Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ostatnio obejrzałam "21 gramów". Trudny, smutny film dający do myślenia. Do tego genialni Sean Penn i Benicio del Toro. Jednym słowem godne polecenia.
Jones ;D Wycieczka do kina czy film na DVD?
Ja również obejrzałam najpierw ekranizację pierwszej części Harry'ego Pottera, miałam wówczas może 7, 8 lat. To od tego filmu zaczęła się moja fascynacja tą serią. Jednak zazwyczaj wolę najpierw zapoznac się z książką. Myślę, że film zmniejsza pole dla wyobraźni, więc nie mamy szansy stworzenia sobie własnego wizerunku opowieści od początku do końca. Trochę szkoda tej przyjemności pofantazjowania nad książką;-)
Ostatnio wybrałam się do kina na film "Parnassus". Przeskoki ze świata wyobraźni do szarej rzeczywistości trochę mnie oszołomiły, cały film wydał mi się niespójny i lekko chaotyczny, ale ujdzie. Jest ciekawy wizualnie i do tego Heath Ledger... Polecam koneserom fantastyki:)
Agnieszka Holland i Woody Allen niezaprzeczalnie. Jeszcze Milos Forman za "Amadeusza" i Tim Burton za genialną odmianę czarnego humoru.
W chwili kiedy to piszę mam piętnaście lat i jestem zafascynowana muzyką poważną. Moim zdaniem jest niesamowita, zupełnie inna niż ta, którą przyjęło się teraz słuchać, wyjątkowa. Myślę, że muzyka poważna potrafi oddać niektóre emocje dokładniej niż słowa. Od siódmego roku życia gram na pianinie i moim marzeniem jest kontynuować naukę w liceum muzycznym, co jednak będzie niemożliwe z przyczyn o których nie chcę się tu rozpisywać. Nie odrzucam inn...
- Suzie i Cezar (Christina Ricci i Johnny Depp) z filmu "Człowiek, który płakał" - nie wiem dlaczego, coś mnie poruszyło w tym dziwnym związku - Nola i Chris (Scarlett Johansson i Jonathan Meyers) z filmu "Wszystko gra" - to można nazwać chorą miłością, ale znowu nie wiem dlaczego bardzo mi się spodobało, dosyć oryginalne
Jestem tego samego zdania. Ta książka mnie bardzo zaskoczyła i długo nie mogłam dojść do tego czy pozytywnie czy negatywnie. Wreszcie doszłam do wniosku, że to najbardziej nietypowy kryminał jaki czytałam i dlatego mam co do niego mieszane uczucia. Nie spodziewałam się tak poprowadzonej fabuły. Miałam nadzieję na kryminał z prawdziwego zdarzenia, a tu niezwykle emocjonalny, głęboki utwór o psychice zbrodni, żalu, zagubieniu, stracie. Jeżeli więc ...
1. Amadeusz (wywiera niesamowite wrażenie, piękna muzyka) 2. Troja (oglądałam z nastawieniem na typowy hollywoodzki gniot, szybko zmieniłam zdanie:)) 3. Oliver Twist (pierwszy mój film Polańskiego, świetny) 4. Jumpin' Jack Flash (wg mnie najlepsza komedia sensacyjna, niestety niedoceniona, rewelacyjna Whoopi Goldberg) 5. Człowiek, który płakał (piękny, mało słów, dużo gestów, spojrzeń, bardzo poetycki) 6. Imię róży (niezwykła scenogr...
Dokładnie, całkowicie się z Tobą zgadzam. Te filmy mają w sobie jakąś niepowtarzalną magię. Jednak z własnego doświadczenia wiem, że powinno się je dozować sporadycznie, bo z czasem zaczyna się mieć poczucie,że indyjscy scenarzyści nie mają oryginalnych pomysłów na fabuły. Nie można porównywać ich z hollywoodzkimi produkcjami, bo jest to zupełnie inny świat, inna kategoria. Pozdrawiam:)
Mleczna Chomik czy świnka morska?
Z zagranicznych: Charlize Theron i Whoopi Goldberg Jeśli chodzi o polskie to pewna wiekowa już pani, ale nadal prawdziwa dama polskiego teatru: Irena Kwiatkowska.
Zgadzam się z przedmówczynią, "Jeździec..." to z pewnością nie klasyczny horror, możesz spokojnie obejrzeć. Z mojej strony polecam Ci dwa filmy: "Człowiek, który płakał"-drugoplanowa rola Depp'a, ale równie niesamowita i niepowtarzalna jak te główne:) (a film piękny, jeden z moich ulubionych) oraz chyba, ale może się mylę, wymieniany po raz pierwszy "Ed Wood" (ciekawa kreacja, bardzo optymistyczny bohater). Pozdrawiam;)
Podpisuję się pod wszystkimi powyższymi komentarzami;) Pozdrawiam
Nie jestem w stanie ocenić całej twórczości Lema po lekturze tylko jednej jego książki, ale "Bajki robotów" zaliczam do najnudniejszych jakie kiedykolwiek czytałam. A przeczytać musiałam, bo były one moją szkolną lekturą, chyba w piątej klasie. Po kilku stronach już miałam dość. To nie jest książka dla dzieci z podstawówki! Momentami trudno ją zrozumieć,a co dopiero polubić. Moja ocena to 2/10, ale myślę, że gdybym miała ją czytać choćby kilka ...
Nożna Czarny czy biały?
Serdecznie polecam Ci "Bal absolwentów" Ruth Newman z serii "Kryminały z Klasą".
"Karty na stół" były pierwszą książką pani Christie, którą przeczytałam ponad rok temu. Dzisiaj mam za sobą kilkanaście jej powieści. Skoro po przeczytaniu jej, tak szybko sięgnęłam po następne, znaczy to, że bardzo mi się spodobała;)
Od razu powiem, że "Wzgórza Rzeźnika" jeszcze nie czytałam, ale na pewno przeczytam, bo jestem, podobnie jak Ty, wielką fanką serii "Kryminałów z Klasą", jak i zresztą wszystkich wydanych dotąd powieści kryminalnych. Jestem właśnie w trakcie lektury "Co wiedzą zmarli" i muszę przyznać, że pani Lippman mile mnie zaskoczyła. Na początku książka wydała mi się nieciekawa, wręcz mdła. Ale kilka stron później miałam trudności z odłożeniem jej, wciągnęł...
Mnie udało się przebrnąć przez "Krzyżaków" w minionym roku szkolnym (chyba jako jedynej w klasie) i powiem, że z ulgą ich odłożyłam. Nie znaczy to jednak, że książka tak bardzo mi się nie podobała. Nie umiem z przyjemnością czytać szkolnych lektur. Nawet jeżeli okazują się być nawet-nawet, żywię do nich okropną niechęć. W "Krzyżakach" Sienkiewicz ukazał problem konfliktu polsko-krzyżackiego z punktu widzenia ludzi prostych, nie umiejących nawet...
Ja bym chciała obejrzeć film, który wyciągnąłby ze mnie emocje, sprawiłby, że będę płakać, śmiać się do łez czy naprawdę bać. Niestety ostatnimi czasy nie natrafiłam na taki...
Serdecznie polecam Ci filmweb.pl. Sama często tam zaglądam:)
Johnny Depp, Al Pacino i Marlon Brando:)
"Omen", "Hostel" i odrobinę "Szósty zmysł"
Ja zazwyczaj nie płaczę na filmach, bardzo ciężko się wzruszam:( Jedynym filmem na którym chlipałam był bollywoodzki "Miłość żyje wiecznie", ale nic poza tym...
Będę oryginalna. Najgorsze filmy jakie widziałam to: -"Mamma Mia"-totalna porażka, chyba, że to po prostu miało być takie głupie -"Kiedy Harry poznał Sally"-trochę pozbawione sensu i głupawe -"Nigdy w życiu"-podobnie jak inne polskie komedie romantyczne-bez komentarza...
Mmmmm... Trudne pytanie. Najlepsze to chyba "Wywiad z wampirem"(reż.Neil Jordan), "Wszystko gra" (reż. Woody Allen:)) i "Motyl i skafander"(reż. Julian Schnabel). Bardzo dobry jest jeszcze "Człowiek, który płakał" (reż.Sally Potter).
Po "Dziesiątą symfonię" sięgnęłam spodziewając się dobrego thrillera o charakterze kryminalno-sensacyjnym. Nie zawiodłam się, a raczej nie zawiodła mnie moja intuicja. To był taki impuls, tuż po wejściu do Empiku wiedziałam, że muszę ją przeczytać, urzekł mnie tytuł. Sama bardzo interesuję się muzyką i uwielbiam o niej czytać. Beethowen-niby wszyscy wiedzą kim był, ale "...symfonia" Joseph'a Gelinka postawiła jego postać w zu...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)