Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mój lipiec 30/ Inwazja Chwały czyli Życie pod otwartym niebem 4 31/ Opowieść o trzech królach 6 32/ Miedzianka: Historia znikania 6 33/ Aby działy się cuda (Johnson Bill) 5 34/ Czarna polewka 4 35/ Sprężyna 5 W trakcie: Stulecie detektywów
Kłopot z chrześcijaństwem: Wieczne gnicie, apokaliptyczny ogień, praca (4) Psie życie (5) Drugi przekręt Natalii (5) Tajemnica Adriana: Jak schudłem ponad 120 kg w niespełna rok (3,5) Nigdy nie wracaj (5) Siła woli: Odkryjmy na nowo to, co w człowieku najpotężniejsze (5) Nicholasa Quinna świat ciszy (4) powtórka po latach. Skłonił mnie do niej, bardzo dobry angielski serial "Endeavour" opowiadający o początkach kariery policyjnej inspektora...
Dlaczego jesteśmy ateistami Siła woli: Odkryjmy na nowo to, co w człowieku najpotężniejsze Wyprawa do Chiwy: Podróże i przygody w Azji Środkowej Opanuj swój metabolizm Bez ograniczeń: Twoje życie może być wyjątkowe
Przeczytane w lipcu: 1.Operacja Talos (3,5) 2.Rozbite okno (5) 3.Mądra Kobieta (4) 4.Zaginione (4) 5.Zegarmistrz (4) 6.Straszliwie sam: Mój dziennik (4) 7.Afery i skandale Drugiej Rzeczypospolitej(4) 8.Klub Mefista (4)
Czy książki Henryka Sienkiewicza, Mirona Białoszewskiego, Andrzeja Stasiuka, Jerzego Stempowskiego, Jacka Dehnela, Leopolda Tyrmanda, Jarosława Iwaszkiewicza, Marka Nowakowskiego, Tadeusza Różewicza, Zbigniewa Herberta, Witolda Gombrowicza czyta się lepiej w łóżku, czy nad biurkiem? Siedząc albo stojąc? W podróży, gdzieś z dala od domu, czy odwrotnie, w zaciszu pokoju? Odpowiedzi na te pytania udziela znany z filmów "Rejs", "Stawiam na Tolka B...
"Ałtorka" Canals (4.5) "Śpiewaj ogrody" Huelle (5) "Boskie przyrodzenie" Hickman (4.5) "Błękitny księżyc" tom I Green (4.5) "Błękitny księżyc" tom II Green (4.5)
Nie dość, że przeczytałam 8 książek, to jeszcze każdą oplotkowałam :) Lipiec 51. Zaułki zbrodni 4,0 (czytatka Wrocławskie zaułki ) 52. Zamki, ruiny i legendy 6,0 (czytatka Zero Barier – zamki, ruiny i legendy , ALBUM) 53. Izerskie klimaty 5,0 (opinia "Droga jest zaproszeniem") 54. Szczęście all inclusive 4,5 (czytatka Greckie wakacje) 55. Coraz mniej olśnień 4,5 (czytatka Macocha) 56. Znaki szczególne 4,5 (czytatka Garść cytatów) 57. Sp...
Czy zdarzyło się Wam, że gdy przeczytaliście tylko jedną książkę jakiegoś pisarza, stał się on Waszym ulubionym? Do tego stopnia, że nie wahacie się przed kupnem kolejnych i kolejnych tytułów, choć nadal przeczytaliście tylko jedną jego powieść? Ja mam tak właśnie z Marcinem Wolskim, którego twórczość uwielbiam od "Ewangelii według Heroda". Potem kupiłam jeszcze dwie jego powieści, które wciąż nieprzeczytane leżą na półce. Teraz przyszła kolej...
Wreszcie mogę się pochwalić więcej niż jedną książką w miesiącu: Słyszałem, że malujesz domy...: Wyznania mafijnego zabójcy - ocena 4,5. Bardzo miłe zaskoczenie, spodziewałem się trudno będzie przebrnąć przez książkę, a naprawdę przyjemnie i szybko się czytało. Małżeństwo we troje - 4,5 Moje Ewangelie - 4,5 Książki pana Schmitta czyta mi się przyjemnie. A teraz czytam: Ciemna strona małżeństwa i przyznam, że jakoś nie mogę się wciąg...
Wszystkiego najlepszego! :-)
-- lipiec -- Jej wszystkie życia (5) Wojna nie ma w sobie nic z kobiety (5) Emma i ja (3,5) Matka odchodzi (5) Wszystko płynie (5,5) czytam Nie lękajcie się
"Wszystko sprowadza się do jednej rzeczy: w chwili gdy naprawdę rozumiem swojego wroga, rozumiem go tak dobrze, że mogę pokonać, w tej właśnie chwili go kocham"
1. Kot, który się włączał i wyłączał (4) 2. Historia i fantastyka (4+) 3. Mroczne szaleństwo (2+) 4. Głębokie wody (3) 5. Lord bez przeszłości (2+) 6. Naznaczona (3+) 7. Kobieta epoki wiktoriańskiej: Tożsamość, ciało i medykalizacja (4+)
Jak napisać o książce, która bije we mnie niczym drugie serce? Jakimi słowami opisać niesamowite emocje, które towarzyszyły mi podczas lektury? Jeszcze nie wiem, dlatego na dobry początek przedstawię wam jej bohatera. "Ove ma pięćdziesiąt dziewięć lat. Jeździ saabem. Jest typem człowieka, który ludzi niebudzących w nim ciepłych uczuć pokazuje palcem, jak gdyby byli włamywaczami, a jego palec wskazujący [był] policyjną latarką"[1]. Ove je...
Jaka piękna i wzruszająca recenzja!
LEKTURY LIPCA 2014 r.: 1. Tajemnica (5) 2. Dom śmierci (5) 3. Kto mi dał skrzydła: Rzecz o Janie Kochanowskim (6) 4. Do Indii po męża (4) 5-9. Józef Balsamo (6) 10. Z deszczu pod rynnę (4,5) 11. Fartowny pech (5) 12. Niepokoje komisarza Maigreta (4) 13. Дарья Донцова "Лягушка Баскервилей" [Daria Doncova "Żaba Baskervillów"] (5)
Znów całkiem dobrze jakościowo; żadnych gniotów, niewiele przeciętniaczków i tuż-powyżej-przeciętniaczków. Samotna wiosną (5,5) [recenzja: Kto zabił... uczucia? ] Dom na wzgórzu (5) [recenzja: Bo on tu jest panem… ] Tuwim: Wylękniony bluźnierca (5) [recenzja: Poeta pełen sprzeczności ] Komórka (4) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6261,tytul,Uwaga-wirtualny-doktor,recenzja.html ] Kurhanek Maryli (3) [recenzja: http://www.liter...
Mariusz Czubaj to od dłuższego czasu jeden z moich ulubionych pisarzy kryminałów znad Wisły. Polubiłam go za powieści pisane wespół z Markiem Krajewskim, pokochałam - za pisane solo. Dlatego zawsze z ogromnym zniecierpliwieniem nasłuchuję wieści dotyczących kolejnych książek autora i sięgam po nie ochoczo. Tym razem po kryminał rozpoczynający nowy cykl z detektywem Marcinem Hłaską. Autor, który zdążył przyzwyczaić mnie do swojego Rudolfa Heinza, ...
- Kill Grill: Restauracja od kuchni (Bourdain Anthony) 4,0 - Spóźniona kochanka: Moje miłosne przygody w drugiej połowie życia (Juska Jane) 4,0 - Miłość kształtowała historię (Breton Guy) 3,5 - Bezcenny (Miłoszewski Zygmunt) 4,0
Właściwie człowiek nie powinien się chyba przyznawać, że znalazł w swojej biblioteczce książkę nabytą przed siedemnastu laty i do tej pory nieprzeczytaną… No, ale tak się jakoś złożyło, że wyciągnęłam ją dopiero teraz, szukając jakiejś ciekawej, lecz nie za ciężkiej lektury, którą można podczytywać na raty jako przerywnik między tym, co przeczytać trzeba. Okazała się dokładnie tym, czego oczekiwałam, i mimo że mniej więcej 2/3 faktów w niej po...
"Meira Ezofowicza" też mam, czeka na swoją kolej.
Margines „odzniknięty” i jego lipcowe czytania: Zniknąć - w lekturze towarzyszył mi bilet... powrotny ze zlotu 2013 w Jastrzębiej Górze (5,5; przeczytane 30. lipca 2014, g. 9:15) - Z kompletu książek objętych patronatem Biblionetki i zestawienia Marylka Książkowe wspomnienia z października 2012 :); książka nie o jedzeniu, ale... z jedzeniem w tle. Tyle;] książki gdzie jedzenie ma głos:), Bohaterowie literaccy czytający książki. Pierwszą część, „...
Smakowite aż za bardzo. Wyjechałam jednak na wieś i zakupów nie poczyniłam. Pewnie poczekam na swoją kolejkę w BJ. Pomysł świetny. Kojarzy mi się z Alterlandem Wolskiego, gdzie w finale Miłosz (Czesław) jest kelnerem, bo nie może się przebić przez klikę Skamandrytów:).
Też szukasz dobrych polskich kryminałów? Ja poza Miłoszewskim, wciąż mam niedosyt. Matuszkiewicz jest w miarę OK. Ale wszystkie inne próby to mniejsze lub większe rozczarowanie. Chyba najlepiej wypadają te historyczne, bo ratuje je tło i atmosfera.
Zapamiętuję do przeczytania. Dziurdziowie nieźli. Ale naprawdę świetny jest Meir, polecam, jeśli jeszcze nie czytałaś. A że dołuje Orzeszkowa - owszem. Życie tylko czasami bywa znośne.
Eida ma rację i to nawet "świętą" - nie da się!
Sądzę, że niskie oceny to wyraz zemsty. Autorom lektur często się "dostaje". Zastanawiam się, czy oceniający "po latach" weryfikują swoje opinie, czy w ramach odwetu wystawiają niską notę. Orzeszkową odkrywam na nowo i bardzo cenię. Jej książki wydają mi się niezwykle aktualne pod względem psychologicznym. Zmienia się "kostium", ale ludzie są wciąż tacy sami, ich przywary, małości, ambicje. "Niziny" to historia samotnej matki, chłopki, która w...
O widzisz, a dla mnie te elementy dodawały "smaczku" całości, pasowały do prezentowanej atmosfery. No i nie ma ich tak dużo, by nachalnie "wyskakiwały" i przeszkadzały w czytaniu. Wg mnie oczywiście :)
Oj, tęsknię :) Chociaż nie wiem, czy w innych publikacjach odnajdę tę samą cudną dziewczynkę i kobietę. Dzięki za wskazówkę, widziałam właśnie gdzieś tę sugestię, ale na razie nie dorwałam żadnego źródła, z którego mogłabym ją pożyczyć. A nie wiem, czy chcę na własność, najpierw wolałabym przeczytać.
Do schowka
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)