Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie. Wbrew pozorom nie jest on taki trudny :) Jedna osoba odgadła już wszystko. Mała podpowiedź: - 1 fragment pochodzi z książki napisanej w języku francuskim, 9 w angielskim, 4 niemieckim, 2 czeskim, 7 polskim, 1 włoskim, 1 duńskim - dwa fragmenty pochodzą z tej samej książki.
Pierwszy fragment pochodzi z Igraszki z diabłem. Drugiego jeszcze nie rozgryzłam. Może jakaś podpowiedź?
Literatura zagraniczna 1. Elegia dla bidoków (5) 2. Okręt (5,5) Literatura polska 3. Miłość, muzyka i góry (4) - książka biblionetkowicza Krzysztof 4. Niestandardowi (5) - książka biblionetkowicza misiak297 Literatura faktu 5. Karbala (5,5) Poezja 6. "Czy ja byłam martwa" - Alicja Sen Kulik - wybrane wiersze w mojej czytatce To co pozostało...
Tak jak piszesz, są książki które zupełnie przypadkowo wpadły nam do rąk lub nie mieliśmy zamiaru ich przeczytać, a jednak były nam przeznaczone i w końcu i tak je przeczytaliśmy. Mam bardzo dużo takich książek. Napiszę o paru z nich. Pamiętam bardzo dokładnie okoliczności, w jakich pojawiły się w moim życiu. 1. Młode lwy. Byłam na imprezie u kolegi ze studiów, w Zawierciu. Ponieważ lubię pooglądać książki, które ktoś ma w domu, wyszłam do pok...
Zapisz i mnie Syrenko :)
Jestem także w szoku. To moja ulubiona pisarka. Uwielbiam jej cykl Daimon Frey. Przed chwilą powiadomiła mnie o tym moja córka, która też bardzo lubi książki o Aniele Zagłady. Już się nie dowiemy co będzie dalej... Taka straszna śmierć! Taka młoda kobieta.
- Spadek - recenzja Fugare Odcięta gałąź - Song nauczycielki - recenzja Fugare „Czy Erich Fromm wiedział jak żyć?” [1]
Głosuję na "Zmartwychwstanie" Lwa Tołstoja.
1. Oczy wilka (3,5) romans 2. Reguła nr 1 (4) kryminał (?) archeologiczny 3. Wrażenia i chwile (5,5) wspomnienia i przemyślenia, moja czytatka z fragmentami książki Wrażenia i chwile...
Głosuję na "27 śmierci Toby'ego Obeda".
Wysłałam
Popieram książkę "27 śmierci Toby'ego Obeda".
Czy mogę prosić by pisać jaką książkę się popiera? Na stronie głównej jest ciąg powtarzających się słów - popieram, popieram, popieram. Ale żeby zobaczyć kto jaką książkę popiera, trzeba za każdym razem klikać na temat główny. Dziękuję.
Literatura polska 1. Finalistka (6) moja czytatka Finalistka - Anna Janko - fragmenty 2. Kronika wypadków miłosnych (3) Literatura zagraniczna 3. Rozmowy z przyjaciółmi (4,5) 4. Wszystkie jasne miejsca (5) Sensacja 5. Nabór (5) Wspomnienia 6. Zatrzymane w kadrze: Historia jednej fotografii (4) Dziecięca 7. Opowiadania z Doliny Muminków (6) powtórka, zmiana oceny z 5 na 6 - gdy byłam młodsza ta część niezbyt mnie zachwycała, teraz gdy j...
Cieszę się, że Was zobaczyłam :) Na spotkaniu byli: Syrenka, kolega Syrenki, Reniferze, Dot, Miciuś, Marylek, Epa, Jelonka, Warwi, Joyeuse.
Z listy przeczytałam: - 46 i 47 - Sto lat samotności, Kronika zapowiedzianej śmierci; tego autora jeszcze 3 inne - 48 - Eksplozja w katedrze oraz 2 inne - 50 - Gra w klasy - 52 - Rozmowa w "Katedrze" oraz 2 inne - Carmen Laforet (20) - przeczytałam inną jej książkę - Alfredo Bryce Echenique (77) - inna książka - Świat dla Juliusza, która bardzo mi się podobała w młodości, chyba nawet ją powtórnie czytałam i myślę czy jeszcze raz jej nie pr...
Wieki Cię nie widziałam miła Syrenko. Już się cieszę na spotkanie :)
- Wszystkie jasne miejsca - Kronika wypadków miłosnych
Okręt
Gratuluję Fugare znakomitej recenzji bardzo interesującej książki.
Popieram "Imperium" Ryszarda Kapuścińskiego.
Wojna 1. Pociągi pod specjalnym nadzorem (4,5) II wojna św. 2. Na Zachodzie bez zmian (6) I wojna św. 3. Rzeczy, które nieśli (5) wojna w Wietnamie Literatura zagraniczna 4. "Coraz dalej od miłości" Miłosne ucieczki (5,5) 5. Wszystko, co piękne, zaczęło się potem (5) Wędrowanie 6. Góry Kaczawskie słowem malowane (5) Kryminał 7. Nie całkiem białe Boże Narodzenie (5) Obyczajowa 8. Inni mają lepiej (4,5)
Po zastanowieniu się - chyba jednak "Rewers" widziałam. Nie zrobił widocznie na mnie takiego wrażenia, bo nie zachowałam go w pamięci. Kiedyś zapisywałam w zeszytach wszystko co obejrzałam. Ale podczas moich licznych przeprowadzek oraz w imię wyznawanego i praktykowanego minimalizmu pozbyłam się tych zapisków.
Tych filmów nie widziałam. Mało oglądam komedii, nawet jeśli są gorzko smutne. Komedie mnie nie bawią, chyba że jest to francuski film "Goście, goście" z Jeanem Reno i Christianem Clavier, który mogłabym oglądać na okrągło.
Widziałam film "Joanna". Właśnie po nim zachwyciłam się Urszulą Grabowską. Jest to kameralny film dziejący się w czasie II wojny światowej. Samotna kobieta, której mąż, polski żołnierz walczy gdzieś, ratuje żydowskie dziecko; jest jeszcze mężczyzna, Niemiec. Skomplikowana sytuacja. A co do polecania filmów. To można polecać, bo wszystkiego nie widziałam, gdyż jest to po prostu niewykonalne :)
A może przeczytaj tak ze trzy razy tekst, który zamieścił Louri, aby zrozumieć sens wypowiedzi, a nie czepiaj się słówek.
Fugare kulturalnie i bardzo delikatnie spojrzała na feminatywy. Nie wyśmiewa się i na pewno nie staje po stronie rzeczonych wyśmiewaczy. Natomiast ja, może nie jestem tak kulturalna jak Fugare, bo wyśmiewam się z co głupszych, na siłę dodawanych żeńskich końcówek. Nie mam nic do istniejących i zadomowionych w języku polskim, na przykład lekarka, fryzjerka, policjantka itp. Ale takie kuriozum jak żołnierka, widzka, doktorka, adwokatka? Adwokat...
Coś znowu Biblionetka szwankuje. Ja od kilku dni nie dostaję powiadomień na maila, że mam nową wiadomość PW na Biblionetce. Zgłosiłam to, ale na razie nie dostałam informacji, że jest to naprawiane.
"Chrobot"
Wczoraj myślałam o jednej ze swoich córek. Przypomniało mi się, że kiedyś jej ulubionym zespołem była IRA. Przesłuchałam sobie trochę ich utworów i najbardziej spodobała mi się piosenka "Nadzieja". I tekst i muzyka i Artur Gadowski. Całość. Może masz w głowie myśli bardziej szalone niż ja Może masz skrzydła, których by Tobie pozazdrościł ptak Może masz serce całe ze szlachetnego szkła Może masz kogoś, a może właśnie kogoś Ci brak Nie płacz...
Głosuję na książkę Michniewicza "Chrobot. Życie najzwyklejszych ludzi świata".
- Na Zachodzie bez zmian - Pociągi pod specjalnym nadzorem
Literatura zagraniczna 1. Wyjdź za mnie! (5) powtórka 2. Rzeźnia numer pięć (6) powtórka Noblista 3. Pożegnanie z bronią (5) powtórka Górny Śląsk 4. Na dno szybu: Od Oberschlesien do Górnego Śląska (4) Wojna 5. Wasserpolacken: Relacja Polaka w służbie Wehrmachtu (4) 6. Jarhead: Żołnierz piechoty morskiej (6) Fantasy 7. Szamański twist (5) t. 3 cyklu "Witkac" Baśń 8. Krzesiwo (4) powtórka
Odświeżam temat sprzed kilkunastu lat. O tekstach (piosenek), które nam się podobają. Jest mnóstwo tekstów, które mnie zachwycają. Na przykład: ---------- - Myslovitz - Acidland Nie poddaj się, bierz życie jakim jest I pomyśl, że na drugie nie masz szans Po co ten stres, myślisz, że nie masz nic Każdy ma - nawet Ty Czasem trzeba to po prostu znaleźć Miłość, noc i deszcz, życie też Dla tego warto starać się Powiedz, czy nap...
Droga do zniewolenia
Rzeczy, które nieśli - książka o wojnie w Wietnamie, poleca ją Stephen King.
Jaka jest różnica między usunięciem czytatki, a zmienieniem jej statusu przez redakcję na "prywatny", czyli usunięciem z przestrzeni publicznej, nie pytając się, czy się na to zgadzam? Jeśli bym chciała by mój tekst pt. "O wolności..." był prywatny, to napisałabym prywatny list. Moja czytatka była w głównej mierze sprzeciwem wobec cenzury i gróźb wymierzonych w dyskusję pod czytatką Oblicza współczesności autorstwa Krzysztofa. Krzysztof nie j...
Moja mama, też już bardzo wiekowa przeczytała ostatnio Dziwne losy Jane Eyre i bardzo jej się podobała. Poleciłabym także Wzgórze Błękitnego Snu, którą to książkę przeczytała kiedyś moja babcia, z mojej domowej biblioteczki, będąc już w mocno starszym wieku i powiedziała, że jest bardzo dobra i prawdziwa. Nie wiem, czy te dwie książki są ciepłe i bezpieczne. Na pewno mądre i bardzo interesujące. Czy osoby wiekowe, które są całkiem sprawne inte...
Daję swoje poparcie książce "Droga do zniewolenia". Chyba bardzo na czasie - mimo iż napisana dawno - w obecnej sytuacji.
Bardzo dobra recenzja. Gratuluję. Zachęciła mnie do przeczytania książki. Co prawda będzie to bardzo długie czytanie. Pierwszy tom ma 988 stron, drugi 817 :)
Nowy rok trzeba zacząć od odwiedzenia biblioteki :) Pożyczyłam Wasserpolacken: Relacja Polaka w służbie Wehrmachtu
Ja, odwrotnie niż Ty nie mogę narzekać na jakość przeczytanych książek. Zachwytów było dużo, za to ilościowo mniej przeczytałam niż w 2020 r. Książki roku: 1. Między Chaosem a Świadomością - Hiperfizyka 2. Kobiety, które walczą: Rozmowy z zawodniczkami sportów walki 3. Samotność liczb pierwszych Najważniejsze odkrycie roku: Demony: Według kroniki radcy departamentu Geyrenhoffa Odkrycie dobrych pisarek: 1. Stan zdumienia 2. Normalni ludzi...
Górny Śląsk 1. Bar na starym osiedlu (4) O książkach 2. Dom z papieru (4) Nobel 1954 i Pulitzer 1953 3. Stary człowiek i morze (5) powtórka, zmiana oceny z 4 na 5
Ponieważ lubię statystykę, zrobiłam zestawienie najczęściej wybieranych książek do własnych siódemek (czyli do przeczytania przez siebie) - z puli książek zaproponowanych Benzmanowi przez biblionetkowiczów. Dziesięć osób pokusiło się o sporządzenie swoich siódemek. Dwie książki cieszyły się największą popularnością - "Dom duchów" (wybrały ją 3 osoby) i "Gubernator" (3 osoby); 13 książek - wybrały je po dwie osoby, 38 książek - po jednej. Są to...
Bardzo ślicznie dziękuję katowickim Mikołajom za książkę Siła snów: Jak śnić świadomie i zmienić swoje życie. Bardzo lubię spać, śnić, czasem po obudzeniu uda mi się wrócić do tego samego snu, a czasem wiem we śnie, że to mi się śni. Może z książki dowiem się więcej o snach :)
- Dom z papieru - Wyjdź za mnie! - Na dno szybu: Od Oberschlesien do Górnego Śląska
Tak, to jest druga opcja, którą też rozważałam.
Nikt nie spróbował jeszcze odgadnąć autora/autorki listy nr 10. Zaryzykuję. Może jest to lista Verdiany?
Gratuluję Natalii M (porcelance) zwycięstwa. Bardzo dobra recenzja książki Już nie chcę być człowiekiem: Opowieść o przetrwaniu Zagłady.
Tak jak odgadła Marylek lista nr 20 jest moja. Lista 21 - to Valaya. Lista 10 - nie umiem odszyfrować autora. Mogę tylko podejrzewać, ale nie ma to pokrycia w ocenach. Ktoś wie?
Moja propozycja to: Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości. Wszyscy niby wszystko już wiedzą o Czarnobylu, ale to nie jest tak. Ta książka jest wstrząsająca. Dodatkowo, autorka otrzymała nagrodę Nobla w 2015 roku - warto zapoznawać się z twórczością noblistów.
Jak się tak bawimy dzięki Benzmanowi, to może zaproponuję, aby - każdy kto chce - wybrał z tych wszystkich książek własną siódemkę. Oczywiście jest to trudny wybór, bo na liście są znakomite książki, ale przyjmijmy, że nasza siódemka, to będą książki, które chcemy przeczytać w pierwszej kolejności. Ze 159 książek przeczytałam 52. Z tych, których nie znam najbardziej jestem zainteresowana: - Imię róży z listy nr 3 - Spotkania z wybitnymi lud...
Tak, na Ciebie trafiłam przez Gurdżijewa :) bo mam w domu - jeszcze nie czytane - "Spotkania z wybitnymi ludźmi".
24 - (tajne/poufne) - wydaje mi się, że jest to lista Lutka :) Mam nadzieję iż się nie obrazi, bo przecież to jest bardzo piękna lista. - Czarny ogród - Imię róży - Kochankowie z Marony - Mała zagłada - Opowieści o Niewidzialnym - Pani Bovary - Śniła się sowa
1 - Fugare 2 - niedźwiedź z tobołem 3 - Losice 4 - Aril27 5 - dot59 6 - Vemona 7 - Olimpia 8 - Louri 9 - mariuszdbki 11 - yyc_wanda 12 - minutka 13 - Akrim 14 - Ania_em 15 - Monika W 16 - idiom1983 17 - mamut 18 - Nutinka 19 - Marylek 22 - Asia Czytasia 23 - żonkil 10, 20, 21 - jeszcze do zastanowienia się :)
- Jarhead: Żołnierz piechoty morskiej - Porucznicy - Bunt na okręcie
* Nobel 1913 1. Dom i świat (4,5) * Nagroda Pulitzera 1998 2. Amerykańska sielanka (5) * 100 niemiecko-języcznych książek z XX i XXI wieku, które warto przeczytać według Deutsche Welle 3. Minuta ciszy (5) * Powieść historyczna 4. Paryż (4) o dzielnicach - arrondissements Paryża w cytat z książki * Wywiad/rozmowa 5. Dziwny, dziwny, dziwny (5) książka o Tomku Lipińskim - liderze zespołów Tilt i Brygada Kryzys. Więcej w opisie z okładki i d...
Dzisiaj dotarła do mnie nagroda, którą wylosowałam. Wybrałam z oferty księgarni PWN książkę Ostatni samuraj: Rozmowy o generale Petelickim: Triumf i dramat człowieka honoru. Dziękuję :)
- Zapomniany żołnierz - Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa - Karbala - Lubliniec.pl: Cicho i skutecznie: Tajemnice najstarszej jednostki specjalnej Wojska Polskiego - Szamański twist
Zgadzam się ze wszystkim, co napisałeś dzisiaj w komentarzach. Na pewno dużo osób zgodzi się z Tobą, nie tylko nieliczni, ale nie chcą się wypowiadać, bo tak naprawdę nie ma to sensu. Ty nie przekonasz tych, którzy mają inne poglądy, oni nie przekonają Ciebie. Ludzie mają odmienne punkty widzenia na różne tematy. Zawsze tak było i zawsze tak będzie. Ale złości mnie bardzo, że we współczesnym świecie odmawia się ludziom inaczej myślącym, mieć ...
Dziękuję Krzysztofowi za bardzo ciekawy konkurs. Pozwolił oderwać mi się od mojego życia i poszybować w krainy myśli i światy innych ludzi. Frapujące jest także całe to poszukiwanie - przeszukiwanie setek książek, aby znaleźć te, z których pochodzą fragmenty konkursowe. I - jak już kiedyś pisałam - często łatwiej rozpoznać książkę której się nie zna, niż tę którą się czytało. Teraz, "Dziecko piątku" Musierowicz, a znam całą "Jeżycjadę", odkryłam...
Nie, to nie może jednak być Swietłana Aleksijewicz, bo pisze po rosyjsku (jest Białorusinką), a gdy Benzman ogłaszał mały quiz: jaki jeden autor/ka ma reprezentację aż 4 tytułów, to w puli były tylko 3 książki w języku rosyjskim.
Tak, to mógłby być Ryszard Kapuściński. Gdyby nie należało wybrać tylko 7 książek, sama bym go umieściła na mojej liście. Jak pisałam wcześniej, Olga Tokarczuk też ma szanse na cztery książki. Natomiast Jacek Dukaj według mnie - nie. Ale po zastanowieniu się, największe szanse ma chyba Pratchett Terry i Tolkien J. R. R. (Tolkien John Ronald Reuel). A może Aleksijewicz Swietłana?
Gdy już wybierzesz zwycięską siódemkę książek, to zamieść wszystkie listy, które dostałeś. Proponuję zabawę w odgadywanie - która lista jest od jakiego biblionetkowicza i wcale nie będzie to takie oczywiste, jak napisał Misiak. Bo ja na przykład mogę odgadnąć łatwo autorów kilku list, ale już nie tak łatwo mi pójdzie, gdy jest ich kilkunastu. Można by to zrobić na dwa sposoby: - zamieścisz wszystkie listy i oddzielnie autorów tych list, i...
Napisałaś - Obstawiałabym, że Coelho to tutaj nikt nie poleci ;) - i źle byś obstawiła, bo jednak ktoś polecił. Nie byłam to ja, ale nie dlatego, że uważam Coelho za tak złego pisarza jak chyba większość biblionetkowiczów, którzy wręcz się szczycą, że takiego "badziewia" to by nawet do rąk nie wzięli - ja wzięłam i część jego książek podoba mi się - ale nie na tyle, by znaleźć się siódemce polecanych Benzmanowi; tam dałam tylko te, które mnie za...
Nobliści 1. Opowieść rozbitka (4) Nobel 1982 2. Ararat (5) Nobel 2020, cytat z książki 3. Przejrzysta pogoda: Wiersze wybrane (3,5) Nobel 1995, cytat z książki Nagroda Pulitzera 4. Kroniki portowe (5) Pulitzer 1994 Nike 5. Kajś: Opowieść o Górnym Śląsku (5,5) Nike 2021 Literatura zagraniczna 6. Asymetria (4) Kryminał 7. Sekta (4,5) t. 2 cyklu "Komisarz Rędzia" 8. Niespokojna krew (5,5) t. 5 cyklu "Cormoran Strike" 9. Ścisła tajemnic...
Benzman zaproponował mały quiz - jeden autor/ka ma reprezentację aż 4 tytułów, kto zgadnie któż to taki? Dałaś odpowiedź, że może to być Ernest Hemingway. Nie sądzę, by był to on, choć oczywiście mogę się mylić. Hemingway staje się powoli pisarzem zapomnianym, a młode pokolenie prawie go nie kojarzy. Raczej stawiałabym na Majgull Axelsson lub Olgę Tokarczuk.
Nobliści: - Przejrzysta pogoda: Wiersze wybrane - Ararat
Dobrze, że książkę "Kajś" kupiłam w ubiegłym roku, bo teraz nie jest dostępna w żadnej bibliotece w Katowicach i Rudzie Śląskiej, a także w żadnej księgarni internetowej. W księgarniach będzie dopiero w listopadzie. Widziałam, że oceniłaś ją na 6. Myślę, że mi też się spodoba, gdyż jestem zakochana w Górnym Śląsku. Mieszkam tu większość życia. W młodości żyłam na Śląsku Opolskim, ale... to też Górny Śląsk :)
Piszesz - Akurat 10 jest jedną z łatwiejszych w tym zestawie. Dla ludzi "starszego pokolenia" fragment tej książki jest łatwy do odgadnięcia, ale dla młodych już niekoniecznie. Podejrzewam, że niektórzy nawet nie słyszeli o tym bardzo znanym kiedyś pisarzu.
Snajperzy 1. Billy Summers (5) King, ale nie horror, tylko psychologiczna sensacja 2. Tajne akcje snajperów GROM (5) 3. Cel snajpera: Historia najniebezpieczniejszego snajpera w dziejach amerykańskiej armii (4,5) Kobiety 4. Walka jest kobietą (5,5) reportaże 5. Kobiety, które walczą: Rozmowy z zawodniczkami sportów walki (5,5) 6. Mała syrena (tłum. Stefania Beylin) - Andersen Hans Christian (5) 7. Pani na Kopicach (4) o śląskim...
Zamówiłam w księgarni internetowej: - Córka żołnierza nie płacze - Ocalisz życie, może swoje własne: Opowiadania zebrane - Minuta ciszy - Coraz dalej od miłości - Schlink Bernhard - Dziwny, dziwny, dziwny - Kobiety, które walczą: Rozmowy z zawodniczkami sportów walki - Grzech jest kobietą
Opowieść rozbitka Kroniki portowe
Dziewczyny z mojego kierunku studiów (geografia) skierowano do fabryki w Mysłowicach, gdzie montowałyśmy oporniki; mieszkałyśmy w akademikach na Ligocie. Ja najpierw montowałam takie większe bezpieczniki topikowe tzw. "korki", które kiedyś używało się się w domach prywatnych, a później takie mniejsze, stosowane w samolotach. A Ty, gdzie pracowałaś?
A ja tylko jedną, ale już dwa lata temu zwróciła moją uwagę piękną okładką Las zna twoje imię
Tak, film "Za jakie grzechy, dobry Boże?" jest świetny, a Christian Clavier szalenie zabawny. Ale mój numer jeden to komedia wszechczasów - "Goście, goście" (1993), w którym także gra Clavier. Razem z Jeanem Reno tworzą parę: rycerz i jego giermek; zostają przeniesieni w czasie, ze średniowiecza w czasy współczesne. Jest to tak śmieszne... i tak piękne, że mogłabym ten film oglądać na okrągło; widziałam go już wiele razy, moja ocena 7/6 :)
Paryż nigdy nie będzie niemodny, chyba każdy chciałby choć raz tam pojechać. To miasto marzeń. A piosenki francuskie? Może nie są tak popularne jak te śpiewane w języku angielskim, ale jest bardzo dużo pięknych piosenek i wspaniałych francuskich piosenkarzy/piosenkarek, choćby wspomniana przez Dot - ZAZ. Jest też przepiękny musical "Le Roi Soleil", sprzed kilkunastu lat, którego słucham do dziś. Wszystkie piosenki, dosłownie każda jest bardzo ...
Zgadzam się z wszystkim co napisałeś. Świetna recenzja, zresztą wszystkie recenzje Fugare są znakomite. Też czytałam "Stan zdumienia" i też z polecenia Pauliny Surniak, szkoda, że ostatnio tak rzadko zamieszcza nowe wpisy. Książka "Stan zdumienia" została we mnie, w głębi mojego jestestwa, tak szybko jej nie zapomnę i ... sprawiła, że mam ochotę przeczytać inne książki Ann Patchett.
Bardzo ładna i interesująca recenzja, zachęcająca do przeczytania książki. Zwłaszcza iż Hen pisze o Michelu Eyquem de Montaigne, francuskim pisarzu i filozofie z XVI wieku, autorze słynnych "Prób"; wielkim w swej prostocie, mądrym w rozważaniach filozoficzno-moralnych i obserwacjach zwyczajnego życia, którego poglądy wcale się nie zestarzały i dostarczają do tej pory czytelnikom uczty duchowej.
Fajnie, że się odezwałaś. Pamiętam tę całą historię ze Spotkania Olsztyńskiego, gdy wszyscy Cię szukali. Była tak niesamowita i zabawna, a jakie miała skutki... :) Może warto przypomnieć, jak to niegdyś biblionetkowicze się spotykali Olsztyński pospotkaniowy z Krakowem w tle
Literatura zagraniczna 1. Gra w klasy (4) powtórka po wielu latach, zmiana oceny z 3 na 4, kilka fragmentów powieści zamieściłam w czytatce "Gra w klasy" Julio Cortazara - fragmenty 2. Pewnego dnia o zmierzchu świata (5) powtórka po latach, zmiana oceny z 4 na 5, cytat cytat z książki 3. Zbyt głośna samotność (4) 4. Uciekaj, Króliku (5) cytat cytat z książki Literatura polska 5. Pożądanie: Antologia opowiadań miłosnych, zmysłowych, erotyc...
Misiaku, może ja Cię przekonam do sięgnięcia po współczesne kryminały, dość już tych staroci, które w kółko czytasz; są na pewno dobre, ale teraźniejsze kryminały, a właściwie powieści społeczno-obyczajowe z wątkiem kryminalnym, wcale nie są gorsze, dla mnie o niebo ciekawsze niż klasyczne. Oto kilka propozycji: 1. Anna Kańtoch jest znakomitą pisarką fantastyki, napisała też kilka interesujących kryminałów - Wiara - Wiosna zaginionych 2. Mar...
- Pewnego dnia o zmierzchu świata - Zbyt głośna samotność - Uciekaj, Króliku - Niespokojna krew - t. 5 cyklu "Cormoran Strike" - Pani na Kopicach - powieść oparta na faktach, o Joannie Gryzik, śląskim Kopciuszku, półsierocie; w wieku 4 lat zaopiekował się nią górnośląski przedsiębiorca Karol Godula, który przyczynił się w wielkiej mierze do rozwoju gospodarczego Górnego Śląska. Gdy umarł w 1848 r. pozostawił majątek w wielkości 2 milionów tal...
SF 1. Łzy Mai t. 1 (5) 2. Spektrum t. 2 (5) Żołnierze 3. Afgański Tryptyk (4,5) Poezja 4. Adam Asnyk: Wybór poezji (4)
Kiedyś grałam w szachy, ale dawno temu, tylko dla przyjemności. Szalenie mi się to podobało. Może w innym czasie, innej przestrzeni; dane mi będzie zaznać tej radości :)
Gambit królowej
Tak obie te książki są o podobnej tematyce. "Samotność liczb pierwszych" jest bardziej przejmująca. Już pisałam gdzieś na forum, że czytając ją ciągle płakałam, co mi się za często nie zdarza przy czytaniu. Początkowo oceniłam ją na 5,5, ale później zmieniłam ocenę na wyższą. Polecaną przez Ciebie książkę już wrzuciłam do schowka. Dzięki.
Dlaczego uważasz, podobnie jak Monika W, że problemy poruszane w książce "Normalni ludzie" Sally Rooney, to celebrowanie problemów, które nie są najważniejsze? Naprawdę nie jest ważne odrzucenie jednostki przez grupę? To nie jest problem teraźniejszy, doświadczany przez młodych. To jest problem stary jak świat, który dotykał i dotyka wszystkich - i dzieci, i młodych i starszych - w szkole, pracy, w grupie towarzyskiej, nawet wśród rodziny. Kto...
Nie wszyscy wyjechali na wakacje. Napiszcie co ciekawego ostatnio obejrzeliście. Kupiłam już dosyć dawno, ale dopiero teraz obejrzałam 10 odcinkowy serial wojenny z 2001 roku "Kompania braci", uważany za jeden z najlepszych filmów wojennych. Oceniłam 7/6. Powstał na podstawie książki Kompania braci. Dopełnieniem serialu będą na pewno wspomnienia, które mam zamiar przeczytać Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa. Serial o...
Zamówiłam w księgarni internetowej: 4 książki z gatunku fantasy słowiańska - Zaszyj oczy wilkom t. 2 cyklu "Wilcza dolina" - Wezwijcie moje dzieci t. 3 - Spalić wiedźmę t. 1 cyklu "Królewska wiedźma" - Wiedźma Jego Królewskiej Mości t.2 Kryminał - Faza REM t. 1 cyklu "Miasto obiecane" - Panaceum t. 2 Fantasy - Zamek Cieni t. 1 cyklu "Noc kota, dzień sowy"
- Ostatni bastion umysłu (szachy) - Msza za miasto Arras - Bar na starym osiedlu (Chorzów) - Wzgórze Błękitnego Snu (Syberia) - Idź i czekaj mrozów t. 1 cyklu "Wilcza dolina" - Księga życia t. 3 cyklu "Księga Wszystkich Dusz"
Książka "Normalni ludzie" Sally Rooney jest dla mnie książką prawie doskonałą. Bardzo smutną, wzruszającą, poruszającą, wzbudzającą duże emocje. Osobom, które doświadczyły w swoim życiu podobnych zdarzeń lub uczuć będzie się podobać i ją zrozumieją, innym którzy nie mają takich przeżyć nie trafi do serca. Książka mówi o dwojgu ludzi, ewidentnie stworzonych dla siebie, kochających się, odczuwających wobec siebie taką bliskość jakiej nie doznali...
A może byś tak nie psuł zabawy tym, którzy by chcieli sami rozwiązać ZAGADKĘ, pobawić się samodzielnym myśleniem? - podając jak na tacy rozwiązanie.
Czy Ty zawsze musisz udowadniać wszystkim jaki jesteś mądry, żeby nie powiedzieć przemądrzały? Nie każdy ma do czynienia z matematyką szkolną na co dzień. Podejrzewam, że duża część, jeśli nie większość biblionetkowiczów szkoły pokończyła bardzo dawno temu. Są ważniejsze sprawy w życiu dorosłego człowieka niż pamiętanie wzorów ze szkoły, czy to matematycznych, fizycznych czy jeszcze innych, zwłaszcza jeśli nie są tak słynne jak E=mc2 , lecz s...
Rozbieżność w ocenach książek Eleny Ferrante wynika z tego, że dwa pierwsze tomy były dobre, oceniłam na 5, trzeci był najsłabszy, był po prostu nudny, ostatni oceniłam najwyżej ze względu na wątek matki - dzieci. Może za jakiś czas napiszę recenzję z tych książek, więc dowiesz się więcej co o nich sądzę.
Powieść irlandzka 1. Normalni ludzie (6) Powieść włoska 2. Historia ucieczki (3,5) 3. Historia zaginionej dziewczynki (5,5) Powieść japońska 4. Ukochane równanie profesora = 博士の愛した数式 (5) Jeśli ktoś lubi rozwiązywać zagadki matematyczne, to proponuję jedną, która jest w powyższej książce. Znajdź sumę wszystkich liczb od jednego do dziesięciu. Nie ma w tym nic skomplikowanego: 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=55 Ale jeżeli chciałoby się znaleźć su...
Chomik z parasolką kończy dzisiaj 5 biblionetkowych latek! Wszystkiego najlepszego miły Chomiku, ciekawych lektur i częściej się odzywaj na forum, bo kiedyś było Cię dużo, a teraz tak jakby trochę mniej :)
Nie odpowiedziałeś na pytanie. Nie chodziło mi przecież o odmianę przez przypadki, tylko o przekręcenie nicka użytkownika Biblionetki. Nie musisz być taki życzliwy w stosunku do mnie. Jeżeli nie umiesz poprawnie przeczytać nazwy użytkownika, to znaczy, że nie czytasz ze zrozumieniem. A może jednak czytasz ze zrozumieniem, a to była zamierzona złośliwość?
Dlaczego "przekręciłeś" nazwę użytkownika Biblionetki? A może nie umiesz czytać ze zrozumieniem?
Widzę, że jednak nie wszyscy zachwycają się "Grą ze śmiercią w tle". Oceniłaś książkę tylko pół punktu wyżej niż ja. Uważam, że to gniot nad gniotami i skutecznie zniechęcił mnie do twórczości pani Ostrowskiej.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)