Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dziękuję Mikołajowi Śniegowemu z Książkowa za ogromną Przyjemność: Dlaczego lubimy to, co lubimy? Wzruszona I już
Dziękuję Biblionetkołajowi, najprawdopodobniej z Katowic, stan pieczęci uniemożliwia 100 procentową identyfikację, za pięć pozycji: Onitsza, Dieta życia, Wzmacniaj odporność prostym pożywieniem, Waverley czyli Sześćdziesiąt lat temu, dwa tomy. Bardzo się wzruszyłam. Dziękuję
Mazurska saga pierwsza ocena moja 5,5. Saga mazurskiej rodziny od roku 1914 do lat mniej więcej 80-tych. Bardzo sprawnie napisana, w stylu "pruskich" powieści Kirsta lub Wiecherta.
Przemilczane ludobójstwo na Kresach Nie zapomnij o Kresach
Noc przed Bożym Narodzeniem
Pierwsze co mi się skojarzyło to: Przygoda na Rodos, Jest polski autor, jest Rodos w tytule i niebieska okładka z okrętem...
Wspomnienia Wołynia, Polesia i Litwy (4,5) Wizymirz-Żeglarz: Powieść z czasów Polski przedchrześcijańskiej (3,0) Podróż do Włoch, Sycylii i Malty (5,0) Hej Mamo, hej Tato (4,0) Łzy i modlitwy głupców (5,5) Bezgrzeszne lata (4,0) Powrót do Oegstgeest (4,0) Żar (6,0) A fe, Dawidzie! (5,0) Z zapisków podatnika: Bilans satyryczny (4,0) Córka rzeźbiarza (6,0) Moja kuchnia pachnąca bazylią (5,0) Kresy czyli Obszary tęsknot (5,0) Której imi...
Bardzo dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Niemniej, rozeszło się i nie ma, to fakt. Czyli wznowić by się przydało, cały cykl, bez dwóch zdań.
Nie potrafię znaleźć żadnych danych na ten temat. Może ktoś z biblionetkowiczów wie coś o tym wznowieniu, wydawnictwo, rok wznowienia, nakład?
Dziękuję bardzo, cieszę się, że Cię zachęciłam, o to przecież chodzi.
Mam nadzieję upolować "Inną Wenecję"... gdzieś, kiedyś...
Czaja to eseje podróżnicze, na włoskie południe, do Apulii i nie tylko. Dla Czaji podróżowanie to nie tylko jazda samochodem czy pociągiem ale również samo wspominanie podróży, przeżywanie jej po fakcie, wspominanie. Nie jest to dziennik podróży, ani opis wakacyjnych wypadów, to podróż poprzez miejsca, obyczaje, film, muzykę, literaturę w poszukiwaniu emocji oraz sensu miejsc i wydarzeń historycznych. Czyta się niespiesznie, refleksyjnie, delektu...
Proszę bardzo :-), "Brewiarz...", to książka monotematyczna, która ma jednego bohatera - Śródziemnomorze, ale... no właśnie; jest to jedna wielka literacka podróż przez wszystko co z Morzem Śródziemnym związane geograficznie, historycznie, kulturowo, językowo, przyrodniczo, kulinarnie, architektonicznie, to lesykon, słownik, katalog cech tego regionu, opisany skrótowo, ale soczyście, pełen refleksji, do niepośpiesznego delektowania się, każdym p...
Generalnie, po "Ułamkach..." chce się Kaltenbergha wiecej....
Ułamki stłuczonego lustra: Dzieciństwo na kresach, tamten Lwów 4,5 1 ocena, moja, a warto; Kaltenbergh pisze ciekawie, anegdotycznie, zabawnie, nie poprzestając na suchej rejestracji zdarzeń a barwnie opisując poszczególne postaci i całe środowisko cyganerii lwowskiej, uniwersytetu, miasta. Wspomnienia starego wołyniaka 4, 1 ocena, moja Radości mało-goryczy dużo: Pamiętnik Pomorzanina z lat 1879-1920 4, 1 ocena, moja, wspomnienia księdza, Polak...
Sprzedawca broni 4,5 Lato 6 Rzeczpospolita Dubrownicka 5 Brewiarz śródziemnomorski 5,5 Okruchy 6 Książka, której nikt nie przeczytał: Kopernik, XVI-wieczny internet i milion dolarów 5 Irlandzki sweter 4,5 Moja babcia z Rosji i jej odkurzacz z Ameryki 6 Bliznobrody 4,5 Psy Tartaru 5,5 Po Galicji: O chasydach, Hucułach, Polakach i Rusinach: Imaginacyjna podróż po Galicji Wschodniej i Bukowinie czyli Wyprawa w świat, którego nie ma 5,5 Op...
Przyślę panu list i klucz Życie nie jest romansem, ale... Piękne dni Aranjuezu
"Książka nie warta tego, by ją dwa razy przeczytać, nie jest warta, by przeczytać ją raz." Cytat przypisywany wielu osobom, ale to najprawdopodobniej Karol Juliusz Weber, pisarz i felietonista niemiecki.
Dzieci z Bullerbyn Chata w dolinie Filary ziemi Grek Zorba Obietnica poranka Paragraf 22 Każdą co najmniej trzy razy...
Podróż do Polski 4,0, 4 oceny, pamiętnik młodego szwedzkiego lekarza z pobytu i pracy w Polsce podczas powstania listopadowego, O Wielkopolsce, złocie i dalekich podróżach: Wspomnienia 1860-1960 4,0 jedna ocena, moja; wspomnienia pracownika Banku Polskiego dotyczące życia w zaborze pruskim, losów polskiego złota wywiezionego w 1939 roku oraz tworzenia się bankowości narodowej na ziemiach polskich w latach powojennych, Kwiaty w dolinach fiordów...
Pensjonat 4,5 Moja historia czytania 5,5 Powiedz, gdzie cię boli 4,5 Żywe srebro: Tom I 4,5 Żywe srebro: Tom II 4,5 Żywe srebro: Tom III 4,5 Kwiaty w dolinach fiordów: Rzecz o Norwegii 4,0 O Wielkopolsce, złocie i dalekich podróżach: Wspomnienia 1860-1960 4,0 Mozaika cieni 3,5 Szalbierz: Powieść awanturnicza z XIII wieku 4,0 Miedzianka: Historia znikania 6,0 Bojowa pieśń tygrysicy 5,0 Mazury mojej młodości 5,5 Rycerze Krzyża 4,0 Pod...
Powiedz, gdzie cię boli
po: Pensjonat zaczynam: Moja historia czytania
Kiermasy na Warmii i inne pisma wybrane moja ocena 4,0 Kresy bliskie i dalekie 3,0 Między Bohem a Słuczą 4,0 Między Niemnem a Dźwiną: Ziemia wileńska i nowogrodzka 5,0 Nad Zbruczem, Stryjem, Wisłą 4,0 Dawno i jeszcze dawniej 3,0 Gdzie ten dom, gdzie ten świat 4,0
Zakazana archeologia: Ukryta historia człowieka (4,0) Kiermasy na Warmii i inne pisma wybrane (4,0) Letni deszcz: Sztylet (5,5) Kresy bliskie i dalekie (3,0) Między Bohem a Słuczą (4,0) Między Niemnem a Dźwiną: Ziemia wileńska i nowogrodzka (5,0) Gdzieś dalej, gdzie indziej (5,0) Nad Zbruczem, Stryjem, Wisłą (4,0) Dawno i jeszcze dawniej (3,0) Umierający Europejczycy: Podróże do sefardyjskich Żydów z Sarajewa, Niemców z Gottschee, Arbore...
Kresy bliskie i dalekie, Nad Zbruczem, Stryjem, Wisłą, Gdzie ten dom, gdzie ten świat, Wspomnienia z Podola 1898-1919,
Na pewno warto przeczytać, kupić, zdobyć... Dla mnie to jest arcydzieło, lektura obowiązkowa dla każdego Polaka, miłośnika Kresów, historii, głęboko patriotyczna, bardzo ważna, barwna, soczysta. Wzruszająca. Miłośc ziemi, przyrody (przepiękne opisy), wiara w Ojczyznę, Boga, moralny ład, opisana językiem, który brzmi jak muzyka. Bardzo bolesna, smutna, melancholijna, poruszająca sumienia "powieść o przegranej".
Oplątani Mazurami (4,5), Lekcja niemieckiego (4), Ślady na piasku (4), Wzgórza Toskanii (4,5), Letni deszcz: Kielich (5,5), Biografia sokalskiego organisty (3), Pamiętniki kwestarza (5), Wspomnienia z Podola 1898-1919 (4), Kronika z Mazur (4), Nadberezyńcy (6), Podróże do Polski (4,5)
Październikowe "przykurzątka - odkurzątka" popełnione wraz z juniorem: Fredi: Dzikie życie chomika Magnus i wiewiórka Magnus w porcie Magnus, Mateusz i koń Majka z Siwego Brzegu Mamy boksera O królu Pumperniklu, królewnie Grzance i Rycerzach Trójkątnej Kanapy Rany boskie, dziadek zwariował!, nasze, rodzime My na wyspie Saltkråkan, tak nam się z juniorem kojarzy... Ranyboskie Julek! Szaleńczaki, rewelacyjny, przezabawny Niemczuk Jerzy ...
Październik: Babunia (4,5) Hanulka Jozy (6) Żelary (6) Jeżdżąc po cytrynach: Optymista w Andaluzji (5) Niespokojne czasy (4) Księga niepokoju napisana przez Bernarda Soaresa (4) Merde! Rok w Paryżu (4) Pożoga (5,5) Ręka Fatimy (4,5) Trzej panowie na rowerach (5) Ulica Ciemnych Sklepików (5,5) Upadek gigantów (5) Winnica w Toskanii (4,5) Wyjechali (5,5)
Przykurzątka przeczytane ostatnio wraz z juniorem: Kuba Guzik i maszynista Łukasz (liczba ocen 26) Mój przyjaciel Tulli (2 oceny) Szaleńczaki (4 oceny) Zwierzyniec państwa Sztenglów (2 oceny)
Film widziałam, bardzo subtelny i zmysłowy, "klimatyczny"; książka więcej pozostawia naszej wyobraźni.
Kochanek
Wrzesień: Do zobaczenia w piekle: Kresowa apokalipsa: Ukraina, Polska, Białoruś, Łotwa (4,5) Jędrek i inni(5,0) Kroniki Jakuba Wędrowycza (3,0) Dobra nowina (4,0) Kuba Guzik i maszynista Łukasz (5,0) Mój przyjaciel Tulli (4,5) Plewy na wietrze (5,0) Saara, dziewczyna z Vastamäki (4,0) Trzech panów w łódce, nie licząc psa (5,5) Vademecum ojca (4,5) Zwierzyniec państwa Sztenglów (4,5) Żmijowa harfa (5,0) Żona mormona: Druga z dziesię...
Plony wakacji: Do zobaczenia w piekle: Kresowa apokalipsa: Ukraina, Polska, Białoruś, Łotwa Jędrek i inni Saara, dziewczyna z Vastamäki Zaginione białe plemiona: Podróż w poszukiwaniu zapomnianych mniejszości Elizabeth: Powieść o życiu Elizabeth Barrett-Browning Miłość niemożliwa: Aschera Levy'ego tęsknota do Niemiec
Katarzynka, chociaż wydana w konwencji "Mikołajka" i z ilustracjami Jean-Jacques'a Sempé jest pozycją wyjątkową. To opowieść bardzo poetycka, tajemnicza, pełna melancholii i niedopowiedzeń, nie pozbawiona humoru i nostalgii. Na pewno nie w typie Martynka. Czy "poczytaj mi mamo"? Jak najbardziej, bo to książka dla wszystkich, no może poza przedszkolakami; gwarantuję wspaniały nastrój i satysfakcję podczas czytania. To perełka.
Druga część moich "przykurzątek": Anglik, który wszedł na wzgórze, a zszedł z góry (44 czytelników) Cinq-Mars czyli Spisek za Ludwika XIII (14) Córki (9) Dziennik z wysp Aran i z innych miejsc (17) Dziewczyny z Krynoliny (9) autobiograficzny tryptyk noblisty: Ocalony język: Historia pewnej młodości (67) Pochodnia w uchu (35) Gra oczu (19) pierwsza część wprawdzie oczytana, ale dwie kolejne już mniej, Kamienie z dna rzeki (19) Ka...
Cieszę się, że znalazłaś tu coś dla siebie. Noc przed Bożym Narodzeniem "najsmaczniej" czytać właśnie podczas ostatniego tygodnia adwentu, niesamowicie przybliża atmosferę świąt.
Przejrzałam swoje oceny i znalazłam wcale niemało przykurzątek: Dzieciństwo w Prusach Wschodnich (8 czytelników, moja 5) Nazwy, których nikt już nie wymienia (5 czytelników, moje 5,5) Dziewczyny z Krynoliny (9 czytelników, moja 4) tryptyk irlandzki Taylor Alice: Gasząc kaganek (12, moja 5) Jak wolne ptaki (4, moja 5) Noc przed Bożym Narodzeniem (3 czytelników, ode mnie 5) Korzenie traw (12, moje 4,5) wspomninia z dzieciństwa w ...
"Jak górskie szczyty dookoła patrzymy na siebie odseparowani dolinami, za duzi, aby przemknąć niepostrzeżenie obok, za mali, by dotknąć nieba." Jerzy Kosiński "Malowany ptak"
Polecam "Starszy pan na bicyklu" Edward Enfield
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)