Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No i skończyłem Ominąć święta - poniekąd cieszę się, że zdążyłem, ale z drugiej strony... myślałem, że o wiele dłużej będę cieszył się tą książką:) Ocena: 5,5.
Rzeczywiście niezłe wyliczenia ;)
Oj Barbaro całym sercem zgadzam się z Tobą. Krytykanci książek Musierowicz chcieliby prawdziwego życia, a ja chciałabym dużej dawki optymizmu i uśmiechu i w tym tomie dostałam ją w pełni. Pozdrawiam MZ
Ariel - 6 O chorowaniu: Ze wstępem Hermione Lee- 6 Harry Potter i kamień filozoficzny - 6 i cała seria Potop - 6 Notatnik: 1965-1972 - 5,5 Marie jego życia - 5 Życie Charlotte Brontë- 5 Moja historia czytania - 5 Jane Austen i jej racjonalne romanse -5,5 Komu bije dzwon - 5,5 Domowe progi - 6 Dzieje przygód Józefa Andrewsa i jego przyjaciela pana Abrahama Adamsa - 6 Fakt, fikcja i fotografia albo co się zdarzyło we Freshwat...
Właściwie całość muszę opaplować :) (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Gargantua i Pantagruel - 5 Wybór nowel i opowiadań - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na tyłach - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Przesławne lanie - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Po przesławnym laniu - 5 Ariel - 6 Taniec szczęśliwych cieni- 4,5
No to prawda, pomysł nie wydaje się pozbawiony sensu. Największą ''fobią'' pana Teodora, która wydatnie przełożyła się na twórczość było jego mieszane pochodzenie. ;-)
Podobno jaki Sylwester, taki cały rok. Jeśli to prawda, to muszę kupić nowy regał. ;) Kochana Mikołajko z Warszawy! Serdecznie dziękuję za Harcerstwo żeńskie w Warszawie w latach 1911-1949 oraz Wielka gra . Bardzo się cieszę. :) Szczęśliwego Nowego Roku! :)
Ponieważ w moim podsumowaniu jest trochę drobiazgowych wyliczeń, wyszło dosyć długie, zatem zamiast zajmować miejsce w tym wątku, zrobiłam osobną czytatkę - link do niej: Czytatka - remanentka roczna 2014
-- grudzień - Syn (4,5) Złodziejka książek (4,5) Powiew śmierci (5) Lewa strona życia (5) Do siego roku! :-)
Uważam, że średnia 3,61 jest idealna dla tej książki. Sama postawiłam 3,5 - odrobinę zaniżone, bo wiedziałam, że inna Bnetkowiczka postawiła zawyżone 4 na zachętę. Może obraz ciekawy, ale wątki niektóre zbędne i tytuł kłamliwy.
Jest nas co najmniej troje, w sam raz na małe stowarzyszenie miłośników pana z fobią stóp. :) Możemy pomyśleć nad inną nazwą, bardziej komercyjną i zacząć promować Parnickiego w Biblionetce.
Nie ma co się zniechęcać! Poza tym, jak widzisz nie jesteś tu sama. ;-)
Całkiem sporo mi tych zachwytów wyszło! Tam, gdzie nie było szóstek, z piątek z plusem/ piątek wybrałam to, co uznałam za najlepsze w danej kategorii: Klasyka (wszystko, co starsze niż ja ): Każdy umiera w samotności (5,5) Księżyc zaszedł (5,5) Proza współczesna: Powtórnie narodzony (5,5) Tysiąc wspaniałych słońc (5,5) Świniobicie (5,5) Głosy Pamano (5,5) Jak się ma twój ból? (5,5) Fantastyka, przygoda: Piekło pocztowe (5,5) Ż...
Ja z najniżej ocenianych przeczytałam Tajemnicę szkoły dla panien. Może nie jest to jakieś arcydzieło. Ale żeby od razu najniżej? Kryminał średni, ale ciekawy bardzo obraz Wielkopolski zaraz ma początku II RP. Z Najlepszych - parę znam. Ale czołówka nic mi nie mówi. Ciekawe, że zupełnie tych książek nie kojarzę z podsumowań miesięcznych.
Przeczytanki: Wśród wichrów i fal (3,5; przeczytane 22. grudnia 2014, g. 10:28) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane; Bohaterowie literaccy czytający książki; nawet udało mi się stworzyć czytatkę Kotek Splotek - z wątku Po spotkaniu w Katowicach 14 czerwca (5,0; przeczytany 22. grudnia, g. 2:07) Żydowskie bajki z Czerniowców (5,5; przeczytane 10. grudnia 2014, g. 21:33) Co by było, gdyby...: Tom 2 (2,5; przeczytane 10. grudnia 20...
Dział nazywa się recenzje / opinie. Jest tu miejsce i na pierwsze, i na drugie. Opinia zaś nie musi spełniać wszystkich warunków recenzji i z definicji ma prawo być emocjonalna. Przyjmijmy może, że tekst Fridera jest opinią. Szczęśliwego Nowego Roku!
1. Upiory (5) 2. Święty Graal, święta krew (4) 3. Pieśń miecza (5,5) 4. Zaginiony symbol (3,5)
No i teraz nie wiem, czy cieszyć się, że nie przeczytałam ani jednaj z "Najgorzej ocenianych", czy martwić, że z "Najlepszych" znam tylko jedną ;)
Wiesz, Łukasz, rozumiem, co masz na myśli. Natomiast tu jest miejsce zarówno na recenzje "krytyczne" i pisane na zimno, jak i takie pisane emocjonalnie. Taki odbiór też jest cenny. Nierzadko lepiej potrafi zachęcić do lektury niż krytyczna analiza. Pozdrawiam:)
Nie, oczywiście, nie pisałeś o liczbie stron. Chodziło mi po prostu o podkreślenie właśnie tej drugiej kwestii, o której wspominasz - ty wolisz odbiór krytyczny, zwracasz uwagę na kwestie "fachowe". I chwała ci za to! Bo np. ja na tego typu tematy nie zawsze potrafiłabym wypowiedzieć się kompetentnie. Jak już pisałam wcześniej, dla mnie ważna jest właśnie sprawa emocji, jakie dany utwór wzbudza u czytelników. Weź pod uwagę to, że duża część użytk...
Jestem świeżo po lekturze " Gdy kochają anioły " Dariusza Kunickiego. Muszę przyznać, że książka zaintrygowała mnie nie tylko wieloma wątkami, które zaskakująco splatają się ze sobą, a niektóre, dosłownie wprawiają w osłupienie. Na przykład, autor podaje swoją interpretację symboliki chrześcijańskiej, która w jakiś niezwykły sposób układa się w logiczną całość. " Motyw krzyża to dla niego początek istnienia wszechświata, a przełamanie eucharystii...
92 tytuły. Rok zdecydowanie pod znakiem Hena: Nie boję się bezsennych nocy... (6) Nie boję się bezsennych nocy... z księgi drugiej (6) Nie boję się bezsennych nocy... z księgi trzeciej (6) Nowolipie (6) Najpiękniejsze lata (5,5) I jeszcze jedna pozycja wspomnieniowa: Koniec jest moim początkiem (5,5) Nieśmiertelny Kapuściński: Lapidarium (6) Poza tym - reportaże: Broad Peak: Niebo i piekło (5,5) Długi film o miło...
Mój grudzień ilościowo może nie tak imponujący, ale gdyby przeliczyć na objętość, nie byłoby źle. Świat lodu i ognia: Nieznana historia Westeros oraz Gry o tron (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 14 ] Dunaj: Opowieści o ludziach znad wielkiej rzeki (5) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6399,tytul,Podroz-do-zrodel-wielkiej-rzeki,recenzja.html ] W Chinach jedzą księżyc (5) [recenzja będzie w https://www.biblionetka.pl...
Hm, w przyszłym roku... Mam nadzieję, że tak będzie... Po tylu latach, kiedy się to nie udało... Pracowałem w BN-ie od grudnia 1981 do marca 1983 bodajże. Już wtedy BN było skomputeryzowane (tak, wiem, jacyś doradcy polecali złe systemy i takie kupowano... nie tylko tam tak było...) i był okres, że pracowników było... 5 000 (tak zapamiętałem). I jakoś od końca l. 70. nie dało się stworzyć kompletnego katalogu elektronicznego własnych zbiorów. Wst...
Nie pisałem w żadnym komentarzu o liczbie stron ani innych technicznych parametrach książek, a tym bardziej o ich wpływie na odbiór. Odniosłem się do recenzji na temat utworu, bo nie zgadzam się z tezami sugerowanymi przez jej autora. Jeżeli chodzi o emocjonalność - wolę krytyczny odbiór utworów, bo to pozwala mi pozostać sobą, i nie nabierać się na schematyczność, tendencyjność i niedoróbki literackie (a rynek wydawniczy, dawniejszy i dzisiejszy...
Tradycyjnie zapraszam do wytypowania swoich największych zachwytów czytelniczych kończącego się roku. Oby przyszły przyniósł tylko pozytywne zaskoczenia! W moim przypadku króluje niemal tylko jeden gatunek: Bukareszt: Kurz i krew (5,5) Poślij chociaż słowo: Opowieść o miłości i przetrwaniu w Gułagu (5,5) Długi film o miłości: Powrót na Broad Peak (5,5) 100/XX: Antologia polskiego reportażu XX wieku: Tom 1: 1901–1965 (6) 100/XX: ...
Dziękuję pięknie Biblionetkołajowi ze Śląska i z kotem za paczkę!! W paczce było o Czechowie, Bajki spod Pigwy i życzenia z czterema drzewami. :D
Jeden Bóg (5) Baltic: Pies, który płynął na krze (6) Miłości wystarczy że jest (5) Fotoplastikon (5) Myśl to forma odczuwania (5) Pudełko na modlitwy (3) Wojna papierowa: Powstania śląskie 1919-1921 (4,5) The Christmas Day Kitten (5) - po angielsku. Szczegóły w czytatce: 2014 - bieżąca statystyka.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)