Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Obcy w obcym kraju" - czyli jedna z tych pozycji, której właściwie nie wiem dlaczego jeszcze nie przeczytałem. I dziękuje za zwrócenie mojej uwagi na "Nie licząc psa" - zapisuje jako 'przeczytać koniecznie'.
Dokładnie. Albo się kocha, albo nienawidzi. A ja jestem ciekawy ewentualnej ekranizacji. Może w końcu komuś się uda, już kilka przymiarek było. A jak niemal wszystkie książki Kinga ta seria tez ma potencjał do przeniesienia w świat filmu (lub serialu).
Nie czytałem "Oczu Smoka", ale z recenzji wynika, że raczej nie jest to lektura dla mnie.
"Imperialna Ziemia" w porządku jest. Wszystkie odyseje kosmiczne także - fajne jest to, że powstawały na przestrzeni wielu lat i sam autor pisze, że za każdym razem brał pod uwagę aktualne odkrycia (techniczne, astronomiczne), żeby odpowiednio dopasować treść (chociaż nie wiem czy "dopasować" to odpowiednie słowo). I polecam jeszcze trzy części "Odysei Czasu" napisanych razem ze Stephenem Baxterem. Bardzo dobra cała trylogia, chociaż dość nietypo...
Z Kingiem mam właśnie tak, że najbardziej podchodzą mi niehorrory. "Wielki Marsz" i całość "Mrocznej Wieży". Ale ta pierwsza pozycja zdecydowanie najlepsza.
W pierwszej części "Pana Lodowego Ogrodu" szczególnie urzekły mnie sceny walki w opisywane punkt po punkcie zwolnionym tempie i końcówka. Ale rzeczywiście wśród moich znajomych też są tacy, którym lektura nie podeszła, chociaż zwykle mają podobny gust. A co do Clarka, to rzeczywiście kilka książek wyszło mu na dosyć średnim poziomie, ale "Miasto i Gwiazdy" do nich nie należy. To jest najwyższa półka. Szkoda, że dawno u nas nie wznawiana.
Też z chęcią bym przeczytał. Może jakieś zbiorowe wydania, trzy-cztery tomy w jednej książce? Tylko z tego co kojarzę, to sporo w ogóle nie było tłumaczonych na polski.
Także jestem szczęśliwym posiadaczem "Kwiatów dla Algernona". A także książki "Słodki Srebrny Blues" i czterech następnych tomów o inspektorze Garrecie. Wszystko kupione za grosze i po wielokrotnym przeczytaniu książki są dosyć "zmęczone". Także gdyby wyszły wznowienia, byłoby super (tak jak to było z "Czarną Kompanią" i "Imperium Grozy" Cooka - mam obie wersje, starą z pojedynczymi tomami i nowe zbiorowe wydania)
- Od dawna czekasz? OD ZAWSZE...TERRY
uzupełniam: premiera kolejnej części już szóstego maja. A wcześniej prapremiera na Pyrkonie(24-26 kwietnia) http://www.powergraph.pl/pmiec-wszystkich-slow-termin-premiery
Moja odpowiedź: A. Książka Według mnie książka jest rewelacyjna. Fabuła, bohaterowie, zwroty akcji, klimat - wszystko jest na najwyższym poziomie. Autor stworzył świat, który pozostaje w pamięci na długo. Ja "Grę Endera" czytałem czterokrotnie. Za każdym razem z równie wielką satysfakcją. Za każdym razem książka siedziała w mojej głowie długo po jej skończeniu. Co do ekranizacji "Gry Endera". Obejrzałem raz i uważam, że wystarczy. Film jest...
Ja chciałbym zaprosić na taki oto blog: malynosorozec.blogspot.com Na początku miały być same recenzje, ale potem przyszła ochota na pisanie własnych opowiadań, więc jest trochę tego, trochę tego. Zapraszam
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)