umiejętność przebywania w ciszy i jak ją odzyskać (4) 7. Jakoś to będzie: Szczęście po polsku (4) 8. Ścieżka (4)
Tak jak napisała Dot, to pewnie będzie Kuchenny Kredens: Polska kuchnia przedwojenna. Książka jest wspaniała, pięknie wydana, pełno polskich przedwojennych przepisów i to w większości takich, które można samemu wypróbować i to bez jakiś większych problemów. Książkę kupiłam córkom na prezenty, a potem im pozazdrościłam i dokupiłam jeszcze dla siebie :) Dla zachęty podam co jest w rozdziale "Na osłodę, czyli o przedwojennych deserach". Tort ...
We wrześniu dostałam 6 książek, więc dla przeciwwagi kupiłam sobie kilka książek :) - Wszystko za K2: Ostatni atak lodowych wojowników - Drapieżny ród Piastów - Jakoś to będzie: Szczęście po polsku - Społeczeństwo nadzorowane: W poszukiwaniu prywatności, bezpieczeństwa i wolności w świecie permanentnej inwigilacji - Obsesja piękna: Jak kultura popularna krzywdzi dziewczynki i kobiety - Ścieżka - Wzgórze psów - Wielki marynarz - Lepszy ...
- 1001 obrazów, które warto w życiu zobaczyć - 100 najsłynniejszych obrazów - Na tropach sztuki - Spotkania w muzeach świata - Malarstwo zachodnioeuropejskie: Popularny zarys rozwoju form malarskich od katakumb do połowy XX wieku
Ja też pani Ostrowskiej podziękowałam na zawsze. Przeczytałam jej "Grę ze śmiercią w tle", która ma średnią ocen 4,84 i Misiak uważa tę książkę za arcydzieło, a ja dałam 2 i napisałam pod Jego recenzją m.in. "Jakie arcydzieło? Książka jest kiepska. Czułam się jakbym czytała taki gruby harlequin z listy New York Times Bestseller, jakie wydawano u nas w latach dziewięćdziesiątych. [...] Ale nagromadzenie tego wszystkiego razem, daje efekt przeładow...
Do Izy - redaktorki z Wiadomości. 8 sierpnia napisałaś: "Informacja o tegorocznym zlocie na pewno się pojawi. :)". Niestety nie pojawiła się. A jeśli jednak się pojawi, to po co? Nie było Was tam i nie macie nic do powiedzenia. Ci co byli, podzielili się wrażeniami w wątku Anny 46 - Po Spotkaniu Ogólnopolskim na gorąco słów kilka. Informacje o kolejnych Zlotach Ogólnopolskich powinny pojawiać się w Wiadomościach w pierwszych miesiącach roku, ...
Chyba jesteś zbyt łaskawa dla naszych "właścicieli", czyli grupy PWN-Ravelo. Gdyby Dot nie dołożyła swoich książek jako nagród dla grających w Dixita, to prawie nie byłoby w czym wybrać. A i tak na koniec zostało jeszcze sporo książek, których nikt nie chciał wziąć. Wziąć ZA DARMO, nowych książek. Co świadczy o tym jakim badziewiem obdarowali nas nasi "właściciele". A przecież w zasobach PWN/Ravelo są tysiące książek naprawdę wartościowych. I co...
To był mój czwarty Zlot. Każdy kolejny jest lepszy :) Na każdym poznaję nowe osoby, które znałam tylko wirtualnie, co jest bardzo przyjemne, gdy można porozmawiać twarzą w twarz i nick z komputera nabiera życia. Jak powyżej napisała Epa, zloty na które jadę z nią i Marylkiem, to przedzloty, zloty i pozloty; obecny trwał 10 dni i zawierał nawet całodzienne wycieczki do Drezna i Pragi. Chcę gorąco podziękować Marylkowi, który wyjeździł (a my z n...
SF 1. Metro 2033 (5) Fantasy 2. Nocarz (3,5) Kryminalno-obyczajowa: 3. Tajemnicza śmierć Marianny Biel (5) - bardzo ciekawa książka. Akcja dzieje się w Chorzowie na Górnym Śląsku. Jednym z bohaterów jest kundelek Gucio przygarnięty ze schroniska przez byłego policjanta "po przejściach", który po wprowadzeniu się do zaniedbanego familoka odkrywa w piwnicy zwłoki sąsiadki. Monologi pieska wplecione w akcję są bardzo zabawne, humoru dostarc...
Ale się "rozhulałam" w sierpniu! Oprócz książek wymienionych w poście powyżej, kupiłam jeszcze: - Cisza: Opowieść o tym, dlaczego straciliśmy umiejętność przebywania w ciszy i jak ją odzyskać - Zaginione miasto Z: Amazońska wyprawa tropem zabójczej obsesji - Kapuściński non-fiction - Bluzgaj zdrowo: O pożytkach z przeklinania - Podróż w stronę czerwieni - Kuchenny Kredens: Polska kuchnia przedwojenna - tę książkę kupiłam wcześniej córkom na...
Tego nie wiedziałam - że biblioteki publiczne dostają dotację zależną od liczby czytelników, którą mają przeznaczyć na zakup nowości. Więc tym bardziej trzeba je odwiedzać. Im więcej czytelników, tym więcej nowości w bibliotekach. Ja, mimo że mam kilkaset swoich nieprzeczytanych książek, a także ciągle jakieś pożyczki ze spotkań biblionetkowych, bardzo lubię zaglądać do różnych bibliotek. Dzisiaj znowu, przy okazji pieszych wędrówek po Rudz...
Widzę, że zdominowałam ten wątek. Ostatnimi czasy są tylko moje wpisy. Nie pożyczacie już książek z bibliotek? Nie wszystko przecież można kupić, czy pożyczyć od znajomych. Ja przy każdej książce w schowku mam adnotację (widoczną tylko dla mnie), gdzie dana książka jest. A konkretniej, do której filii biblioteki miejskiej w Katowicach albo w Rudzie Śląskiej z tą książką, najłatwiej mi dotrzeć. Dzisiaj wypożyczyłam w F. nr 11 w Katowicach - Ś...
W ostatnim czasie podarowałam bibliotece, znajomym i rodzinie ze trzydzieści książek, więc zrobiło się miejsce na nowe książki :) Kupiłam: - Zdarza się: Kurt Vonnegut: Życie - Dzieci północy - Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta - Mordercza góra: Od triumfu do tragedii - najbardziej dramatyczne dni na K2 - Jednym strzałem - Rzeki Londynu - Dryft Więcej tutaj - Książki, które kupiłam / dostałam w 2018 r.
Będę jutro na spotkaniu :)
Nie wiem, co to jest nieoczywiste smoothie. Czy takie przepisy są oczywiste? - "Rukola rulezzz" - 1 cała pomarańcza z odrobiną skórki, 30 g rukoli, 1/2 banana, 100 ml wody, opcjonalnie cukier kokosowy lub np. "Wściekły róż" - 1 burak, po garści (60 g) jasnych i ciemnych winogron, 1 łyżka siemienia lnianego, 1 łyżka soku z cytryny, 100 ml świeżo wyciskanego soku z pomarańczy, 4 listki mięty, 1 łyżeczka acai w proszku, 4 kostki lodu. A czy taki je...
Podróże 1. Oswajanie świata (5) 2. Wiza do Iranu (3) 3. Couchsurfing w Iranie: (Nie)codzienne życie Persów (5) Kryminał 4. Na spokojnych wodach (4) 5. Czarna lista (3) 6. Gdy mrok zapada (4,5) 7. Grzech aniołów (5) Zdrowe żywienie 8. Roślinne kłamstwo: Dlaczego pozornie zdrowe owoce i warzywa mogą być szkodliwe dla zdrowia (5,5) 9. Przywracać zdrowie żywieniem (2,5) 10. Jedz zgodnie z dietą FODMAP: Bez objawów zespołu jelita drażl...
Z tej listy mam przeczytanych 20 książek i chcę Cię zachęcić do przeczytania jednej z nich, taką którą masz zaznaczoną, że raczej nie będziesz jej czytał, a mianowicie - "Nadzy i martwi" Normana Mailera. Czytałam ją "wieki temu", ale do tej pory pamiętam, że zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie, mimo, że nie przepadam za książkami wojennymi. Mailer opisuje bezsens wojny, a zwłaszcza tej, która toczyła się na Pacyfiku, gdzie tysiące ludzi ginęło w...
Kochana Sówko, Ty naprawdę jesteś nie do zastąpienia! Nic nie ujmując Twoim następcom, ale nie wiem co to teraz będzie :(
Przejrzałam na szybko książkę "Odetchnij od miasta: 62 wyjątkowe domy gościnne w Polsce" i wydaje się, że jest ciekawa i jest tym czego oczekiwałam. Kiedyś kupiłam inną książkę o agroturystyce w Polsce i później sprzedałam ją, gdyż "to nie było to". Przyniosę Ci ją na następne spotkanie biblionetkowe.
Trochę w lipcu poszalałam z zakupami, jak za dawnych czasów :) Przez pół roku kupiłam dla siebie tylko 14 książek, a teraz w lipcu już 6, czyli: - Artur Hajzer: Droga Słonia - Berezyna: O męskiej przyjaźni, podróżach motocyklem i micie Napoleona - Niebezpieczny dar - Odetchnij od miasta: 62 wyjątkowe domy gościnne w Polsce - Roślinne kłamstwo: Dlaczego pozornie zdrowe owoce i warzywa mogą być szkodliwe dla zdrowia - Jelita wiedzą lepiej: Ja...
Bardzo dobrze, że Twoje komentarze są długie. Są ciekawe i z zainteresowaniem się je czyta. Nawet Ci zazdroszczę, gdyż ja, taką wypowiedź pisałabym pewnie pół dnia, a drugie pół ją sprawdzała i poprawiała styl oraz powtórzenia. Tak na marginesie, nawiązując do dyskusji o osobach porzucających Biblionetkę - ludzie nie tylko stąd odchodzą, także tutaj przychodzą. I Ty drogi Chomiku jesteś tym nowym powiewem świeżości, który zagościł na Biblionetce...
Ja też mogę się spotkać 8 lipca :)
Kryminał 1. Niebezpieczna gra (3,5) 2. Człowiek bez psa (4,5) Historyczna 3. Złoty środek (4) - o Arystotelesie i Aleksandrze Macedońskim 4. Zuchwała koronacja (3,5) - o królowej Hatszepsut, która została faraonem Literatura rosyjska 5. Zatopiona arka (4) Literatura niemiecka 6. Delfy (4,5) Romans retro 7. Wrzos (4) Wywiady/rozmowy 8. O Bogu: Norman Mailer rozmawia z Michaelem Lennonem (6) powtórka; moja czytatka z cytatami z książki...
Małe podsumowanie półroczne. Musiałam zmienić tytuł czytatki, gdyż przez pierwsze miesiące tego roku więcej książek dostałam, niż kupiłam. W porównaniu do lat poprzednich, mocno ograniczyłam zakupy książek (w myśl zasad minimalizmu), a one i tak do mnie płyną. Nabyłam ich 14 (plus 5 na prezenty), a dostałam 11. Właściwie byłoby po równo, 11 na 11, ale ostatnio kupiłam w Biedronce 3 książki, każda po 5 zł - nie mogłam się oprzeć :)
Ostatnio czytałam tylko swoje książki lub od biblionetkowiczów. Ale stęskniłam się za bibliotekami. Dzisiaj pożyczyłam w Katowicach - Terror - Prorocy znad Fiordu Wieczności a - Metro 2033 mam z Rudy Śl. :)
HUMOR 1. Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego (4,5) MŁODZIEŻOWA 2. Ciotka Zgryzotka (5) JĘZYKOZNAWSTWO-FELIETONY 3. Pypcie na języku (5) LITERATURA POLSKA 4. Jak zawsze (5,5) NAUKOWA 5. Śląsk wymyślony (4,5) SENSACJA 6. Infiltratorzy (5) 7. Upał (5) AUTOBIOGRAFIA SZPIEGA 8. Akwarium (4,5) KRYMINAŁ 9. Niewiadoma (5) 10. Powiew śmierci (4) powtórka 11. Do trzech razy Natalie (4,5) 12. Trzy dni i jed...
Nie umiem jeszcze mataczyć, więc za podpowiedź odnośnie tytułu książki z nr 21 niech posłuży bardzo dobre mataczenie Mamuta :) Rodzic zaś (jak mi napisał Louri) kpi i prowadzi grę z czytelnikiem. Znasz rodzica. A masz coś o numerze 3.
Sensacja 1. Niewierni (5,5) 2. Nieśmiertelni (5,5) 3. Niepokorni (5) Podróże 4. Burza depcze mi po piętach: Moja włóczęga po Ameryce Południowej (4) 5. Perfumeria kardynała: Moje Włochy na 40 sposobów (4) Fantastyka 6. Szamańskie tango (5) 7. Czas zmierzchu (5) Literatura "babska" 8. Ten jedyny (2,5) - powieść może nie jest taka zła, ale 1/3 książki, a może nawet więcej jest o amerykańskim futbolu, a to dla mnie jest nie dość, że...
Mnie też dopisz :)
Przed chwilą natknęłam się na taką książkę - Na Wodach Północy - może być ciekawa :)
Może takie książki by Cię zainteresowały: - Lodowe piekło: Katastrofa na Grenlandii - Ekspedycja: Historia mojej miłości - Krew i lód
Jestem Tyrionem Lannisterem :)
Nie musisz się obawiać, że nie dasz rady, tylko startować. Bo to super zabawa. Ja przez lata omijałam te konkursy szerokim łukiem, bo wydawały mi się za trudne. Jednak wcale nie trzeba mieć przeczytanych tych wszystkich książek, z których pochodzą konkursowe fragmenty, aby odgadnąć autora i tytuł. Człowiek bawi się w śledczego i detektywa i szuka, szuka... aż znajduje odpowiedzi :)
Zupełnie się z Tobą nie zgadzam. Każdy ma prawo oceniać tak jak chce i gdy się jakaś książka bardzo nie podoba, to daje jedynkę. Ale Ty "Jezioro pełne łez" Wojciecha Wójcika wdeptałaś w ziemię i obrzydziłaś biblionetkowiczom, a książka na to nie zasługuje. Oczywiście nie jest to kryminał z górnej półki, ale dla "zwykłego" czytelnika, który nie jest purystą językowym i stylistycznym i nawet nie zauważa tych wszystkich "wad", które wymieniłaś - mo...
Reportaż 1. Dysforia: Przypadki mieszczan polskich (5,5) Autobiografia-Poradnik 2. Lawendowe Pole czyli Jak opuścić miasto na dobre: Poradnik (4,5) Autobiografia-Wspomnienia 3. Everest: Na pewną śmierć: Prawdziwa historia bohatera filmu "Everest" (3,5) Zdrowie 4. Pij mleko, będziesz chory: Wszystko, czego nie wiesz o nabiale, przyswajaniu wapnia oraz dowody na to, że bez mleka można być wielkim (4,5) Młodzieżówka 5. Za minutę pi...
Jeśli z "U Babuni" do jutra nie będziesz mieć odpowiedzi, to może pójdźmy na żywioł i spotkajmy się tam bez rezerwacji. A gdyby nie było miejsca dla nas, to pójdziemy do jakiejś innej knajpki w centrum Katowic.
Wszyscy, wszystkim dziękują. Ja się też przyłączę. Dziękuję Dot za bardzo ciekawy konkurs i za czas poświęcony nam - uczestnikom. Dziękuję też za gratulacje. Jest mi niezmiernie przyjemnie, że po raz drugi z rzędu zostałam laureatem, a na dodatek wylosowałam również książkę-nagrodę :)
Ja też jestem chętna na małe spotkanie :) Lepiej w sobotę.
Także uważam, że "Zaginiona dziewczyna" jest bardzo dobra. Jednak jestem zezłoszczona zakończeniem. W tego typu książkach oczekuję, że na koniec Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Jestem ciekawa ile jest obecnie uczestników konkursu. Jeśli nie jest za dużo, to zachęcam biblionetkowiczów do wzięcia w nim udziału, gdyż jest to fantastyczna zabawa. Jest to dopiero mój drugi konkurs - wcześniej nie brałam w nich udziału, gdyż wydawały mi się za trudne. Jak można na podstawie krótkiego fragmentu tekstu odgadnąć autora i tytuł książki z której on pochodzi? Ale jeśli człowiek wytęży swoje szare komórki, trochę poszpera w Biblio...
Kryminał 1. Jezioro pełne łez (5) 2. Czego nie słyszał Arne Hilmen (4) 3. Rok królika (2) Fantastyka 4. Elegia na utraconą gwiazdę (4) 5. Kąpiąc lwa (5) 6. Dziesięć tysięcy żyć (5) Zdrowie 7. Zdrowe jelita: Dietetyczne metody zapobiegania i leczenia w przypadku zaparć, zapalenia uchyłka, wrzodów i innych powszechnych problemów z układem pokarmowym (2,5) Moda/styl 8. Love, Style, Life: Jedyna książka o stylu, której potrzebujesz (...
Dziękuję Imonko za wspaniałą zabawę :) Był to Twój pierwszy konkurs, który prowadziłaś i mój też pierwszy tego typu, w którym wzięłam udział - i od razu wylądowałam w gronie laureatów. Jest mi bardzo, a to bardzo przyjemnie :) Jestem ciekawa jakie fragmenty były najtrudniejsze, a jakie najszybciej odszyfrowywano. Jeśli nie masz jeszcze dość konkursu, napiszesz coś na ten temat? Może inni uczestnicy też podzielą się informacjami, co im sprawiło...
I jeszcze ja chcę podziękować pięknie :) Biblionetkołajowi ze śląskiego spotkania za: - Rok królika - Kiedy ciebie zabraknie
Sensem życia jest miłość. A życie bez miłości jest bez sensu.
Z listy książek do rozdania za darmo, którą zamieściłam kilka dni temu, zostały jeszcze: 3. Kubuś Puchatek 4. Serce kobiety 5. Świat Rocannona 6. Planeta wygnania 7. Miasto złudzeń 8. Wicher śmierci - tom 1 Imperium 9. Koniec świata w Breslau 11. Tajemnica 13. Misja profesora Gąbki 15. Iskier przewodnik operowy 17. Śmiechu warci: Zbiór karykatur Komu jeszcze coś przynieść lub odłożyć do następnego spotkania?
KRYMINAŁ/SENSACJA 1. Inferno (5) 2. Przerwane milczenie (5,5) 3. Felicia zaginęła (4,5) SF 4. Miasto i miasto (4,5) OBYCZAJOWA 5. Piękny dzień (4,5) POPULARNONAUKOWA 6. Rzeczozmęczenie: Jak żyć pełniej, posiadając mniej (5)
Będę :) Mam do rozdania za darmo trochę książek. Mogę przynieść na to spotkanie lub jakieś następne. Jeśli ktoś jest zainteresowany, proszę dać mi znać na PW. Literatura piękna 1. Sto lat samotności - wydanie z 1979 r. PIW-u - czarna seria Współczesnej Prozy Światowej 2. Bieguni - z 2007 r., nie z tą paskudną okładką jaka jest na stronie książki - i z autografem Tokarczuk :) 3. Kubuś Puchatek - z 1985 r. - wydane w trzech zeszytach, w t...
Proszę mnie też zapisać :)
Dzisiaj dotarła do mnie książka Garść żwiru. Dziękuję za prezent i docenienie :) Może, pozostałe osoby wyróżnione przez Redakcję Biblionetki, napisałyby jakimi książkami zostały obdarowane?
Ja chyba teraz nie mam z tym problemu. Przedtem miałam, bo chciałam mieć "wszystko". Kiedyś kupowałam klasykę i znane powieści uznanych pisarzy, a także dużo literatury popularnej. Kilka lat temu rzuciłam się na promocje i wyprzedaże internetowe, bo szkoda przecież nie kupić za małe pieniądze książki, która może cię akurat zainteresować (ale i nie musi). Jakoś nie pomyślałam, że wszystkie te książki trzeba kiedyś przeczytać. Kupowałam, bo nie mog...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)