Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Pierwsze, to była jedna z bardzo nielicznych części Świata Dysku, które mi zostały. "Pasterską Koronę" już przeczytałam - ze smutkiem, ale i z dużą satysfakcją. "Folklor" mam w planie.
Bardziej dla dorosłych, choć niektóre hasła nadają się dla dzieci. Dla szerszego obrazu mogę podsunąć moją recenzję pierwszego tomu: Lęki naszych praszczurów :)
Niestety, nie miałam w ogóle czasu na czytanie w grudniu, coś się więc ugrało, ale to przynajmniej silny miesiąc był. 8. (z półki)Przewodnik Pani Bradshaw: Ilustrowany informator o drogach żelaznych Pięknie i ciekawie wydana, uważam, że to olbrzymi ukłon w stronę fanów Dysku. Ciekawe miejsca, mnóstwo nawiązań i ładne rysunki i mapy. Urocze, ale czegoś brakuje. (4,5) 7. Apologia czyli W obronie własnej księga o magii Ach, gdyby każdy tak po...
Mam w pracy takiego kolegę, który jako jedyny z całego olbrzymiego zespołu podziela moje poczucie humoru i upodobania literackie. I czasem, jak przychodzi do mojego szefa, to mu mówię, że może wejść, bo szefa nie ma albo odwrotnie, że niestety nie mogę go wpuścić, bo szef jest u siebie. On mi na to spokojnie odpowiada, że mam przekazać, że Washington Irving prosi o spotkanie. Ta książka w całości nadaje się na cytaty i żarty sytuacyjne. Ale tak n...
Oczywiście :D
Potworny regiment to powtórka czy pierwsze czytanie? Ja na gwiazdkę dostałam 4 książki Pratchetta, w tym Pasterską Koronę, którą zostawię sobie na sam koniec. Teraz czytam Folklor i po raz kolejny jestem zachwycona wiedzą Pratchetta i ilością wplecionych nawiązań. Przed chwilą czytałam o początkach Herne'a Ściganego.
Bestiariusz słowiański: Rzecz o biziach, kadukach i samojadkach to bardziej dla dzieci dla dorosłych czy dla dzieci z ukłonem dla dorosłych? Wygląda pysznie.
Gwoli ścisłości to był major Major Major Major ;)
Ja z Paragraf 22 pamiętam najlepiej Majora Majora i Dunbara. No i parady. Też nie czytałam z 7 lat, muszę wrócić.
O Dobosz Andrzej to już kolejny raz słyszę. I z Z różnych półek już mam w schowku, teraz czas chyba na kolejną pozycję...
W grudniu również kończyłam kilka zaczętych wcześniej książek, odpuszczając sobie klasykę i poznawanie literatury bliskiej, a nieznanej. No i na kilka prezentów, czy to Biblionetkołajowych, czy rodzinnomikołajowych, rzuciłam się od razu. Potworny regiment (4,5)[czytatka:Czytatka-remanentka XII 16 ] Zaginięcie (3,5)[czytatka:Czytatka-remanentka XII 16] Immunitet (4)[czytatka: Czytatka-remanentka XII 16 ] Siewca wojny (5)[recenzja: http://ks...
Przeczytane: 30. Skalne lato - 4 31. Najeźdźcy - 4 32. Liczy się zespół: Louis van Gaal - 4
Też sobie muszę powtórzyć "Brulion". Kiedyś mi się nie podobała, dziś pewnie spojrzałbym na nią inaczej. Jakoś ten rok przepłynął mi bez Musierowicz. Jeśli się pojawiła, to tylko w konkluzji "sto razy bardziej wolę Siesicką". Nie wiem, Czajko, czy czytałaś Szargotów. Oni świetnie pokazują, jak "Brulion Bebe B" jest powiązany z "Dziadami".
W żadnym wypadku nie chcę bronić mamuta, żebyś przypadkiem nie odebrał tego tak, ale... "jakiś random z internetu", "jakiś niezdecydowany normik"... i kto jeszcze? A przy okazji - co to jest ten "normik"? Co do tej omawianej i szeroko bronionej recenzji to jaka jest różnica między ukradzioną a skopiowaną w całości, bez zaznaczenia cytatów i ani jednego zdania od siebie? Nie widziałem jej, bo sam admin (albo przynajmniej jest jego podpis)...
1. Brulion Bebe B. zmiana oceny z 3 na 4,5 Niespodziewanie bardziej mi się podobała niż kiedyś. Stary już Dmuchawiec, letnie burze, powiewne spódnice. Bernard mnie już nie irytował, bo się pogodziłam z myślą, że taki jest i się nie zmieni. Muszę całą Jeżycjadę po kolei sobie poczytać. :) 2. Duet: Opowieść o Klarze i Robercie Schumannach ocena 5 bardzo miła powtórka dawnego prezentu gwiazdkowego. Bardzo ładna powieść dla młodych dziewcząt. ...
Maya Stern, była oficer sił specjalnych, niedawno powróciła do domu z misji w Iraku. Pewnego dnia zamontowana w jej domu ukryta kamera, mająca śledzić zachowanie opiekunki dwuletniej Lily, ukochanej córeczki Mai, nagrywa filmik z udziałem bawiącej się dziewczynki i jej ojca. Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku, gdyby nie fakt, że Joe został brutalnie zamordowany dwa tygodnie wcześniej. Wytrącona z równowagi kobieta zastanawia się nad tym, c...
Genevieve McKenzie jeszcze niedawno sądziła, że wiedzie idealne życie i lada dzień poślubi czarującego lekarza, który jest spełnieniem jej marzeń. Los sprawia, że w dniu ceremonii ucieka sprzed ołtarza przez okno kościoła i ląduje prosto w ramionach… najlepszego przyjaciela! Od tego momentu nic już nie jest proste. Gdzie kończy się przyjaźń, a zaczyna miłość? Czy dla tych dwojga nie jest już za późno na prawdziwe uczucie? [Wydawnictw...
Licz się ze słowami. Recenzja była podpisana, to raz, a dwa - informacji nie można ukraść, można ją tylko skopiować. Trzy - to, że bezlitośnie masakruję wasze etatystyczne sapanie i nie możecie sobie poradzić, to nie znaczy, że że nazwanie mnie trollem załatwi sprawę i jakiś niezdecydowany normik znów będzie się zachwycał Pikettym. Poszukajcie sobie innego idola. Nie pozdrawiam.
Grudzień był pod względem książkowym bardzo udany. Dużo różnych pozycji, a że nie mam jakoś weny na podsumowani roku to napiszę podsumowanie grudnia. Dodam tylko, że udało się przeczytać przez rok 124 książki. Zaczynajmy zatem mój książkowy grudzień: 1 Agnieszka Krawczyk „Noc zimowego przesilenia” Noc zimowego przesilenia Kraków retro, bo II Wojna Światowa, ale niestety brak w książce tego uczucia niepokoju okupacji. A szkoda, bo zapowiadało...
Napisała nawet w sumie cztery, ale nie wiem, czy wydadzą dalsze tomy w Polsce - w każdym razie Wydawnictwo Literackie nic Worth nie zapowiada na 2017.
Faktycznie, wygląda na trolla. W dodatku takiego, który na wejście ukradł cudzą recenzję.
Zero - 4 Trójka - 4 Piłat (59%) - 5 Sarenka - 4,5 Przygody Hucka (powtórka) - 4,5 Planeta małp (powtórka) - 4,5 Kompleks 7215 - 4 Bastion - 5 Kaduk, czyli wielka niemoc - 4 Ślepe stado - 6 Crimen: Opowieść jarmarczna (powtórka) - 5 Oficer i szpieg - 5 Morderca bez twarzy - 3,5 Kiksy klawiatury: Eseje i nie tylko - 4,5 Odwrócony świat - 5 Księga Dziwnych Nowych Rzeczy - 3 Szary wilk: Powieść historyczna - 4 Harry Potter i przeklęt...
Samotni (5,5) Rzeźniczka z Małej Birmy (5) za pożyczkę całego cyklu bardzo dziękuję Marylkowi :) Sekret O'Brienów (3,5) Dziewiętnaście minut (3,5)
Gdzieś czytałam, że Worth spisała wspomnienia w trzech tomach. Może więc kiedyś doczekamy się przekładu dwóch kolejnych? :)
Grudzień okazał się nader obfity i tym samym dotarłam do poziomu ponad dwóch książek na miesiąc plus dwa przewodniki turystyczne w skali roku. Od roku spisuję też wrażenia po każdej lekturze w czytatniku, co okazuje się bardzo przydatne, a nadto jest przyjemnym zajęciem. 1. Ułomna ręka sprawiedliwości [3,5] wyczekany prezent od Biblionetkołaja - 'Ułomna ręka sprawiedliwości', P. D. James 2. My [4,5] Babcia dystopii - 'My', Zamiatin 3. 'T...
1. Mężczyzna w brązowym garniturze (4) Ciekawy kryminał, nieco różniący się od większości powieści Christie. 2. Wiedźma.com.pl (4+) Humorystyczna i odprężająca powieść z elementami fantastycznymi. Perypetie współczesnej wiedźmy opowiedziane lekkim i przystępnym stylem. 3. Po pierwsze dla pieniędzy (3) 91. Po drugie dla forsy (4) 4. Po trzecie dla draki (3+) Początkowo irytowała mnie postać Stephanie, ale wraz z rozwojem akcji udało mi się ją...
"Dziewczyna z dzielnicy cudów" Jadowska (4) "Okup krwi" Jamiołkowski (4) "Order" Jamiołkowski (4) "Bezsenni" Jamiołkowski (4) "Keller" Jamiołkowski (4) "W drodze na Hokkaido" Ferguson (4.5) "Co to znaczy…" Kasdepke (4) "Powrót Bartusia" Kasdepke (4) "Dom czwarty" Puzyńska (4) "Siła niższa" Kisiel (4.5) "Marzenia Joy" See (4.5) "Moje życie na krawędzi" Messner (3.5) "Na szczycie" Messner (3.5) "Gobi" Messner (4) "Gdy śmiertelnicy śpi...
Everyman - 4 (recenzja pojawi się na Granice.pl, to podlinkuję ;)) Mężczyzna z klasą: Przewodnik współczesnego gentlemana - 4,5 (kupujcie panom na prezent! ;-) - recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/12/20/mezczyzna-z-klasa-przewodnik-wspolczesnego-gentlemana-lukasz-kielban/) Jak pokochać centra handlowe - 4 (recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/12/28/jak-pokochac-centra-han...
Oczywiście: Schmitt Éric-Emmanuel Nie mam tylko ocenionych kilku zbiorów, które zawierają opowiadania, które pojawiły się w innych czytanych przeze mnie książkach. Dążę do tego, by mieć wszystkie jego książki na półce, brakuje mi tylko trzech. :)
Niezbyt dużo w tym miesiącu, ale jakoś utknęłam nad Bouvierem: 1. Zawołajcie położną (5) - niewiele ma wspólnego z serialem, ale to bardzo ciepła, zabawna, empatyczna i pozbawiona czułostkowości, choć serdeczna książka. Może trochę szkoda, że nie jest dłuższa, ale cóż robić. 2. Tajemnice wydarte zmarłym: Śledztwa na najbardziej niesławnych miejscach Ameryki (4.5) - nieco powtórzeń co do problemów z identyfikacją zwłok, ale poza tym bardzo cieka...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)