Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo dziękuję Biblionetkołajowi za książkę Matnia, oraz za miłą kartkę z życzeniami :)
W wielu miejscach napotkałam się z pozytywnymi opiniami o tej książce, więc przeczytałam. Okazuje się, że nie jestem osamotniona w swoich odczuciach... przeglądając powyższe wypowiedzi stwierdzam, że mnie też zniechęciły dwie rzeczy: przewidywalność i schematyczność. Nic mnie w tej historii nie zaskoczyło...
Dzięki za rekomendacje :)
Uff... w wielu miejscach natknęłam się na zachwyty nad tą książką, w końcu wpadła w moje ręce w bibliotece... cóż, no nie zachwyca, choćby miał mi ktoś wmawiać, (parafrazując klasyka) że zachwyca, bo ma zachwycać :) Prawie 800 stron o tym, że gangsterzy i mafia nie są wcale tacy źli... Już myślałam, że jestem dość osamotniona w swojej opinii i nie rozumiem "wielkich dzieł", widzę, że jednak nie :)
Skądże, już w zeszłym roku, zaraz po przeczytaniu prosiłam o adres kolejnej osoby z listy, kilka odmówiło, gdy już zdążyli przeczytać, dlatego wysłałam do użytkowniczki "nieszka z".
Wierzę... wierzę w istnienie świata nadprzyrodzonego, czyli w "świętych obcowanie", jak to formułuje "Credo" w Kościele Katolickim. Chodzi o to, że istnieje więź pomiędzy nami na ziemi a cierpiącymi w czyśćcu i zbawionymi w niebie. W zwyczajny sposób ta więź wyraża się w modlitwach za zmarłych, trosce o groby, czci dla świętych... Czasami jednak ta więź wyraża się w sposób nadprzyrodzony. Usłyszałam kiedyś taką historię, od wiarygodnej osoby: ...
Już dotarła, dziękuję :)
Witajcie :) Ostatnio pojawiły się tutaj pewne przestoje... przeczytałam już "Babunię", napisałam do helen_, ale ona już czyta tę książkę, zdobytą w inny sposób. Następne dwie osoby w kolejce nie logowały się w Biblionetce od ponad roku, więc postanowiłam poprosić o adres użytkownika agulka315. Mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko temu?
Dzięki :) Pewnie się skuszę :)
No lo puedo creer :) Wszystko, co napisałaś o uczeniu się języka z telenowel zgadza się z moimi odczuciami!! Wyraźna dykcja, powtarzanie fraz, różnorodność czasów i trybów... dodałabym jeszcze zwroty grzecznościowe i idiomy. Tyle tylko, że ja mam bzika na punkcie Meksyku, wiec oglądam głównie produkcje Televisy. Zresztą, jestem wybredna jeśli chodzi o telenowele - z przyjemnością oglądam tylko te, których akcja dzieje się w przeszłości, telenowel...
Na pewno przeczytam :) Podoba mi się wszystko, co dotyczy Ameryki Łacińskiej, jakaś taka fascynacja z czasów dzieciństwa, kiedy pojawiały się w polskiej tv telenowele. Właśnie dzięki telenowelom całkowicie samodzielnie odkryłam tę różnicę z argentyńskim "vos" i parę jeszcze innych drobiazgów :)
Nie znam się na grach komputerowych, zwłaszcza na ich rodzajach czy kategoriach :) chociaż zdarza mi się w coś tam grać... Lubię różne klocki, puzzle itp., głównie online. Ale nie o tym.. Do Twojego, Aquilla, opisu świetnie pasuje gra, która wciągnęła mnie kilka lat temu. Nosi tytuł "Syberia", jest jeszcze druga część "Syberia 2". Opowiada historię o prawniczce, która ma dokonać formalności przekazania spadku po pewnej kobiecie - fabryki zabaw...
Dziękuję za propozycje :)
Książki już u mnie :) Postaram się przeczytać najszybciej, jak to możliwe.
Nie spodziewałam się :) Dziękuję!
Wysłałam do użytkowniczki "independent", która teraz posługuje się nickiem "midori". Wysłałam w poniedziałek, mam nadzieję, że dotarła.
Witajcie, przeczytałam już "Dożywocie" i pisałam do następnej osoby z prośbą o adres, ale od kilku tygodni czekam na odpowiedź, i nic... Wysyłać książkę do kolejnej osoby?
Ja też :) I haftuję krzyżykami.
Ja również chętnie przeczytam!
Wypełniłam :)
Książka od dziś u mnie :)
Aktualizacja: 10. Aguska.22 - czyta 11. nika 7423 12. ACM(ona) 13. espinka 14. Kovina13 15. Wiridiana
Dostałam oba tomy "Tańca ze smokami" :) I dzięki temu mam wszystkie części "Pieśni Lodu i Ognia" na swojej półce!
Dziękuję Mikołajowi z Wielkiej Brytanii (!!!), który przysłał mi książkę "Zmuszona do milczenia".
Aktualizacja: 10. Aguska.22 11. nika 7423 12. ACM(ona) 13. espinka 14. Kovina13
Aktualna lista: 7. sydney1605 - czyta 8. Anna Mirella 9. kliva 10. Aguska.22 11. nika 7423 12. ACM(ona) 13. espinka
Uaktualnienie: 7. sydney1605 - czyta 8. Anna Mirella 9. kliva 10. Aguska.22 11. nika 7423 12. ACM(ona)
Dokładnie, w "Najeźdźcach" jest taki wątek, ale nie jest centralnym tematem, choć ważnym.
Cykl Martina Pieśń lodu i ognia chyba spełnia te warunki... :)
Pewnie, już dopisuję: 7. sydney1605 - czyta 8. Anna Mirella 9. kliva 10. Aguska.22 11. nika 7423
Ja uczę się w taki sposób hiszpańskiego :) Oglądam telenowele w oryginale - tryb rozkazujący i umieszczanie zaimków mam w jednym palcu :)
Stan na dziś: 4. Katiinka - czyta 5. mamuśka 6. Małgosia :-) 7. sydney1605 8. Anna Mirella 9. kliva 10. Aguska.22
Ja poproszę :) Kolejność dla mnie nieistotna :)
Dokładnie taką samą wiadomość dostałam. Wylądowała w koszu.
Ja również mam ochotę skosztować przepiórek :) Mogę być następna w kolejce?
2. qMargot - czyta 3. melania35 4. Katiinka 5. mamuśka 6. Małgosia :-) 7. sydney1605 8. Anna Mirella 9. kliva 10. Aguska.22
Muchas gracias :) Już wiem, w którym kościele mi dzwoni :)
Może mi ktoś pomataczyć 14 i 17? Bo powinnam znać, a nie mogę doczepić żadnych tytułów...
Melduję, że książka dotarła. Zabieram się za czytanie!
Dziękuję :)
Dziękuję bardzo!
Poproszę o dopisanie do listy :)
Szkoda... też miałam ochotę na tę książkę :(
Aktualna lista: 1. rastanja - czyta 2. qMargot 3. melania35 4. Katiinka 5. mamuśka 6. Małgosia :-) 7. sydney1605 8. Anna Mirella 9. kliva
Dziś dostałam książkę, postaram się przeczytać jak najszybciej.
Z przyjemnością przeczytam :) Proszę o dopisanie do kolejki.
Aktualna lista: 1. rastanja - czyta 2. qMargot 3. melania35 4. Katiinka 5. mamuśka 6. Małgosia :-) 7. sydney1605 8. Anna Mirella
Miłej lektury :)
Aktualna lista: 1. rastanja 2. qMargot 3. melania35 4. Katiinka 5. mamuśka 6. Małgosia :-) 7. sydney1605
Ze względu na zainteresowanie szybciutko organizują listę: 1. rastanja 2. qMargot 3. melania35 4. Katiinka 5. mamuśka
Witaj :) Ja również mam wielką ochotę przeczytać tę książkę. Mogę być następna?
Ten wątek pojawia się także w Nostalgia anioła
Sprezentowałam sobie: Last minute: 24h chrześcijaństwa na świecie Od moich podopiecznych: Kwiat pustyni: Z namiotu nomadów do Nowego Jorku Od brata: Jezus z Nazaretu: Dzieciństwo Ja natomiast dałam takie oto książkowe prezenty: Dla taty: Deyna Dla brata: Ronaldo: Obsesja doskonałości czyli jak nakłonić zapalonego kibica do czytania :)
Bardzo proszę o dopisanie do listy chętnych :)
Ja również proszę o dopisanie do listy chętnych :)
Ja również chętnie przeczytałabym "Babunię"... czy mogę prosić o dopisanie do listy?
Camino do Santiago i w głąb siebie serdecznie polecam - książki samej nie czytałam, ale wcześniej kolejne reportaże ukazywały się w diecezjalnym dwutygodniku i byłam nimi zachwycona.
"Myszy i ludzie" - J. Steinbeck
Mały przegląd oryginalnych imion moich uczniów (i kilkoro znajomych): Konstancja i Sergiusz (rodzeństwo) Nadia Remigiusz Oktawian Tyberiusz Nikodem Eliasz Brajan (taka pisownia) Jesica (jw.) Nikola Jonasz Gracjan Dorian Roland Natasza Wiesław i Krzysztofa (bo rodzice noszą imiona Wiesława i Krzysztof) I chyba tyle :) Może kolejne roczniki przyniosą jakieś nowości :)
W takim razie sięgnij po encykliki: Evangelium vitae - o godności ludzkiego życia i tzw. encykliki społeczne: Laborem exercens Sollicitudo rei socialis centessimus annus List apostolski Mulieris dignitatem - o godności i powołaniu kobiety Familiaris consortio - o rodzinie Można też znaleźć takie opracowania, wyjątki z nauczania papieża dotyczące konkretnego tematu.
Skoro mowa o trapistach: Znak Jonasza
To ja z kolei polecam Biblię w najnowszym tłumaczeniu wydawnictwa Edycja św. Pawła. Bardzo współczesny język i dużo dobrych komentarzy, wyjaśnień, odnośników, map itp.
I tak pasuje G.R.R. Martin :) Miecze i magia (choć początkowo jej niewiele), jakieś dziwne istoty, smoki(!) i trochę romantyzmu. Z drugiej strony - dużo polityki, więc na początku trudno się zorientować, kto jest po czyjej stronie i dlaczego. Poza tym, sojusznicy się zmieniają :)
Nie będę chyba zbyt oryginalna, ale polecę Ci " Pieśń Lodu i Ognia" Pieśń lodu i ognia. Uprzedzam, czasu akcji raczej nie nazwę średniowieczem, bo toczy się ona w stworzonym przez autora fikcyjnym świecie, ale realia przypominają "nasze" średniowiecze. Jednego głównego bohatera dość trudno wyodrębnić, poza tym autor nie boi się uśmiercać niektórych z tych, którzy za bardzo wybijają się na pierwszy plan. Czyta się bardzo dobrze, choć ja...
Klauzura: Wstęp wzbroniony!
Biblia protestancka i "Biblie" różnych odłamów chrześcijaństwa to cały czas ta sama Biblia (no, może prawie - niektóre odłamy nie uznają pewnych ksiąg za natchnione, więc nie znajdują się w ich wydaniach Biblii), tylko różnica leży w tłumaczeniu (ale to są "wewnętrzne" sprawy każdego wyznania, a nie o tym mówimy). Podobnie jak nie dodajemy w Bnetce różnych wydań tej samej książki, tak samo nie ma sensu dodawać oddzielnie np. Biblii katolickiej, p...
Rama - byłam w sekcie - oparta na faktach, przyjemnie się czyta :)
Ja mam tę książkę, ale nie ma na niej żadnej notki na okładce :(
"Na zawsze" - tej samej autorki :) W ogóle lubię J. McNaught, wszystkie jej powieści są mniej więcej w tym stylu.
Ja mogę polecić: Odwieczny wróg Worek kości Mroczna połowa
"Wolność jest w nas" - do takiego tematu idealnie. moim zdaniem, pasuje Inny świat: Zapiski sowieckie, było tam kilka przykładów osób, które chciały zachować wewnętrzną wolność mimo zewnętrznego zniewolenia. Jeśli chcesz pisać o Chrystusie, to koniecznie korzystaj z Pisma św., z Ewangelii. O ks. Popiełuszce jakiś czas temu czytałam to: Świadek prawdy: Życie i śmierć księdza Jerzego Popiełuszki, też może się przydać. O Janie Pawle II - sk...
Dziękuję bardzo :) A ja szukałam w jakiś odległych zakamarkach pamięci :)
Coś mi zaświtało :) Dzięki :)
Już poprosiłam o "podpowiedź", które z dusiołków powinnam znać. Jeśli chodzi o 8... "klimat" tej powieści jest bardzo podobny do, chyba najbardziej znanego, dzieła rodzica 22. To samo miejsce, te same czasy, podobny temat. 8 przeczytałam całkiem niedawno, bo w wakacje.
Ha, a ja już kilku rycerzu pokonałam w tym turnieju! Mogę służyć pomocą przy 2, 8, 9, 22, 29 i wspominanym już 30. Natomiast z niczym chyba nie kojarzy mi się to 23... powinnam znać?
Dawno już nie brałam udziału konkursach, a teraz rozpoznałam już kilku rycerzy... chyba odzyskałam wiarę we własne możliwości :)
Też mam "artykuł niedostępny"...
Ja również przyłączam się do akcji, nieświadomie zaczęłam w wakacje - robiłam porządki, które książki przygotować do wymiany, na półce zebrał mi się spory stosik z zaznaczeniem "przeczytać, a potem oddać do wymiany". Ale kilka dni później wybrałam się do biblioteki i... Cóż, przyniosłam znowu pełną torbę :) Ale uczestnictwo w akcji mobilizuje, więc myślę, że przynajmniej jedną własną w ciągu miesiąca przeczytam!
Prosimy o przestrzeganie zasad gramatyki języka polskiego :) Np. większość użytkowników drażni brak wielkich liter i polskich znaków... I nie musisz krzyczeć nagłówku tematu :) Tyle kwestii technicznych :) A jeśli chodzi o horrory: Christine, Lśnienie, Odwieczny wróg. Te mi się bardo podobały.
Mam wrażenie, że to jest to: Orientalny książę
A widzisz, należy mi się kara za nieprzeszukanie forum :) Właściwie nie chciałam osiągnąć nic więcej oprócz zdziwienia i troszkę ironicznego uśmiechu :) Po prostu zaskoczyło mnie takie podejście do ocen, i tyle.
Jeśli jest to osoba wierząca (chrześcijanka) to polecam Zraniony Pasterz
Piszesz: "cala trylogia jest przesycona zarliwa religijnoscia, a tego w historycznych ksiazkach nie lubie" - oczywiście, każdy ma swój gust. Mam wrażenie, że autorka we wszystkich swoich książkach na pierwszym miejscu stawia wiarę, sama jest głęboko wierząca, więc dzieli się swoim doświadczeniem poprzez powieści. Moim zdaniem, trudno byłoby określić tę trylogię ściśle powieścią historyczną, bo rzeczywiście, ktoś nieprzygotowany na "zmasowany ...
Jeśli coś Cię interesuje, napisz szczegóły na PW. Ktoś już mnie pytał o książki, ale mam ich sporo :)
i jeszcze Świderkówna Anna (Świderek Anna) - zwłaszcza książki z cyklu "Rozmowy o Biblii"
Znalazłam! Dokładnie to, o co mi chodziło: Niezrozumiałe fragmenty Biblii
Jeśli szukasz lekkiej książki, która pomoże zrozumieć np. Jozuego, to polecam taki cykl: Synowie pocieszenia - autorka bardzo przystępnie opisuje te postacie, wczuwa się w "klimat" wydarzeń. Bardziej naukowo - są różne pozycje typowo teologiczne, np. "Wstęp do Starego Testamentu" itp. ale to dość trudne... Najnowsze tłumaczenie Pisma Św., tak zwana Biblia Paulistów ma bardzo dobre komentarze. To tak na szybko, jeśli coś mi się przypomni...
:)
Z perspektywy osoby wierzącej: zadaniem Biblii nie jest wywoływanie wzruszenia czy innych tego rodzaj uczuć. Biblia opisuje historię relacji między Bogiem a człowiekiem, także te sytuacje, kiedy człowiek sprzeciwia się Bogu, kiedy popełnia zło. To, że w Biblii mamy opisane złe czyny (np. Dawid i Batszeba, Judasz itp.) nie oznacza, że mamy tak postępować! Biblia pokazuje prawdę o Bogu i człowieku. Trzeba też wziąć pod uwagę, że Biblia została ...
"Rok wilkołaka" też jest krótki. Ale, podobnie jak przedmówczyni, nie polecam kryterium ilości stron... Bardzo mi się podobała powieść "Pod kopułą", a krótka to ona nie jest :)
Jeśli zaczęłaś coś publikować na swoim blogu, to może podaj link w swoich danych? Być może użytkownicy Biblionetki będą mieli ochotę zapoznać się z Twoimi recenzjami :)
Moja subiektywna opinia: McNaught Judith. Moim zdaniem jedna z najlepszych autorek "romansideł" jakie zdarzało mi się czytać. Polecam wszystkie, moje ulubione to "Na zawsze" i "Doskonałość".
Rower uwielbiam, jeżdżę kiedy tylko mogę, a mam bardzo przyjemną drogę do pracy :) i jak tylko pogodami na to pozwala, jeżdżę rowerem. Urlop też planuję rowerowy.
Zdarza mi się, że czytam kilka książek na raz, jedna leży w pracy, druga w domu, trzecią otwieram w komputerze :) Ale ogólnie rzecz biorąc, mam takie zamiłowania do systematyzowania tego, co robię, a więc czytania także :)
Cóż, czasem zdarza mi się zmienić kolejność czytanych książek, zwłaszcza jeśli nachodzi mnie taka nieprzeparta ochota na jakąś konkretną książkę. A ten "porządek" czytania książek z biblioteki jest... całkiem przypadkowy :) tzn. układam na półce wyciągając z torby.
Pewnie bym nie zauważyła, tylko, z racji przyzwyczajenia, wzięła pierwszą z brzegu :)
Cudne!
Mam tak samo :) Książki pięknie pachną... a czytnik też mam (nic specjalnego, jeden z tańszych), ale tylko jako "zło konieczne" - jak już nie mogę dostać papierowej wersji, albo jest za droga.
Ja oczywiście polecam to, co sama uwielbiam, a mianowicie "Trylogię" H. Sienkiewicza, a zwłaszcza drugą część, czyli Potop. I tego samego autora: Quo vadis Niestety, to jednak długie i grube dzieła :)
Zgadzam się z Wami... Ja wreszcie mogę sobie pozwolić na kupowanie książek - mam pracę, nie mam rodziny na utrzymaniu :) I czasami muszę się powstrzymywać przed wejściem do księgarni... Czytnik elektroniczny też mam, (żadne cudo, z tych tańszych), ale traktuję go jako konieczność. I podobnie jak i Wy, marzę o biblioteczce z prawdziwego zdarzenia. A jak na razie radzę sobie jak mogę: półki, szafki, a nawet szafa w garażu. Mam duży księgozbiór po b...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)