Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak, książka jest moja. Przyniosę ją na spotkanie.
Dziękuję Dot. Podziwiam Cię za te Twoje ponad sześćset recenzji, które zamieściłaś w BiblioNETce. Napisałam swoją recenzję głównie po to, by przedstawić młodym ludziom postać Zygmunta Kałużyńskiego, bo nawet interesując się kinem, większość nie wie, że w ogóle istniał taki krytyk filmowy; a starszym przypomnieć go i uzmysłowić im, że Kałużyński nie tylko błaznował w telewizji, ale był wybitną i szalenie interesującą osobowością. A jaki był przy...
Podróże w czasie są, przynajmniej dla mnie, fascynującym zagadnieniem. Dlatego tak lubię filmy i książki traktujące o tym. Podobno czasu w ogóle nie ma. Wszystko jest "teraz". Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość nie istnieje, tylko ludzie tak to postrzegają. Możliwe też, że jest mnóstwo wersji danej rzeczywistości. Wracając do filmu, to jest tu hipoteza, że przyszłość można zmienić, ingerując w przeszłość. I dlatego roboty wysyłają ciągle now...
Kupując książki kieruję się głównie interesującą mnie tematyką i autorem, ale przyznaję, że czasem piękna lub interesująca okładka ma wpływ na zakup danej książki. Na przykład kupiłam duński kryminał "Ostatni dobry człowiek" A. J. Kazinskiego wydany przez wyd. Amber (a raczej nie kupuję już kryminałów) dlatego, że bardzo spodobała mi się okładka http://www.empik.com/ostatni-dobry-czlowiek-kazinski-a-j,p1045574125,ksiazka-p. Książka, swoją...
Będę :)
Misiabelo, jakie ciekawe książki sobie kupiłaś. Oprócz ostatniej, wszystkie pozostałe zapisałam sobie w moim kajeciku książek do przeczytania :)
Tak, tak, spotkajmy się 30 czerwca. Chyba wszystkim, którzy niedawno się wypowiedzieli pasuje ten termin. Zwłaszcza, że ostatnie spotkanie było prawie dwa miesiące temu :(
Właśnie wczoraj obejrzałam film, który mnie bardzo zaskoczył in plus, a mianowicie "Życie na podsłuchu", niemiecki z 2006 roku. Myślałam, że będzie to nudnawy, politycznie poprawny film o inwigilacji obywateli przez Stasi w czasach NRD. A tutaj pełne zaskoczenie. Film więcej niż bardzo dobry, ciekawy, emocjonujący, zasłużenie otrzymał pełno nagród - jako najlepszy film nieanglojęzyczny, najlepszy europejski, zagraniczny itp. Główną rolę zagrał ge...
Dziękuję Marylku :)
Dziękuję Marżinie. Przepraszam, że tak późno :)
Witaj Krzysztofie :) Pięknie piszesz. Wtrącę się w tę część Twojej rozmowy z Pingwinkiem, dotyczącą filmów o których wspominasz. Te filmy z Arnoldem Schwarzeneggerem, to "Terminator" (1984) - wprowadzony na polskie ekrany pod tytułem "Elektroniczny morderca", "Terminator 2: Dzień sądu" (1991), "Terminator 3: Bunt maszyn" (2003). W pierwszym filmie Schwarzenegger grał złego robota-terminatora, który przybył z przyszłości do roku 1984, aby zabić ...
Dzisiaj w Matrasie, pan przy mnie przecenił na 9,90 zł książkę, którą chciałam przeczytać zachęcona recenzją Derryblossom, więc z chęcią szybko ją nabyłam :) A jest nią - Elizabeth i jej ogród. Wcześniej, kupione na prezenty dzieciom: Zrozumieć psa: Jak być jego lepszym przyjacielem Lwów, Stanisławów, Tarnopol, Brzeżany, Borysław
Obejrzałam. Rzeczywiście zmasakrowano dobrą książkę. Ale jeśli zapomnieć o książce, tak źle nawet się nie oglądało :) Tylko zakończenie było koszmarne, Kraków za mocno reklamowany i nie wiem czemu miało służyć pokazywanie gołej Mai Ostaszewskiej.
Jutro (8.06) - "Co się zdarzyło Baby Jane?" - dramat obyczajowy/thriller z 1962 roku z wielkimi gwiazdami dawnych lat - Bette Davis i Joan Crawford. Film widziałam w telewizji bardzo dawno temu, gdy byłam dosyć mała i zrobił na mnie takie wrażenie, że nie zapomniałam go do tej pory. Ostatnio powtórnie go obejrzałam i dalej robi wrażenie i trzyma w napięciu. Opowiada o skomplikowanej relacji dwóch sióstr. Jedna była dziecięcą gwiazdką rewiową, dr...
Kochana Misiabelo, rzeczywiście rozpanoszyłam Ci się w Twoim wątku. Przepraszam :( Ale... gdy coś ciekawego wypatrzę w telewizji, to szkoda tego nie "zareklamować". Ostatnio nawet wpisuję się późno w nocy, żeby innym dać szansę :)
Tak, książka "Od lekarza do grabarza" jest moja. Obiecałam ją pożyczyć Marylkowi. Przyniosę na następne spotkanie biblionetkowe, więc możecie się dogadać, która pierwsza będzie ją chciała przeczytać :)
Tak mówicie zgodnym chórem, że taki zły ten film, że tym bardziej chcę go obejrzeć :)
Na pewno masz rację Misiaku. Sama nie rozumiem dlaczego w filmie zmieniono prokuratorowi płeć. Książkę czytałam i jednak odżałuję te 2 godziny na film, żeby zobaczyć czy rzeczywiście jest on tak okropny jak piszesz :)
W niedzielę (2.06) - "Uwikłanie" - polski film z 2011 r. na podst. powieści kryminalnej Zygmunta Miłoszewskiego, główne role grają Maja Ostaszewska i Marek Bukowski - TVP2, godz. 20:05 W poniedziałek (3.06) - "Angielski pacjent" - melodramat z 1996 r., ekranizacja powieści Michaela Ondaatje wyróżnionej w 1992 r. Nagrodą Bookera. Film otrzymał 34 nagrody, w tym 9 Oscarów, m.in. jako najlepszy film, za reżyserię (Anthony Minghella), dla najlepsz...
Od lekarza do grabarza: Nie bójmy się raka, nie bójmy się chorób serca (6) książkę oceniło 5 osób, wszystkie dały szóstkę Fale przyboju (5,5) (akcja Nobliści), współczesna wersja Odysei prozą Niemiecka jesień: Reportaż z podróży po Niemczech (5) Miedzianka: Historia znikania (6) Dallas '63 (5,5) Łowcy głów (4,5) Pół życia w ciemności: Biografia Zygmunta Kałużyńskiego (5) recenzja Swawolny Zyzio, czyli ostatnia Perła z lamusa Portret artyst...
Akurat to zdanie jest trochę zakręcone, trzeba się zastanowić, żeby je zrozumieć :) Nie jest reprezentatywne dla "Ulissesa", ale jest piękne, dlatego je zamieściłam. W książce przeważa taki tekst, jak ten poniżej, który jest całkiem zrozumiały (i jak aktualnie brzmi) - "Każdy kraj, jak powiadają, a nasz udręczony także, ma rząd, na jaki zasługuje. Ale mało można dostrzec dobrej woli wokół. To bardzo piękne chełpić się powszechnie swą wyższością, ...
Na majową perełkę wybrałam "Ulissesa" Jamesa Joyce'a (ocena 5). Ciężka przeprawa :) Czytałam cały tydzień, po kilka godzin dziennie. W ramach przygotowań, powtórzyłam sobie Portret artysty z czasów młodości oraz Odyseję, czytając Fale przyboju (współczesną wersję Odysei prozą). Po lekturze "Ulissesa" mam mieszane uczucia. Niewątpliwie jest to wielkie dzieło. Ogólnie można powiedzieć, że zachwyca, ale nie całe mnie zachwyciło. Niektóre partie k...
Dzisiaj nabyłam: Sztuka minimalizmu w codziennym życiu Trudna sztuka (prawie) nicnierobienia
Jutro (30 maja) - "The Hurt Locker. W pułapce wojny" - dramat wojenny z 2008 r., reż. Kathryn Bigelow, film otrzymał 42 nagrody filmowe, w tym 6 Oscarów, m.in. jako najlepszy film, za reżyserię i scenariusz. Jest to jeden z najlepszych filmów o wojnie jakie widziałam, trzyma w napięciu, gorąco polecam, nawet tym, którzy nie lubią filmów o wojnie. Opowiada o żołnierzach z amerykańskiej jednostki saperów w Iraku - CBS EUROPA, godz. 22:00 -"Półn...
Sto lat BiblioNETko! Nie wyobrażam sobie już życia bez Ciebie :) :) :)
Jutro (26 maja) - "Gran Torino" - dramat o lekkim komediowym zabarwieniu z 2008 roku, wyreżyserował i główną rolę zagrał Clint Eastwood. Eastwood jest jak stare wino, im starszy tym lepszy :) Film bardzo dobry, warty obejrzenia, na 31 miejscu na liście 500 najlepszych filmów (świat) według Filmwebu. Opowiada o tym co się dzieje, gdy sąsiadami owdowiałego weterana wojny koreańskiej, rasisty i "upierdliwego" faceta zostaje rodzina imigrantów z Azj...
Iwonko, dużo serdeczności z okazji 7 biblionetkowych urodzinek, mnóstwo dobrych książek do przeczytania i do ... napisania :)
Czy może Pani podać kilka tytułów swoich najukochańszych książek, takich do których się ciągle wraca i czyta po wielekroć oraz kilka takich, które zrobiły na Pani takie wrażenie, że ma je w pamięci, mimo, że czytała je tylko raz.
Czy ma Pani sentyment do jakiegoś miejsca (oprócz Śremu:) lub interesuje się tak bardzo jakimś krajem, regionem, miastem na świecie, na tyle, że chciałaby tam pojechać, poznać je lub nawet tam zamieszkać?
O czym marzy Olga Rudnicka? Wszyscy chcą być zdrowi, żyć w dobrobycie, mieć ciekawą pracę, szczęśliwą rodzinę. Ale oprócz tych podstawowych, można rzec fundamentalnych marzeń, są jeszcze te inne, szczególne ( np. przejechać konno przez całą Azję :), które, gdy się przyłożymy do ich realizacji, mogą się spełnić, ale czasem mamy takie marzenia, które mają małe szanse się ziścić, gdyż są trochę nierealne. Czy ma Pani takie szczególne marzenia?
Przy zakupie książki kieruję się przede wszystkim nazwiskiem autora i tematyką, która mnie aktualnie interesuje. Ale, gdy jestem w księgarni, to biorę do ręki i przeglądam też te książki, które przyciągną mój wzrok interesującą okładką lub ciekawym tytułem.
Jak mieszkańcy Pani rodzinnego miasta Śremu zachowują się wobec Pani? Chodzi mi o to, czy rozpoznają ją na ulicy (jako autorkę poczytnych książek, które rozsławiają Śrem i okolice), uśmiechają się, zagadują, czy może nie wiedzą, że ta piękna dziewczyna, która obok nich przechodzi, to znana pisarka :) ?
Czy Pani nie chciałaby mieć swojego konta na BiblioNETce (a może już ma)? Ciekawie byłoby wiedzieć jakie książki aktualnie pani czyta, jak oceniła te, które już przeczytała. Wcale nie trzeba się udzielać na forum, jeśli nie ma się czasu. Niektórzy pisarze są użytkownikami BiblioNETki. Sama ostatnio ze zdziwieniem stwierdziłam, że jedna użytkowniczka naszego portalu, którą bardzo lubię, jest pisarką, której książkę czytałam :)
Dzisiaj (21 maja) - "Miasto ślepców" - thriller/dramat z 2008r., grają Julianne Moore, Mark Ruffalo, Gael Garcia Bernal, na podst. powieści portugalskiego pisarza José Saramago, laureata Nagrody Nobla z 1998 roku - TVP1, godz. 21:20 Jutro (22 maja, środa) - "Amelia Earhart" - dramat biograficzny z 2009r. o pionierce kobiecego lotnictwa, w 1937r. postanowiła przelecieć samotnie dookoła świata; główne role grają Hilary Swank, Richard Gere, Ewa...
Jakiś czas temu podczytywałam Pani bloga, ostatnio nie, więc nie jestem na bieżąco. Ale wiem, że jest Pani bardzo aktywną osobą. Wiem też, że czas może być z gumy i jak się chce, to się może. Ale zastanawiam się jak znajduje się czas, aby napisać 8 książek ucząc się, potem studiując, zdając egzaminy, jednocześnie pracując, mając chłopaka, mając zainteresowania pochłaniające czas np. czytanie książek, jazda konna, wycieczki itd.?
Witam :) Bardzo lubię Pani książki. Przeczytałam większość tego, co Pani napisała, resztę mam zamiar jeszcze przeczytać. Niestety, nie mogę zachwycać się Panią w moim domu - że młoda, piękna, utalentowana, tyle książek wydała, a ma dopiero 25 lat - ... bo moje córki są o Panią zazdrosne. Chociaż je też "dopieszczam" słowem :) Chciałam się zapytać, czy cieszy, czy złości Panią, porównywanie jej do Joanny Chmielewskiej?
Na książkę tę, złożyłam zamówienie u rodziny pół roku temu, chcąc ją dostać pod choinkę lub na urodziny, ale się nie doczekałam :( ... więc dzisiaj kupiłam ją sobie sama :) A jest nią - Pół życia w ciemności: Biografia Zygmunta Kałużyńskiego.
Książki te kupiłam w AKS Carrefour w Twoim mieście :) Odnośnie listów Giedroycia - niestety, to był ostatni egzemplarz, ale mogę Ci pożyczyć, tak samo Childa, jak przeczytam.
W niedzielę (12 maja): - "Imperium Słońca" - dramat wojenny (okupacja Szanghaju przez Japończyków) z 1987r. w reżyserii Stevena Spielberga, w głównych rolach kilkunastoletni Christian Bale oraz John Malkovich, na podst. autobiograficznej książki J. G. Ballarda opowiadającej o przeżyciach młodego chłopca w obozie dla internowanych - CBS EUROPA, godz. 17:05 - "Pan i władca: Na krańcu świata" - dramat przygodowy z 2003r., reż. Peter Weir, grają ...
Dzisiaj w hipermarkecie, 2 godziny przekopywałam stosy przecenionych książek i w rezultacie kupiłam ich sześć: Doktor No (2,99 zł) Jeszcze jeden dzień (4,99 zł) Listy 1945-1963 (6,99 zł) i trzy już droższe :) bo po 14,99 zł Poziom śmierci Bez litości Nic do stracenia
I ja dziękuję wszystkim za mile i wesoło spędzony czas. A Marylkowi dodatkowo za to, że jest taką wspaniałą osobą. Bez niej świat byłby uboższy :)
Do R@dzia. Chciałam się zapytać, bo nie rozumiem, dlaczego "podebrałeś" Veverice wątek na forum - miesięcznych podsumowań książkowych, który od lat, co miesiąc zakładała? Musiałeś o tym wiedzieć, że Veverica zakłada wątek (stało się to poniekąd "tradycją"), gdyż brałeś już kilkanaście razy udział w tych miesięcznych podsumowaniach.
Polecam dwie serie książek: Serię Dzieł Pisarzy Skandynawskich Seria Dzieł Pisarzy Skandynawskich&order=nr oraz skandynawskie współczesne kryminały, a właściwie książki obyczajowo-kryminalne Czarna Seria [Czarna Owca]
W niedzielę (28.04) - "Zdobyć Woodstock" - pełen humoru i ciepła film Anga Lee z 2009 roku, o kulisach słynnego festiwalu w Woodstock, na podst. autobiograficznej książki Elliota Tibera - ALE KINO+, godz. 16:05.
W czwartek (25.04) - "Młode lwy" - dramat wojenny z 1958r. na podst. bardzo dobrej książki Irwina Shawa, z takimi sławami jak Marlon Brando, Dean Martin, Montgomery Clift - POLSAT FILM, godz. 11:20 [niestety tylko dla tych, którzy mają nagrywarkę, albo nie pracują :( ]
Trzecią perełką okazała się "Rozważna i romantyczna" Jane Austen (ocena 5). Mimo, że jestem miłośniczką twórczości Jane Austen, do tej pory nie przeczytałam tej książki, gdyż chciałam zapomnieć film Anga Lee, który ekranizując "Rozważną i romantyczną" zrobił to tak dobrze, że nie umiałam zapomnieć filmu, a zwłaszcza kreacji aktorów. Bo któż może zapomnieć wspaniałego Alana Rickmana jako pułkownika Brandona, Emmę Thompson, Kate Winslet, czy Hugh G...
Dzisiaj (20.04) - "P.S. Kocham Cię" - melodramat, ale dobry :) z Hilary Swank i Gerardem Butlerem, ekranizacja powieści Cecelii Ahern - TVN, godz. 21:45.
Jutro (18.04) - "Upadek" - film niemiecki z 2004 roku opowiadający o ostatnich dniach Hitlera i upadku Trzeciej Rzeszy; na podstawie materiałów źródłowych oraz książek - Joachima Festa "Hitler i upadek Trzeciej Rzeszy" i autobiograficznej książki "Z Hitlerem do końca" Traudl Junge, ostatniej, osobistej sekretarki Hitlera. Film swego czasu wzbudził kontrowersje, gdyż niektórzy uważali, że pokazuje "ludzkie" oblicze Hitlera, a takiego on nie miał....
Jutro (15.04) - "Skłóceni z życiem" - film (dramat) z 1961 roku, z wielkimi gwiazdami dawnych lat - Marilyn Monroe, Clarkiem Gable (ostatni jego film), Montgomerym Cliftem; scenariusz napisał znany dramaturg Arthur Miller (ówczesny mąż Marylin Monroe) specjalnie dla MM, aby aktorka mogła zaprezentować inne oblicze, odmienne od jej zwykłego emploi "głupiej blondynki" - ALE KINO+, godz. 20:10.
Dzisiaj (13.04): - "Trzy pogrzeby Melquiadesa Estrady" - reżyseruje i gra główną rolę Tommy Lee Jones (Złota Palma w Cannes w 2005r. dla najlepszego aktora); scenariusz napisał meksykański pisarz Arriaga Guillermo (Złota Palma 2005 za najlepszy scenariusz), także scenarzysta takich filmów jak "Amores perros", "21 gram", "Babel" - TVP KULTURA, godz. 21:05.
Droga Sówko, mówisz - masz. Przed chwilą w poczekalni nie było żadnych tekstów, a teraz masz już 1 recenzję Ejotka oraz 2 moje teksty "z okładki" :)
Wszyscy zachwycają się "Cukiernią pod Amorem" (z wyjątkiem Misiabeli), a mnie jakoś nie zachwyciła (ocena 3,5). Lubię dobre czytadła i można powiedzieć, że "Cukiernia..." jest dobrym czytadłem, ale nie ma w tej książce według mnie magii i czaru, chociaż czary i tajemnice są. Jest pełno postaci, pełno bohaterów, ale brak takiego, czy takich, których losami byśmy się tak naprawdę przejęli. Może z wyjątkiem Barbary Zajezierskiej. Za dużo jest wprowa...
U mnie w domu używa się, według mnie "słodkiego" słowa - napyszcznik - zamiast kaganiec (dla psa). Inne wyrażenie, którego tylko ja używam, a wymyśliły je moje dzieci, gdy były małe, to - data terminacji - czyli termin przydatności do spożycia. Ostatnio moja mama zabawnie się przejęzyczyła, powiedziała - szynka z dezodorantami :) - zamiast szynka z konserwantami. A tato nagminnie mówi - laptok - zamiast laptop, ale chyba dużo ludzi tak mówi (?)...
Bardziej pasuje mi termin majowy, więc dolicz mnie do osób na spotkanie majowe.
Dzisiaj przespacerowałam się na piechotkę z Katowic do Chorzowa (i z powrotem). Plonem tego spaceru jest m.in. wzbogacenie się o 6 książek :) Antyporadnik: Jak stracić męża, żonę i inne ważne osoby - do kupna zachęciła mnie recenzja, którą napisał Meszuge, Dieta bez pszenicy: Jak pozbyć się pszennego brzucha i być zdrowym oraz 4 książki z antykwariatu, każda po 1 złoty: Zarudzie Latem w Tocznabieli Ze złości Głowa na tranzystorach
Jutro (6.04): - "Helikopter w ogniu" - film Ridleya Scotta z 2001r. w doborowej obsadzie, grają m.in. Josh Hartnett, Ewan McGregor, Sam Shepard, Orlando Bloom; opowiada o autentycznych wydarzeniach, które rozegrały się w 1993r. w Mogadiszu (Somalia) opisanych później przez Marca Bowdena w książce pod tym samym tytułem - POLSAT FILM, godz. 23:55, powtórka w niedzielę (7.04) o godz. 21:00. Pojutrze (7.04): - "Słodki ptak młodości" - film z 196...
Tak, rzeczywiście dobra i mądra książka. Dowiedziałam się o niej, chyba tak samo jak Ty, z innej książki Szczęście małych rybek: Listy z Antypodów: O literaturze i nie tylko.
Tak :)
Anabaza (5) akcja Perły - 12 trochę przykurzonych pereł z własnej biblioteczki Ocalenie: Opowieść z płytkiego morza (4,5) akcja Perły - j.w. Historia pewnego Niemca: Wspomnienia 1914-1933 (5) Gorączka i włócznia (4,5) czytatka Javier Marías - Twoja twarz jutro Listy do Trynidadu (3,5) Kuchnia Franceski (4) Alibi na szczęście (5) Miasto spadających aniołów (5,5) Panie z Cranford (5) Kot Simona kontra reszta świata (6) Flecista (4,5) a...
Już się wyświetla na stronie książki :)
Druga perełka za mną, a było nią "Ocalenie" Josepha Conrada (ocena 4,5). Podtytuł książki (w niektórych wydaniach) - Opowieść z płytkiego morza. Jest takie powiedzenie, jeśli chcesz rozśmieszyć/rozbawić Pana Boga powiedz mu o swoich planach. Książka ta jest jak by ilustracją tego stwierdzenia. Kapitan Tom Lingard, wolny duch, pływający po morzach Archipelagu Malajskiego własnym żaglowcem (bryg "Lightning" będący dla niego wszystkim), ma bardz...
Co prawda nie jestem Warwim :) ale chyba chodziło o książkę Jaume Cabre pt. "Wyznaję" - na 10 ocen ma już 7 szóstek.
Jutro (26.03): "Most nad Sundem" - powtórka duńsko-szwedzkiego serialu kryminalnego (10-cio godzinnego). Bardzo dobry, dla miłośników literatury skandynawskiej, piękna piosenka w czołówce filmu, duńskiego zespołu Choir of Young Believers - AleKino+, we wtorki o godz. 22:15
Jutro (23.03): "Blaszany bębenek" - ekranizacja powieści Güntera Grassa (Nobel 1999r.) w reżyserii Volkera Schlöndorffa. Film otrzymał w 1980r. nagrodę Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego - TVP Kultura, godz. 20:30
Jutro (20.03): - "Cena odwagi" - film opowiada o porwaniu przez terrorystów w 2002 roku, w Pakistanie, amerykańskiego dziennikarza "Wall Street Journal", opisanym później przez jego żonę, dziennikarkę Mariane Pearl (gra ją Angelina Jolie) w książce "Cena odwagi: Życie i śmierć mojego męża Danny'ego Pearla" - TVN7, godz. 20:00 - "Las Vegas Parano" - z Johnny Deepem i Benicio Del Toro, reż. Terry Gilliam, na podst. książki Huntera S. Thompsona ...
Jutro (13.03): "Pokuta" - film z Keirą Knightley (11 otrzymanych nagród filmowych i 40 nominacji), na podst. powieści Iana McEwana - TVN7, godz. 20:00.
Dla Ciebie Syrenko wszystko :) :) :) Z chęcią się z Tobą spotkam, z innymi też :) Nowy lokal wygląda zachęcająco. Możemy tam zrobić spotkanie, jestem za.
Miła Syrenko, z okazji 8 biblionetkowych urodzinek 100 lat i 10.000 książek Ci życzę :)
Jutro w telewizji (10.03), powtórka w poniedziałek. "Milczenie owiec" - główne role grają Anthony Hopkins (Oscar) i Jodie Foster (Oscar i Złoty Glob). Film dostał też w 1992 roku nagrodę Oscara w kategorii najlepszy film, reżyser i scenariusz adaptowany. W sumie film otrzymał 32 nagrody filmowe (na 53 nominacji). Jest to ekranizacja powieści Thomasa Harrisa - TVN7, godz. 0:00 (z niedzieli na poniedziałek), powtórka 11.03 o godz. 23:05.
Miło mi, że udało mi się zainteresować Cię tą książką. Herodota jestem bardzo ciekawa. Mam nadzieję, że z mojej strony będą same zachwyty :)
Pierwsza perełka przeczytana - Ksenofont - "Anabaza" (inny tytuł: Wyprawa Cyrusa). Oj, długo, długo stała ta książka na półce i czekała na przeczytanie. Kupiłam ją 29 lat temu! W czasach, gdy namiętnie interesowałam się historią starożytną, zwłaszcza Grecji i Rzymu. Nakupowałam wtedy tyle książek o tej tematyce, że nie wszystkie zdołałam przeczytać. Później zainteresowania mi się trochę zmieniły, ale sentyment pozostał, no i trochę książek jeszcz...
Dzisiaj w telewizji (jutro powtórka): "Nędznicy" - film z 1998r., grają m.in. Liam Neeson, Geoffrey Rush, Uma Thurman, Claire Danes; na podst. powieści Wiktora Hugo - CBS Europa, godz. 20:00, jutro (niedziela) godz. 15:40
Piątkowy miesiąc :) Kamienny anioł (5) Matryca Energetyczna: Innowacyjne uzdrawianie (5,5) Geografia szczęścia (5) Wiek cudów (5) Moja szyja mi się nie podoba (4,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (5) Moment niedźwiedzia (5)
Miła Dorotko. Wszystkiego najlepszego z okazji szóstych biblionetkowych urodzin. Dużo ciekawych książek, wiele radości i emocji podczas czytania i więcej... Ciebie na spotkaniach biblionetkowych :) oraz więcej napisanych czytatek, bo wpisuję się pod Twoją czytatką z 2008 roku!
Jutro (25.02): "Piknik pod Wiszącą Skałą" - słynny film Petera Weira z 1975r., na podst. powieści australijskiej pisarki Joan Lindsay - Ale Kino+, godz. 20:10
Jutro w telewizji (22.02): - "Wszyscy ludzie króla" - główne role grają Sean Penn i Jude Law, drugoplanowe Kate Winslet, Anthony Hopkins, na podst. powieści "Gubernator" (nagroda Pulitzera) Roberta Penna Warrena - CBS Europa, godz. 20:00
Jutro w telewizji (20.02): - "Jarhead: Żołnierz piechoty morskiej" - bardzo dobry, w niektórych scenach wizualnie przepiękny, główną rolę gra Jake Gyllenhaal, na podst. autobiograficznej książki Anthony Swofforda "Jarhead" - TVN7, godz. 20:00 Pojutrze (21.02): - "W sieci kłamstw" - grają Russell Crowe i Leonardo DiCaprio, reż. Ridley Scott, na podst. powieści Davida Ignatiusa - TVN, godz. 22:30
Ja też, ja też... wpisuję się na listę :)
Jutro w telewizji (17.02): - "Capote" - film biograficzny o Trumanie Capote, z okresu kiedy pisał swoją sławną powieść "Z zimną krwią", w roli głównej Philip Seymour Hoffman, który za swoją rolę otrzymał szereg nagród, w tym Oscara i Złoty Glob - TCM, godz. 21:00
Jutro w telewizji (13.02): - "Kochanica Francuza" - z Meryl Streep i Jeremy Irons'em, na podst. powieści Johna Fowlesa - AleKino+, godz. 20:10 - "Listonosz zawsze dzwoni dwa razy" - grają Jack Nicholson i Jessica Lange, film z 1981r. (jest jeszcze pierwowzór z 1946r. z Laną Turner), ekranizacja książki Jamesa Mallahana Cain'a - TCM, godz. 21:00
Dziękuję wszystkim. Było fantastycznie! Zabawnie, wesoło, głośno. I jak na tak małą ilość osób, było bardzo dużo książek. Droga Alicjo, ale się przyłożyłaś do pracy :) Miałaś sobie dzisiaj odpocząć, a jutro napisać relację ze spotkania. A tu już dzisiaj taka miła niespodzianka. Fajnie to wszystko opisałaś.
Opis, który Cię urzekł, to nie opis Nowej Zelandii. Rzecz dzieje się na Tasmanii, wyspie należącej do Australii.
Jutro w telewizji (6.02): - "Wszystko za życie" - dramat biograficzny w reżyserii Seana Penna, na podst. książki Jona Krakauera (61 miejsce w rankingu światowym filmów wg użytkowników FilmWebu) - TVN7, godz. 20:00 - "Sceny z życia małżeńskiego" - reżyseria Ingmar Bergman (książka też Bergman), z Liv Ullmann - AleKino+, godz. 20:10 Pojutrze (7.02): - "Powrót do Brideshead" - gra m.in. Emma Thompson, na podst. powieści Evelyna Waugh - TVP2 ("...
Jutro w telewizji (1.02): - "To nie jest kraj dla starych ludzi" - film obsypany nagrodami (29 wygranych i 29 nominacji), reż. Ethan i Joel Coen, grają m.in. Tommy Lee Jones i Javier Bardem, na podst. powieści Cormaca McCarthy - TVN, godz. 0:00 (z 1 na 2 lutego)
Wyjątek (5,5) Książka bardzo dobra, polecam, mimo dużych emocji, które wzbudza, a powodujących np. u mnie ból głowy podczas jej czytania. Rzecz dzieje się głównie w kręgu czterech kobiet pracujących w Duńskim Centrum Badań nad Ludobójstwem. Książka zawiera teksty o zbrodniach ludobójstwa, eksperymentach psychologicznych, rozważaniach nad złem; ale jest przede wszystkim doskonałym i wstrząsającym studium mobbingu. Niezapomniana lekcja życia: Wtor...
Alicjo miła :) Wszystkiego najlepszego z okazji 4 urodzin BiblioNETkowych. A tortu Ci życzę w kształcie piramidki z jadalnych książek, z ogromną wisienką na górze. Oczywiście też wielu ciekawych książek (papierowych, już nie jadalnych) do czytania.
Dzisiaj w telewizji: - "Obsługiwałem angielskiego króla" - reż. Jiri Menzel, na podstawie książki Bohumila Hrabala - TVP Kultura, godz. 20:20 - "Rzeka tajemnic" - w reż. Clinta Eastwooda, grają m.in. Sean Penn i Tim Robbins (obaj dostali za swoje role Oscary i Złote Globy), film otrzymał w sumie 13 nagród filmowych i 35 nominacji, na podst. powieści Dennisa Lehane - TCM, godz. 21:00 - "Pod osłoną nieba" - reż. Bernardo Bertolucci, z Johnem Mal...
Dziękuję Kasiu za zdjęcia :)
Rozmawialiśmy na dzisiejszym spotkaniu biblionetkowym o Częstochowie i oprócz Olimpii i Jarka, ja i Marylek też jesteśmy chętne na wyjazd. Tylko trzeba uzgodnić z Misiabelą, jaki dzień Wam najbardziej pasuje :)
Na ulicznym stoisku antykwarycznym kupiłam dwie książki, w sumie za 6 złotych! Colas Breugnon Dzień skorpiona - brakujący mi drugi tom cyklu "Klejnot Korony".
Zobaczymy, czy będą zbieżne :) Może? Bo z 12 książek, które wybrałaś jako swoje perełki do przeczytania w 2013 roku - 6 przeczytałam, 3 mam jako swoje perły, 2 chcę przeczytać i tylko jednej (Stulecie detektywów) nie mam w swoich planach czytelniczych.
Jutro w TVP (23.01): - "Podróż do Indii" - w reż. Davida Leana (12 otrzymanych nagród filmowych i 22 nominacje) na podst. powieści E.M. Forstera "Droga do Indii" - TCM, godz. 17:50 Pojutrze (24.01): - "Julie i Julia" - z Meryl Streep, na podst. autobiograficznej książki "Moje życie we Francji" Julii Child "kulinarnej osobowości telewizyjnej", poprzedniczki Nigelli Lawson i Jamie Olivera - POLSAT, g. 20:00 - "Iris" - z Judi Dench i Kate Wins...
Przepraszam, miało być przyłączam :) :)
Z przyjemnością się przyjączam do akcji perełkowej :) 12 trochę przykurzonych pereł z własnej biblioteczki
Kolejne (już trzecie) pół roku akcji czytania Noblistów za mną. I niestety rezultaty tego półrocza są najgorsze. Tylko 3 przeczytane książki (w poprzednim półroczu było 10 książek). Przeczytałam: sierpień 2012r. - Pustynia miłości (4,5) październik 2012r. - Siddhartha (4,5) listopad 2012r. - Srebrzynek i ja: Elegia andaluzyjska (5,5). Oj! Trochę zaniedbałam moich Noblistów :)
Bardzo, bardzo dużo gorących uścisków z okazji 8 biblionetkowych urodzin, wielu wspaniałych lektur i ... czasu na delektowanie się nimi :)
Jeśli się dostało od rodziny pod choinkę tylko 1 książkę :( to trzeba sobie samemu dokupić książek :) Na wyprzedaży w internecie kupiłam ostatnio: Poczucie kresu Daniel Stein, tłumacz Kwestia Finklera Hawany w Camelocie: Eseje osobiste Jeden dzień Pamiętne lato Kobieta z bursztynowym amuletem
Przybędę z przyjemnością :)
Dziękuje pięknie Dot:) A odnośnie książki "55 lat wśród książek" mogę ją wypożyczyć przed spotkaniem 27.01 i dać Ci do przeczytania. I nawet jeśli na następnym spotkaniu np. nie mogłabyś być, to mogę 3 razy przedłużyć termin oddania książki do biblioteki.
Dziękuję bardzo droga Alicjo :) Mam nadzieję, że entuzjazm czytelniczy i biblionetkowy nigdy mi nie opadnie :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)