Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zaczynam rok od kupna książek. To książki, których nie ma w bibliotece, a chcę je przeczytać. Przystąpiłam też do akcji Czytamy klasykę fantasy, w której listę lektur stanowi kanon fantasy Sapkowskiego, a wiele z tych książek można zdobyć jedynie na Allegro, tak więc kilka z nich już zamówiłam. Większość trafi później na stosik książek, które zbieram dla bibliotek polskich za wschodnią granicą. STYCZEŃ 1. Chcę żyć 2. Akta Danzigera 3. Widmo...
Kiedyś dawno czytałem o Elżbiecie Batorównie ciekawą powieść historyczną Pani na Czachticach
Lektury - GRUDZIEŃ 2017 r. 1. Дорогой обреченных (Джек Уайд Эверетт) [Szlakiem skazańców (Jack Everett)] (5) 2. Świąteczny gość (4) 3. Pójść na całość (4) 4. Nomen Omen (5) 5. Przyjaźń czy kochanie (4) 6. Miłość, szkielet i spaghetti (5) 7. Pypcie na języku (6) 8. Metoda na wnuczkę (5) 9. Między prawem i sprawiedliwością (5,5) 10. Nie całkiem białe Boże Narodzenie (4,5) 11. Tuskuland (5) 12. Zaczęło się w święta (4) 13. Dzień księ...
Nie dam rady pisać tego jeszcze raz. Zrobiłam tradycyjne podsumowanie z mnóstwem linków. Jeśli jesteś zainteresowany - zapraszam serdecznie! Podsumowanie roku czytelniczego 2017 I szczęśliwego Nowego Roku! :)
Grudzień czytelniczo miałam trochę rozlazły - kilka książek zaczełam, ale odłożyłam, wrócę do nich kiedyś, bo nie były złe, tylko jakoś nie mogłam się skupić. Lem: Życie nie z tej ziemi - fascynacja Lemem zaszła mnie jakby od tyłu, poza nieszczęsnym Pirxem nie czytałam jego książek, za to wsiąkłam kompletnie w jego korespondencję z Mrożkiem, a ta biografia sprawiła, że kupiłam sobie "Cyberiadę", może to będzie późna literacka miłość? Obfit...
GRUDZIEŃ: Pustynia miłości - 4.5 {Akcja: Nobliści} Malajska przygoda - 4,5 (Nagroda Goncourt 1930) Raport Brodecka - 5 Szare dusze - 5 Kołysanka - 5 (Nagroda Goncourt 2016) Ślubna suknia - 4 James Dean: Żyć szybko - 3,5 Manuella - 4 Miejsce - 4,5 Tato, gdzie jedziemy? - 5
Ogród bogów - 4,5 Wspomnienia niebieskiego mundurka - 4 Lady Susan; Watsonowie; Sanditon - 4 A jak królem, a jak katem będziesz - 4,5 Wehikuł czasu - 4,5 Marilyn na Manhattanie: Najradośniejszy rok życia - 4,5 Szaleństwo Almayera - 4 Polowanie na kaczki - 5 Marilyn Monroe: Biografia - 6
„Od kilku dni snuje się za mną” parafrazując „Sześć dni z życia kolonisty”, które spędza Bohdan Smoleń)… pewien Kozak (Biblionetkowiczki i biblionetkowicze! Na cześć biblionetkowiczek i biblionetkowiczów... czytajcie!) i jeszcze trochę potowarzyszę mu, więc przedstawiam książki, które do tej pory udało mi się poznać w całości: Duszan (5, 16 grudnia 2017) - marżin i Duszan - przypomniały mi się „Skutki uboczne eliksiru miłości” i „Złoty lis” Drz...
Nie było mnie tu, więc nadrabiam. Listopad: Po co komu biała kredka? (4,5; 28 listopada 2017) - marżin już nie zastanawia się „Po co komu biała kredka?” Mały Miś (4, 28 listopada 2017) - marżin i mały miś Firmin: Przygody wielkomiejskiej szumowiny (niezainteresowany) - marzin i Firmin Atak obłąkanych, zmutowanych śnieżnych potworów zabójców (5,5; 20 listopada 2017) - marżin odpiera „Atak obłąkanych, zmutowanych śnieżnych potworów zabójcó...
Za kilka godzin nadejdzie Nowy Rok, więc może warto wysłać w świat nową wędrującą książkę? Proponuję "Pozorność" Natalii Nowak-Lewandowskiej. Znajdzie się ktoś chętny, żeby przeczytać tę książkę?:)
Zapomniałam już o tej książce:( Szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie się teraz podziewa:(
Lessing lubię i zamierzam ją dalej czytać, choć osławiony "Złoty notes" zupełnie mi nie podszedł.
Głębia (4,5) Niedziela na wsi (5) Mała Nina (5) Krzyk pośród nocy (5) Dżuma & Cholera (4) Mięso nas zabija: Jak zerwać z uzależnieniem od białka zwierzęcego (5,5) Don Wollheim proponuje - 1988: Najlepsze opowiadania science fiction roku 1987 (4) Znikająca łyżeczka: Dziwne opowieści chemicznej treści (6) - RE-WE-LA-CJA! Róża i cis (4) Medyczne prawa Murphy'ego: Błąd w sztuce medycznej jest krokiem do doskonałości (4) Pypcie na języku (5)...
GRUDZIEŃ 2017 (ΣR=25246s;Σm=1480s;𝔼m=2104) Druga połowa grudnia była koszmarna pod względem braku czasu - wiele mam zaległości na różnych polach. Na ile mogłem, działałem w [WOS] - Wielkie Oczyszczanie Schowka No ale dobra: 1.(94.) Amisze: Fenomen wychowania endemicznego 4.5 W końcu coś więcej wiem o amiszach - i to dzięki opisowi z obserwacji uczestniczącej. Chwilami aż żałowałem, że nie jestem jednym z nich (choć znajomość cudów techniki...
Widzę, że miałaś bogaty rok czytelniczy! Nesser też mi się podobał. Przeczytałem jeszcze "Całkiem inną historię" (świetny kryminał minus osobiste perypetie detektywa) oraz "Samotnych" (w sumie przygnębiająca rzecz).
No to się podpinam :) Podsumowanie wg Misiakowych kryteriów: Liczba przeczytanych książek: 100 W tym powtórzonych: 9 Rok rozpoczęłam z: Harda Rok kończę z: Rzymianami bendąc Rewelacja roku: Trzej towarzysze Odkrycie roku: Nesser Håkan Rewelację w kategorii literatura faktu pomijam, bo czytałam tylko jedną książkę z tego gatunku, więc choć była bardzo dobra, nie miała żadnej konkurencji :) Nagroda specjalna: Nad Niemnem (empiryczn...
Ostrzeżenie dla zabłąkanych - będzie długo, nudno i bezcelowo. Ktoś rozsądny mógłby sobie zadać pytanie, po co w takim razie było to pisać, ale cóż, rozsądek nigdy nie był jakąś szczególnie mocną stroną niedźwiedzi. Będę zatem podsumowywać swój okołoczytelniczy rok wkrótce miniony. Był to rok absolutnie rekordowy pod względem ilości przeczytanych książek, a dosyć długo nic tego nie zapowiadało. Poprzedni rekord wynosił 52 książki (z czego w...
Tak jak poprzednio, komentarze są w paplach ze względów estetycznych, spoilerów nie ma. Owoc żywota twego - 6.0 (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Wiadomo wszystkim, że od końca III wieku po narodzeniu Chrystusa pustynia egipska, a wkrótce potem i inne wszelkie pustynie, pustkowia świata chrześcijańskiego, zaludniły się anachoretami. Poznając dzisiaj ich świat z ich pism i nauk, zresztą fascynujących nawet dla wielu ludzi, którzy ich zupełnie nie rozumieją, gotowi bylibyśmy wyobrazić sobie ich życie jako jedno wielkie sam-na-sam z Bogiem, przerywane od czasu do czasu rozmowami z gromadką uc...
Dwieście lat. Już tak długo opowieści snute niegdyś przez braci Grimm zachwycają pokolenia czytelników. Oparta na motywach z tych baśni komiksowa seria „Grimm Fairy Tales” na nowo odkrywa mroczną stronę popularnych historii, ożywia je dzięki płynnej narracji i wyrazistym ilustracjom. Dan, przystojny i lubiący cieszyć się życiem młody mężczyzna, postanawia pozbyć się jedynej przeszkody, stojącej na jego drodze do szczęścia – jest nią Ben, mąż...
Ebooki: 47 (w tym Legimi: 13; English: 2) Własne: 28 Pożyczone: 14 Biblioteka: 154 Kolejkowe: 2 Komiks: 4 BiblioNETkołaj: 4 Ivona: 103 Razem: 360. Właściwie tu komentarza już nie potrzeba, wszystko widać. ;) Nie dotrzymałam słowa i nie czytałam niestety jednego komiksu miesięcznie. ;( Własnych czytałam niewiele, ale i tak 2 razy więcej niż pożyczonych - i to plus. Ivona znowu okazała się niezastąpiona w pierwszej połowi...
Wydaje mi się, źe rozumiem Ciebie Ahafio. Korzystam z tabletu i zawsze mam go pod ręką i tak chyba zostanie. W nim też czytam ebooki. Kilka dobrych lat próbowałam się przestawić z czytaniem na czytnik (to był Kindle, jakaś jego starsza wersja) i nie wyszło. Z tamtego punktu widzenia miał dla mnie kilka trudnych do zaakceptowania wad, z których dwie zostały wyeliminowane, a mianowicie szybkość ściągania, obsługiwanie wielu formatów plików (i nie r...
Sergiusz Pinkwart, który pracował z Marią Czubaszek nad jej ostatnią książką „Dzień dobry, jestem z Kobry” rozmawia z ludźmi jej bliskimi, by stworzyć portret najbardziej niesztampowej damy showbiznesu. Pani Maria bawiła swoim ciętym poczuciem humoru kilka pokoleń Polaków, ale bardzo mało osób wiedziało, jaka jest naprawdę. [Czerwone i Czarne, 2017]
W końcu jednak sama znalazłam: Opowieści z lechickich pól :)
Jestem zaskoczona: w tym roku nie wystawiłam ani jednej 6! Najlepszą ocenę uzyskała u mnie książka Tajemnice wichrowych wzgórz: Prawdziwa historia Branwella i Charlotte Brontë (piękne wiersze, nieznane fakty). Do wystawiania 5 też się jakoś nie rwałam, ale na szczęście kilka się trafiło: Życie Lali przez nią samą opowiedziane Jezioro Lustrzane (odkładałam ją niesamowicie długo, okładka jak z taniego romansu, a była całkiem przyjemną lekt...
Grudzień był niezły. Dowódca "Sophie" - 4,5 Ulica Abrahama - 3 Vatran Auraio - 5 Naga małpa - 5 Kapitan - 5 Góra Tajget - 3,5 Bóg, honor, trucizna - 4,5 Ludzkie zoo - 5 Ivanhoe czyli Powrót krzyżowca: Romans - 4 Droga do domu - 5 Zachowania intymne - 5 Gwiezdny labirynt - 5 Duchowe życie zwierząt - 4,5 Podwójne życie Pat - 5 Statystyki i cytaty na blogu.
Miesiąc 39.: 8.1 Kochanek Lady Chatterley
Kto się ze mną podzieli tegorocznymi zachwytami czytelniczymi?:)
Grudzień okazał się średni, udało mi się przeczytać trzy książki dobre i trzy raczej kiepskie, w tym, o dziwo, aż trzy powieści Aghaty Christie, o czym szerzej w czytatniku. 1.Samotna wiosną /5,5/ - pisana pod pseudonimem, zupełnie niekryminalna. Przenikliwa. 2. Brzemię /3/ - również pod pseudonimem. Tutaj tylko początek jest obiecujący, jakoś od połowy zaczyna się psuć, a szkoda. 3. Rendez-vous ze śmiercią /4,5/ - kryminał z Poirot, któ...
Sugestywny portret współczesnego dyktatora – Hugo Cháveza. „Dzień dobry, obywatele! Pozdrawiam was z pałacu w Miraflores w ten piękny dzień!” – tymi słowami Chávez rozpoczynał zwykle swój telewizyjny program nadawany na głównym kanale wenezuelskiej telewizji. Wchodził na antenę o dowolnie wybranej porze i swobodnie decydował o temacie wystąpienia. Audycja mogła trwać pięć minut albo pięć godzin, zależnie od jego woli i samopoczucia. Dwór ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)