Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Cóż za zbieżność gustów czytelniczych - u mnie też żywot Cezara (choć tylko jeden) i też Tomkowski (ale aż 3).
Tym razem jeden z największych podróżników wszech czasów dzieli się z nami pełnymi emocji i barw wspomnieniami z podróży po Algierii i Tunezji. Ossendowski z wnikliwością naukowca i wrażliwością poety wprowadza nas w idyllę egzotycznych lądów, bogactwo kultur i zwyczaje arabskiego świata, uczestniczy w pulsującym własnym rytmem życiu tubylców, zachwyca się tańcem i muzyką. Zagłębia się w labirynt uliczek i zaułków starych miast, wsłuchuje w op...
I skończyłam właśnie teraz Klan Wilczycy i sobie myślę, że po następny tom nie sięgnę... 3,5
Policzyłam i chyba więcej niż dziesięć przeczytałam... wyszło mi czternaście, ale ocenione mam trzy a w domu osiem na półce... bardzo dużo czytałam jak latorośl moja była mała i grzecznie noce przesypiała, tylko już nie pamiętam... to dawno było... :( może i warto wrócić :)
Uściski i najlepsze życzenia! :)
Przyznam, że podchodziłem do autora tej książki z lekką rezerwą. W świecie podróżników Romuald Koperski jest postacią znaną, ale jego niektóre osiągnięcia (np. przepłynięcie Leny pontonem) są podawane w wątpliwość. Niemniej jednak raczej wszyscy w środowisku są zgodni, że Koperski zna się na Rosji, a na Syberii w szczególności. To przeważyło, postanowiłem „Pojedynek z Syberią” przeczytać. To opis samotnej podróży, którą Romuald Koperski odbył ...
Za tę miłość dziewczyna poznana w "Strąconych" zapłaciła sobą samą. Lecz to nie była najwyższa ofiara... Kiedy Theia spotkała zachwycającego chłopka ze swoich snów, nie wiedziała, jak miłość zmieni jej życie. Dla niego poświęciła wszystko. I zaczęła wędrówkę przez dwa światy: ten ze snów i ten realny. I odkryła, że między nimi nie ma granicy... Teraz Theia wraca z Podziemia do dawnego życia, do domu i do szkoły. Lecz coraz częściej dręczą...
Całkiem dobry wrzesień: 1. Don Juan we mgle: Eseje o wierności, ocena: 5,5 Wystarczyło tych kilka tekstów o moich najukochańszych pisarzach, aby zachwycić się. Lubimy z Tomkowskim to samo, te same rzeczy są dla nas najważniejsze. Moja sympatia dla Tomkowskiego jest coraz większa. 2. Literatura powszechna, ocena: 5 3. Literatura polska, ocena : 5 Dwa niby-to-podręczniki. Ale to raczej piękne przewodniki po literaturze kochanej przez Tomkowski...
Niezła recenzja, książka mi również się podobała. Natomiast irytowało mnie większe niż w poprzednich częściach nagromadzenie wulgaryzmów. O ile nie mam nic przeciwko nim w dialogach - dodają kolorytu i prawdopodobności, to uważam, że język narratora winien być bardziej literacki. Nie podoba mi się "drzewo napierdalające majestatem". Odnośnie zakończenia: (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
I Tobie też, sto lat! Same jubileusze dzisiaj ;-)
Sto lat!!
Dallas '63 ( 5,5) Tarantula (5,0) Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek (4,5) Wesele Anny ( 4,0) Mila księżycowego światła (3,0)
Hakawati, mistrz opowieści dobrze się czytało i mogę zrozumieć wszelkie słowa zachwytu, ale książka nie w moim stylu. Zmęczyła mnie i w okolicach 400 strony zaczęła nudzić (4) Żywoty cezarów o to by mi chodziło, w trakcie czytania Vasariego. I lektura dla takiego lenia jak ja - wszystko podpisane, opisane i przypisane. Wiecie, że spelunca, to "grota" po łacinie? Bo ja nie wiedziałam, chociaż jak się człowiek zastanowi, to ma to sens. (5,5) Reg...
Życie: Podręcznik sztuki przetrwania Julia Czarownica Miasto ślepców Polowanie na Perpetuę Kiki van Beethoven Pokuta S jak serial: Na plan nie wpuszczać Katedra Marii Panny w Paryżu Świat według psa: Opowieść jamnika Bolka Póki pies nas nie rozłączy Misja na czterech łapach: Powieść dla ludzi Woda dla słoni Kocham Paula McCartneya Numery: Czas uciekać Śmierć za cukiernią Kod Lucyfera Tropiciele Strażniczka Bramy
Życzę wielu literackich odkryć! Buziaki!
Wielu dobrych książek życzę i czasu do ich czytania :))) Buziaki!
Mój wrzesień: 1 Północ i Południe - 4 2 Pora namiętności - 3+ 3 Drzwi do piekła - 3+ jest czytatka 4 Lęk przed bliskością: Jak pokonać dystans w związku - 5 5 Dom na krawędzi - 3 jest recenzja. I twarde postanowienie: nigdy więcej Nurowskiej 6 Solo - 5+ 7 Niebieska zasłona - 4 - dziękuję, Marginesku 8 Włosy mamy - 5 - dziękuję, Marginesku
- Jonasz - Pierwszy śnieg - Pora śmierci choinek - Zimowe kuchnie - Poranna korekta - Przed wyborami - Druga połowa - Karol Kot - Świat - McDonald's - Brudna woda - Upiór - ¿Le gusta este jardin...? - Wiersz bez światła - M – czarny poniedziałek - Listopad, niemal koniec świata - Pobojowisko - Państwo von Kleist - Urbi et Orbi - Korespondencja pośmiertna [Wydawnictwo Baran i Suszczyński, 1996]
Zgadzam się z przedmówcą. Moim zdaniem ostatni tom (co było widać już w części trzeciej) jest pisany na "usilną prośbę" wydawcy. Całość była wysoce niedopracowana, a niektóre momenty (jak np. przelot samolotem przez piekło i wylądowanie właśnie tam gdzie dzieje się akcja) wydają się być wysoce "naciągane". Także pomysł zakończenia serii, moim zdaniem nie należy do najbardziej lotnych. Bo przecież po jednym przedstawieniu dla kilku tysięcy o...
Właśnie w tym momencie - "na okoliczność" (Któż nie wie, skąd to powiedzenie:)!) - pałaszuję dwa torciki:) Czekoladowe:)
Mój wrzesień: 1. Głos naszego cienia 2. Bajki dla niektórych dorosłych 3. 1Q84: Tom 2 4. Ludzie na walizkach 5. Gdybyś mnie teraz zobaczył 6. Kod Leonarda da Vinci 7. Argentyna 8. Requiem dla młodego żołnierza: Monte Cassino 9. Duma i uprzedzenie 10. Mariola, moje krople... 11. Wampir z M-3 12. 1Q84: Tom 3 13. Moje drzewko pomarańczowe 14. Zajezierscy 15. Przeminęło z wiatrem 16. Gringo wśród dzikich plemion 17. Boliwia 18. Hi...
Mój wrzesień: 1. Król szczurów - 5,5 2. Tai-Pan: Powieść o Hongkongu - 4,5 3. Modlitwy waginy - 4,5 4. Ułomna ręka sprawiedliwości - 4,5 5. "CSI The burning season" - Jeff Mariotte - 4,5 6. Nauczycielka muzyki - 3,5
A czytałaś już wszystkie jego książki? Ja pewnie gdzieś z hm... 8? Może 10, sama nie wiem.
Przyznam Ci się, że od bardzo dawna nie miałam w łapkach jego książki,... no może przy odkurzaniu regału, ale nawet przez myśl by mi nie przeszło by się ich pozbyć... pamiętam jak odlatywałam do innych światów np przy 'Kościach księżyca'... może też sobie coś przypomnę... jak tylko choć do połowy przeczytam stosik przy łóżku :P
Przeczytanki: * jeszcze 25. września zacząłem słuchać kaset z nagraną książką Czarownicy, czyta Ewa Krasnodębska http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/116196, ale... zarzuciłem to wszystko na samą myśl, że czeka mnie... ZLOTOWISKO:)! *Podróż na wyspę Borneo (Zanim wypożyczę ją Alicji, przeczytam sam, a co mi tam:P!) - ocena 5,6; przeczytana 23. września 2012, g. 12:10 *Musisz to komuś powiedzieć (3,5; przeczytane 17. września, g. 10:38...
Marjory i co się nie przyznałaś na zlocie?:) Wszystkiego najlepszego od Misiakolutków!
A ja Ci życzę, żeby następny zlot był czterodniowy, myślę, że wiesz dlaczego:) Tradycyjnie porywam wisienkę.
Jak miło Marginesie, dziękuję!!
Dziękuję serdecznie!
Dziękuję, Dot. :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)