Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja zaczynałem od "Norwegian Wood" a następnie idąc za ciosem "Tańcz, tańcz, tańcz" i bardzo mi się podobały te dwie pozycje na początek. Teraz, po kilkumiesięcznej przerwie od Murakamiego - "Kronika Ptaka Nakręcacza" na tapecie, a w kolejce czeka "Przygoda z Owcą"...
Zbiór jest rewelacyjny. Bardzo zróżnicowany tematycznie, jak i warsztatowo. Żal tylko, że to opowiadania - niektóre bardzo krótkie. Od samego początku zauważa się wiele podobieństw do Dukaja. Dla mnie różnica tkwiła głównie w rozwinięciu. Twórca Innych Pieśni rozbudowuje swoje tematy/pomysły szeroko (czasem aż nazbyt), Chiang w zwięzłej formie szybko je płętuje i zostawia w niedopowiedzeniu - co może drażnić, ale też pobudzać do własnych rozw...
Tak, wyniki oczywiście mnie zaskoczyły... Nie rozpoznałem aż 4 fragmentów z książek, które czytałem i powinienem "dobrze" znać... ehhhh Ale jak na debiut w konkursach BN, to chyba nie jest tak najgorzej. Gatuluję zwycięzcy i wszystkim uczestnikom. Czekam z niecierpliwością na kolejny konkurs. Dzięki Oblivion/Bogna za organizację konkursu :)
To jest jescze werja beta, tak więc de facto trudno powiedzieć jak to będzie działać, gdy już się skończą testy. Tak czy inaczej obecnie nie jest to rewelacja. Przetestowałem jak funkcjonuje print.google i jestem osobiście rozczarowany. Zdecydowanie bardziej zadawalające efekty przyniosło mi wyszukiwanie w tradycyjnych goglach... Może to tylko kwestia przyzwyczajenia...
5 książek na 100 mieszkańców to faktycznie bardzo niewiele. Pytanie tylko, czy większy asortyment faktycznie zwiększyłby czytelnictwo. Ja mam wrażenie, że znaczące braki w bibliotekach odczuwa głównie te 20%, które czyta conajmnie kilka książek rocznie. To oni, przepraszam MY, głównie pytamy o nowe tytuły, lub o inne, mniej znane pozycje popularnych autorów. Dlatego jeśli mi już brakuje miejsca na półce na nowe pozycje, to nadmiar ląduje w najb...
Przeglądając zasoby lokalnej biblioteki natrafiłem przypadkiem na pierwszy tom cyklu o czarokrążcy autorstwa Artura Baniewicza. Jak dotychczas nie miałem okazji poznać twórczości tego autora, tak więc z dużym kredytem zaufania zasiadłem do lektury. Niestety muszę się zgodzić, iż jest to bardzo nierówna książka. W sumie jest ona bardzo przeciętna i na uwagę i ciepłe słowa zasługuje głównie ostatnie opowiadanie "Której oczu nie zapomnieć&q...
No z tą przystępnością, to taka względna kwestia. Ja miałem okazję czytać Jasienicę jeszcze w szkole podstawowej przygotowując się do kolejnej olimpiady historycznej i pamiętam, że mimo niewątpliwej wartości merytorycznej, miałem ogromne problemy z przebrnięciem przez "Polskę Piastów/Jagiellonów". Kiedy myślę o Jasienicy to automatycznie mi się kojarzy ciężki kawał niestrawnej treści. Jednakże jest to kwestia problematyczna, gdyż tera...
Hmmm ciekawe Według testu, czarny charakter najbardziej odpowiadający "mojemu charakterowi" to : Agent Smith (Matrix) Run Neo, RUN! ;P
"...bardzo niezdrowe ósemki zachowują się wobec innych ludzi ekstremalnie inaczej niż zdrowe. Bardzo niezdrowe ósemki, potrafią bezgranicznie ranić innych w imię utrzymywania swojego majestatycznego wizerunku nienaruszalnego "JA". Głównym motywem działania takich ósemek jest "DORWIJ ICH ZANIM ONI DORWĄ MNIE"...." Oj, zdrowia życzę w takim razie, przede wszystkim ZDROWIA! ;)
Ciekawe testy :) W pierwszym dziwnym teście dowiedziałem się iż jestem całkiem szary (81%) ;P "Jesteś naprawdę dość średni by móc spokojnie być bardzo lubianym w towarzystwie. Czasem zdarzy Ci się zrobić coś odmiennego, ale zasadniczo trzymasz formę. Byle tak dalej! " <--- hahaha Natomiast w drugim, dziwnym zbiegiem okoliczności dostałem 4 "Indywidualista". :P "Czwórki często żyją przeszłością lub przyszło...
Oj, nie ma co płakać i się łamać. Nie ważna jest szybkość, ale jakość! Do 12 listopada jeszcze sporo czasu, jakby się uprzeć to można przeczytać z połowę utworów z konkursu ;) Ja już przez pytania przebrnąłem, przeczytałem po 10 razy, pokombinowałem i swoje wypociny przesłałem, niestety prawie połowy wogóle nie skojarzyłem. Powodzenia pozostałym uszestnikom życzę!
A ja po szybkim przejrzeniu chyba się niestrawności nabawię ;) Niby znajome, gdzieś tam dzwoni..., ale nie wiadomo w którym kościele...ehhh "Błogosławieństwo" niepamięci :>
Nie ma sprawy. Też opowiadanie przeczytałem i jak zwykle się nie zawiodłem. Co do: książka czy e-book? Był taki okres gdy czytałem tylko na laptopie e-booki. 4 części Harryego Pottera m.in., ale było to spowodowane prozaicznym brakiem jakiejkolwiek literatury polskojęzycznej w formie papierowej. Podobnie jak ty zdecydowanie wolę szelest kartek. A teraz wracam do "Ludzie z Gwiazdy Pella", bo akcja zaczyna się rozkręcać ;) Poz...
Oj, nie ma co czekać. Trzeba czytać, czytać, czytać!!! http://www.swiat-dysku.vl.pl/opowiadania/rybkitekst.html Miłej lektury :)
Jak na Biblię Alter(Anty)Globalistów, to ta książka wcale nie powaliła mnie z nóg. Wręcz przeciwnie, po przeczytaniu wielu entuzjastycznych recenzji na jej temat spodziewałem się zdecydowanie czegoś bardziej odkrywczego i zaskakującego. Uważam osobiście, iż w wielu sprawach autorka zdecydowanie przesadza z "teorią spisku" i generalnie z wpływem i odziaływaniem wzajemnym na siebie sfer biznesu, kultury, sportu, reklamy itd... Zapewne...
Tak, był miniserial (5 czy 6 odcinków), jakoś w połowie lat 90-tych na podstawie "Nigdziebądź". Ale to była jedynie wersja telewizyjna i do Polski nie dotarła :/ (no przynajmniej ja nic o tym nie wiem). Mam również nadzieje, że z dostępnością tych nowych ekranizacji będzie lepiej. PS. mam nadzieję, że mimo natłoku pracy, starczy Gaimanowi czasu i pomysłów na pisanie dla zwykłych moli książkowych a nie tylko kinomanów :P
Neil Gaiman staje się powoli ulubieńcem filmowców. Obecnie w kinach w USA wyświetlany jest film na podstawie jego scenariusza pt. MirrorMask. Według krytyków jest jednym z lepszych filmów Fantasy ostatnich lat. W realizacji jest ekranizacja jego książki pt. "Karolina". Która jak najbardziej zasługuje na przeniesienie na wielki ekran. (więcej o samej książce: Koralina) Razem z Robertem Zameckisem (twórcą m.in. niezapomnianego ...
Zgadzam się. Jedna z najlepszych książek MacLeana. A zdecydownie najlepsza wśród tych z nurtu kryminalnego. Niesamowita atmosfera sprawia, iż chce się do niej wrócić po latach, co jak na kryminał nie zdaża się często (przynajmniej mi). Kto nie zna MacLeana, lub zna go jedynie z seri o Navaronie, gorąco polecam!
Zgadzam się całkowicie, iż prozę Grzędowicza czyta się wspaniale. Język jaki został w niej wykorzystany, sprawne połączenie współczesności z podobną do średniowiecza przeszłością oraz wartka i spójna akcja sprawiają, iż książkę się wręcz pochłania a nie zwyczajnie czyta (dwa wieczory wypełnione wspaniałym magicznym światem). Co więcej, w powieści tej możemy znaleźć wszystko to czego można oczekiwać w dobrej powięści Fantasy: obca planeta, obca cy...
>>FILMY<< "Życie za życie" Krzysztofa Zanussiego "Krajobraz po Bitwie" Andrzeja Wajdy "Pasażerka" Andrzeja Munka to jeśli chodzi o polskie filmy (o Auschwitz wszystkie w zasadzie) z zagranicznych mogę polecić "Triumph of the Spirit" Robert M. Young (pl: Triumf ducha) "Grey Zone" Tim Blake Nelson (pl: Szara strefa) "Schindler's List" Steven Spilberg (pl: Lista S...
"ANIOŁ MILCZAŁ" Heinrich Böll (Anioł milczał) Naprawdę warto!
Mnie osobiści na początku, książka ta zauroczyła. Czytało się ją dobrze i z zainteresowaniem mimo dużej złożoności fabuły i sporej ilości historycznych faktów i nazwisk. Z czasem jednak fabuła stawała się coraz bardziej męcząca. Dialogi w książce są niezbyt wyszukane, nie rozumię również w jakim celu autor zamieszcza w niej tyle niepotrzebnych opisów erotycznych. Coraz bardziej złożona intryga pleciona przez autora zamiast wciągać, niestety nudzi...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)