Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy ktoś dalej chętny? Przeczytana, czeka na następnego czytelnika :)
Mój czerwiec: 1. Paranoja (4) 2. Siła rozumu (4,5) 3. Malowany ptak (3) 4. Gdzie dawniej śpiewał ptak (5) 5. Droga do nieba (4) 6. Player One (4,5) 7. Mała Ikar (5) 8. Przejście (3,5)
Nadal krąży? Jeśli tak to proszę mnie zapisać :)
Bardzo chętnie przygarnęłabym Good night Dżerzi na parę wieczorów. Można? :)
Jeśli mogę, to pomogę :) http://52ksiazki.pl/
Znalazłam jeszcze coś takiego Miłość na gruzach Kosowa
Tylko razem z córką Książka nie o Polce, ale Amerykance, może się przyda.
Mój piękny, słoneczny maj :) 1. Strach mędrca: Część 1 (5) 2. Igrzyska śmierci (4,5) 3. Nakręcana dziewczyna; Pompa numer sześć (4,5) 4. Szklany klosz (4,5) 5. Wściekłość i duma (5,5) w mojej opinii bardzo potrzebna, choć kontrowersyjna książka. Na pewno nie będzie to moje ostatnie spotkanie z tą autorką.
Wystarczy że zamiast wpisywać ręcznie imię i nazwisko autora oraz tytuł wkleisz adres hiperłącza, który pojawia się w pasku adresu danej książki np. Imię wiatru ma adres http:// www.biblionetka.pl/book.aspx?id=102746 Zrobiłam spację abyś widziała jak wygląda link :)
Wydaje mi się że recenzja i powyższa wypowiedź doskonale wyczerpują temat książki. Mogło z tego być naprawdę coś wielkiego, a wyszło tylko ciekawie.
Fakt, może ten nagłówek jest dość niefortunny. Czy nie można byłoby tego zmienić na "Literadar" po prostu? Sam pomysł z przeniesieniem Literadaru w to miejsce całkiem mi się podoba. Nie uważam, żeby był "pstrokaty" :)
Jasne że warto, dziękuję Ci bardzo za polecankę! Gdyby nie Ty, pewnie jeszcze długo, długo nie sięgnęłabym na półkę z polską literaturą :) Wracając do PLO - tom drugi był trochę za bardzo fantasy jak dla mnie. Szczególnie postać Cyfral nie za bardzo przypadła mi do gustu. W tym tomie, inaczej niż w pierwszym, bardziej porwała mnie historia Filara niż Vuko. W każdym razie, na pewno sięgnę po tom trzeci za jakiś czas, no i czwarty jak się pojawi. C...
Magary Drew do schowka! Dziękuję :)
Ja także dodam swoje cztery grosze :) Mesjasz Diuny (4,0) Bzyk: Pasjonujące zespolenie nauki i seksu (4,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (5,0) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (4,0)
Neelith, pozwoliłam sobie przejrzeć Twoje oceny i wydaje mi się że mamy podobny gust :) Co mogłabyś mi polecić? Czaję się na Grzędowicza i Brett'a - u Ciebie są wysoko, mogłabyś coś o nich napisać?
Martinem mam jakiś przesyt chyba. Możliwe, że powodem jest przeczytanie dotychczas wydanych tomów w dość krótkim czasie. W Tańcu znajdujemy kolejne zapętlenia, a ja z niecierpliwością czekam na jakieś rozwiązania i zamknięcia wątków :) Jeśli lektura dotychczas Ci się podoba, to końcówka powinna jeszcze podnieść Twoją ocenę :)
Kłamstwa Locke'a Lamory (6) Miasto i miasto (3) temu Panu już podziękuję... Na szkarłatnych morzach (5,5) Taniec ze smokami: Część II (4,5)
Kochani, jesteście po prostu rewelacyjni! Jak miło jest patrzeć ile książek udaje wam się przeczytać w zaledwie 31 dni :) Jesteście dla mnie wielką inspiracją i motywacją. Naprawdę, szacun :)) Mój styczeń: "Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka (5) Inne Stany: Czym różnią się od nas Amerykanie (3,5) Dziecko Rosemary (5) Diuna (5!) Aktualnie czytam Kłamstwa Locke'a Lamory i jestem zachwycona! :) Oby do końca.
zrobione :)
Mi wszystko działa jak w zegarku. Wyszukiwanie z rozwijanej listy to jedno kliknięcie i wciśnięcie "szukaj". Nic się nie zacina, nie trzeba odświeżać.
Wolność - spontaniczny zakup bywa nietrafiony. Jak bardzo, ocenię za jakieś 350 stron.
U mnie mocno średni, bezpiątkowy miesiąc. Żelazna Rada (4) Paragraf 22 (4.5) Labirynt odbić (4.5) Diamentowy wiek (4, myślałam nawet nad 3.5, a tak się pięknie zapowiadało...) Prowadził nas los (4)
Diamentowy wiek - jako wprawka do trudniejszej, jak mniemam, Peanatemy. Jestem oczarowana. Rewelacyjny pomysł, świetnie wykreowany świat, humor. No po prostu cud miód :)
China Mieville i jego Nowe Crobuzon
http://pl.wikipedia.org/wiki/Arthur_Conan_Doyle
Ja nie zdzierżyłam. Rzuciłam w kąt i wracać nie zamierzam :)
Znam te nazwiska i cieszę się, że jeszcze wszystkie te perełki przede mną :) Będę czytać i się zachwycać, a jakże!
Nie czytałam, ale mam na półce :) Póki co prym wiedzie jednak RR Martin i to on ma pierwszeństwo w kolejce.
Właśnie te opisy! Zarówno miasta jak i jego mieszkańców. Fabuła była dla mnie sprawą drugorzędną :) Oprócz tego niezwykła wyobraźnia autora, co rusz przecierałam oczy ze zdumienia, postać Tkacza - wg. mnie genialnie wykreowana. Końcówka jest trochę słabsza, ale mimo to - przyjemność jaką dała mi lektura była ogromna - i dlatego 6. Możliwe, że moje zachwyty są trochę przesadzone i pewnie wynika to z faktu, że fantastykę dopiero odkrywam (jakoś ...
1. Krwawy południk (3,5) Brudno i nieprzyjemnie. Jeśli o jakiejś książce można powiedzieć, że jest męska, twarda i obrzydliwa, to ta jest taka zdecydowanie. 2. Weźmisz czarno kure... (3) Chyba nie lubię opowiadań i nie rozumiem fenomenu Pilipiuka. 3. W poszukiwaniu Jake'a i inne opowiadania (4) 4. Gra o tron (5,5) Wpadłam! Dałam się porwać. Super. Cała (dotychczas wydana) seria już stoi i czeka na swoją kolej.
A ja bym chciała wiedzieć czemu Mieville tak nisko? Dla mnie to objawienie :)
Najprawdopodobniej IV kwartał 2011, około listopada.
No to nie wpadłam :D Super!
Graves = groby po angielsku :-)
1 Córka nastawiacza kości :)
Koniecznie przeczytaj coś Herty Muller - warto.
U mnie 1Q84 tom 1 i 2 oraz Oberki do końca świata Szostaka - wszystko na 89%.
Milion małych kawałków
O jejku, jejku to już lipiec? Kiedy to zleciało? U mnie po raz kolejny bardzo do tyłu - tylko 2 pozycje w czerwcu. Ale za to egzaminy mam do przodu! :) W wakacje sobie odbiję, obiecuję. Blizna (5,5) Mieville rządzi! K-PAX (3,5)
Ah, jakie piękne i liczne te wasze maje! Aż wstyd mi za siebie. Zauważam dziwną zależność: im cieplej, tym mniej czytam. Hm... albo wolniej? :) Bikini (4) Dworzec Perdido (6!) jestem zachwycona Klara i półmrok (5)
Próbowałam przekonwertować samodzielnie na .mobi, niestety bez powodzenia. Plik się rozjeżdża i staje nieczytelny.
I jak wrażenia? U mnie Gra o tron następna w kolejce. Po tylu pozytywnych opiniach oczekiwania mam nieco wywindowane. Nie chciałabym się zawieść. :)
Ja także mam czytnik, tylko że Kindle :-) Gdybyś była ciekawa, mogę podzielić się opinią.
Jak rozumiem, literatura inna niż piękna też może być zgłaszana? :-)
Dziękuję Ci za te podpowiedzi. Limes Inferior mam już na Kindlu, czeka na swoją kolej. A propos, czytam właśnie rewelacyjny"Dworzec Perdido", który, jeśli tak dalej pójdzie, zrewolucjonizuje moje podejście do gatunku!
1. Inne pieśni (4) - moja pierwsza książka Dukaja. Próbuję smakować fantastykę, ale bez przekonania. Nie nadążam za neologizmami. Może kiedyś zrobię drugie podejście... 2. Kraina Chichów (4,5) 3. Bornholm, Bornholm (4) 4. Daleko od Niflheimu (3,5) - rozczarowanie po wg. mnie rewelacyjnej "Lód i woda, woda i lód", stąd pewnie to lekkie zaniżenie oceny. 5. Ptaki (4,5) - ciepła i melancholijna, bardzo spodobał mi się sposób prowadzenia narracji...
Dom duchów (4,5) Kołysanka dla wisielca (4,5) Tęsknota atomów (4,5) Rok potopu (4,5) Lód i woda, woda i lód (5,5)
Mój czytelniczy luty, z sesją w tle: Pejzaż w kolorze sepii (3,5) Mały Brat (5,5) Niech wieje dobry wiatr (4,5) Wszystko za życie (4,0) Biała gorączka (4,5)
A ja ich potomka, Gavroche'a :) A propos, czy ktoś wie jak to się wymawia?
Pierwsza przychodzi mi do głowy Herta Müller.
Kochana Dot, dzięki Twojej zachęcającej recenzji, spędziłam leniwą sobotę z rewelacyjną książką Doctorow'a. Nie mogłam się oderwać. Będę ją polecać wszystkim znajomym, a Tobie bardzo dziękuję za pomoc w jej odkryciu :)
Krzysztofie, a propos tych inkubatorów nasienia i miniaturowych męskich chromosomów Y, przypomniała mi się świetna lektura, którą Tobie i wszystkim zainteresowanym tym tematem szczerze polecam Przekleństwo Adama: Przyszłość bez mężczyzn :-)
Krystyna córka Lavransa Zamiast się uczyć na jutrzejszy egzamin, kończę właśnie 1 tom :)
Zaczęłam od Stasia. Ach, dawno mnie żaden utwór tak nie zirytował. Dotarłam do 37 strony i dalej już nie dałam rady. W międzyczasie kilka razy miałam ochotę rzucić książką o ścianę, np. przy fragmencie traktującym o 8letnich staraniach rodziców o dziecko i późniejszej wizycie na Jasnej Górze która (co było do przewidzenia) szybko rozwiązała sprawę. Ode mnie 1. Za Pokonać strach daję 4. W jakiś dziwny sposób irytują mnie bohaterki tej i poprz...
Też o tym myślałam, podpisuję się pod tą propozycją!
U mnie wszystko jest jak zwykle, więc może u Ciebie tkwi problem?
W ramach świątecznych przezntów dla samej siebie: - Nikt nie widział, nikt nie słyszał... - Zrób sobie raj - Klara i półmrok - Malowany ptak Wciąż oglądam, otwieram, wącham i się zachwycam! :)
U mnie akcja klasyka pełną parą. 300 stron Dziwne losy Jane Eyre za mną :)
:) Dziękuję za chęć pomocy :) Dzięki Biblionetce znalazłam już dobrą duszkę, która mi ją pożyczyła. Co więcej, właśnie skończyłam ją czytać! Pozdrawiam!
Kobiety (Bragi Steinar) 4,5 Instynkt gry (Zeh Juli) 4,5 Wybór Zofii (Styron William) 5,0 Mało... wiem.
Ach, jaka świetna akcja! Przyłączam się z największą przyjemnością :)
Ja czytam Instynkt gry i na razie jest wow! :)
Takie ustrojstwo mi się pojawia: Server Error in '/' Application. The state information is invalid for this page and might be corrupted. Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. Exception Details: System.Web.HttpException: The state information is invalid for this page and might be co...
Twoje oceny-> Sortuj wg. daty :)
3. Niziurski-Awantury kosmiczne ;)
A ja, jako zachętę do lektury podaję lik do krótkiego, błyskotliwego wystąpienia pani Elaine Morgan na ten temat. http://www.ted.com/talks/lang/pol/elaine_morgan_says_we_evolved_from_aquatic_apes.html
Bardzo podoba mi się hasło "My już wiemy co przeczytasz za miesiąc", chwytliwe i intrygujące. "Zakamarek" i "Przytulisko" - nietrafione i moim zdaniem odpychające.
Xexaa, o to to! Mam identycznie :)
Premiera w Polsce 27.10.2010 :)
Ostatnio ktoś porównywał "Ogród wiecznej wiosny" do powieści Marqueza. Sama nie czytałam więc nie mam możliwości porównania, ale może spróbujesz?
Jaki świetny i mi bliski temat konkursowy! Poczekam grzecznie na wyniki, bo niestety nie kojarzę praktycznie żadnego fragmentu... 10 cytat szczególnie przypadł mi do gustu :) Coś czuję, że mój schowek (i tak już przepełniony) po ogłoszeniu wyników, jeszcze bardziej się powiększy. Powodzenia wszystkim!
Nieśmiało dołączam. Czas się w końcu wziąć za klasykę, bo jakże to tak nie znać Braci Karamazow czy Anny Kareniny? Zgroza! :) Deklaruję CO NAJMNIEJ jedną klasykę miesięcznie, począwszy od września do odwołania. Życzę Wam i sobie dużo wytrwałości i samozaparcia, obawiam się, że będzie potrzebne! :)
Mój sierpień całkiem treściwy i wysoko oceniony :) Droga (5) Tysiąc wspaniałych słońc (5) Księżniczka z lodu (4) Łuk Triumfalny (5) Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków (5) Pocałunek Fauna (5,5) Bezsenność w Tokio (3,5)
Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków - polecam! Książka wywołująca skrajne emocje, od śmiechu przez niedowierzanie po obrzydzenie :)
Siostra Zdecydowanie!
i my, topielcy?
A u mnie za uczennicę maga? :)
A co powiesz na Żar ?
U mnie także bardzo często występuje ten błąd. Nie tylko przy próbie oceny, ale także dodania książki do schowka itp.
Zdaję się, że właśnie tą historią wybuchu posłużyli się Yes-Meni w swojej prowokacji. BTW. polecam film!
Ja bardzo chętna na białe zęby. Znajdziesz coś u mnie?
Pocałunek Fauna - właśnie skończyłam i jestem zdruzgotana. To pierwsza od czasu "Siostry" Saramonowicz książka, która tak mnie poruszyła. Polecam!
Bardzo chętnie się zamienię na "pocałunek". Znajdziesz coś ciekawego u mnie?
Aha i dla mnie "pleśniak" to zawsze był i jest "skubaniec"! :)
Dorzucę swoje trzy grosze :) Ponieważ także pochodzę z kujawsko-pomorskiego używam "jo" zupełnie naturalnie. Ostatnio moją zmorą jest "toć", przyczepiło się i nie chce puścić. "Toć wiem" czy "toć mówiłam Ci.." - wstyd ale tak właśnie mówię. Od kilku miesięcy mieszkam w 3mieście, zauważyłam więc kilka fajnych różnic pomiędzy Kujawami a Pomorzem: - "zwała" na Pomorzu używana jest jako coś przykrego albo szokującego np. "Ale zwała, Tomek miał...
Nie było mnie tutaj jakiś czas, a tutaj tyle pozytywnych zmian! Chciałabym serdecznie podziękować adminom serwisu za włożoną pracę, niektóre z nich naprawdę baaardzo ułatwiają i uprzyjemniają odwiedziny :) Widzę, że pomysł na prywatne wiadomości do konkretnych użytkowników już jest. Chciałabym więc tylko przyklasnąć i powiedzieć, że byłoby cudownie gdyby coś takiego powstało.
Oj. :) Dopiero spojrzałam, że mamy już coś takiego. Moje oceny-> Sortuj wg. daty :))
Podłączam się pod świetny pomysł Pawła. Byłoby genialnie!
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) OUT 50 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 30 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 28 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 36 8. Joh...
Ja Ceram'a właśnie zaczynam :) liczę na pasjonującą lekturę.
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 36 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 48 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 30 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) OUT 18 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 14 8. Michael Corleone...
Dołączam do kampanii ratowania zagrożonych :) . Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 24 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 26 4. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 34 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) SAVE 16 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 28 7. Lisbeth Salande...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 4. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 6 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) SAVE 12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) OUT 32 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 36 ...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 56 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 52 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)OUT 26 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 6 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Lisbeth Saland...
Koniecznie do schowka! Polecam także wystąpienie pana Jacobsa o tym eksperymencie na stronie TED.com http://www.ted.com/talks/lang/pol/a_j_jacobs_year_of_living_biblically.html
1. Mała Mi ("Muminki" Tove Jansson) SAVE 18 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 30 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 44 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen)44 5. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 24 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow 26 7. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 24 8. Winnetou ("Winnetou" - Karl Ma...
Książkę czytałam dość dawno i niewiele pamiętam, a to nie najlepiej świadczy o jej jakości. Jedyne co pozostało mi w pamięci, to niekończące się i przesadzone sceny seksu w drugiej części. Odnosiłam wrażenie, że główna para tylko kopuluje. Ogromnie mnie to drażniło. Doprawdy nie wiem dlaczego ta książka uznawana jest przez niektórych za klasykę...
Zupełnie niepoważnie polecam "Listy z Ziemi" Marka Twaina ;)
Marley i ja - Grogan J. ;)
sara.tomczak@gmail.com dziękuję :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)