Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To był tak dobry temat, że nie mogłem się zdecydować, co wybrać do konkursu :-)
1. Lód 2. Człowiek z Wysokiego Zamku 3. Związek żydowskich policjantów
Poza konkursem chciałbym jeszcze polecić książkę: Wieki światła - alternatywną wizję rewolucji przemysłowej w wiktoriańskiej Anglii opartą o eter, czyli kopalniany surowiec w którym zawarta jest magia. Ponownie posłużę się cytatem z Dukaja: "Jest to powieść po prostu dobrze napisana, miejscami napisana pięknie. MacLeod wykazuje się tyleż wyobraźnią, co wrażliwością pisarską. W niektórych fragmentach - np. ukazujących ostatnie uroki magicznego świ...
Link będzie widoczny jeśli usuniesz http:// z początku adresu. Linki widać też w całości, jeśli się odpowiada na post z linkiem. Takie obejścia na błędy w serwisie ;-)
1. Strażnicy - końcówka zimnej wojny i zbliżanie się konfliktu nuklearnego w świecie, w którym w USA działa dr. Manhattan, czyli superbohater z nieomal boskimi mocami, przez co rozwój technologiczny poszedł inną, znacznie szybszą ścieżką. Główna oś fabularny kręci się wokół tego, że ktoś zamordował byłego agenta specjalnego, a wcześniej jednego z zamaskowanych Strażników (superbohaterskiej drużyny przebierańców) i inny członek tej wyjętej spod pr...
Czy te czytatki (razem z Czytamy i polecamy! - wszystkie propozycje) będą uzupełniane i tworzone dla kolejnych lat? Moim zdaniem warto by było. Czyli trzymam kciuki :-)
To też w schowku mam z dopiskiem, że pilne :-) Ten Sands to nie jest taki całkiem prawniczy - to bardziej historia losów dwóch prawników i proponowanych przez nich zmian w prawie międzynarodowym oraz ich wpływu na procesy norymberskie, przeplatana z losami jego rodziny (wszyscy ze Lwowa i okolic). Ale są też te prawnicze rozważania, więc nie namawiam jakoś bardzo.
Polecam cykl "Prognoza wędrowna" jego autorstwa na stronie Kultury Liberalnej, np.: kulturaliberalna.pl/tag/konstanty-gebert/ Trzeba tyko wziąć poprawkę na jego proizraelskie poglądy (czyli jest skłonny do wybaczania im więcej w polityce, ale nie zawsze i nie za wszelką cenę). Mimo że nie we wszystkim można się z nim zgodzić, to raczej daje do myślenia. Samą książkę mam od dawna w schowku, ale jakoś ciągle inne lektury ją wyprzedzaj...
1. Zakręt rzeki 2. Ludzie i zwierzęta: Autobiografia Antoniny Żabińskiej, żony dyrektora warszawskiego ZOO 3. Noc szpilek
1. Odyseja Hakima - komiksowa biografia syryjskiego uchodźcy, która pokazuje, jak to się dzieje, że zwykły człowiek, w wyniku splotu różnych wydarzeń, w pewnym momencie znajduje się wraz z kilkuletnim synem na środku morza w niesprawnym pontonie pełnym ludzi. A to wcale nie jest najbardziej dramatyczny moment ich tułaczki. 2. Porozmawiajmy o czymś przyjemniejszym - znów pozwolę sobie zacytować notę wydawcy: "Kiedy Roz, jedyne i późne dziecko...
"Książka ma znów dwóch autorów - Hartmanna i Thorwalda" No nie do końca, Hartmann to postać całkowicie fikcyjna...
Chyba najbliżej (choć żadne w pełni nie spełnia obu kryteriów) byłyby Koniec "Zgody Narodów": Powieść z roku 179 przed narodzeniem Chrystusa i Imię róży Nic innego mi się nie kojarzy w tej chwili.
Motyw 1: 1. Wyznaję 2. Dziady i dybuki 3. Dziwne losy Jane Eyre Motyw 2: 1. Chłopi 2. Wiosna 3. Brzezina
Już po tym zgłoszeniu przypomniała mi się inna książka, która lepiej pasowała by do motywu nr 1: Czystka W tym reportażu autorka próbuje zbadać historię własnej rodziny i na tym przykładzie opisuje co się działo podczas rzezi galicyjskiej oraz jak potoczyły się losy osób które przeżyły (odwiedza też rodzinne miejsca). Nie jest łatwo dotrzeć do faktów, bo wspomnienia są zatarte i wyparte, a natura rodziców autorki nie skłania ich do zwierzeń nawe...
Motyw 1: Powrót do Edenu - Jako zachętą posłużę się wycinkiem z noty wydawcy: "Paco Roca, opierając się na rodzinnym zdjęciu z 1946 roku zrobionym na starej plaży Nazaret niedaleko Walencji, tworzy fresk o powojennej Hiszpanii. W jego centrum umieszcza jedną ze zwyczajnych hiszpańskich rodzin - odzwierciedlenie ogromnej większości społeczeństwa, które przetrwało pod dyktaturą Franco - (...) po raz kolejny po "Domu" sięga po historię własnej rodz...
1. Ptaszyna 2. Wierzyliśmy jak nikt 3. Pasażer
Ja to myślałem, że to bardziej jak z Borowskim było, że to tylko była taka zbieżność fikcji z wątkami z biografii, ale przyznam, że nie śledziłem za bardzo losów tej książki ani Kosińskiego.
Ja też proszę o dopisanie do listy. :-)
Książki przyrodnicze od jakiegoś czasu cieszą się sporą popularnością, a mam wrażenie, że zwłaszcza te o ptakach (lub to moja skrzywiona percepcja ptasiarza ;-). Chciałbym polecić pozycję napisaną przez polskiego ornitologa, znanego na facebooku jako człowiek z puszczy (polecam fanpage): Sensacyjne życie ptaków: Pierzaste wampiry, tęczowe albatrosy i trujące przepiórki. W książce znajduje się mnóstwo ciekawych informacji podanych w przystępny i l...
No tak, obawy też mam, ale jakoś nie wyobrażam sobie, że nie kupię. :-) Ponoć w znacznej mierze było to ukończone, choć znając metodę pisarską Kresa (czyli sporo improwizacji i mało planowania), nie do końca w to wierzę.
> Tomu, który nie zdążył powstać przed śmiercią autora. Wielka szkoda. Jakby co, bo nie wiem, czy wiesz, to cykl ma być dokończony: Zmarł Feliks W. Kres
1. Okręt 2. Koniec "Zgody Narodów": Powieść z roku 179 przed narodzeniem Chrystusa 3. Życie na Missisipi
Niziurski tego nie wymyślił, to stara gwara uczniowska. Być może skrót utworzony w nawiązaniu do Biblii, ale imho to trochę za mało, żeby mocno krytykować przypis.
Ale tu są chyba ich ojcowie?
Asteriks gladiator - w tym tomie po raz pierwszy pojawiają się piraci kapitana Krwawobrodego na swoim "słynnym" okręcie pirackim. W zasadzie niemal natychmiast okręt zostaje zatopiony w wyniki abordażu dokonanego przez Asteriksa i Obeliksa. Takie sceny będą miały miejsce w zdecydowanej większości przyszłych albumów - różne sposoby zatapiania pirackiego okrętu (z tą samą załogą) stało się leitmotivem serii. W zasadzie ciężko sobie wyobrazić tę ser...
Tak, w praktyce wszystko co można kupić w sklepie nie ma tzw. naturalnego/dzikiego odpowiednika poza owocami lasu (i morza :-). Może oliwki? Pomelo właśnie? O roślinach kapustnych to też bardzo dobrze wiem z własnego doświadczenia bo ich nie lubię i poza daniami w stylu kiszona kapusta, bigos, czy łazanki w zasadzie nie jem. Muszę później ludziom tłumaczyć, czemu wszystkie są tym samym ;-) Zdaje się, że jabłka, czy gruszki też nie są do końca dz...
Nie do końca tak. Stosuje się szczepki, bo takie rośliny są oczywiście bezpłodne, ale łatwo je wyhodować. To zjawisko to partenokarpia. pl.wikipedia.org/wiki/Partenokarpia W naturze zjawisko raczej rzadkie. W rolnictwie stosuje się różne opryski, hormony, krzyżówki i inne genetyczne interwencje. Pomarańcze, słodkie mandarynki, cytryny, grejpfruty są wyhodowane przez człowieka w drodze różnych krzyżówek (oryginalne owoce to np. pome...
Tak, to brzmi sensownie, ale pewnie się nie dowiemy, czy tak jest. :-) Może być więcej parametrów, które mają wpływ na czas generacji tej listy polecanek. Ja w sumie traktuję tę funkcję bardziej jako ciekawostkę, bo z reguły inaczej dokonuję kolejnych wyborów czytelniczych.
Po dwóch godzinach od uruchomienia w końcu jest lista!
Ja mam tylko dostęp do listy użytkowników - żadnych książek nie widzę. Wczoraj próbowałem czekać długo i pokazał mi się tylko błąd, że nie ma takiej strony w miejscu książek. Co do listy, to ja mam raczej niską zgodność (Ale dużo wspólnych przez komiksy) :-) 1. mopkey - 1292, 57% 2. Devindis - 998, 58% 3. nefretete1967 - 869, 49% 4. turkusowy_majon - 758, 63% 5. Nutinka czyta... - 739, 64% 6. eryk1 - 713, 58% 7. marcin19 - 701, 41% 8. ...
Niby działa - Polecanki po raz nie wiem który Edit: ale coś chyba znów jest problem?
Czyli która wersja - ranking najlepszych, czy najlepszych wg recenzentów? Jeśli to drugie, to trzeba by poprawić to kwalifikowanie daty wydania. Ale szczerze mówiąc, takie wybieranie wg rankingu mnie do końca nie przekonuje. Mam podobne obawy, jakie wtedy zgłaszał Paweł.
A jakie książki byłyby nominowane? Może właśnie te zwycięskie z konkursów "Książka miesiąca" i/lub "Czytamy i polecamy"?
1. Niebieska niedźwiedzica 2. Zostało z uczty bogów 3. Klasztor; Żałoba
Ostatni Sprawiedliwi: Rozmowy z Polakami, którzy ratowali Żydów podczas II Wojny Światowej - wywiady z osobami oraz członkami rodzin, które ratowały Żydów z Holokaustu. Są to jedne z ostatnich osób, które na podstawie własnych doświadczeń mogą się na ten temat wypowiadać, a jak sami często mówią, wcześniej nie byłoby to możliwe, bo nie byli do takich wyznań gotowi. Mimo trudnego tematu, książka może dawać nadzieję oraz pokazuje, że w trudnych cza...
Gdy wejdziesz w edycję noty, to jest pole z identyfikatorem książki. Wystarczy zmienić tam numerek na id nowej i powinno się przenieść. Wydaje mi się, że kiedyś tak już robiłem.
Ok, teraz rozumiem. Ale noty między książkami można przenosić? Nie trzeba usuwać? Tak na przyszłość pytam jakby co :-)
Nie musisz udawać - ta książka ma dwa wydania pod dwoma tytułami (drugi tytuł widać jako inna wersja książki i np. wyszukiwarka go wskazuje). Nota była źle przypięta, nie do tej książki. Nie wiem czemu zniknął twój komentarz... Ja tam nic nie grzebałem.
Ja mam zbiory "Zagadka" i "Maska" od Agory i te opowiadania są te same. W obu jest 13. Zbiór z 1976 to jest to: Maska - tam są faktycznie zupełnie inne opowiadania. A Maska [1988] to jest samodzielna nowela. Trochę to pokręcone, ale to już taki urok zbiorów wydawanych przez różnych wydawców... Jeszcze większy miszmasz jest z Dzienniki gwiazdowe
Propozycje nowych tagów można zgłaszać przez opcję "zgłoś błąd" na stronie książki. Co do problemów z dodawaniem istniejących - nawet po próbie odswieżenia strony się nie pojawiły? To ciekawe. Może następnym razem też przez "zgłoś błąd" do konkretnej książki warto to zaraportować. Może to jakiś problem związany z prawami dostępu do edycji książki? Ale nigdy o czymś takim nie słyszałem wcześniej. Jeszcze taki pomysł na zasadzie strzału w ciemn...
Intrygujący wybór opowiadań - dwa są w dwóch różnych wersjach: "Prawdziwy opis wypadku z Panem Waldemarem" i "Przypadek pana Waldemara" oraz "Serce oskarżycielem" i "Zdradzieckie serce".
1. Pamiętniki Adama i Ewy 2. Nomadland: W drodze za pracą 3. Czarnoksiężnik z Archipelagu
Księga Nowego Słońca - Główny bohater tego cyklu, Severian, jest czeladnikiem w konfraterii katów. Zakochuje się w jednej ze skazanych szlachcianek i umożliwia jej samobójstwo, za co zostaje zesłany do prowincjonalnego miasta Thrax. Po drodze przeżywa mnóstwo przygód, wplątuje się w polityczne intrygi, doprowadza do świętokradztwa, a to wszystko jeszcze zanim udało mi się wydostać z miasta pod koniec pierwszego tomu. Później sytuacja zaczyna się ...
Nie do końca - to stary temat. Polecanki zepsuły się jakoś w sierpniu/wrześniu.
Jest ciemna jeśli się patrzy z Ziemi. Nie ma w tym sensu logicznego, że mówi się niej "ciemna", jakby tam nie było światła. Tylko dlatego, że tak się wydaje na pierwszy rzut oka, tak jak to, że Słońce krąży wokół Ziemi.
To po prostu symbol czegoś ukrytego, tajemnicy. Powiązania magiczno-mitologiczno-religijne. Czyli nie ma sensu. :-)
Jak zawsze staram się wybrać książki, których wcześniej nie miałem w planach: 1. Kochana Maryniuchna 2. Zacisze pana Bone 4. Nazywam się Czerwień
Chyba nigdy nie jest tak, że wszyscy mają taki sam obraz jakiejś rzeczy. Mówimy o większości i zachowaniu mas. Co do polityki to jak wskazałem w tym linku do pracy przeglądowej opinie są różne, dlatego wolałem swoją zamieścić. W przypadku historii jedna książka wiosny nie czyni. ;-)
Czyli na początku entuzjazm był i szli ochoczo :-) Np. w Wielkiej Brytanii powszechny pobór wprowadzono w 1916, a wcześniej walczyli ochotnicy (i pewnie był to jeden z powodów, że zapał mijał). Tak jak pisałem powyżej zapewne zależało to od przynależności klasowej/osobistych doświadczeń. To zrozumiałe, że ludzie starsi, którzy mogli przeżyć już jakąś wojnę (np. w koloniach) nie byli nową i to u siebie zbyt zachwyceni. Co do polityki związanej...
No właśnie można znaleźć jakieś przykłady, byli też przecież weterani, ludzie powinni wiedzieć co i jak i się nie cieszyć. Ale ja na podstawie sowich lektur, filmów itp. mam odmienne przekonanie. Biorąc pod uwagę z jakim entuzjazmem państwa do tej wojny dążyły oraz ilu było ochotników, to jednak siedząca w głowach tamtych ludzi wizja wojny jako romantycznych rycerskich pojedynków i festynowych wymarszów jest bardzo prawdopodobna. W literaturze i ...
Ogólnie tak - to miała być taka wojna na kolorowo. Pierwszy film składa się ze wspomnień żołnierzy popartych nagraniami z epoki. Żołnierze i dowódcy nie zdawali sobie sprawy, jak powinna zmienić się taktyka wraz z postępem technologicznym broni. Wojna okopowa pozbawia ich złudzeń. Może i głosy o nieromantyczności wojen pojawiały się wcześniej, ale mainstream się zaczął zmieniać po tzw. Wielkiej Wojnie. Masz jakieś przykłady na antytezę? Chętn...
Ten film potwierdza tezę festynową: https://www.filmweb.pl/film/I+m%C5%82odzi+pozostan%C4%85-2018-815422 O ile pamiętam, to też: https://www.filmweb.pl/serial/Apokalipsa%3A+I+wojna+%C5%9Bwiatowa-2014-699212 Zdaje się, że nawet ten fabularny, antywojenny też troszkę, choć bardziej romantyczną rycerskość: https://www.filmweb.pl/film/Towarzysze+broni-1937-32549
Trzeba usunąć https:// z początku adresu :-)
1. Co robić, gdy rozmowa staje się niemożliwa: Bardzo praktyczny poradnik - przeglądając Internet i czytając komentarze użytkowników wydaje się, że dzisiejsze społeczeństwo jest bardzo plemienne i podzielone, a ludzie mają skłonność do okopywania się na swoich pozycjach bez słuchania argumentów drugiej strony. Często wzmacnia się różnice w poglądach, zamiast szukać wspólnych punktów i możliwości porozumienia. Ta książka jest bardzo praktycznym p...
A podepniesz czytatkę do książki? Może wtedy ktoś się ustrzeże przed lekturą :-)
Myślę, że opisane są tam całkiem niezłe sposoby. Np. dwie najważniejsze rady: - przerwij dyskusję, jeśli widzisz, że to nie ma sensu. - nie dyskutuj na tematy polityczne w mediach społecznościowych Czyli nic prostszego :-D Tytuł miał kiedyś trafić do konkursu czytamy i polecamy, ale o nim zapomniałem. Może jeszcze zgłoszę w kolejnej edycji, to ktoś więcej się tą książką nacieszy. ;-)
Łukianienko miał jeszcze serię Poprawianie błędów, która też trochę pasuje. Nawet Amber albo Imajica by się nadały (uprzedzam lojalnie, że ten drugi cykl mi się nie podobał). Może jeszcze Małe, duże albo Nieśmiertelny Choć jak tak nad tym myślę, to wszystkie te książki to bardziej motyw światów równoległych niż typowe urban fantasy. Za to tu jest taki urban fantasy w pełnej krasie: Na tropach jednorożca
"Polecono mi tę książkę jako bardzo cenny poradnik komunikacji międzyludzkiej, zwłaszcza w sytuacjach konfliktowych. Tych co prawda staram się unikać, ale nie zawsze się da, na przykład gdy człowiek spędza dłuższą chwilę z członkiem rodziny mającym diametralnie odmienne poglądy w jakiejkolwiek kwestii, albo gdy permanentnie się z kimś nie dogaduje mimo deklarowanych dobrych chęci z obu stron" Ja bym polecił: Co robić, gdy rozmowa staje się niemo...
Ok, dla mnie już sama ta interpretacja jest dziwaczna, nawet jeśli by nic w tych wspomnieniach nie było. Ciekawe, czy w przypadku innego autora coś takiego by przeszło przez redakcję (oba zagadnienia).
Nie śledziłem za bardzo całej sprawy, a na szybko nie mogę znaleźć informacji - orientujesz się, czy chodziło o to, że w tych wspomnieniach są jakieś słowa o Żydach (więc zdanie jest nieprawdziwe), czy też o te wnioski z ewentualnego braku (mocno naciągane, nawet jeśli by tych wzmianek nie było)?
Jestem tym szczęśliwcem, który tego nie oglądał. Ciągle czekam na dokończenie cyklu, zanim zacznę serial. ;-) Miejmy nadzieję, że to będzie bardziej jak Sanderson, który dokończył "Koło Czasu" Jordana. Lub może choć Drugie spojrzenie na planetę Ksi - chyba najgorzej nie wyszło patrząc na oceny.
I następuje zwrot akcji: polter.pl/ksiazki/Ksiega-Calosci-bedzie-kontynuowana-w101086 "Arkady Saulski, autor wydanego przez Fabrykę Słów cyklu Zapiski stali, poinformował na swoim oficjalnym fanpage'u, że dokończy cykl fantastyczny Księga Całości po zmarłym w 2022 roku Feliksie W. Kresie, co zostało zaaprobowane przez jego małżonkę oraz współpracowników. Jak wynika z opublikowanego oświadczenia, planowane zakończenie serii zostało mu uj...
Ach, bo z telefonu próbujesz? Gratuluję samozaparcia ;-)
Hmm, nie masz tej czytatki podpiętej do książki? Specjalnie, czy przeoczenie?
Przytoczyłem cały ten fragment o puchaczach - jest ukryty pod paplą. Żeby to zobaczyć musisz kliknąć w tekst "Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu" W tym krótkim wycinku chodziło mi tylko o pokazanie tego szczeźnięcia, bo to rzeczywiście była emocjonalna zemsta, gdy zorientowali się, że jeż zginął - większy fragment: "A wtem spod świerka rozległ się żałosny okrzyk Pantery: — O zbrodniarz! Toć tu leży skórka...
Co do kotów miejskich, czy nie miejskich, to nie jestem taki pewien w kwestii ich możliwości trzebienia przyrody w porównaniu z człowiekiem. Można o tym poczytać np. tu: naukowy.blog.polityka.pl/2017/04/13/kot-lownia/ Co do szczurów: naukowy.blog.polityka.pl/2018/11/03/strach-ma-kocie-oczy/ A niedawno ukazało się też badanie w Nature: www.nature.com/articles/s41467-023-42766-6 Koty w sensie ekologicznym (czyli n...
Wybacz, ale skoro puchacze to sowy, to ktoś kto pisze o nich w taki sposób nie popełnia błędu. Co najwyżej jest mało precyzyjny. Natomiast jeśli ktoś pisze, że zabito puchacze a nie sowy, to popełnia błąd. Aleutka napisała, że zabili sowy, bo było za mało ptaków, a o tym "żeby szczezły", to było przy okazji. Ten fragment wygląda tak: "— Nie żywić przeklętego płodu! Łby im pokręcić! Rosomak cisnął na ziemię gniazdo i lęg. — Szczeźnijcie do o...
"nie skrzywdzili żadnej sowy (...). Zabili za to puchacze" Puchacze to nie sowy? Żeby zachować równowagę i harmonię w przyrodzie raczej potrzebne są drapieżniki właśnie. www.newsweek.pl/zdrowie-i-nauka/nauka/drapiezca-pilnie-poszukiwany/334vnfl
1. Samotnia 2. Buntowniczki: Niezwykłe życie Mary Wollstonecraft i jej córki Mary Shelley 3. Powrót do Missing
Ja też nie dam rady dotrzeć jutro :-(
Sporo dobrych rekomendacji, ale by sobie ułatwić wybieram tylko spośród książek, o których nie wiedziałem nic wcześniej. Tym razem są to: 1. Miara oddalenia 2. Berta Isla 3. Joanna d'Arc: Jej historia
1. Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego 2. Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie
Jeśli o mnie chodzi, to tylko niedziela wchodzi w grę. W sobotę mam rodzinną imprezę.
I już mamy po polsku 4 tom z serii "Raz i na zawsze": Monarchie w Wielkiej Brytanii
Zakładasz, że spełnia, ale to spełnianie jest mocno naciągane.
W definicji pominęłaś militaryzm oraz nacjonalizm, więc nie za bardzo pasuje to do szczepionek. Dbanie o nie rozprzestrzenianie chorób zakaźnych ciężko uznać za faszyzm (pomijam sensowność niektórych ograniczeń w stylu zakaz wchodzenia do lasu). Na podobnej zasadzie moglibyśmy opisywać faszyzm pasów bezpieczeństwa albo faszyzm świateł ulicznych, czy nawet faszyzm kulistej Ziemi.
1. W temacie mediów społecznościowych, profilowania użytkowników i "permanentnej inwigilacji" napisano już sporo książek, ale chciałbym polecić taką, którą właśnie czytam: Wielka inwigilacja: Kto, jak i dlaczego nieustannie nas szpieguje? I dlaczego Internet potrzebuje resetu? - autor jest szefem Citizen Lab, słynnego swego czasu z badań nad Pegasusem i w książce wyraźnie widać, że zna się na rzeczy oraz wie, jak napisać o zagadnieniu w ciekawy i...
Np. Weekendowe prace techniczne
Oczywiście. :-)
Też mi się wydaje, że takie rozdzielenie terminów wyszło by na dobre.
Autor płodny i poza amerykańskim, próbował swoich sił również na francuskim rynku. W Polsce wydał sporo komiksów bardzo przekrojowych (od pastiszu, przez obrazoburczy underground po komiksy dziecięce). Ciekawe, że akurat za ten komiks dostał nagrodę. Już prędzej spodziewałbym się tego, za któryś z jego komiksów ze świata "Wiedźmina". Konkurencja dość mocna - w Polsce można jak dotąd przeczytać Pożeraczka (recenzje dobre, bratanica też mówiła, że...
1. Córka rzeźnika 2. Gra o życie 3. Podwójne widzenie
Nie wiem, czy dobrze :-), ale zrobię tak: Motyw 1: 1. Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął 2. Imperium bólu: Baronowie przemysłu farmaceutycznego 3. Koniokrady: Wspomnienie Motyw 2 1. Nocny lot 2. Rękopis znaleziony w Saragossie 3. Zielone piekło
Starałem się wybrać tytułu mało oceniane, a które zrobiły na mnie duże wrażenie. Jako zachętę skopiowałem moje wrażenia, które zamieściłem w nocie wydawcy po lekturze. :-) 1. User Friendly: Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę - Rewelacyjna książka opowiadająca o naszym dzisiejszym świecie (i trochę przyszłości) zaczynając od niespodziewanej strony. Wywód jest pełen anegdot i nieśpiesznie zmierza do cel...
No, to już nie mam wątpliwości, czy kupować ebookową "Septologię". :-)
Chyba nie chodziło o nazistowskie czasy, tylko o antysemityzm w Austrii głównie z czasów dzieciństwa Saltena? On sam chyba nigdy nie potwierdził tej interpretacji, a przynajmniej nie słyszałem o tym. No ale dobrze - zależy jak zdefiniujemy "czasy nazistowskie" - partia już tam działała: https://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowy_socjalizm_w_Austrii
Spróbuj "Sprawa honoru" - mnie podobało się najbardziej ze zbioru. Całkiem niezłe były też "Powrót Czorba", "Bachmann", "Dzwonek" i "Kartoflany elf". Wydaje mi się, że drugi tom opowiadań był lepszy i równiejszy (zwłaszcza "Wiosna w Fialcie" zrobiła na mnie wrażnie).
Chcesz, żeby nie dodawały się nieistniejące strony do Wikipedii. One się teraz nie dodają. Czyli jest dobrze, co nie?
ad a) to się już dawno nie dzieje.
A bez powrotu? ;-)
1. Łowcy przygód w dalekich krainach: Wielkie pionierskie podróże i wiedza antyku o świecie 2. Pionierzy: Powszechna historia eksploracji 3. Samsara: Na drogach, których nie ma
To jest taki strumień świadomości, za którym przyjemnie się podąża, ale także pozwala spojrzeć z innej perspektywy na opisywane dzieło, które wcześniej wydawało się dogłębnie przemyślane. Bardzo lubię takie inne perspektywy. Nawet jeśli nie zawsze się z nimi zgadzam :-)
Czyli przydałoby się coś w rodzaju osobnego działu "eseje okołoliterackie" ;-)
Hmm, jak to się stało, że tej recenzji nie poleca redakcja? Dzięki za ten tekst! Aż mi się zachciało znów czytać "Lalkę". Serial widziałem już kilka razy i mi starczy. :-)
Bardzo trudny wybór, bo chciałbym przeczytać 2/3 zgłoszonych książek (a 4 z listy już przeczytałem). Aby sobie ułatwić odrzuciłem te, które mam na własność lub pożyczone i te, które czekają w kolejce w audiobooku na Legimi. Głosy oddaję na: 1. Bonobo i ateista: W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych 2. Demony: Według kroniki radcy departamentu Geyrenhoffa 3. Silva rerum
Super, ja to nigdy nie wiem, czy ktoś z tych polecanek korzysta. :-)
Hoho, nie spodziewałem się, że wśród propozycji padnie jakaś książka, którą już czytałem, a do tego mi się podobała! :-)
Chciałem zgłosić dwie książki, które stosunkowo niedawno czytałem, a nie mają zbyt wielu ocen. Ostatnia minuta: Pieszo przez antropocen - przemyślenia dziennikarza naukowego na temat zmian klimatycznych bazujące na jego wyprawach i spotkaniach z naukowcami. Doskonale napisane, niebanalne i dające do myślenia. Naprawić przyszłość: Dlaczego potrzebujemy lepszych opowieści, żeby uratować świat - esej o tym, jak łatwo poddajemy się wielkim narr...
Zarezerwowane. :-) Dogadamy szczegóły później na PW.
Pociąg dojeżdża niedaleko, do Aleksandrowa Kujawskiego, stamtąd chyba jakimś lokalnymi busami? To jest kilka kilometrów tylko. Ewentualnie z Torunia może być też połączenie jakieś. Jakby co, ja mam wolne miejsca w aucie: Zlot BiblioNETkowy - CIECHOCINEK, 1-3 września 2023 r., ale musiałabyś się np. do Katowic dostać. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)