Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wciąż pojawiają się błędy na stronie. Nie można wyszukać autora ani książki. Strona zawiesza się. Coraz trudniej się poruszać, a jestem tutaj od ponad 13 lat.
Okres czasu? Ale wybaczę;)
Tak poszukałem i myślę, że ciekawie byłoby sprawdzić "Graciarnię" na Kazimierza Wielkiego.
Chętnie, chętnie. Piszę się na to spotkanie.
no ja też, gdzieś na początku listopada.
Dziękuję, wyrobię się jeszcze:) Chyba musielibyśmy przezwyciężyć postmodernizm, żeby nie mówić już o inspiracjach, odwołaniach itp. Poza tym, jeśli mam pozytywne skojarzenia w trakcie lektury, to mogę powiedzieć, że książka jest niezła. Osobną kwestią jest umiejętność zachowania proporcji (czyt. inspiracje, tudzież odwołania nie przysłaniają treści powieści), co jednak - autorowi się udało.
Mój lipiec: 1. Henryk Sienkiewicz - "Janko Muzykant" (3) 2. Bolesław Prus - "Antek" (4) 3. Bolesław Prus - "Katarynka" (4) 4. Maciej Robert - "Collegium Anatomicum" (4,5) 5. Agnieszka Wolny - Hamkało - "Mocno poszukiwana" (2,5) 6. Jaroslav Hašek - "Szczęśliwe gniazdko i inne humoreski" (6,0) 7. Kaja Zaleska - Korziuk - "Kozetka" (4,0) 8. Konrad Góra - "Pokój widzeń" (4,5) 9. Charles Baudelaire - "Kwiaty zła" (5,0) 10.Maciej Pisuk - "P...
Dziś już prawie nikt nie czyta poezji? Oj, nie zgadzam się, poezję czyta wiele młodych osób. Chyba nie byliście nigdy na festiwalu poetyckim. PS: gratuluję wyniku, naprawdę robi wrażenie.
W czerwcu: 1. Anatolij Rybakow - Trzydziesty piąty i później (5,0) 2. Anatolij Rybakow - Strach (6,0) 3. Michaił Szołochow - Los człowieka (4,0) 4. Arkadij i Borys Strugaccy - Piknik na skraju drogi (5,0) 5. Aleksander Sołżenicyn - Jeden dzień Iwana Denisowicza (5,0) 6. E.L. Doctorow - Opowiadania z krainy szczęśliwości (5,0) 7. Roland Topor - Święta księga cholernego Proutto (4,5) 8. Carlos Baker - Ernest Hemingway: historia życia (5,0...
Nie, niestety nie czytałem, jednakże zachęciłaś mnie, bym to uczynił:)
Maj pod względem jakościowym upłynął mi stosunkowo średnio: 1. Doktor Żywago (Pasternak Borys) [4] - książka oczywiście świetna, jeżeli wcześniej nie czytało się "Cichego Donu" Szołochowa. Nudna jak flaki z olejem część opisująca podróż Jurija pociągiem. 2. Niektórzy mają się lepiej (Makowski Piotr) [3] 3. Zimne kraje 3 (Świetlicki Marcin) [4,5] - Świetlicki nigdy nie był moim ulubionym poetą; tom obiektywnie dobry, jednak nie poruszy...
Wilk stepowy (Hesse Hermann) 6,0 49 opowiadań (Hemingway Ernest) 3,5 Władca much (Golding William) 5,0 Trójka, siódemka, as (Tiendriakow Władimir) 5,0 Niepiosenki (Grzebalski Mariusz) 5,0 Ajajaj...! (Grundwald Marta) 3,0 Luźne związki (Gierszewski Maciej) 4,0
Jack London - Martin Eden Anthony Burgess - Mechaniczna pomarańcza [wersja R] Philip Larkin - Zebrane Jachym Topol - Supermarket bohaterów radzieckich Wasillij Szukszyn - Rozhasały się konie na polu Paul Virilio - Bomba informacyjna Fryderyk Nietzsche - Poza dobrem i złem
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)