Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dziękuje bardzo serdecznie! :)
Książka ta nie została zaadaptowana na sztukę teatralną, więc nie mogę z niej skorzystać (:
Dziękuję serdecznie! Zarówno za pomoc z lekturami, jak i dodatkowe ciekawostki. Ciekawe, więc w wolnym czasie przyjrzę się temu zagadnieniu. Nie mam ochoty do olimpiady brać pod lupę spektakli tychże reżyserów... Nie tym razem (: Dzięki wszystkim, myślę, że to mi w zupełności wystarczy.
Choć książki wydają się być interesujące i pewnie je przeczytam z racji tego, że mnie zaciekawiły, to w tym wypadku się nie przydadzą, bo nie mogę znaleźć informacji o ich realizacjach teatralnych (ta druga coś tam ma, ale za mało, bym mógł skorzystać). Mimo wszystko dzięki.
Przejrzałem na razie spis rzeczy (dostępne na chomiku! hurra!) i myślę, że może się okazać dla mnie cennym zbiorem, wielkie dzięki!
Oczywiście, jeśli ktoś ma jeszcze możliwość pomocy podania przykładów spektakli, które nie miały pierwowzoru literackiego, będę wdzięczny (:
Mogłabyś rozwinąć bardziej swoje skojarzenie? Brzmi bardzo ciekawie? Nie mam nic przeciwko sztukom plastycznym, wręcz wydaje mi się, że powołanie się na takowe będzie czymś świeżym, bo wszyscy unikają tego jak ognia. Jestem otwarty na propozycje (:
Temat eseju musi być powiązany z trzema lekturami z trzeciego etapu i co najmniej trzema z dwóch pierwszych. Biorę pod uwagę, że będzie to tematyka buntu, może diabła, natury człowieka etc. Szukam tekstów kultury, które będą lekturami dodatkowymi - za przywołanie których otrzymuje się dodatkowe punkty (:
Jak widniał robaczek, to byłem spokojny. Ale później - przy tym błędzie - naprawdę zacząłem się bać.
Jak ją przęglądałem, to wydało mi się, że jest dość... kontrowersyjna. Dla dziecka zabawna, ale prawdziwy smaczek odkryje dopiero jak będzie starsze. Jak z tymi animacjami typu "Shrek".
Jest taka ciekawa seria, choć nie wiem, jak to jest jeśli chodzi o prezent dla malucha. Do czego nie służy grzebień Do czego nie służy młotek Do czego nie służy rękawiczka pięciopalczasta Co do cytatu, najlepszy jest taki, co go sama wymyślisz. Czasem się głowię nad tym, co napisać, ale jak już zacznę pisać, to same uczucia spod pióra wychodzą :)
Osiemnaście niebezpiecznych, ale za to prosto z pachnącej szafy pocisków wystrzeliłem. Ciekawy jestem ile z tego przewidziałem poprawnie. Ach, czuję tę wiosnę.
O, tak! "Amelia" jest wyśmienita. Lubię też muzykę Zimmera z "Sherlocka Holmesa" czy Desplata z "Fantastycznego Pana Lisa", ale to trochę inna kategoria...
U mnie stoją na półce: "Half-Minute Horrors" oraz "Great Expectations" Dickensa. Udało mi się również zdobyć dwujęzyczną wersję "Dr. Jekyll & Mr. Hyde". Zobaczymy co z tego wyniknie :)
Hihi... Mam taki sam słownik Oxfordu :-)
A ja chciałem Cię serdecznie przeprosić za to, że na Ciebie naskoczyłem. Nie powinienem w ogóle logować się do Internetu wtedy, bo pewnie wkurzyłem masę osób, nie tylko Ciebie. Trochę rozdrażniony byłem wtedy i tyle... Masz rację, że wjechałem bez zezwolenia czołgami na dusiołki, przepraszam i przyznaję rację oprócz tego postanawiam poprawę w postaci większego mataczenia. Przepraszam, że prawie zepsułem Ci zabawę. Zaszywam się ze wstydu w kącie.....
Pokajałem się, przeprosiłem, zrozumiałem swój błąd. Więc po co mi jeszcze to wytykać?
Nikt Ci nie będzie zaglądał w oceny, ale musisz pamiętać, że to przede wszystkim zabawa! A co to za przyjemność, jak wszystko wyszukasz w internecie? :-)
Również przepraszam i postanawiam poprawę!
Dynastia Miziołków - skreślona!
Niestety, to "Coraz dalej od miłości" :)
Tak myślałem, że przesadziłem ;( Przepraszam bardzo :D
Pokomplikowało się, kurczę. Nie zauważyłem, że 7. jednak mam źle ;-) Zbiorami też nie pomogę, ale jeszcze szukam. Natomiast jedenaście. Jest taki zachodnioniemiecki autor, który szuka zawsze winy Niemców. Ale to nie ten od "Blaszanego bębenka". Inny. A ta książka ma w tytule takie stworzenia, co nie lubią zająców. Nie masz w ocenach - ani książki, ani autora.
23 poszukaj wyżej. Tam już wiele słów powiedziano :) A to drugie... [fragment komentarza usunięty - policja konkursowa]... Chyba za dużo...
Ale to takie polskie :D
Co do tytułu, to jest taka całuśna roślinka, a tytuł to jakby jej rodzaj męski. Tak mi się skojarzyło.
Będę wdzięczny za 2, 5, 10, 12, 14, 15, 17, 19... Mogę się odwdzięczyć resztą :)
24. Klasyk, polski, rodzic masy historycznych romansideł. Tym razem spłodził o wiele krótszą formę o swojsko brzmiącej nazwie.
4. Rodzic pisze najróżniejsze kryminały, a jako główną bohaterkę stawia osobę o swoim imieniu. Taki mały fetysz ;-P
Gwoli ścisłości, ja to on :-)
Bohater z 23. ma naprawdę niezły nos :D
Poszło! Nie jest źle. Jak dobrze pójdzie to może uda mi się te 33 punkty jak ostatnio zdobyć ;-)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 38 2. Szeryf z Nottingham ("Wesołe przygody Robin Hooda" - Howard Pyle) 26 - 3. Mikael Lind z Ludzi Lodu (Saga o Ludziach Lodu - Margit Sandemo) 50 save 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 32 + 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 42 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 32 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 28 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" - Jacek...
Ano, to było tak, że trafiłem na Twój blog. I sobie go czytam, i wte, i wewte. Jak się okazało, jeden z najciekawszych blogów, na jakie trafiałem. I czytam go sobie regularnie i spada informacja, że byłaś na zjeździe BiblioNETkowiczów, gdzie się powymienialiście książkami. Ja od razu wlatuję tu w poszukiwaniu innych inspirujących osób i... jestem :) Błaha, ale znacząca historia :)
Wszystkiego najlepszego i oby tak dalej. Bo nie wiem czy wiesz, ale dzięki Tobie dołączyłem do BN :D
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Szeryf z Nottingham ("Wesołe przygody Robin Hooda" - Howard Pyle) 30 3. Mikael Lind z Ludzi Lodu (Saga o Ludziach Lodu - Margit Sandemo) 42 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 32 DODAWAMY 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 38 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 32 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 28 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" - Jace...
Czy "Bracia Karamazow" są przypadkiem z serii "50 na 50" Znaku?
A ja balansuję pomiędzy: 3,4,5,6,8,9,12,14,18,20,21,28,29. I czy 11. to może być taka SPUŚCIZNA? A 16? Autorem jest duet?
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 20 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 8 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 save 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 30 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 30 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" - Jacek Dukaj...
HALL OF FAME 1. Gandalf ("Władca pierścieni" - J.R.R. Tolkien) 2. Śmierć (Cykl "Świat Dysku" - Terry Pratchett) 3. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery) 4. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 5. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 6. Yennefer (Saga "Wiedźmin" - Andrzej Sapkowski) 7. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 8. Daimon Frey ("Siewca Wiatru"...
Jest trudny. Podesłałem około czternastu i nie jestem pewny wszystkich :)
A z tego co wiem, to masa języków nasiąka słownictwem obcym. Francuski na przykład jest ogromną mieszaniną angielskiego i niemieckiego! Natomiast z angielskim nie mają problemów, bo strasznie łatwo przeprowadza się w tym języku proces słowotwórczy, więc się nie dziwię :)
Zamiast "wow" używam polskiego: "jaaaaa!" :)
Nawet takie jak "pendrive", "singiel", "logo", "trend", "holding", "leasing", "broker", "menedżer", "walkower", "outsider", "show", "thriller", "weekend"... Te słowa zostały wybrane do ostatniego wojewódzkiego konkursu językowego "Nazwij to po polsku". Jako, że termin nadsyłania prac się skończył uznałem, że nie zaszkodzi zapisać :)
Listopad - ubogi :) Dziewczyna z sąsiedztwa Cięcie: Opowieść o chirurgii Officium Secretum: Pies Pański Instrukcja, jak ocalić świat
Zostałem lekko podłamany :D
Zwisu bym chyba nie chciał zakładać :)
Tylko, że językoznawcy często żałośnie walczyli z zapożyczeniami. Gdy już zadamawiał się dentysta, oni - zębolek. Gdy pojawił się parasol, oni - deszczochron. Recepta - znaczlek. Nic dziwnego, że ludzie postanowili pozostać przy tym nowym, "lepszym".
Nie sądzę, żeby dla dziecka to "nachalne moralizatorstwo" było specjalnie odczuwalne. Kiedy po raz pierwszy zetknąłem się z Narnią wcale tego nie odczułem. Dopiero gdy byłem już trochę starszy i się poduczyłem zacząłem dostrzegać pewne zawarte w serii elementy i łączyć je w spójną całość. Wcześniej odbierałem "Kroniki" jako dobrą baśń...
Pomimo tego, że Rowling ostatnio wyraziła chęć takiego przebiegu sprawy, mam nadzieję, że przemyśli to raz jeszcze i zrezygnuje. Daniel Radcliffe też nie jest za tym, ale to mnie raczej mało interesuje :)
Powoli kończę w sumie: Córka Czarownic
Ja sam - choć senny - zaciekawiłem się kto okaże się Wybitnym Wampirologiem? :)
A co z hiszpańską Rosą Montero? Są tam jakieś zagwozdki? Bo wygląda zwyczajnie... :)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 20 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 12 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 32 save 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 30 7. Jennifer Cavilleri ("Love story" - Erich Segal) 54 out 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" - Jac...
Chyba jednak nie będę wtedy w okolicach, a szkoda. A tak na zapas - w co powinienem się wyposażyć na ewentualne spotkania? W stos książek? :-)
Oj, tak. Niespełnione marzenia wzięcia udziału w którymś z konkursów. Tak się zezłościłem na siebie... Nie dość, że krew nabiegła do oczu to się krwisty jak befsztyk zrobiłem. Ale to nie ostatnia szansa. Będzie lepiej :)
A od ilu lat jest spotkanie? :)
Według mnie nie ma najlepszej. Wszystkie są beznadziejne. Ot, kolejny przereklamowany powieściopisarz. Czasami się dziwię skąd oni biorą tylu czytelników.
Zacząłem. Daaaj spokój. Pozwoliłem sobie odłożyć z powrotem tam gdzie była! Nie wiem nad czym te wszystkie och!-y i ach!-y. Okropnie mnie znużyła i nie mam zamiaru do niej powracać.
Nie spotkałem się z inteligentnymi adnotacjami, niestety. Całkiem niedawno książka z biblioteki publicznej miała na którejś stronie dopisek: "Powiedz Michałowi K., że go już ku... nie kocham i nie mam zamiaru mieć z ch.... nic wspólnego." Bardzo wyraźna i rzucająca się w oczy. Inteligentna? Mniej.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 22 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 12 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 58 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 30 7. Jennifer Cavilleri ("Love story" - Erich Segal) 56 save 8. Benedykt Gierosł...
Jednak jakieś lektury muszą być, a widzę, że kilka mi również podałaś. Bardzo dziękuję za tytuły i poradę. Mam nadzieję, że coś z tego wyniknie. Ja sam dopiero kończę gimnazjum, ale trzeba pomagać starszym, bo sami sobie nie poradzą :)
Jeszcze się uczę pisać, a właśnie to chciałem w swoim tekście przekazać. Najwyraźniej źle ubrałem moje zdanie w słowa. Przepraszam i pozdrawiam!
Większość źródeł podaje, że Lewis, nawrócony przez Tolkiena na chrześcijaństwo - przyjął anglikanizm, co nietrudno odczuć czytając "Chrześcijaństwo po prostu" :)
Nieskromnie powiem, że zazdroszczę ludziom urodzonym dużo przede mną. Kocham posiadać książki, uwielbiam te stare. Niestety teraz - takie trudno jest złapać. Kiedyś nabiegałem się za starą trylogią międzyplanetarną i nigdzie nie znalazłem trzeciego tomu... Czasem naprawdę żałuję, że urodziłem się tak późno :P
Normalnie pewnie znalazłbym na vhs w tutejszej wypożyczalni, ale byłoby to bez sensu. Mam magnetowid, ale telewizora brak :) Dzięki, postaram się coś znaleźć.
"Cienistej doliny" niestety nie miałem jeszcze okazji zobaczyć. Natomiast czytałem "Smutek", na którego kanwie film ten powstał. Jednak z pewnością kiedyś mi się to uda :)
Sprytnie. Jednak proszę o pozwolenie, bym zabrał się za lekturę dopiero jak uporam się z uciążliwymi lekturami. Po szóstym października napiszę swoje zdanie, obiecuję.
Ojej, aż sto stron. Nie dam rady!
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 40 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 10 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 42 + 9. Alicja (z powieści Lewis...
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 4 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 60 SAVE 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 40 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 22 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 10 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 38 9. Alicja (z powi...
Ach, to do śmierci :D Nie wiedziałem! I uważam, że to ciekawy sposób na propagowanie czytelnictwa. Sam - niczym kot - będę chodził własnymi czytelniczymi ścieżkami ;)
To jest przyjemność z prowadzenia czegoś takiego, a nie z patrzenia się na to. Tak jak ktoś uwielbia dodawać cyferki, więc idzie na księgowość. Takie głupie porównanie.
Również nie cierpię różnorakich statystyk, ale dla książek robię wyjątek. Od niedawna :D Wpisuję sobie tytuł, autora, zsumowaną liczbę stron w danym miesiącu i średnią oceny. Czy to taki mały fetysz?
Jakbym już miał brać udział w takim wyzwaniu, to robiłbym wszystko, by książek z konkretnej listy przeczytać jak najwięcej. To chyba jakaś odmiana perfekcjonizmu, ale dość uciążliwa. Mimo wszystko życzę wszystkim powodzenia w podejmowanych zadaniach!
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 12 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 56 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 40 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 58 SAVE 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 4 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 36 9...
Ale widzisz. Kiedy jest wyzwanie, załóżmy na to "Literatura rosyjska", ono mnie wcale nie mobilizuje. Bo raz mam ochotę na Bułhakowa, a później może na coś amerykańskiego? A może włoskiego? Nie potrafię czytać książek pod rząd z jednej kategorii.
Osobiście nie korzystam z takich akcji, ponieważ lubię sam decydować, co akurat mam czytać. Ale jeśli komuś się to podoba, to jestem radosny. Zwłaszcza, że sam miałbym kilka pomysłów na tego typu zabawy. Ale jak mówiłem - to nie dla mnie :)
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 18 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 54 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 40 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 52 SAVE 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 6 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 32 9...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)