Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Lirael Nix-a, pierwsza część przeczytałem kiedyś a jako że druga część na półce leży to wypada przeczytac. Powoli kończe. Na studiach jakos ciężko czas by spokojnie poczytać znajduje. Na niewielu wykładach da się czytać ;-)
To może coś z polskiego fantasy... Może kontrowersyjne książki Piekary. Cykl o Mordimerze zacząc porponuje od : Sługa Boży. Albo najlepszy cykl ostatnich lat czyli Pan lodowego Ogrodu Grzędowicza. W przyszłym roku ma się ukazać ostatnia 4 część. Kolejna pozycja na liście to Achaja Ziemiańskiego... Na koniec dorzucić trzeba Kossakowską, czyli Siewca Wiatru To tyle...Polecam wszystkie. Brat ma idealny wiek by czytać takie książki...
Tak naprawde jedyna terapia jest czas...duzo czasu- a i tak nic sie nie zmieni. Ksiazki moga stac sie jedynie odskocznia od mysli, które kłebia sie w głowie. Po "bliskiej" osobie odziedziczyłem sporo ksiazek, rozpakowałem karton i powoli zabrałem sie za nie. Mimo ze to nie moje klimaty. Kiedys obiecałem Jej ze przeczytam... Jezeli juz miałbym cos polecic to zawsze mozesz przeczytac: Oscar i Pani Róża - E.E.Schmitt... króciutka historia o umier...
To ja też się przyłączam...mam akurat kilka kryminałów na półce...;)
Zabili mnie we wtorek...Piotra Wereśniaka...sensacja w dobrym polskim wydaniu
Moje wakacje cz.2: 1. Fałszywy krok A.Kava (4.5) 2. Wybawiciel J.Nesbø (5.5) 3. Piosenki [MAW] E.Stachura...(4) 4. Sztejer R.Foryś (4.5) 5. Niech żyje Polska: Hura!: 1 Antalogia - w trakcie... Wakacje, wakacje i po wakacjach...a ja nawet poczytać porządnie nie zdąrzyłem..
Wakacje (część I). Przeczytane: 1. Las Dusz D.Szymaszek (4.5) 2. Japońskie cięcie K.Kotowski (4.5) 3. Grobowy zmysł Ch.Harris (4) 4. Niewidzialny pierścień A.Bishop (4) 5. Karty na stół A.Christie (4) 6. Produkt uboczny T.Duszyński (4.5) 7. Foe J.M. Coetzee (3.5) 8. A.B.C. A.Christie (4.5)
Coś od siebie dodam: -"Kroniki Jakuba Wędrowycza" Andrzeja Pilipiuka...opowiadania lekkie, szybkie i orginalne. -"Rycerz kielichów" i "Ani słowa prawdy" Jacka Piekary...nie licząc sagi o Moridmerze najlepsze książki autora, oraz wspomniane juz "Necrosis". -"Początek nieszczęść królestwa" Forysia...opowiadania w podobnym stylu co Piekary. Historia dzieje się w XVII wiecznej polsce. CZarownice, kobiety, spiski itp. -"Niegrzeszny mag" Eugenius...
Od siebie mogę dodać jeszcze: -"Czego boją się anioły" C.S.Harris(a właściwie Proctor Candice). Nie jest to fantasy, mimo że bohater posiada niecodzienne zdolności. Okazuje się jednak że jest to występująca w rzeczywistości mutacja. Akcja toczy się w Londynie i okolicach sprzed kilku wieków. Intrygi, polityka, wątek miłosny, dochodzenie. Wszystko przeplata się ze sobą, a w centrum tych wydarzeń staje vice-hrabia Sebastian St.Cyr. Polecam. -"Gro...
Grobowy zmysł Ch.Harris...Przeczytałen już 2 i 3 część sagi, więc najwyższy czas wrócić do pierwszej...
Las Dusz Darka Szymaszka...natrafiłem w bibliotece, na stronce naszej nawet nie było tej pozycji, ale zobaczymy. Debiuty literackie zazwyczaj są ciekawe.
Mój czerwiec: 1. Breslau forever A.Ziemiański (4) 2 Marina Ruiz Zafón Carlos (5.5) 3. Zmierzch S.Meyer (4)- obiecałem siostrze, że przeczytam. Bez rewelacji, szybko sie czyta, dialogi nie najgorsze, historie bym poprawił...ale przetrwałem... 4. Las Dusz D.Szymaszek - jestem w trakcie. Czerwiec to specyficzny miesiąc, czytać czasu brak. Naszczęście lipiec się zaczyna...:) Teraz więcej filmów oglądam niż czytam, a lista książek nie malej...
Mój maj: 1. Lodowaty grób Ch.Harris (4.5) 2. Splątane sieci Anne Bishop (4) 3. Naznaczeni błękitem E.Białołęcka (4.5) 4. Nie szukaj mnie P.Wereśniak (5) 5. Breslau forever A.Ziemiański- w trakcie...
Mój kwiecień: 1. Naznaczeni błękitem E.Białołęcka (4.5) 2. Homo bimbrownikus (4.5) 3. Ruda Sfora (4.5). Nic powyżej przeciętnej.
Mój marzec: 1. Zahir (3.5) 2. Pan Tadeusz (3.5) 3. Lilith (4.5) 4. Naznaczaczeni błękitem - w trakcie...
Naznaczeni błękitem Ewy Białołęckiej...
Zdarza się. Ja od 2-3 lat zbieram się do przeczytania Trylogi Tolkiena. Książki leżą na półce, ale jakoś zawsze znajdę coś innego. Boję się że mi się nie spodoba, a nie chce takiej książki wmuszać w siebie. To jest klasyka fantasy. Podobnie mam z Lemem i Lodem Dukaja.
Dzięki. Sam nie znalazłem tego tematu.
A bardzo dziękuję. Napewno skorzystam z podpowiedzi.
Ostatnio dopadłem książki po siostrze. Kilka przeczytałem. W najbliższych tygodniach mam zamiar przeczytać: -Gra Anioła i Marine Zafona, -Trylogie Tolkiena (chociaż pierwszą część), -Kryminał A.Christe (jeszcze nie wiem jaki, ale w domu mam wszystkie), -Splątane sieci Anne Bishop, -Cyberiade Lema. Reszty nie pamiętam narazie. A i jeszcze Zmierzch, obiecałem że nigdy nie przeczytam tej książki, no ale to dla siostrzyczki.
Mój luty: 1.Rycerz kielichów (5) 2.Oskar i pani Róża (4) 3.Pan Ibrahim i kwiaty Koranu (4) 4.Rzecz o mych smutnych dziwkach (4) 5.Czego boją się anioły (5) 6. Cień wiatru (6) Muszę sie pochwalić że wreszcie postawiłem 6. W tym miesiącu czytałem książki które przy innych okolicznościach życiowych jeszcze przez wiele lat nie wpadły by mi w ręce. Los jest jednak nieprzwidywalny.
Mój styczeń: 1.Necrosis: Przebudzenie - Jacek Piekara (5) 2.Obława - K.Kotowska (4.5) 3.Ja, inkwizytor: Dotyk zła (4.5) 4.Panowie z Pitchfork-Gruca Kamil (5) 5.Poza cieniem - Weeks Brent (4.5) Miało być więcej ale życie nie pozwoliło, chęci odebrało.
Ja, inkwizytor: Dotyk zła. Recenzje i opinie są różne, często sprzeczne. Jestem w połowie. Na razie nie jest źle, lecz poziom opowiadań jest widocznie trochę niższy niż ten do którego autor mnie przyzwyczaił.
Mi też się ta pozycja niezwykle spodobała. Szkoda że zaczełem od tej a nie wcześniejszej książki o St.Cyru(czy jakoś tak). Polecam fanom powieści osadzonych w realiach historycznych i reszcie też.
Ja mogę polecić: -Domagalski Dariusz - "Delikatne uderzenie pioruna" oraz całą sagę krzyżacką, -Dębski Eugeniusz - i takie utwory jak "Niegrzeszny mag", "Wydrwiząb" i inne, -Jabłoński Witold - saga "Gwiazda Wenus, Gwiazda Lucyfer", tak naprawdę jest to saga historyczna, -Foryś Robert - "Za garść czerwońców".
Czas podsumować miniony rok. Tak w skrócie. Przeczytałem 70 książek. Lepszych i gorszych. Głownie fantastycznych, lecz w obecnym roku pozycje sensacyjne i kryminały powinny zdominować mój czas. Żadna "6" nie zdobi nazwy książki. Kilka były blisko. Najlepsze książki 2010 roku: Alicja-Piekara Jacek 5,5 Potop -Sienkiewicz Henryk 5,5 Ja inkwizytor: Wieże do nieba -Piekara Jacek 5,5 Miecz przeznaczenia -Sapkowski Andrzej 5,5 Największe zawod...
Na dobry początek...zacząłem czytać Festung Breslau Krajewskiego
Mój grudzień: 1.Konrad Wallenrod (3.5) 2.Ucieczka z Festung Breslau(5) 3.Dziady III (2.5) 4.Kiedy bogowie umierają (5) 5.Zbieracz Burz: Tom 2 (5)
Kiedy bogowie umierają - Proctor Candice (pseud. Harris C. S.)
A i zapomniałem najważniejszego. Na starym wydaniu jest oprócz nazwiska Piekary, nazwisko współautora Kucharskiego. W nowym wydaniu widnieje na okładce tylko Nazwisko Piekary.
Ucieczka z Festung Breslau - Ziemiańskiego
Mój listopad: 1.Misja Ambasadora (4.5) 2.Początek nieszczęść królestwa (5) 3.Delikatne uderzenie pioruna (4.5) 4.Ucieczka z Festung Breslau- w trakcie...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 56 out 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 16 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 52 save 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 30 7. Jennifer Cavilleri ("Love story" - Erich Segal) 48 8. Benedyk...
Delikatne uderzenie pioruna Domagalskiego...czyli wojna polsko-krzyżacka jakiej nie znamy.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 38 out 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 32 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 54 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Locke Lamora (z serii "Niecni Dżentelmeni" Scott Lynch) 20 7. Jennifer Cavilleri ("Love story" - Erich Segal) 32 ...
Uczennica maga ponad 800 str. Potop ponad 900str/ Harry Potter i Insygnia Śmierci prawie 800 str. T0 chyba te co dłuższe. Zazwyczaj czytam książki mieszczące się w przedziale 300-600 stron. Powieść naprawdę musi być bardzo dobra by wciągneła i nie znudziła mając więcej. Ja żałuje że Potop miał zaledwie 900 stron, chętnie poczytał bym dalej, a były wątki pominięte.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 40 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 32 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 54 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Locke Lamora (z serii "Niecni Dżentelmeni" Scott Lynch) 24 7. Anna Elliot ("Perswazje" - Jane Austen) 2 out 8. Benedyk...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 34 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 38 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 48 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Locke Lamora (z serii "Niecni Dżentelmeni" Scott Lynch) 28 7. Anna Elliot ("Perswazje" - Jane Austen) 24 out 8. Dolo...
Misja ambasadora... Wreszcie wpadła w moje ręce. Zobaczymy czy Trudi utrzyma poziom i co wymyśli nowego.
Mój październik: 1.Załatwiaczka (5) 2.Wieszać każdy może (5) 3.Grób z niespodzianką (4,5) 4.Świętokradcy (5) Ciekawy, trochę skromny ale po wrześniu wracam do życia...no i do czytania.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 58 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 8 out 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 38 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Dolores Claibor...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 54 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 56 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 16 out 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 32 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Dolores Claiborne" - Stephen King) 30 9. Son...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 50 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 50 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 20 5. Balladyna ("Balladyna" - Juliusz Słowacki)18 OUT 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 50 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Manke...
"Będziemy umierać?" - Pani Jeziora (Andrzej Sapkowski)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 46 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 44 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 24 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 0 out 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 46 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Mankella) 46...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 44 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 34 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 24 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 14 out 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 44 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Mankella) 4...
Wieszać każdy może...-Andrzej Pilipiuk
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 32 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 34 3. Humbert Humbert ("Lolita" - Vladimir Nabokow) 16 out 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 28 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 28 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca) 56 7. Grześ ("Idzie Grześ przez wieś" - Julian Tuwim) 4 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henni...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 32 out 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 30 3. Humbert Humbert ("Lolita" - Vladimir Nabokow) 26 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 28 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 28 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca) 44 7. Grześ ("Idzie Grześ przez wieś" - Julian Tuwim) 16 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści He...
Fajny temat :) Sprawdziłem, poszukałem i wyszło mi że w tym dniu co ja urodzili się m.in.: -Bronisław Komorowski -Aleksander Franciszek Chodkiewicz -Lukas Podolski -Angelina Jolie -Krzysztof Hołowczyc. Ciekawe zestawienia...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Woland ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 6 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 10 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 30 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 52 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca) 40 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 12 out 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Aragorn...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Woland ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 10 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 20 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 30 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 50 save 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca) 38 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 14 out 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 42 9. Ar...
Wrzesień, najgorszy miesiąc w roku. Skromnie, pod znakiem lektur: 1.Potop (5,5) 2.Cierpienia młodego Wertera (2) 3.Załatwiaczka - jestem w trakcie
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 2 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 14 out 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 16 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 54 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 46 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca)36 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 26 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 42 9. Aragorn ("Wł...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 28 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 22 out 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 32 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 42 save 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 20 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 14 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 40 9. Alicja (z powieści Lew...
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 4 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 58 save 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 40 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 24 out 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 10 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 38 9. Alicja (...
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 18 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 32 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 54 save 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 40 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 50 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 6 out 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 3...
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 24 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 48 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 52 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 36 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 36 save 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 44 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 8 out 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego)...
"Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza." Albert Einstein "Jeśli będąc dziećmi, uczymy się żyć, to będąc dorosłymi uczymy się umierać." S. KIng "Roland" "[...] nie ma tu właściwie życia, tylko powolne umieranie kolejnych dni." To taki drobny mój wkład w temat...
1. Gollum ("Hobbit" i "Władca Pierścieni" J.R.R. Tolkien) 28 out 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 50 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 52 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 34 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 34 save 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 42 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 8 8. Mikołajek ( z serii książek Gos...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 2 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 46 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 52 save 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 32 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 32 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 40 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 18 out 8. Doktor Bernard Rieux ("Dżuma" - Albert ...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 6 out 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 44 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 50 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 32 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 32 save 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 38 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 30 8. Doktor Bernard Rieux ("Dżuma" - Albert ...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 46 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 50 save 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 30 5. Bogusław Radziwiłł ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 8 out 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 38 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 56 8. Doktor Bernard Rieux ("Dżuma" - Alber...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 44 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 48 save 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 30 5. Bogusław Radziwiłł ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 14 OUT 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 38 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 56 8. Doktor Bernard Rieux ("Dżuma" - Alber...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 16 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 44 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 46 SAVE! 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 30 5. Bogusław Radziwiłł ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 22 OUT! 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 38 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 52 8. Doktor Bernard Rieux ("Dżuma" - Albe...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 22 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 52 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 40 save 4. Teofil Różyc ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa") 6 out 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 6 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 34 7. Sancho Pan...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 50 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 38 save 4. Teofil Różyc ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa") 14 out 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 8 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 32 7. Sancho Pa...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 30 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 42 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 36 save 4. Teofil Różyc ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa") 30 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 10 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 6 out 7. Sancho Pansa ("D...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 56 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow)40 out 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 32 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 6 save 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 14 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 16 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Migu...
Saga "Czarne kamienie" Anne Bishop...
Potop czytam, powoli ale do przodu. Wspaniała książka, nie spodziewałem się że Trylogia mi się spodoba.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 32 save 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 2 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 22 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 18 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel d...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 46 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 save 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 6 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 28 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 24 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 2 out 9. Dr Kay Scar...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 40 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 28 save 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 8 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 28 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 30 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 6 out 9. Dr Kay Sca...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 38 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 26 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 6 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 30 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 60save!!! 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 8 out 9. Dr Kay S...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 38 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 28 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 6 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 30 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 58 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 10 out 9. Dr Kay S...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 36 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 10 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 30 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 56 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 22 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 12 out 9. Dr Kay Sc...
Gratulacje!!! Ja też niedawno przebiłem tę granicę. Teraz rzeczywiście jest z górki. Nie jesteśmy już żółtodziobami...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 34 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 54 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofok...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 14 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofo...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 16 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 50 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygona" - Sofo...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 44 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 22 8. Antygona ("Antygona" - Sofo...
Mój sierpień: 1.Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (4,5) 2.Upiór południa: Czerń (4) 3.Upiór południa: Pamięć umarłych (5) 4.Serce Kaeleer (5) 5.Upiór południa: Burzowe kocię (4) 6.Weźmisz czarno kure... (4.5) 7.Zbieracz Burz: Tom 1 (5) 8.Podatek (4,5) 9.Upiór południa: Czas mgieł (4) Dzisiaj zacznę czytać jeszcze: Wydrwiząb Dębskiego albo Czarnoksiężnik i kryształ Kinga...
Pożegnanie ukochanego zwierzaka nie jest łatwe. Ja swojego psa, dalmatyńczyka pożegnałem półtora roku temu. Rodzice uśpili go. Miał 13 lat. To był straszny dzień, w szkole nie mogłem się odnaleźć. Ja lubiłem z nim rozmawiać, i to jest najlepszy chyba sposób, po prostu porozmawiać jak z przyjacielem i pieścić jak najbardziej lubi. Później pozostają wspomnienia.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 58 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 save 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 8 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 34 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 4 8. Antygona ("Antygona" - S...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 56 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 28 save 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 32 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 8 out 8. Antygona ("Antygo...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 54 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 26 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 26 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 16 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 30 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 save 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 10 out 8. Antygona ("Antyg...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 52 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 26 save 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 18 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 30 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 44 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 12 out 8. Antygona ("Antyg...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 24 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind)24 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 26 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 44 save 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus)18 8. Antygona ("Antygona" - ...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow)30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 24 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 26 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 24 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 42 save 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 20 out 8. Antygona ("Antygo...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow)30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 24 save 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 28 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 22 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 40 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 22 out 8. Antygona ("Antygona...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 32 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 30 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 20 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 40 save 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 24 8. Antygona ("Antygona" -...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 30 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 22 out 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 38 save 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus)22 8. Krystyna ("Krystyn...
Dobre zakończenie: Ja inkwizytor: Wieże do nieba - Piekara Jacek Ciemność płonie - Ćwiek Jakub Rozczarowanie: Achaja 3 - A.Ziemiański Pani Jeziora - Sapkowski Andrzej Przenajświętsza Rzeczpospolita - Jacek Piekara Walc stulecia -Ziemkiewicz Rafał Aleksander Harry Potter i Insygnia Śmierci - Rowling J. K.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow)36 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 34 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 26 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 36 save 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 20 out 8. Krystyna ("Krystyna...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow)38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 36 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 26 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 32 save 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 24 out 8. Krystyna ("Krystyna...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 34 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 28 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 30 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 24 8. Krystyna ("Krystyna córka ...
Przyłączam się...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 46 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 save 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 34 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 28 6. Eragon ( cykl "Dziedzictwo" - Christopher Paolini) 4 out 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 24 8. Krystyna ("Krystyna c...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)