Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dziękuję za konkurs, dziękuję za mataczenia na forum, bez których nie odgadłabym wszystkich dusiołków, dziękuję za świetną zabawę!
Dzięki, namierzone, poleciały właśnie do sprawdzenia...
23. Rodzic zza wielkiej wody. Tworzy w nurcie dla młodych dorosłych (young adult). Dusiołek jest pierwszą częścią trylogii o magicznym tytule. Szukaj głęboko skrywanych tajemnic. Rzecz się dzieje pod koniec XIX wieku, bohaterka po stracie matki przyjechała do Anglii aż z Indii. Jest trochę inna niż reszta koleżanek... A możesz szepnąć coś o 10, 16, 20?
22. Jaki jest patent na wędrówki w czasie? Zabytkowy zegar, rozbite szkło ze starej fotografii i kropla krwi... ;) a bohaterka ma spore trudności z dostosowaniem się do epoki. Dusiołek jest bardzo znany i doczekał się ekranizacji.
I ja :( 10, 16, 20 ... dalej poszukiwane...
7. powstała w XIX wieku a rodzic(ielka) pochodził(a) z Anglii. Publikował(a) pod pseudonimem, co w tamtych czasach było na porządku dziennym. Równie znaną osobą jest jej/jego siostra, choć istnieją podejrzenia, że autorem(-ką) wszystkich powieści (zarówno swoich jak siostry) jest właśnie rodzic tego dusiołka. Jeśli masz namierzoną 13-tkę to może Ci ona pomóc w namierzaniu losów bohaterki 7.
18.jest produkcją rodzimą, choć w treści już niekoniecznie, skoro bliźniaki mają przed nazwiskiem - jak przystało ich sferze - urocze "von". Tatuś/mamusia dusiołka hobbystycznie zajmował(a) się też tworzeniem fanfików osadzonych w świecie Harry'ego Pottera - co się, nawiasem mówiąc, czuje w tym dusiołku.
14. Rodzic jest bardzo popularnym autorem/autorką kryminałów, który/a wykreowała parę bardzo znanych w literaturze postaci. W tym dusiołku (jak też w wielu innych powieściach) postacią tą jest mega pedantyczny i wyjątkowo sympatyczny Belg, który zmierzy się - choć z tekstu to nie wynika - z popełnionym w tej szkole morderstwem. Zostanie zamordowana jedna z osób wspomnianych w dusiołku a sama sprawa ma coś wspólnego z klejnotami pewnego szejka. Po...
17. Rodzic, brytyjczyk, popełnił cykl powieści kryminalnych, których bohaterem jest wspomniany w dusiołku inspektor. Ważna dla identyfikacji dusiołka jest wzmianka o studiach pielęgniarskich. Gdyby mamusi/tatusiowi nie zmarło się całkiem niedawno (jeśli za "niedawno" możemy uznać okres do 2 lat wstecz) to za 4 lata świętował(a)by swoje setne urodziny.
5. i mnie męczyła bardzo, byłam pewna że musiałam czytać, ale okazało się, że po prostu moje jestestwo rozpoznało styl rodzica i czytałam co innego. A rodzic znany z literatury dziecięcej i młodzieżowej (nawet jeśli ktoś nic jego/jej nie czytał, to na 100% słyszał nazwisko i tytuł przynajmniej jednej jej/jego powieści, która zresztą doczekała się ekranizacji. A ten piąty dusiołek to jedno z wcześniejszych dzieł mamusi/tatusia - po tytule to na...
Dzięki, chyba coś namierzyłam :-)
To ja na rozruch dyskusji ładnie poproszę o kilka podpowiedzi... czy ktoś ma 8, 10, 16, 20 ? W zamian mogę podmataczyć pozostałe dusiołki.
Louri, oceny przy książkach specjalnie dla Ciebie :-)
O rety, nie wierzę, tyle dobroci w jednym konkursie! serducho mi chyba pęknie ze szczęścia :-D bardzo dziękuję i obiecuję się podzielić wrażeniami z lektury :-D
Dzięki za super konkurs, trudny był, oj trudny. Ale było mi niezmiernie miło zabawić się w detektywa a gdyby nie mataczenia, to by mi się nie udało zdobyć kompletu. Jejku, jak się cieszę, że mi się wreszcie udało :-) Uwielbiam konkursy biblionetkowe, zawsze po nich rośnie moja lista lektur do przeczytania. Tym razem na listę trafiło parę pozycji Pilipiuka, Dukaja oraz Kosmiczni bracia. Muszę tu częściej zaglądać. BTW, Znicz i Mostowicz to m...
26? widać to nie był najgorszy i najbardziej prymitywny czołg :-) To ja jeszcze pomataczę: tatuś to dużo nie napisał tych "kawałków"... raczej z pisarstwa nie żyje. W 2006 wyemigrował do Wielkiej Brytanii i prowadzi firmę budowlaną. Jego twórczość określa się mianem "lad lit". Nie dość, że kawałek tytularnie (częściowo) związany z kocim przymiotem, to kawałek w kawałku wyraźnie wskazuje na znajomość wypowiedzi filmowych Arnolda Schwarzene...
Ad. 1 - w czasach przed upadkiem muru berlińskiego to chyba nawet był dość popularny cykl wśród miłośników tematyki. A jego nazwisko nie tylko z quidditchem się kojarzy :)
Poszłam i wytropiłam :) Ale dalej 26. i 27. jest dla mnie niezjadliwe.
To ja poproszę o zamataczenie czy te dusiołki mają rodzeństwo czy też wystepują w konkursie samotnie. Zwłaszcza 16. 26. i 27. ;) O ile to nie czołg....
A tak w ogóle to witajcie... strasznie dawno mnie tu nie było. Czy tradycja wzajemnego podpowiadania sobie na forum to jeszcze istnieje? bo nie wiem czy wypada pytać ;) ale co tam, zapytam - czy ktoś wpadł na trop 16, 26 lub 27 ?
Ta książka nadal bywa (gdzie nie gdzie) w spisie lektur uzupełniających.... o ile to ta sama książka, bo ta o której ja myślę w konkursie jest :-)
Nie widzę na liście więc dodaję cały cykl Wiesława Wernica "Saga traperska" (Saga traperska) - pierwszy tom z cyklu Tropy wiodą przez prerię i oczywiście następne. Zaczytywałam się w dzieciństwie.
Jak miło, że ktoś ją podziela :) Bo jak weszłam na stronę książki to mnie zamurowało - oczywiście z powodu tych wysokich not. Nie miałam zamiaru więcej czytać, ale chyba się zmuszę (pożyczyłam od brata cztery części - byłam taka szczęśliwa, że będę miała co czytać ;-/ ) tylko po to, żeby z czystym sumieniem ocenić je wszystkie i trochę zaniżyć średnią. Są takie miejsca, gdzie się czyta byle co.... to sobie tam poczytam ;)
Czy w tym roku 1% dla Artura jest wciaż aktualny?
I właśnie dlatego tak trudno jest napisać dobrą książkę historyczną. Żeby była i akcja, i spiski, i wierność historii. W przeciwnym przypadku dostajemy powieść z gatunku fantastyki historycznej...
Bo posłowie było chyba tylko w drugim wydaniu wyd.Tenten. Ja w każdym bądź razie czytałam to posłowie w wypożyczonym Mikołajku (mnie również zniesmaczyło), a dzisiaj właśnie przyszła moja już własna fartem wreszcie kupiona książka i stwierdzam radośnie, że posłowia w niej nie ma :-)
Paren, dzięki za wspaniały konkurs. Co jak co, ale bliźniaków w literaturze ominąć nie mogłam! Było cudnie, zwłaszcza "Żar" piekielnie mnie wymęczył,.. uff...
Choć nie jest to pozycja religijna, to może Cię naprowadzić na jej trop obecny okres liturgiczny.... a swoją drogą zwykle się tego po nich nie spodziewamy.
:( Ja też poległam na 11. Nie pomagają mi nawet Twoje ogniste mataczenia, Dot... nic, tylko usiąść i płakać w popiele...
Właśnie zobaczyłam konkurs. Och, chyba jutro pokaże go moim dzieciom, one są ... bliźniakami :) O, i nawet jednego dusiołka powinny rozpoznać! Jak cudnie...
Krasnalku, wielkie dzięki za tak ciekawy konkurs, fragmenty były świetne, a Strzała Kusziela opuściła właśnie ciepłe progi biblioteki by mnie raczyć swoim słowem... i chyba na niej się nie skończy. To był naprawdę owocny konkurs!
Może jednak umownie głosujmy na I tomy? Nie znam Mrocznej Wieży - naprawdę aż tak bardzo odstaje? Jeśli tak to może zaproponuj tom, który jest najbardziej charakterystyczny? Nie sądzę, żeby zasadne było pomijanie sag / cykli tylko dlatego, że trudno wskazać, który tom jest najlepszy. Ja właśnie tak zrobiłam przed chwilą - zagłosowałam na pierwsze tomy Opowieści z Narnii i Roma Sub Rosa :-)
"Dziecko pokuty" Francine Rivers - bardzo dobra książka, choć głównym motywem nie jest sam gwałt lecz jego daleko idące skutki.
Niedawno skończyłam czytać (nie mogłam sobie odmówić kupna, C.S.Lewis to mój ulubiony autor) - i muszę przyznać, że powieść mnie zaskoczyła. Jest dziwna. Jest zupełnie inna niż cykl o Narnii, niż Trylogia kosmiczna, inna (co poniekąd nie dziwi, skoro to powieść) niż jego felietony religijne. Trochę mnie rozczarowała (dałam 4.5 zamiast spodziewanych 5 lub 6), ale chyba głównie dlatego, że nie miałam nastroju na smakowanie, a tą książkę trzeba smak...
Dziękuję pięknie za wspaniałą zabawę zarówno organizatorce jak i wszystkim mataczącym na forum. Bez Was odgadłabym zaledwie kilka sztuk - a tak miałam fantastyczną zabawę w atmosferze Baker Street 221B :)
Och! no jasne! No toż nic dziwnego, że znajomo mi wyglądała - trafiony zatopiony (tj. chciałam rzec - wykręcony połączony ;)) Dzięki!
Piękny konkurs, a po przeczytaniu wszystkich mataczeń czuję się jak dr Watson przy boku Sherlocka Holmesa :) Czy ktoś mógłby mi szepnąć coś więcej na temat kultowej pozycji nr 20? Mam wrażenie, że ją już gdzieś spotkałam...
Piękne :)
Ech, te pająki... właśnie przed chwilą mąż zdjął mi z włosów wielkiego, pięknego pająka... brrr... Bardzo dziękuję za wspaniałą zabawę. Wpadłam tu tylko na chwilę, z ciekawości, bo z całej literatury (i to w dodatku tej nie najwyższych lotów) kojarzyłam tylko jednego wielkiego, mówiącego pająka - no i wsiąkłam na całego. Dziękuję Krzysiowi za podpowiedzi (Jean Webster! nie, na to bym nie wpadła i za 100 lat) i wszystkim mataczom na forum - żał...
To w ogóle można - wiedząc z góry, że się będzie czekało - nie wziąć ze sobą książki??? Ja chyba nie z tej bajki...
Drogi Mamucie, Twój konkurs był naprawdę trudny, ale jakże ciekawy! King i Gołembowicz już na mnie czekają, a w następnej kolejce chyba dam się skusić również na Strugackich :) Stwierdzam z zakłopotaniem (ale i niewielką ulgą), że nawet kolejne 10 dni nie poprawiłyby mojego wyniku. Nie będę się więc karać za nieznajomość prezydenta na pokładzie, aczkolwiek muszę poważnie porozmawiać z moim ego jeśli chodzi o Świat Zofii... Gratulacje dla zwycię...
Obawiam się, że w wieku osiemdziesięciu siedmiu lat już by nie psociły. Niemniej życzę takiej lektury Tobie (...i sobie) :-D
Och Mamucie kochany, wszystkiego najlepszego w tę jakże pachnącą, kwiatowo-owocową rocznicę! W BiblioNETce bez Ciebie byłoby bardzo, bardzo pusto - a więc sto lat i jeszcze dłużej :-)
Konkurs był więcej niż bardzo dobry, był świetny a i mataczenia nie miały sobie równych. Wielkie dzięki za fantastyczną zabawę! Sznajperku, nie należą mi się 54 pkt, wszak strzelałam w Lovecraftowy "Zew Cthulhu", a tutaj patrzę, że upolował się "Reanimator" - ze spuszczonym czołem zatem schodzę z piedestału... i idę czytać furę książek konkursowych, które przytargałam z Biblioteki. Chyba w ramach zadośćuczynienia p...
Ponieważ lubię się czepiać ;) to czepnę się jeszcze jednej rzeczy z mojego podwórka. "Złamanie hasła w komputerze Dahlmana zajęło Salander mniej wiecej trzy minuty. Kolejne dwie minuty trwało skopiowanie zawartości twardego dysku na iBook Mikaela" *) Hasło złamać można nawet szybciej. Imię psa, data urodzenia, numer telefonu etc. Ludzie bywają niepokojąco infantylni jeśli chodzi o wymyślanie haseł. Niemniej skopiowanie zawartości przeciętni...
Dzięki za wytknięcie błędu, oczywiście chodzi o bullshit (pozwoliłam sobie poprawić), ja zdecydowanie anglojęzyczna nie jestem, chyba muszę częściej zaglądać do słownika ;). A przy okazji - co znaczy bool shit? (niech się pognębię jeszcze bardziej) No właśnie to wrażenie się wzięło stąd, że autor (słowami pani pastor) używa określenia "przez niektórych uważane" oraz "przez innych włączane". Jeśli o sobie (swojej grupie) używa się określenia "n...
Ach, jak miło się ujrzeć na podium. A że zdarza mi się nie częściej niż raz do roku, to pewnie na ten rok limit już wyczerpałam ;) Było super, Niko, dziękuję!
Przyłączam się do peanów na cześć Davida Sucheta. Mam dokładnie te same odczucia co Ty :)
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 60 SAVE 2. Samson Miodek ( „Narrenturm”, „Boży bojownicy”, „Lux perpetua” – Andrzej Sapkowski ) 28 OUT 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 36 5. Martin Eden ("Martin Eden" - Jack London) 50 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 42 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 24 8. Marcel (cykl "W po...
We mnie też dojrzewa taka myśl już od kilku miesięcy, właśnie weszłam na forum, żeby zaproponować, a tu widzę, że nie tylko mnie tego brakuje :-) Więc się przyłączam do prośby o jakiekolwiek (choćby bardzo mało rzucające się w oczy) powiązanie czytatek z książkami. I można byłoby dołożyć do menu wyszukiwania pozycję przeszukiwania czytatek - byłoby ładniej i bardziej konkretnie niż używając Google.
Po poprawkach: 1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 48 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 30 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 32 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 44 5. Martin Eden ("Martin Eden" - Jack London) 38 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 34 7. Atticus Finch ("Zabić drozda" - Harper Lee) 46 8. Marcel (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu"- Marcel Proust) 24 9. Stanisława Bo...
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 48 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 28 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 32 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 44 5. Martin Eden ("Martin Eden" - Jack London) 38 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 34 SAVE 7. Atticus Finch ("Zabić drozda" - Harper Lee) 46 8. Marcel (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu"- Marcel Proust) 24 9. Stanisława Bozowska ("Siła...
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 38 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 32 3. Onufry Zagłoba ("Trylogia" - Henryk Sienkiewicz) 42 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 30 5. Pippi ("Pippi Pończoszanka" - Astrid Lingstren) 12 OUT 6. Jon Snow (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 24 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 38 8. Vuko Drakkainen ("Pan Lodowego Ogrodu" Jarosław Grzędowicz) 40 ...
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 38 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 36 3. Onufry Zagłoba ("Trylogia" - Henryk Sienkiewicz) 42 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 30 5. Pippi ("Pippi Pończoszanka" - Astrid Lingstren) KILL 16 6. Jon Snow (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 22 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 38 8. Vuko Drakkainen ("Pan Lodowego Ogrodu" Jarosław Grzędowicz) 36 ...
wraz z korektą, o którą prosiłaś... (mam nadzieję, że prawidłową) 1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 38 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 36 3. Onufry Zagłoba ("Trylogia" - Henryk Sienkiewicz) 38 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 30 5. Pippi ("Pippi Pończoszanka" - Astrid Lingstren) 20 KILL 6. Jon Snow (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 20 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 3...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 56 SAVE 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 4 OUT 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 14 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski)38 8. Paul Atryda (cykl "...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 20 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 46 SAVE 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 14 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 10 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 30 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 24 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 30 8. Paul Atryda (cykl "Di...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 20 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 40 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 24 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) OUT 12 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 56 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 30 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) SAVE 56 8. Paul Atr...
1. Anna Karenina ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 20 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 40 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 24 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) OUT 18 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 52 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 32 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) SAVE 52 8. Paul At...
Szkoda Jacka Soplicy... :( 1. Anna Karenina ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 24 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 30 3. Win Lockwood (cykl ''Myron Bolitar'' - Harlan Coben) 26 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 20 OUT 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 40 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 38 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Hercu...
1. Anna Karenina ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 4 3. Win Lockwood (cykl ''Myron Bolitar'' - Harlan Coben) 26 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 22 OUT 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 34 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) SAVE 46 8...
Książki ks.Amortha pewnie znasz? Wyznania egzorcysty Nowe wyznania egzorcysty Egzorcyści i psychiatrzy Egzorcyzmy Anneliese Michel: Opętanie w Klingenberg w świetle nauki - nawet jeśli oglądałaś film, to książka traktuje temat o wiele głębiej, polecam a z beletrystyki - klasyka gatunku (horror satanistyczny): Dziecko Rosemary
Polecam Piękna strona zła (literatura faktu)
1. Anna Karenina ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 6 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 48 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) OUT 22 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 34 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey) 38 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) SAVE...
1. Anna Karenina ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 6 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 48 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) OUT 24 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach)34 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey) 38 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) SAVE...
1. Anna Karenina ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 30 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 8 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 44 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) OUT 28 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey) 34 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) SAVE...
No i masz babo placek. Mam teraz dylemat. Jak zobaczyłam książeczkę, to pomyślałam, że spełniły się moje marzenia (przez całe życie dobijał mnie fakt, że Kubuś jest zamknięty, że nie można czekać na więcej, że można co najwyżej czytać go jeszcze raz od początku), ale potem zaraz przyszło otrzeźwienie, że tak być nie może, że to jest nawet niesmaczne i w ogóle książki nie wezmę do ręki. A Ty teraz Czajko piszesz, że wcale nie jest tak źle jakby si...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'" - J. Galsworthy) 58 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 34 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 30 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) OUT 30 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey) 30 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Hercul...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'" - J. Galsworthy) 50 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 36 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 30 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 30 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) OUT 14 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poiro...
To stanowczo za szybko postępuje. Nawet nie zdążyłam dokopać Katarzynie... a solidnie jej się należało :)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'" - J. Galsworthy) 46 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) SAVE 36 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 32 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 34 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 38 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) OUT 14 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie ...
Mnie zastanawia inny fakt. Jakim cudem jeden człowiek wciągu jednego życia jest w stanie tyle książek napisać? Zwłaszcza - jeśli książka jest oparta na źródłach. A już powyżej tysiąca - to chyba fizycznie nie możliwe - tak ogólnie mówiąc - 100 lat to 1200 miesięcy, odejmując lata dzieciństwa i późnej starości (bądź uwzględniając wcześniejsze zejście) - to chyba by wychodzi jedna książka na dwa tygodnie... to chyba trzeba mieć zastęp "asystentów",...
Szczerze mówiąc jestem przekonana, że relacje z marką można budować tak samo przez Internet jak przez sklep tradycyjny - tylko że: 1. Empik.com to nie jest typowa marka - można tam kupić dokładnie takie same książki jak w innej księgarni (to nie to samo, co np. budowanie relacji z Wranglerem, Reebokiem czy Old Spice'm). Empik nie firmuje książek tylko je zwyczajnie sprzedaje. 2. Jeśli ktoś odpowie na istotną część pytań ankiety twierdząco, ...
Jeden dzień mnie tu nie było i aż tyle się zmieniło :) I jak miło :) 1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 42 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) SAVE 32 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin)30 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 30 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 38 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Josep...
Ale nie zrażaj się za bardzo, sądząc po ocenach to jednak "Komórka" generalnie się podoba. Najbardziej krwawa to ona jest na początku (i muszę oddać sprawiedliwość, że jednak filmy z Rambo są bardziej krwawe ;)), potem jest już w miarę normalnie... ale czegoś jej brak... zresztą, sama zobaczysz. Jestem ciekawa Twojej oceny.
Ja myślę, że King chciał się posłużyć dewizą Hitchcoka: film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie powinno nieprzerwanie rosnąć. Niestety mu to nie wyszło. Trzęsienie ziemi i owszem, jak najbardziej. Tylko potem napięcie - jak dla mnie - nieprzerwanie sunęło w dół ... Chyba wolę książki, które napięcie stopniują w tradycyjny sposób, nawet jeśli muszę na nie czekać całe 300 stron :)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 36 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 14 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 20 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 14 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) OUT 18 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórza" - Em...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 34 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 20 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 24 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 10 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 38 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) OUT 16 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórza" - Em...
Nieśmiało zapytam - czy może BiblioNETka trochę przyspieszy po tych zmianach? Bo zapytania do bazy (chodzi o katalog książek) czasem trwają bardzo, bardzo długo... :(
Wow! Corleone poleciał jak burza! A tak mu było trudno z początku, chyba ze dwie doby biedak siedział na 30 punktach i ani rusz w żadną stronę. Już myślałam, że stworzymy dla niego jedyny w swoim rodzaju Hall Of Nonentity ;) I proszę, kolejna kobieca postać - jak miło :)
O Skazanych na Shawshank też kiedyś myślałam. Misery nie widziałam. W ogóle dawno nie oglądałam horrorów, z tych samych powodów dla których rzuciłam w kąt Mastertona. Psychologię lubię w książkach coraz bardziej. A co powiecie na Zieloną milę? (BiblioNETka mi ją poleca) Wygląda na taki hit (5,23), że nawet w konkursach się pojawia ;)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 30 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin)28 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 20 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) OUT 18 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 52 8. J...
Bingo! "Niniejsza edycja, przygotowana według wydania z 1969 roku w Possev-Verlag, Frankfurt/Main, jest wyjątkowa, ponieważ zaznaczone w niej zostały wszystkie ingerencje sowieckiej cenzury." Nawet jest jeszcze dostępna i w dodatku taka jak lubię (rozmiar i oprawa) Dzięki Wam stokrotne!
O, dzięki. Gra Geralda coś mi się kołacze o potylicę... chyba w jakimś konkursie była ;) i kusiła ;) no to pewnie się skuszę. Mam nadzieję, że bardziej napięta a mniej krwawa będzie...
Och, jak się cieszę, że się udało :) Aż szkoda, że już dzisiaj głosowałam... Chociaż może i nie szkoda, Petroniusz dopiero zaczyna, a kto wie czy Kmicic wszedłby od HoF bez mojego głosu - strasznie pod górkę mu było, chyba bardzo go musiały boleć błędy młodości ;). Tak tu sobie dzisiaj tylko zajrzałam i proszę, podwójne hip hip - hurra!
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 30 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)30 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 54 SAVE 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 20 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 32 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 20 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 46 8. John Coffey ("Z...
Jagna idzie piorunem... jak to dobrze, że wreszcie jest komu dokopać bez wyrzutów sumienia :) 1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 22 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 32 6. John Yossarian ("Paragraf 22"...
Ciekawe... :) A co to za wydanie? (wydawnictwo, rok itp, żeby można było ewentualnie namierzyć na jakiejś aukcji)
Posłałam, posłałam, dzięki. Nie wiedzieć czemu cały czas uporczywie zakładałam, że ta koszmarna ortografia jest dziełem bohatera pierwszoplanowego, co istotnie wyrzucało moje poszukiwania poza nawias odpowiedniej literatury. A wystarczyło zmienić kierunek przepływu informacji :)
Hurra, dzięki, dzięki, dzięki :) Pędzę dosłać moje olśnienie :)
No i pudło. Dwa strzały i dwa pudła. Ale moja determinacja rośnie wraz ze wzrostem załamania. Zaraz poślę trzeci strzał....
Trzymam kciuki, żeby się udało, ja też go kocham. Będzie nas dwie do ratowania :)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 24 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 30 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) KILL 28 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 34 8. John Coff...
Strasznie tu cicho o tej porze.... Czy wszyscy już wszystko zgadli? Jeśli tak, to niech się ktoś ulituje nad zatraconą Jenny i podmataczy 8. Jeszcze trochę i oddam wszystko walkowerem :(, choć to jedno nie daje mi spokoju, bo ponoć rodzica powinnam znać. A potem... a potem niech się dzieje wola Nieba (z nią się zawsze zgadzać trzeba).. ... Och, czy jest tu ktoś tak samo załamany jak ja? ;)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 24 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 36 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 48 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) OUT 10 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 32 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 30 8. Severus Snape (cykl o Ha...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 38 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 32 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 20 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 0 OUT :-) 8. Michael Corleone ("Ojc...
Po poprawkach: 1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 36 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 50 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 30 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 20 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 32 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 14 8. Michael Corleo...
O rety, jak tak dalej pójdzie to chyba poprosimy admina o zaimplementowanie transakcji na forum ;), kto poprawi?
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 36 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 50 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 28 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) KILL 20 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 14 8. Michael Corleone ("Ojciec c...
To prawda :) Tomka mi szkoda co spojrzę na niego, nie powiem - bo go lubię, ale bronić go nie będę, bo jest Kmicic mój ukochany... zresztą, na 24 godziny mamy szlaban ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)