Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Babie lato jednego z Forsyte'ów; W matni 5.0 Miś zwany Paddington: Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru 4.0 Normalni ludzie 5.0 Tam, gdzie żyją dzikie stwory 5.0
A oto moje marcowe przeczytanki (wyjątkowo dużo). Poza tym dwie pierwsze 6 w tym roku i jedna 1: 1 Tragedia w trzech aktach - 4+ - powtórka. Jest recenzja: Kto zabił pastora? 2 Codzienne rytuały: Jak pracują wielkie umysły - 3+ - recenzja będzie na blogu. 3 Inne spojrzenie - 3 - duże rozczarowanie. Bardzo powierzchowna proza z ledwie naszkicowanymi bohaterami i konfliktem. A jednak ma w sobie jakiś urok. 4 Żywopłoty - 4+ - recenzja w artPA...
U mnie tyle: Powróćmy jak za dawnych lat... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1900-1939 (4,5) + Piosenka przypomni ci... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1945-1958 (4) [czytatka: Czytatka-remanentka III 20 ] Harmonia zbrodni (4,5) [recenzja: Morderstwo, miłość, muzyka] Życie średniowiecznej rodziny (4) [recenzja: Dzieje rodu Pastonów w listach zapisane ] Zaraz będzie po wszystkim (4) [recenzja: Jeden dzień p...
Katastroficzne 1. Blackout: Najczarniejszy scenariusz z możliwych (5) brak energii elektrycznej w całej Europie 2. Żołnierze grzechu (5) epidemia ospy (i nie tylko) we Wrocławiu w 1963 r. 3. Wyspa (5) Islandia odcięta całkowicie od świata Powieść społ.-obyczajowa 4. Najlepsze chwile w życiu (5) 5. Ulga (5) Kryminał 6. Morderstwo na Święta (4) 7. Marker (5) 8. Kasacja (4,5)
Pierwsze dziesięć (!!!) dni marca spędziłam Na południe od Brazos Ależ to jest znakomita książka! Czytałam ją tak długo, bo już po pierwszych trzech rozdziałach zaczęłam się martwić, że nieuchronnie zmierzam w stronę końca lektury. Jedyne, co mam za złe autorowi, to przycięty brutalnie wątek Janey; ze wszystkich żeńskich bohaterek właśnie ją polubiłam najbardziej. Nowy Jork: Od Mannahatty do Ground Zero - wzięłam się za to, żeby sobie ułatwić...
Tzw. cosy criminal? Modne ostatnio, pewnie dobrze się sprzedaje. Ale też dobrego jeszcze nie spotkałam.
Też mi polecano, jednak chyba już trochę wyrosłam z tego typu humoru. Dla mnie zbyt przesadzone, ale na pewno może się podobać, jak kiedyś podobała nam się Chmielewska.
To zależy. Zależy, jaką cezurę czasową przyjmiemy. W czasach sprzed Wielkiej Izolacji? Wszyscy ci nieproszeni goście, ci nieprzejednani wrogowie mej dżungli prywatnej dawali zgoła inną motywację - walcz, pal, opryskuj, przesadzaj! Bez żalu tępiłam ziemiórki, wciornastki, podejrzliwie patrzyłam na skoczogonki, próbując oszacować, czy ich populacja wzrasta w sposób zagrażający moim zielonym koleżkom. Dzisiaj? Dziś już patrzymy na siebie inaczej, re...
Miało być: Więcej szczegółów tutaj: Przeczytane Q1, 2020
Wszystkie kwiaty Alice Hart (AU-2018); ocena: 3 Dużo o kwiatach, wymyślony przez autorkę język kwiatów, który miał ułatwić kominikację pomiędzy osobami zamkniętymi w sobie, oszczędnymi w słowach. Może to i jest poetyckie, niebanalne, eksperymentalne – ale do mnie nie przemawiało. Raczej byłam znudzona powtarzającymi się tematami, kopiami identycznych historii rodzinnych, omdlewającą wiecznie bohaterką i niezliczoną ilością postaci drugorzędnych,...
Marzec taki sobie. Ukończone tylko dwie: 10. Podróż przez Niemcy - 4 11. Dżuma & Cholera - 4 I wciąż w trakcie: Biblia Warszawa Wołanie w górach Folwark zwierzęcy
Powieść "Dziecko z Auschwitz" Lily Graham miała premierę 11.03.2020 i stwierdziłam, że to już czas zapoznać się z tą historią. Eva uwielbiała szkicować. Mieszkała z rodzicami w pięknej Pradze. Tam też poznała swojego przyszłego męża, skrzypka Michaila. Jednak wojna zburzyła ich szczęście. Tylko dlatego, że byli Żydami, trafili najpierw do obozu w Terezinie, a gdy zabrali Michaila do Auschwitz, Eva, nie namyślając się wiele, dobrowolnie udała s...
Ostatnio trafiłam na "Powódź" Pawła Fleszara. Miał to być kryminał z oryginalnym tematem. Krzysztof jest wojskowym. Pewnego dnia jego najlepszy przyjaciel z dzieciństwa, Kuba, popełnia samobójstwo. Oczywiście bohater w to nie wierzy. Zaczyna w tym grzebać. Wyjeżdża do Krakowa, by sprawdzić swoje przeczucia. Niestety, sprawa staje się poważniejsza, niż początkowo myślał. Czy Kuba naprawdę zginął? Mam mieszane uczucia co do tej książki. Śmiał...
Czyli nie poleciłabyś kryminału Galińskiego? Strasznie ostatnio reklamowane.
Młodzieżowa opowieść postkatastroficzna, która od razu stała się przebojem rynku frankofońskiego. Grupa nastolatków z Kanady jedzie z opiekunem na bagna Luizjany, aby w ramach zielonej szkoły poznać trudne życie na łonie dzikiej przyrody. Gdy po dwóch tygodniach spędzonych na odludziu bohaterowie wracają do cywilizacji, okazuje się, że świat ogarnęła błyskawicznie rozprzestrzeniająca się pandemia. Całe miasteczka są wymarłe, a wielu ludzi ...
Nawet sporo mi tego wyszło:) Zbrodnia na festynie - 5.0 Rdza - 5.5 Bracia Whiteoakowie - 4.5 Sprawa haczyka z przynętą - 4.5 Mikołajek - powtórka, 5.0 Rekreacje Mikołajka - powtórka, 5.0 Mikołajek i inne chłopaki - 5.0 Wakacje Mikołajka - 5.0 Joachim ma kłopoty - powtórka, 5.0 Przyjaciele: Ten o najlepszym serialu na świecie - 4.5 Emma - 3.0 Co widziały wrony - 4.0 Jalna - 4.0 Nie oddam dzieci! - powtórka, 4.5 -> 1.5 Krzyk poś...
Przeczytałam. Zastanawiam się raczej: CZY w ogóle warto żyć? Lektura nie należała do najprzyjemniejszych - ale masz rację, dostarczyła impulsów do własnych przemyśleń...
Książkowe wspomnienia z marca 2020 - pierwszego miesiąca kwarantanny: Dom ośmiu tajemnic (5, 31 marca 2020) - marżin zwiedza Dom ośmiu tajemnic. Bohaterowie literaccy czytający książki. Smok w powidłach - 5,5; 29 marca 2020 Spóźniony słowik -5,5; 27 marca 2020 - po czytaniu online, które miał Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku Szczęśliwy pies: Porady lekarza weterynarii - niestety tylko książkowy 5, 25 marca 2020 Bohaterowie literaccy czyta...
Gdzie pyszni się Dom ośmiu tajemnic, tam pojawiają się Hohonie (Kubuś i Hefalumpy) i Tomek Sawyer - „Tom Sawyer”. Marcin czytał o przygodach, które mieli Kopciuszek, Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków, Tomcio Paluch (Tomcio Paluch: Baśń wierszem), i Jaś i Małgosia
Sięgając po piąty tom cyklu o fantastycznej krainie Jaaru, nie zawiodłam się. Wszystkie wątki i niejasności, które pojawiły się w części czwartej i sprawiły, że czułam pewien niedosyt, zostały jeszcze bardziej rozbudowane (wątek Meg) i wyjaśnione. Dzięki obszernym opisom, których do tej pory mi brakowało, akcja nie pędzi już jak szalona i w spokojniejszym nieco tempie możemy pokonać 600 stron. Nad kraina Jaaru zawisło widmo rychłego zniszczeni...
Humorystyczny komiks science fiction oparty na amerykańskim animowanym serialu telewizyjnym pod tym samym tytułem, który w pierwotnym zamyśle miał być parodią filmu "Powrót do przyszłości". Ósmy tom to kolejne przygody zdegenerowanego geniusza Ricka Sancheza, który wciąga swojego wyjątkowo nieśmiałego wnuka Morty’ego Smitha w niebezpieczne przygody w całym wszechświecie! Tom zawiera specjalną dwuczęściową historię o wampirach pt. "Pozwól mu w...
Gdzie jest Szczęśliwy pies: Porady lekarza weterynarii, tam możemy dowiedzieć się Jak rozmawiać z psem
Wrzesień 1933. Chicago to miasto, które jest gospodarzem światowej wystawy Century of Progress, a jednocześnie kwitnie w nim zorganizowana przestępczość, a szczególnie… przemyt alkoholu. Co może zrobić pilot, który z powodu knucia Howarda Hughesa został skreślony przez wszystkie linie lotnicze? Jedynie poszukać mniej legalnych okazji do latania. Szef lokalnego półświatka Al Capone z pewnością będzie potrafił wykorzystać talent Harry’ego Faulk...
Drugi tom opowieści o Sknerusie i innych bohaterach z Kaczogrodu autorstwa słynnego amerykańskiego scenarzysty i rysownika Dona Rosy. Najbogatszy kaczor świata znów rusza z bliskimi do Południowej Ameryki, żeby na Równinie Okropności zrealizować swoje plany powiększenia majątku. Wyśle też Donalda i siostrzeńców do gorącej Afryki w poszukiwaniu najrzadszej z odmian krokodyli, która była znana już w starożytnym Rzymie. W żadnej z tych dalekich w...
MARZEC 2020 (ΣR=9142;Σm=2876s;𝔼m=3047) 1.(16.) Pamięć nieulotna Całkiem poprawna, choć trochę za mało szczegółów, dotyczących tajemnic, które odkrył przed światem. Oraz mechanizmów NSA. Korekta także trochę kuleje, ale to wina tłumacza (który jest trochę na bakier z terminologią IT). 4.5 (431s) 2.(17.) La Grande Solitude Powieść jednego z moich ulubionych youtuberów, dowiedziałem się o niej z jego filmiku: www.youtube.com/watch?v=bI7CNR...
Ok, dzięki, w takim razie nie dodam do schowka:)
Do wyboru się załapali tylko ci pisarze, którzy grzecznie służyli Polsce Ludowej i też w takim duchu jest napisana ta ramotka - co jest smutne i momentami nawet zabawne. A pomijając to - literatura to żadna, podle napisane.
Zwiedzam Dom ośmiu tajemnic
Czemu oceniłaś tak słabo to "Śladami pisarzy"? Pytam z ciekawości - nie znam tej książki:)
Daleka przygoda: Powieść - 3,5 Gwiazda trapera - 5 Wiktoria, żona Alberta - 4,5 Przez Góry Montany - 5 Łapacz z Sacramento - 5 Tropy wiodą przez prerię - 5 Droga królów (powtórka) - 5 Szeryf z Fort Benton - 5 Silentium Universi - 4 Kółko się pani urwało - 3,5 Świat równoległy: Reportaże o ludziach i miejscach, które wydaje nam się, że znamy - 5 Kołysanka z Auschwitz - 4,5 Słońce Arizony - 5 Płacz - 5 Jaksa - 4,5 Adept - 5 Namiestn...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)