Książka | Średnia ocena |
Rodzina Totów; Gloria (Örkény István) |
4,64 (14 ocen)
|
Coś w człowieku (Waltari Mika) |
4,64 (57 ocen)
|
Podział łupów (Scott Paul (1920-1978)) |
4,64 (11 ocen)
|
Amerykańscy chłopcy (Smith Steven Phillip) |
4,63 (67 ocen)
|
Długi tydzień w Parkman (Jones James) |
4,63 (56 ocen)
|
Sztukmistrz z Lublina (Singer Isaac Bashevis) |
4,63 (1685 ocen)
|
Awłakan (Sbitniew Jurij) |
4,63 (4 ocen)
|
Katarynka (Beekman Aimée) |
4,63 (4 ocen)
|
Gdy w raju padał deszcz (Otčenášek Jan) |
4,61 (9 ocen)
|
Kochanica Francuza (Fowles John) |
4,61 (836 ocen)
|
Kocie oko (Atwood Margaret) |
4,61 (198 ocen)
|
Płomienny dom (Gamarra Pierre) |
4,60 (5 ocen)
|
Mantykora (Davies Robertson) |
4,60 (31 ocen)
|
Hotel Świętego Augustyna (Shaw Irwin) |
4,59 (279 ocen)
|
Wyspy na Golfsztromie (Hemingway Ernest) |
4,59 (103 ocen)
|
Liliowa taksówka (Déon Michel) |
4,58 (18 ocen)
|
Korzenie nieba (Gary Romain (właśc. Kacew Roman, pseud. Ajar Émile)) |
4,57 (27 ocen)
|
Chleb na wody płynące (Shaw Irwin) |
4,57 (217 ocen)
|
Kobieta zawiedziona (Beauvoir Simone de) |
4,56 (120 ocen)
|
Mieć dokąd wrócić (Warren Robert Penn) |
4,56 (8 ocen)
|
O szóstej wieczór w "Astorii" (Pluhař Zdeněk) |
4,54 (12 ocen)
|
Policjanci (Uhnak Dorothy) |
4,54 (144 ocen)
|
Rzekobieg (Didion Joan) |
4,54 (14 ocen)
|
Szus (Shaw Irwin) |
4,53 (257 ocen)
|
Dom na Placu Waszyngtona (James Henry) |
4,53 (216 ocen)
|
...I przyszedł olbrzym... (Worobiow Konstanty) |
4,50 (6 ocen)
|
Być sobą (Hint Aadu) |
4,50 (4 ocen)
|
Drzwi (Pogodin Radij) |
4,50 (1 ocen)
|
Gdy owoc dojrzewa (Brzechwa Jan (właśc. Lesman Jan Wiktor)) |
4,50 (6 ocen)
|
I usłyszeliśmy grzmot (Killens John Oliver) |
4,50 (3 ocen)
|
Kraina cieni (Dessì Giuseppe) |
4,50 (1 ocen)
|
Mersi czyli Przypadki Szypowa (Okudżawa Bułat) |
4,50 (13 ocen)
|
Noc świętojańska (Hauser Jochen) |
4,50 (2 ocen)
|
Ostatni żaglowiec (Venturi Marcello) |
4,50 (4 ocen)
|
Panna Jola (Thurzó Gábor) |
4,50 (2 ocen)
|
Premier (Simenon Georges) |
4,50 (6 ocen)
|
Trzeba być jasnowidzem (Farigoule Louis Henri Jean (pseud. Romains Juliusz lub Romains Jules)) |
4,50 (1 ocen)
|
Urzędnik skarbowy (Palumbo Nino) |
4,50 (2 ocen)
|
Mefisto (Mann Klaus) |
4,49 (76 ocen)
|
Cienie w raju (Remarque Erich Maria (właśc. Remark Erich Paul)) |
4,48 (138 ocen)
|
Forsowanie powieści-rzeki (Ugrešić Dubravka) |
4,47 (135 ocen)
|
Posłaniec (Hartley Leslie Poles) |
4,45 (21 ocen)
|
Most na rzece Kwai (Boulle Pierre) |
4,45 (224 ocen)
|
Puszcza: opowieść z czasów Wojny Domowej (Warren Robert Penn) |
4,44 (9 ocen)
|
Dramat na polowaniu: Z notatek sędziego śledczego (Czechow Antoni) |
4,44 (98 ocen)
|
Chłopcy (Rintala Paavo) |
4,44 (8 ocen)
|
Pokusa (Otčenášek Jan) |
4,44 (8 ocen)
|
Dekameron 2000 czyli Miłość w Pradze (Páral Vladimír (pseud. Laban Jan)) |
4,43 (15 ocen)
|
Bal w hotelu "Polonia" (Valcini Alceo) |
4,43 (7 ocen)
|
Alcybiades Wielki (Mutafczijewa Wera (Mutafcziewa Wera)) |
4,42 (6 ocen)
|
Królowe nie mają nóg (Neff Vladimir) |
4,42 (6 ocen)
|
Opactwo Northanger (Austen Jane) |
4,41 (1538 ocen)
|
Wiem, dlaczego w klatce śpiewa ptak (Angelou Maya) |
4,39 (32 ocen)
|
Czwartki pani Julii (Chiara Piero) |
4,39 (9 ocen)
|
Sobota (Kalinowska Dina (Kalinowskaja Dina)) |
4,38 (4 ocen)
|
Nominacja (Bek Aleksander) |
4,36 (11 ocen)
|
Karin, córka Monsa (Waltari Mika) |
4,36 (227 ocen)
|
Czarodziej samotności (Nichols John Treadwell) |
4,35 (27 ocen)
|
Pani Wyrocznia (Atwood Margaret) |
4,35 (222 ocen)
|
Dzikie noce (Collard Cyril) |
4,34 (22 ocen)
|
Kira (Niekrasow Wiktor) |
4,33 (3 ocen)
|
Nie wierzcie papudze (Antonow Siergiej (Antonow Sergiusz) (1915-1995)) |
4,33 (3 ocen)
|
Rajtar szwedzkiego króla (Perutz Leo) |
4,33 (6 ocen)
|
Sieć nienawiści (Mayer Frederick) |
4,33 (3 ocen)
|
Szata Dejaniry (McIlvanney William) |
4,33 (3 ocen)
|
Gambit (Faulkner William) |
4,30 (23 ocen)
|
Panna B. (Pons Maurice) |
4,30 (5 ocen)
|
Oberża na pustkowiu (Maurier Daphne du) |
4,30 (240 ocen)
|
Dziecko piasku (Ben Jelloun Tahar) |
4,29 (31 ocen)
|
Prawda o sprawie Savolty (Mendoza Eduardo) |
4,29 (85 ocen)
|
Złota kropla (Tournier Michel) |
4,27 (11 ocen)
|
Mordercy (Kazan Elia (właśc. Kazanjoglous Elia)) |
4,27 (96 ocen)
|
Czysty ton (Laxness Halldór Kiljan (właśc. Guðjónsson Halldór)) |
4,25 (14 ocen)
|
Dziewiąty syn Wita Stwosza (Bruns Marianne) |
4,25 (4 ocen)
|
Elegia dla ptaków (Tomow Aleksandyr) |
4,25 (4 ocen)
|
Helenka z Krakowa: Kronika szczęśliwych czasów (Brabant Hyacinthe) |
4,25 (16 ocen)
|
Japońska opera za trzy grosze (Kaikō Takeshi) |
4,25 (12 ocen)
|
Klejnot Korony (Scott Paul (1920-1978)) |
4,25 (32 ocen)
|
Kobieta i jej sześciu braci śpiących (Coolen Antoon) |
4,25 (4 ocen)
|
Krwawnik z błękitną żyłką (Proskurin Piotr) |
4,25 (2 ocen)
|
Niezwykła kobieta (Farigoule Louis Henri Jean (pseud. Romains Juliusz lub Romains Jules)) |
4,25 (2 ocen)
|
Ostatni pokłon (Astafiew Wiktor) |
4,25 (6 ocen)
|
Piękna Ihuoma (Amadi Elechi) |
4,25 (4 ocen)
|
Samotny wilk (Drozd Wołodymyr) |
4,25 (6 ocen)
|
Pełnia życia panny Brodie (Spark Muriel) |
4,24 (48 ocen)
|
Wyjdź za mnie! (Updike John) |
4,23 (49 ocen)
|
Śledztwo (Uhnak Dorothy) |
4,23 (79 ocen)
|
Wieże milczenia (Scott Paul (1920-1978)) |
4,23 (15 ocen)
|
Cesarzowa (Frýd Norbert) |
4,23 (13 ocen)
|
Władcy, wojownicy (Johnston Jennifer) |
4,23 (11 ocen)
|
Dzień skorpiona (Scott Paul (1920-1978)) |
4,23 (20 ocen)
|
Kobiety z piasku i mirry (Asz-Szajch Hanan (Al-Shaykh Hanan)) |
4,22 (9 ocen)
|
Skromna róża (Murdoch Iris) |
4,22 (39 ocen)
|
Dziewczyna moich marzeń (Okudżawa Bułat) |
4,21 (7 ocen)
|
Jama (Kuprin Aleksander) |
4,21 (12 ocen)
|
Stary Człowiek i pan Smith: Bajka (Ustinov Peter) |
4,20 (30 ocen)
|
Onitsza (Le Clézio Jean-Marie Gustave) |
4,19 (120 ocen)
|
Cockpit (Kosiński Jerzy (właśc. Lewintopf Jerzy Nikodem)) |
4,18 (246 ocen)
|
Krewni (Bondariew Jurij) |
4,17 (3 ocen)
|
Największy z pierrotów (Kožík František) |
4,17 (3 ocen)
|