Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wróżbita, którego prześladuje pech, a umiejętności coraz częściej zawodzą. Dziewczyna prowadząca program telewizyjny z rebusami, której biust okazuje się mieć cudowne właściwości oraz coraz liczniejszą rzeszę wyznawców. Ludzie gotowi uwierzyć we wszystko i Bóg, któremu ze starości wszystko się pomieszało. Powieść Adama Kaczanowskiego opowiada o dziwnej, pokrętnej, nadpsutej metafizyce współczesnego świata. "Topless" to z pozoru lekka komedia, któ...
Jakoś te miesiące mi wolno schodzą, jak patrzę, co czytałam na początku kwietnia, i myślę sobie, jak to było dawno temu. Poza tym kwiecień uboższy, bo człowiek się musiał zagłębić w literaturę specjalistyczną, ale za to zróżnicowany i ogólnie dobry. 9. Słowa klucze: Różne języki - różne kultury Sama teoria z gatunku "przecież to takie oczywiste (jak już ktoś o tym napisał)", ale studium przypadków bardzo wciągające. (4,5) 8. (z półki) Kraj z...
W tym miesiacu przeczytałam tylko trzy: Kino Venus - 5 Wojna nie ma w sobie nic z kobiety - 5 Daleko od Toledo czyli Rzecz o Abrahamie Pijanicy - 4 Ale wystarczy, że skończę to, czego jeszcze nie skończyłam i na pewno będzie lepiej: Psy wojny Rajska jabłoń Casus belli Koty i ich sławni ludzie ;)
Jeszcze nie czytałam.
Świat bez kobiet: Płeć w polskim życiu publicznym 5,5 Pod Huncwotem 5 Legendy o elfach 4 Magia seksualna 4 101 argumentów za niewiarą: Przewodnik młodego ateisty 4,5 Pod Przechytrzonym Lisem 5 Pod Anodynowym Naszyjnikiem 4
1. Gawędy o księgarzach, ocena: 3,5 To 3 książka Arcta. Niestety – powtarza się, a tego nie lubię. Anegdoty są kiepskie, mało naprawdę ciekawych informacji. No i ten zachwyt czytelnictwem i wydawaniem książek w ZSRR i w PRLu… Średnie, ocena podwyższona o pół za antykwariuszy. 2. Miłośnik wulkanów, ocena: 4 Dziwna książka. Fragmenty eseistyczne – bardzo dobre. O kolekcjonerstwie albo o tym, że każdy kraj ma swoje południe. Ale czemu tyle wulgar...
Serialu niestety nie oglądałam. A przez ten drobny maczek spróbuję się jakoś przedrzeć.
Przeczytane w KWIETNIU 2014 r. 1. Tracy Anne Warren "Miłosna pułapka" t.1 "Miłosna pułapka" (5) 2. Tracy Anne Warren "Miłosna pułapka" t.3 "Lekcja miłości" (5) 3. Kerrelyn Sparks "Miłość na kołku" t.13 "Szaleję za Tobą, Misiu" (6) 4. Kerrelyn Sparks "Miłość na kołku" t.14 "Wampir z tatuażem" (6) 5. Jerzy Edigey "Niech pan zdejmie rękawiczki" (4) 6. Quinn Cari "Miłość jest konieczna" t.2 "Kwiaty nie są konieczne" (4) 7. Lucy Gordon "Braci...
Kojarzycie Besarabię? Ja też nie, ale ponoć była taka kraina historyczna: swego czasu przynależna do Rumunii, potem przejęta przez ZSRR, obecnie (jak podpowiada mi Wikipedia) stanowi część Mołdawii i Ukrainy. Takie tam usypiające smuty. Aż mi się przypomniał mój nauczyciel od historii/geografii z podstawówki - wąsaty przyjemniaczek, zimą noszący kolorową czapkę z pomponem, jeżdżący po całej klasie na mobilnym krześle i przy tym nieświadomy dziury...
Wydalony z Bułgarii w czasach komunizmu Berto Cohen powraca na krótko do swego rodzinnego miasta jako profesor z okazji międzynarodowego sympozjum bizantologów. Angel Wagenstein ożywia w ten sposób mikroklimat swego dzieciństwa, spędzonego w Płowdiwie, który uchodził za najpiękniejsze i najbardziej kosmpolityczne miasto na Bałkanach. Chłopięce lata Berto upływały w środowisku sefardyjskich Żydów, wypędzonych z Hiszpanii w końcu XV wieku. Sefardyj...
Historia jak z filmu, która wydarzyła się naprawdę. "Zabiorę cię w dowolne miejsce na świecie. Pod jednym warunkiem – decyzję, dokąd chcesz lecieć i po co, musisz podjąć już, w tej chwili". Ta propozycja dała początek trzem niezwykłym podróżom. Trzydziestolatek z korporacji uciekający od codziennej rutyny do afrykańskiej dżungli. Młoda kobieta mierząca się ze swoimi największymi obawami w świecie ortodoksyjnego islamu. Dojrzały mężczyz...
"Każdy, kto czuje więź z Karkonoszami, powinien przeczytać tę pasjonującą ksiażkę, odsłaniającą dzieje artystów, którzy w jakimś momencie swego życia związali się z tymi właśnie górami. Ich dzieła, często przez lata przemilczane i wreszcie zapomniane, wracają w narracji pozbawionej łatwych sentymentalizmów, a opartej na wnikliwych badaniach. Jest to sugestywny obraz historii miejsca o szczególnych walorach kulturotwórczych, napisany z entuzjazmem...
Głośna debiutancka powieść amerykańskiej noblistki, nigdy wcześniej nie publikowana w Polsce, to wnikliwe studium obsesji współczesnego społeczeństwa na tle piękna. Toni Morrison stawia poruszające pytania na temat rasy, klasy i płci, z subtelnością i wdziękiem, nieodłącznymi wyznacznikami jej pisarstwa. Pecola Breedlove, czarnoskóra dziewczynka, pragnie normalnego życia i co noc modli się o urodę. Jej marzeniem są niebieskie oczy, poniew...
Bardzo dobra recenzja. Co do Suwarina, to nie był on tyle socjalistą, jak Stefan, co anarchistą. Szczególnie w Suwarinie spodobał mi się kontrast jego radykalnych tez, z czułością, jaką nieświadomie obdarzał swego futrzanego przyjaciela. To takie ludzkie.
Długi i pełen namiętności związek Juliana Barnesa z Francją zaczął się ponad czterdzieści lat temu. Jeden z największych współczesnych brytyjskich prozaików i eseistów najpierw był sceptycznym obserwatorem podczas rodzinnych wypraw samochodowych do Francji, potem nauczycielem w szkole w Bretanii, a w końcu studentem języków i literatury, który przemierzył wzdłuż i wszerz Francję, doskonale poznając jej kulturę. Zebrane w tomie "Coś do oclenia"...
O książkach Sarah Jio słyszałam i czytałam niejednokrotnie, zawsze były to pozytywne, zachęcające opinie. Jednak do tej pory nie dane mi było poznać choćby jednej jej powieści... Aż do teraz. Spodziewałam się dobrej lektury, książka już z daleka pachniała "chwilą błogiego odprężenia", ale to, co znalazłam między jej okładkami sprawiło, że na długo pozostanie w mojej pamięci. Emily Wilson mieszka w Nowym Jorku, jest mężatką (choć już niedługo) ...
Pkt.2 - zdecydowanie polecam rozpocząć od cyklu biblijnego Anny Świderkówny. Pkt.1 - co ciekawe, zdaję sobie doskonale sprawę za co wielu czytelników może lubić "Szatę", jednak dla mnie nie do przebrnięcia był choćby nieporadny, szkolny, styl. Odwykłem od składania zdań w sposób: X wstał, powieddział, Y wstał, odparł mu, X zdziwił się i podszedł dwa kroki, Y ... itd.
Czy małe słonie mogą zadawać wielkie pytania? Ależ oczywiście! Pomelo zastanawia się, o czym myślą mrówki, czy nadal byłby sobą, gdyby był zielony, co by było, gdyby ogród nie istniał, a przede wszystkim... czy ktoś kiedyś zadawał sobie podobne pytania. Zabawny i mądry komentarz do życia (nie tylko słoni!) – dla dzieci i dorosłych. Świetne ilustracje Benjamina Chauda, którego znamy z książek o Bincie, Lalo, Babo i Yeti. W tym tomie: kwiaty?...
Może komuś się przyda: Drzewo genealogiczne rodu MacGregorów: http://speedy.sh/NyEDr/drzewo-rodzinne-MacGregorow.jpg
Rozumiem :) Dzięki wielkie :)
Przez to nawet mnie było ciężko przebrnąć. Ale lektura dobra.
Bidul - jak najbardziej, częściowo również tegoż autora Na imię mam Jestem Mniej niż nic - i dom dziecka, i adopcja Białe na czarnym - dom dziecka (a właściwie dom opieki dla dzieci niepełnosprawnych) w dawnym ZSRR
Aż sprawdziłam mój egzemplarz. Wydanie 1988. Rzeczywiście małe literki. :-(
Niestety tej książki w Polsce nie uświadczysz w innym wydaniu. A zważywszy na fakt, że jest to pokaźne tomiszcze, ten drobny druczek czyta się fatalnie! Serial widziałaś?
Ha, no w sumie każdy ma prawo uznać, że jego ulubieni autorzy są przez kogoś niedocenieni, a ci, których nie lubi, są przecenieni... Też bym znalazła paru laureatów Nobla (aczkolwiek nie krajowych), których twórczość jakoś mi nie leży, i paru literatów, którzy Nobla nie dostali, a moim zdaniem są świetni. Ale czy to znaczy, że inni się mylą? Takie rzeczy to można po dwustu latach sprawdzić - jeśli "niedoceniani" będą wciąż czytani (co do jednego ...
zaskoczyła mnie lektura artykułu: http://xiegarnia.pl/artykuly/najbardziej-przeceniani-i-niedoceniani-polscy-pisarze/ - co o tym myślicie?
powiem tak - kupowanie tableta do czytania jest bez sensu. jak już to czytnik, zwlaszacza, że nie chcesz psuć wzroku. tu jest fajne porównanie róznych czytników: http://www.morele.net/wiadomosc/ranking-czytnikow-e-book-2014/738/
Pierwszy cesarz Chin Qin Szihuangdi mistrzowsko przeprowadził podboje i utworzył jednolite, scentralizowanego imperium. Lecz gdy tylko ten wielki władca spoczął w swym monumentalnym grobowcu, otoczony tysiącami żołnierzy słynnej terakotowej armii, stworzone przez niego imperium zaczęło się chwiać w posadach - i zanim upłynął rok od śmierci Qin Szihuangdi, na całym terytorium ówczesnych Chin rozpętał się wojenny kataklizm o niesłychanych rozmiarac...
Mój kwiecień: ~ Mały Brat 4,5 ~ Zawód: reżyser: Rozmowy 4 ~ Preludium Fundacji 4,5 ~ Wicehrabia przepołowiony 4,5 ~ Jakuck: Słownik miejsca 5,5 ~ Niedobre dziecię 4,5 [Akcja: Własna Biblioteczka]
"Inteligencja: Sposoby oddziaływania na IQ" Nisbett (4.5) "Thinking in pictures" Grandin (5) "Sezon burz" Sapkowski (4.5) "Bestiariusz słowiański" Zych & Vargas (5) "Jak Jeżyk z Prosiaczkiem Boga szukali i co z tego wynikło" Schmidt-Salomon & Nyncke (6) "Miedzy elitą a półświatkiem" Kaczorowski (5.5) "Człowiek - instrukcja obsługi" Brycz (4.5) "Nomen Omen" Kisiel (4.5) "Stalowy Jeż" (5) "Warszawskie kawiarnie literackie" Makowiecki (4) ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)