Dodany: 06.07.2004 22:30|Autor: lubie czytanie

Książka: Krzyżacy
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)

2 osoby polecają ten tekst.

Nudy, nudy i jeszcze raz nudy...


Mówią, że uczniowie nie czytają "Krzyżaków", ja mam 14 lat i w minionym roku zmuszona byłam przeczytać ową lekturę, przeczytałam ją całą, ale mówię wam, to takie nudy jak nie wiem co. I to nie jest moja niechęć, ale to nuda tej książki. Starałam się wciągnąć w lekturę, ale bezskutecznie. Sienkiewicz napisał tak nudną książkę, że dziwię się, dlaczego jest lekturą, a najgorsze są opisy bitew, to dobre dla historyków. Nie podoba mi się ta książka i dziwię się, że ktoś ją lubi... nudy, nudy i jeszcze raz nudy....................dobranoc

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 80761
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 35
Użytkownik: doda 11.07.2004 15:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Przepraszam ale ja też mam 14 lat i uważam że Krzyżacy to najleprza kaiążka jaką napisał Henryk Sienkiewicz. Ta lektura nadzwyczaj mnie wciągła. Wszyscy mnie straszyli że to będą nudy i ja bałam sie czytac ale gdy zaczełam tak sie wciągnełam że aż żal mi było kończyć. Nie mam pojecia jak mozna uważać, że ta ksiażka jest nudna. Wielu pisarzy może pozazdrościć Henrykowi Sienkiewiczowi.
Użytkownik: lubie czytanie 14.07.2004 22:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Przepraszam ale ja też ma... | doda
Sorki zupełnie cię nie rozumiem,jak można lubić takie nudy,już nawet Qvo Vadis jest lepsze no ale ludzie mają różne gusta...
Użytkownik: zgredzia.91 04.04.2005 19:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Sorki zupełnie cię nie ro... | lubie czytanie
/Nie kieruję tej wypowiedzi wyłącznie do Ciebie, ale do wszystkich, którzy krytykują tę książkę/
sory...Też mam 14 lat i również uważam że NIE MASZ RACJI! Gdybyś naprawdę chciała przeczytać tę książkę, na pewno spodobałaby ci się. Jesteś jedną z często spotykanych osób, które przestają chcieć zrozumieć sens książki, gdy powieść nie jest napisana w języku nowoczesnym... Sienkiewicz pisał tę powieść "ku pokrzepieniu serc Polaków"! Nie zmienisz tego, że ta książka jest lekturą obowiązkową... Prawdą jest, że opisy bitew i innych wydarzeń historycznych nie są zbyt ciekawe i są za długie... Nie zgodzę się jednak z tym, że nazwisk jest za dużo...gdyby nie było tylu postaci, nie miałyby sensu pewne wydarzenia i dopiero wtedy powieść byłaby beznadziejna... Jak już wspomniałam, Sienkiewicz pisał ją dla Polaków. Polska była wtedy pod zaborami, Polacy ulegali sile zaborców. Autor tejże niezwykłej powieści chciał wesprzeć swych rodaków, ukazując polskich rycerzy jako dobrych, cnotliwych ludzi, którzy chcieli dla państw słowiańskich jak najlepiej, a Krzyżaków jako czarne charktery. Chciwych, podstępnych, zdradliwych i nieczystych złych ludzi, którzy próbowali krzewić chrześcijaństwo w do tej pory pogańskich ludach, przez przemoc, za pomocą miecza.
Weź to pod uwagę i proponuję ci drugi raz przeczytać tę powieść, tym razem uważniej.
Użytkownik: bogna 26.03.2006 12:51 napisał(a):
Odpowiedź na: /Nie kieruję tej wypowied... | zgredzia.91
Nikim, wszystkie Twoje komentarze, oprócz tego, usunęłam. To jest kulturalny serwis i albo się dostosuj do nas, albo zmykaj!
Użytkownik: Humren 20.08.2004 14:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Mi z całej ksążki najbardziej spodobał się opis bitwy pod Grunwaldem... Ale muszę przyznać, że ksiązek historycznych w stylu Sienkiewicza nie trawię...
Użytkownik: małgola 21.09.2004 22:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Ja nie wiem jak można czytać "Krzyżaków".Najnudniejsza lektura jaką kiedykolwiek czytałam. Żeby było jasno ja jej nie trawie nie z powody jej objętości lecz z tego ,że jest nie zwykle nudna ,zadużo niepotrzebnych opisów i nazwisk. Uważam , że są ciekawsze książki H.Sienkiewicz.
Użytkownik: Fil51 30.03.2005 14:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
To prawda,że powieść "Krzyżacy" jest długa, ale nie znowu taka nudna.Są momenty, kiedy naprawdę robi się ciekawie.
Użytkownik: jacekszulc 09.06.2005 20:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Jestem w szoku! Kiedy ja miałem tyle lat to ta książka pochłonęła mnie bez reszty. Sienkiewicz używa naprawdę prostego języka i "Krzyżaków" czyta się przyjemnie i szybko. Czytanie po prostu trzeba ćwiczyć.
Użytkownik: agatas 10.06.2005 12:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Mam nie 14 a ponad 40 lat, i wiem jak się czyta te same książki po
wielu latach. Otóż zupełnie inaczej! Dobrze pamiętam, jaką katorgą były
lektury! Zawsze kochałam czytać, ale po swojemu, a nie jak kazali w szkole. Nawet najpiękniejsza książka "podana" jako lektura może zbrzydzić
życie. Nastolatek nie interesują bitwy, polityka, zawiłe intrygi,jakieś
tam prądy czy nurty literackie, a takie rzeczy wymagają zrozumienia i pewnego wykształcenia. A nastolatki szukają łatwiejszych i przyjemniejszych wrażeń, jak ciekawe przygody, pierwsze miłości, itd.
A w szkole, co tu mówić, wręcz zmuszają do czytania wg ICH schematów, a to denerwuje. Dlaczego osoby, które nie lubią historii, maja czytać
"Krzyżaków"? Mają inny gust, to mogą czytać coś współczesnego, powiedzmy
Makuszyńskiego, czy nawet Nienackiego. W czym ci pisarze są gorsi od
Sienkiewicza? I dlaczego ich dzieł nie przerabia się jako lektury? Czy
to musi być wybór urzędników z ministerstwa?
Mimo wszystko kocham "Krzyżaków"!!! Polecam ponowną lekturę za 10-20 lat!

Użytkownik: jacekszulc 10.07.2005 13:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Mam nie 14 a ponad 40 ... | agatas
Makuszyńskiego i Nienackiego czytałem z wielkim upodobaniem. Co tu dużo pisać, po prostu je połykałem.
Tyle, że to było znacznie wcześniej niż sięgnąłem po "Krzyżaków". To jest lektura o ile się nie mylę pod koniec szkoły podstawowej.
Obawiałbym się bardzo społeczeństwa, które opuściłoby szkołę z bagażem wiedzy opartym tylko na lekkiej literaturze dziecięcej.
Jest co prawda wiele lektur, które nie są zbyt interesujące dla młodego człowieka, ale "Krzyżacy" to była dla mnie powieść fantastyczna. Jak mnie pamięć nie myli, to podobne zdanie w czasie gdy byłem w 7 klasie szkoły podstawowej miała większość moich kolegów, ta czytająca większość... Bo ta "nie czytająca" to do matury pozostała przy komiksach.
Użytkownik: Amhotep 15.08.2005 12:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Widzę, że doszliśmy tu do sedna sprawy! Mianowicie, jednym książka się nie podoba, a innym tak, to chyba naturalne że ludzie mają różne upodobania i nie ma co się przekrzykiwać, że to niemożliwe żeby ta książka się podobała czy też nie. :-)
Użytkownik: PanDzikus 16.08.2005 23:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Krzyżaków i Trylogię przeczytałem w czwartej klasie podstawówki z wypiekami na twarzy. Świetne książki. Potem wróciłem do nich jeszcze ze dwa razy - tak podobał mi się język, fabuła, świat i owo "pokrzepienie" zafundowane przez Sienkiewicza. Czytałem je jednak bez przymusu. Nie wiedząc nawet, że to lektury.
Użytkownik: bellona 13.10.2005 21:50 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Także mam 14 lat i sądze, iż niesprawiedliwym jest podważaniem czyjegoś zdania, ponieważ każdy człowiek ma inny gust i indywidualne poglądy na dany temat - stąd na rynku istnieje [i ma racje bytu] wiele gatunków literackich i każda książka znajduje swoich odbiorców. NIKT nie ma prawa powiedzieć, że młodzież negująca dzieło Sienkiewicza nie ma racji, gdyż każdy inaczej odbiera dany temat.

Osobiście "Krzyżaków" przeczytałam jako jedyna z całej klasy i muszę zaznaczyć, że czuje się zawiedziona lekturą. Z jednej strony jej wysoka wartość historyczna i doskonałe opisy batalistyczne przyciągają, lecz z drugiej fabuła jest zbyt oczywista i niewciągająca, za długie opisy niektórych zdarzeń wręcz nużą przez co umniejsza to jakości całej lektury. Dodatkowo nie przepadam za twórczością Sienkiewicza, za mało [dla mnie] w jego twórczości uczuć, emocji, które nie pozwalają nam przeżywać wydarzeń wraz z bohaterami, cały czas pozostaje świadomość rzeczywistości. Brakuje mi także nagłych zwrotów akcji - wszystkiego, co plasuje dobre książki w moim kryterium.

Nie znaczy to wcale, że jestem amatorką jedynie książek fantastycznych i obyczajowych, lubuje się w wielu gatunkach, lecz Krzyżacy nie zajęli miejsca w żadnym z cenionych przeze mnie rodzajów.
Użytkownik: konstancja93 21.08.2007 15:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Także mam 14 lat i sądze,... | bellona
Również mam 14 lat. Książka momentami mnie nudziła, długie (czasem zbędne) opisy, niekiedy niezrozumiały język na pewno jest wadą tej książki. Ale kiedy się przez nie "przebrnie" lektura okazuje się naprawdę ciekawa. Życie w zupełnie innych realiach, gdzie dla ludzi najważniejsza jest duma i honor. Warto przeczytać książkę, aby dowiedzieć się jak ludzi żyli kilkaset lat temu, czym się kierowali. Pierwszy tom "mordowałam" przez dwa tygodnie, zmuszając się do kilku rozdziałów dziennie, jednak pod koniec byłam ciekawa losów bohaterów, wstrząśnięta tym, co spotkało Juranda. Drugi tom "pochłonęłam" w trzy dni i uważam, że książkę należy przeczytać do końca i dopiero wtedy oceniać. Warto samemu sprawdzić, czy w rzeczywistości ta lektura jest aż tak nudna i czy, aby nie zafascynują nas dzięki niej inne powieści historyczne.
Użytkownik: punk 13.01.2006 18:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Zgadzam się z autorką. To chyba najnudniejsza książka jaką w życiu czytałam... a najbardziej dołujące było to, że polonistka wymuszała na nas entuzjazm, kiedy omawialiśmy tą książkę.
Użytkownik: KAPA 10.03.2006 16:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Tak, masz rację Krzyżacy do nuda, jednak każdy musi przez to przebrnąć.Pierwszy tom przeczytałam cały ale w drugim już tylko wymagane rozdziały.
Użytkownik: grosiek 26.03.2006 12:42 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Takich męczarni jak przy tej książce nie przeżyłam nigdy. Sam język mnie denerwował zamiast oczarowywać swoją archaicznością. Przynaję bez bicia: nie przebrnęłam do końca.
Uważam, że nie jest to lektura dla uczniów gimnazjum, gdyż nie są oni w stanie ocenić prawdziwej wartości książki (bo takową niewątpliwie posiada, tu nie będę się spierać). Mogą natomiast zrazić się do twórczości tego autora. Ja się zraziłam jeszcze przy "W pustyni i w puszczy", a "Krzyżacy" jeszcze mnie w tym utwierdzili. Całą duszą- nienawidzę twórczości tego autora.

A propos- gdyby Sienkiewicz żył w naszych czasach, jego książki nazwalibyśmy kulturą masową, jednak mówi sie tylko o "pokrzepieniu serc" ;)))
Użytkownik: boruffka 15.04.2006 21:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
ee no nie przesadzajmy aż taka nudna to ta ksiżka nie była tzn nie jest!!"Krzyżacy" to w sumie naprawde fajna książeczka- no fakt, Sienkiewicz mógł sobie darować już te beznadziejne opisy batalistyczne, ktore większość czytelników (mam tu na myśli siebie) i tak omija- ale ogólnie moge stwierdzić, że autor jednak znał sie na tym co robił... jestem na TAK!
Użytkownik: Krasnyj 30.09.2006 16:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Masz prawo uważać że Krzyżacy są nudni, aj uważam że to świetna książka. Szkoda, że dzisiejsza młodzież czyta tylko Harrego Pottera i na podstawi tej żenady wyrokuje sądy. Zgadzam się z KLK, 14 letki to jednak dzieci i nie można od nich wymagać zrozumienia Krzyżaków, niektórych czternastolatków widać przerasta tego typu literatura, po prostu jej nie rozumieją. Kogo obchodzi jakaś tam Historia, lepiej puścić sobie Kamień filozoficzny, albo Władce pierścieni na „dvd” :-DDD
ps:Pozdrawiam wszystkich nastolatków którym Krzyżacy się podobali, mało jest ciekawszych lektur szkolnych.
Użytkownik: konstancja93 21.08.2007 15:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Masz prawo uważać że Krzy... | Krasnyj
Ja mam 14 lat i uważam, że zbyt pochopnie wszystkich osądzasz. Owszem lubię książki typu "Harry Potter..." czy "Władca pierścieni" i równie chętnie oglądam ekranizacje. Nie oznacza to jeszcze, że "Krzyżaków" przez to nie zrozumiem. Osobiście i ta powieść mnie zafascynowała, ale każdy lubi, co innego. Każdemu odpowiada inna literatura i tym samym nie można wymagać, że książki historyczne, które są jakby nie patrząc "trudnymi" lekturami zyskają dobrą sławę wśród nastolatków.
Użytkownik: asia-13 03.11.2006 18:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Ja, właśnie kończę czytać,, Krzyżaków" i nie mogę oderwać się od tej książki.Jest bardzo ciekawa. Nie wiem dlaczego wszyscy tak niechętnie podchodzą do tej lektury.To nie są przecież żadne nudy!!!
Użytkownik: olenka108 03.11.2006 19:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Nie lubię tematyki historycznej (ciekawe po co idę na olimpiadę z historii?), ale książka mi się podobała. Owszem, były i takie fragmenty, gdzie można było przysnąć, ale doceniam powieść za całokształt. Sienkiewicz nie pisał jej ani nie dzisiaj, ani nie wczoraj, tylko już "spory" czas temu. Nic więc dziwnego, że miejscami język jest niezrozumiały dla współczesnej młodzieży. Jeżeli ktoś naprawdę lubi czytać, będzie dociekał, co ów niezrozumiałe wyrażenia znaczą.
Użytkownik: NiKoLuSkA 27.11.2006 17:41 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
wlasnie zaczelismy omawiac krzyzakow w szkole i tylko 2 osoby z mojej klasy przeczytaly pierwszy tom. nawet najwieksze kujony klasowe nie siegnely po to ksiazke. ja przeczytalam "az" poltora rozdzialu i chyba wezme sie za streszczenie. ta ksiazka jak dla mnie jest ciekawa ale bardzo trudna do zrozumienia. po jednej stronie czytania mam juz dosyc i odkladam ksiazke. moga ja czytac starsi ludzie, ktorzy bardziej rozumieja jezyk sa juz przyzwyczajeni do takich ksiazek ale nie mlodziez!!! dla nas powinny byc przeznaczone ksiazki przygodowe, z ciekawymi wydarzeniami lub o problemach mlodziezy w naszym wieku abysmy wiedzieli jak sobie z tymi problemami radzic. mam nadzieje ze ktos sie zgodzi z moja wypowiedzia. pozdrowionka
Użytkownik: Karolkaa 17.12.2006 15:02 napisał(a):
Odpowiedź na: wlasnie zaczelismy omawia... | NiKoLuSkA
Mam 14 lat i mnie "Krzyżacy" bardzo się podobali. Na początku nie chcialam jej czytac (no weźmy nawet ten tytuł...wydaję się nudny i taki krzyżacki:))Przeczytałam pierwszą stronę i prawie się popłakałam, bo wydała mi się okropna, a kiedy widzialam, że zostalo jeszcze z 400 stron to po prostu się załamałam.Moja mama cały czas powtarzała, że akcja się rozkręci i że będzie mi się jeszcze podobać.Pierwszy rozdział był dla mnie męką, ale później tak się wciągnęłąm, że siłą mnie nie można było oderwać...:D Wzbudza wiele emocji.W niektórych momentach to myślałam, że zaraz mi serce wyskoczy, bo tak zadziwiały mnie zwroty akcji.Naprawdę polecam ją Tym, którzy myślą, żę jest beznadziejna. Proszę doczytajcie chociaż do 70 strony, a potem już bedzie gładko. Najgorsze jest jednak to Wasze negatywne nastawienie.Uwierzcie nie każda lektura jest badziewna!!! pozdro:)
Użytkownik: ania 21.12.2006 16:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Mam 14 lat i mnie "K... | Karolkaa
jestem ania mam 13 lat a w sylwestra będę miała 14. poprostu prosto z mostu nawet nie przeczytałam okładki a gdy rozmawialismy na ten temat w szkole mówiłam ale nudy...po 2 lekcjach bardzo mi sie ona spodobala i przeczytałam ją całom wiec wam radze ja przeczytac
Użytkownik: konstancja93 21.08.2007 15:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Mam 14 lat i mnie "K... | Karolkaa
W 100% się zgadzam!
Użytkownik: dot59Opiekun BiblioNETki 21.12.2006 18:59 napisał(a):
Odpowiedź na: wlasnie zaczelismy omawia... | NiKoLuSkA
Hm...może masz i rację, że język jest niełatwy. Ale zgadnij, w jaki sposób ci starsi nauczyli się taki język rozumieć? Przecież ani pod koniec lat 60, gdy ja zabrałam się do Sienkiewicza po raz pierwszy, ani nawet w pierwszych dekadach XX wieku, gdy czytali go moi dziadkowie, nie przemawiano staropolszczyzną i tylko z książek można było ją poznać. Jeśli z założenia będziesz omijać całą poważniejszą literaturę i pozostaniesz tylko przy młodzieżowej i przygodowej, ciężko Ci będzie uwierzyć, że książki, których akcja dzieje się przed 300, 500 i więcej laty, też dadzą się czytać.
Niestety, większość działających dziś wydawnictw wznawia klasykę bez przypisów, w których we wcześniejszych wydaniach objaśniano trudniejsze słowa i pojęcia (tym samym rozwiązując problemy czytelnika, który do tego rodzaju lektur podchodził po raz pierwszy) - i pewnie dlatego większości z was sprawiają one problem. Sama zresztą zauważyłaś, w odróżnieniu od wielu wypowiadających się tutaj Twoich rówieśników, że książka Cię zaciekawiła, a zmęczył właśnie język, z którym nie dajesz sobie rady.
Życzę udanych podejść do innych pozycji z klasyki.
Użytkownik: wila 21.12.2006 19:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Hm...może masz i rację, ż... | dot59Opiekun BiblioNETki
W mojej książce do poetyki napisali, że Sienkiewicz pisał "Krzyżaków" gwarą góralska, stylizowaną na staropolską:) Mnie ta książka bardzo zmęczyłą, ale nie językiem a samą tematyką, rozwlekłością. Jedna z najgorzej wspominanych przeze mnie lektur szkolnych. Pozycja do której, jestem pewna, nigdy nie wrócę, choć klasykę polską mam zamiar systematycznie poznawać.
Użytkownik: Teofila 25.05.2007 22:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Ja lubię "Krzyżaków". Przeczytałam tę książkę 2 lata temu (w wieku 13 lat) i wtedy naprawdę mnie wciągnęła. Później, gdy musiałam ją czytać jako lekturę na historię (nie na polski), to było troszkę gorzej, ale także bardzo dobrze mi się ją czytało.
Użytkownik: paulinka_12345 05.11.2007 15:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Powieść Henryka Sienkiewicza pt,,Krzyżacy" jest, jak dla mnie fajną książką;pod warunkiem,że lubię czytać.
Ciągle brakowało mi czasu,żeby ją przeczytać i z konieczności buchnęłam streszczenia i bardzo mnie zaciekawiło, szczególnie 2 tom.Streszczenie było super, bo z klasówki dostanę chyba 5(zawszcze czytałam książki i jestem prymuską;lubie uprawiać sport).Zachęcam do przejrzenia kilku stron 2 tomu, bo wtedy chyba przyjdzie Wam ochota na przeczytanie:)

P.S.Zaczęłam czytać,, Krzyżaków".
Pozdrawiam Was,
Pa

Użytkownik: książkoznawca 20.11.2007 20:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Powieść Henryka Sienkiewi... | paulinka_12345
Moim zdaniem krzyżacy to najnudniejsza książka pod słońcem tak jak w pustyni i w puszczy nie przepadam za jego książkami ciągle coś opisuje nie ma w niej akcji i czegoś co by przyciągało do czytania a nie beznadziejna książka!
Użytkownik: perfectionist 11.12.2007 17:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Mnie książka się nie podobała, a Henryka Sienkiewicza można nazwać pierwszorzędnym pisarzem, ale drugiej kategorii ;). Miał ogromny talent do pisania o niczym i opisywania tak krótkiej historii w obszernym dziele, zanudzając tym samym czytelnika. Moim zdaniem książka męcząca, na dodatek z błędami- chodzi mi np. o sytuację 'niemego'Juranda. Kiedy język zostanie odcięty człowiek może mówić, co prawda niewyraźnie, ale może; jedynie po odcięciu tzw. "języczka" człowiek nie jest w stanie się wypowiadać.
Pozdrawiam ;).
Użytkownik: Buku 17.06.2008 17:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Nie jestem jakimś wielkim specjalistą w dziedzinie literatury, ale uważam że takie recenzje jak powyższa winny być usuwane. Oczywiście każdy ma prawo posiadać swoje zdanie, nie pozwala to jednak na używanie takich sformułowań jak: "dziwię się, że ktoś ją lubi". Wiesz, jak ja byłem w twoim wieku i musiałem przeczytać jakąś lekture, a nie bardzo mi ona wtedy pasowała, po prostu czytałem sobie tylko streszczenie. Po roku, dwóch, powracałem do tej lektury i byłem prawie zawsze zadowolony. Po prostu do wszystkiego trzeba dorosnąć, jak widać do tego typu książek jeszcze nie dorosłaś - wiń za to polski system oświaty.
Użytkownik: monikaal 07.09.2010 19:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Zależy co kto lubi. Osobiście jednak uważam, że "Krzyżacy" nie powinni być lekturą w klasie pierwszej gimnazjum. Jest to książka, do której trzeba niejako "dorosnąć". Większość powieści Sienkiewicza są do siebie w pewnych aspektach podobne. A przynajmniej te, które przeczytałam: "Potop", "Quo vadis", "Krzyżacy". Dwie pierwsze czytałam niedawno. Mogę spokojnie powiedzieć, że się w nich zakochałam. A "Krzyżacy"... No cóż, czytałam ich w Twoim wieku i też mi się nie spodobał ten utwór. Ale jestem przekonana, że gdybym teraz zaczęła czytać, byłabym tą powieścią równie zachwycona co innymi książkami Sienkiewicza.
Użytkownik: Tin@8484 25.12.2010 14:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Mówią, że uczniowie nie c... | lubie czytanie
Też mam 14 lat właśnie niedawno czytałam ''Krzyżaków'' jako lekturę
książka ta mi się bardzo spodobała, może w niektórych momentach jest nieco nudna. Jadnak ogólnie według mnie jest bardzo ciekawa i szybko (pomimo liczby stron) się ją czyta.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: