Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Oczywiście miało być: Bruce'a Liptona.
Oczywiście, że Cię pamiętam. Dobrze, że tu jesteś! :)
Właśnie skończyłam, ale to też było moje drugie lub nawet trzecie podejście. Właściwie nie wiem czemu, zazwyczaj powieści w formie listów czyta się łatwiej.
Dzięki! Najprostsze rozwiązania czasem nie chcą przyjść do głowy. Naukę o komputerach literackich ;-) pamiętam; amerykanistyka jest dla mnie na pewno nowa. Przy okazji: Czy Wam się BiblioNETka też tak niemiłosiernie snuje? A jeszcze nie ma żadnych z obciążających transmisje zmian...
Doświadczenia Cairnsa zostało szczegółowo opisane przez biologa i epigenetyka, Bruca Liptona w książce: Przeskok ewolucyjny - od kryzysu do życia w harmonii Jego interpretacja jest na pewno bardziej wyczerpująca niż to co ja, ze swoją ograniczoną wiedzą biologiczną, starałam się tutaj przekazać. Książka ciekawa i godna polecenia nie tylko ze względu na opis tego doświadczenia. Dzięki współpracy dwóch autorów o różnym profilu naukowym, różno...
Szanowny Mamucie, odpowiedź znajdziesz wchodząc na profil Rigel :-)
No pewnie, że ktoś pamięta! Przy okazji comiesięcznych wspomnień czytelniczych za każdym razem po parę razy sprawdzałam, gdzie ta Twoja lista lektur, i było mi jej brak...
Warto rzucić okiem na wnikliwą recenzję: http://fotelprzykominku.blox.pl/2011/12/Pochowek-dla-rezuna-Pawla-Smolenskiego.html
Tak, ten minimalizm powala. Jednakże zarazem jest pułapką. To oscylowanie pomiędzy wielorakością znaczeń. Sama nie wiem, czy można tu mówić o wielkości, czy też o słabości takiego stylu..bo czyż nie jest łatwiej ogołocić z detali i dać pole do rozszyfrowywania dla czytelników? I nigdy nie znajdzie się rozwiązania..może w tym zatem tkwi wielkość?
Pierwszy tom odważnej erotycznej trylogii. Emma nie uznaje ograniczeń – każdą seksualną fantazję śmiało wprowadza w czyn. teraz pragnie dawać lekcje rozkoszy osiemnastoletniemu synowi sąsiadów... Trzydziestodwuletnia Emma jest kobietą wyzwoloną pod każdym względem, także w dziedzinie zmysłowości i obyczajowości. W związku z tym jej decyzja o ślubie z Davidem, szanowanym biznesmenem, budzi powszechne zdziwienie. Młoda para zamieszkuj...
Po romantycznych wakacjach we Włoszech, podczas których profesor Emerson wprowadzał Julię w tajniki wyrafinowanych, seksualnych rozkoszy, oboje wracają do monotonnego, akademickiego życia. Wkrótce jednak nad głowami wybitnego uczonego i jego młodej kochanki gromadzą się chmury. Profesor staje przed wyborem: walczyć o kobietę, dla której stał się kimś znacznie więcej niż tylko przewodnikiem po świecie zmysłowych doznań, czy podzielić los Dantego i...
Się cieszę! Choć i martwię trochę, czy Ci się spodoba. Ale żądam prawdy! ;-) Tymczasem wzywa mnie piekarnik. Już widzę ten zakalec. Wesołych świąt! :-)
Z okazji obrony: Jonathan Strange i pan Norrell (Uczta wyobraźni) z okazji zajączka: Wyznaję :)
Pamiętają, pamiętają! Jak można nie zapamiętać takiego mutanta! (A tym wszystkim pędzącym już ze skargą do Admina objaśniam, że to pieszczotliwe). To już studia i taka liczba książek skłaniały mnie do porównawczego zastanowienia się nad sobą. A trzy kierunki? Mutant! Pochwalisz się, jakie? Tak więc wiadomość, że się z powrotem tu ukorzeniasz jest na pewno dobrym prezentem świątecznym, przynajmniej dla mnie.
W prowincjonalnym miasteczku w Lancashire zostaje w bestialski sposób zamordowana córka miejscowego gangstera. Dziennikarz Jack Garrett, specjalista od reportażu sądowego współpracujący z lokalnym tabloidem, otrzymuje od naczelnego zlecenie na artykuł na temat tej zbrodni. I odkrywa, że kilka tygodni wcześniej taki sam los spotkał córkę miejscowego policjanta. Rozpoczyna dziennikarskie śledztwo – niezależne, a często wbrew policyjnemu, które prow...
Kresy i rozliczenie z przeszłością.
A jaki to temat w "Pochówku dla rezuna"? Zupełnie nic nie wiem o tej książce. A zabrzmiało intrygująco.
Co Ci nie spasowało w Łysiaku? Ja jego książki napoleońskie czytałam dawno, ale wspominam je bardzo dobrze. Tam jeszcze był ładny język, mało wulgaryzmów oraz mnóstwo ciekawych informacji.
Ilościowo - miesiąc świetny. Jakościowo - bardzo różnorodny, dawno w jednym miesiącu nie dałam tylu trójek. 1. Listy starego diabła do młodego, ocena: 5 Niesamowita rzecz. Co prawda trzeba cały czas mieć się na baczności, kim jest Nieprzyjaciel, a kim Nasz Ojciec. Ale to tylko zwiększa radość czytania. 2. Powrót: Rzecz o Janie Czochralskim, ocena: 4,5 Mam problem z oceną tej książki. Od strony literackiej – słaba. Ale autor jest profesorem...
Tutaj masz "rozkład jazdy" - Camonia | Zamonia. Ale ja bym się kurczowo tego porządku nie trzymała. Szczególnie, że "13 i 1/2..." jest prawie nie do dostania :( Ja od lat na nią poluję. Tłumaczone są moim zdaniem genialnie, takie słowotwórstwo, jakie uprawia Moers musi być bardzo trudne do tłumaczenia, a te książki są przetłumaczone wg mnie przecudnie :)
HEj, a może mi ktoś podać inne powieści z tego świata wydane po polsku? w jakiejś kolejności może trzeba je czytać? Jak to w ogóle działa, inne też są tłumaczone w ten złożony sposób, że tłumacz tworzy właściwie coś nowego? Chciałabym więcej tego poczytać, jeśli jest, bomi się meega podobało!
Wspaniała, nostalgiczna podróż - Niziurski dla dorosłych pisał równie dobrze, jak dla dzieci. Niesamowity klimat (te nazwiska, słownictwo!), przy którym kryminalna intryga kompletnie traci na znaczeniu.. polecam miłośnikom Niziurskiego, ale na pewno nie miłośnikom zbrodni :).
Rozumiem, że mogę Cię zapisać do kolejki rezerwujących wycieczkę w Smoczogóry? :D
Książki Marca Krótki lot motyla bojowego przeciętna, Tolkien: Twórca Śródziemia bardzo dobra, Król Demon bardzo dobra, Zmiennoskóra dobra, Czarny ogród świetna, Królewska krew; Wieża elfów dobra, Urodziłem się pewnego błękitnego dnia: Pamiętniki nadzwyczajnego umysłu z zespołem Aspergera minimalnie ponad przeciętną… Morski trakt świetne historie o kobietach z morzem w tle… Polecam! Stalin: Dwór czerwonego cara moja od lutego czyta...
:)
Harmonia cælestis – 4,5 Konsekwentnie w temacie literatury węgierskiej. Dziwne, momentami niezrozumiałe, momentami sprawiające wrażenie, że ktoś tu zwariował (ja albo autor), ale wciągające. Palindromadery – 5,0 Podziwiam za wyobraźnię:) Błazen - wielki mąż: Opowieść o Tadeuszu Boyu-Żeleńskim – 5,0 Rewelacyjnie napisana biografia, choć w którymś momencie zbyt dużo było cytatów z Boya, a za mało samego Boya. Katedra Marii Panny w Paryżu –...
Marzec 1)Opium w rosole 2)Płonące świece 3)Stos kłopotów 4)Palindromadery 5)Oprócz marzeń warto mieć papierosy 6)Autobiografia 7)Nasza mama czarodziejka 8)Oko czerwonego cara 9)Dziwny przypadek psa nocną porą 10)Láska nebeská 11)Długi marsz 12)Noelka 13)Babcia na jabłoni 14)Dziewczę ze Słonecznego Wzgórza; Marsz weselny 15)Drugie dziecko 16)Z powrotem czyli Fatalne skutki niewłaściwych lektur 17)Powrót: Rzecz o Janie Czochralsk...
Aaam i jeszcze 5. Agent JFK- Zambocha- tomy 1,2,3,4 i 7 w stanie "przedudnej urody", po 15zł za sztukę
Hej ;) mam do sprzedania kilka serii, których nie chcę rozdzielać. Oto one: 1. "Dziedzictwo" Paoliniego - wszystkie 5 tomów w miękkich oprawach. Eragon w stanie takim sobie, Najstarszy w dobrym, a Brisingr i oba Dziedzictwa w bardzo ładnym. Foty z dokładnym stanem książek: https://picasaweb.google.com/oldza41/Listopad202 100zł 2. Księżniczka, Kuzynki i Dziedziczki Pilipiuka. Raz czytane, stan idealny. Foty: https://picasaweb.g...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)