Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Bardzo dziękuję Biblionetkołajowi z Wrocławia za książkę "Herbata z jaśminem" Agnieszki Gil. Na pewno ogrzeje w zimowe dni :-)
Dziękuję Biblionetkolajowi z Kielc za "Trzy oblicza śmierci" Jamesa Pattersona i śliczną kartkę. Pozdrawiam
Żeby nie poddać się jesiennej chandrze, czytam po kolei cała Jezycjade Małgorzaty Musierowicz. I odkrywam ją na nowo :-)
Od dzisiaj u mnie :-)
Z opóźnieniem, ale wysłana dzisiaj w świat :-)
ewka82, czy książka jest jeszcze u Ciebie? Bo chyba ja jestem następna w kolejce
Ja też poproszę
Książka od wczoraj jest u mnie :-)
Proszę o dopisanie do listy.
Czy coś wiadomo na temat książki? :-)
dopiszcie mnie też, proszę
Zwiadowców pochłonęłam i pokochałam, teraz czekam na zapowiedzianą kolejną część :-)
Ja też sobie to ciągle obiecuję, ale nie jest łatwo jak się pracuje w bibliotece :-) Właśnie dzisiaj policzyłam, że mam jeszcze około 20 wypożyczonych książek (sukcesem jest to, że dzisiaj tylko oddawałam), ale wiem, że po nowym roku ta liczba znowu wzrośnie... Własną biblioteczkę to ja tylko systematycznie powiększam, śmiejąc się, że to na emeryturę. Biorąc pod uwagę, że do emerytury zostało mi jeszcze 33 lata...
Ja "Nad Niemnem" strawiłam jakoś. Sienkiewicza nie. Ale do wyzwania chyba jednak wybiorę coś lżejszego, na pewno coś jeszcze znajdę :-)
A ja całego Sienkiewicza :-) Jeszcze nie wiem, co trafi na tą listę, ale coś się na pewno znajdzie
Dzięki, ja też chętnie skorzystam z tych podpowiedzi. Tym bardziej, że wielu z nich jeszcze nie znam. I zrobię jeszcze jedno utrudnienie - książki powyżej 500 stron, bo 215 ma prawie każda.
Ja dostałam dzisiaj dwa prezenty za które serdecznie dziękuję: z Warszawy Aksamitne pazurki i z Ostrowca Świętokrzyskiego za Zalotna rozwódka wraz z kartką świąteczną i cudownie pachnącymi pierniczkami :-)
A ja serdecznie dziękuję Mikołajowi z Kętrzyna za Aksamitne pazurki. Bardzo wielka niespodzianka :-)
Książka powędrowała dziś do Anny46 (trochę się opóźniło ze względu na chorobę mojej córci). Pozdrawiam.
A u mnie ACM(ona) jest po raz kolejny po mnie w kolejce (na "Second hand"), więc witam was w klubie :-)
Wygląda na to, że ostatnio zaglądała tu 5 listopada. Niby po mojej wiadomości, ale może po prostu nie miała czasu jej przeczytać. Jakby co książka jest u mnie i czeka na wysyłkę. Chyba, że ktoś z dalszej kolejki ma na nią ochotę już teraz.
Wydaje mi się, że ostateczna wersja kolejki po mnie wygląda tak: - Zoana - nightbird - ACM(ona) - nika7423 - ediszon - sydney - Butterflyk - miała być skórka, są wodotryski(verdiana) - evuś:)
Ksiądz Rafał jest u mnie :-)
anek7 od tygodnia nie odpisuje na moją wiadomość o adres. Podpowiedzcie, czy opuścić j a w kolejce i wysłać do następnej osoby czy czekać?
Poproszę o dopisanie do listy :-)
...I dziś powędrowała dalej :-)
Na prośbę Anny46 zmieniam kolejność listy. 10.Katiinka 11.za chwilę 12.Zbójnica 13.sun80 14.magdarynka29- czyta 15.anek7 16.ACM(ona) 17.Anna 46
Od poniedziałku jest u mnie :-)
Proszę, wykreślcie mnie z listy, bo dostałam tą książkę w bibliotece :-)
Książka od dzisiaj jest u mnie.
A naście lat miałam naście lat temu :-) ale chętnie bym wróciła do tamtych czasów
Dziękuję wam wszystkim za podpowiedzi. Ja też bardzo się cieszę, że tyle cudownych książek dopiero przede mną. Wrzucam wszystko do schowka :-)
Ja też poproszę. Uwielbiam jej książki.
A co chciałabyś w zamian?
A ja polecam Zosia Knyszewska
I ja, ja :-)
To ja też proszę o dopisanie, chociaż ostatnio mam pecha, że książki, na które się ustawiam w kolejce giną gdzieś tam...
Moim zdaniem ta seria - choć niewątpliwie świetnie się ją czyta - jest jednak przeznaczona dla starszych. Ja popełniłam taki błąd z Harrym Potterem, nie "ocenzurowałam" jej w odpowiednim momencie i syn później się jej bał i nie chciał już do niej wrócić (miał wtedy około 6-7 lat). Ale wiadomo - różne są dzieci i ich czytelnicze upodobania...
Nieczęsto zdarza się, że kolejna część książki jest lepsza od pierwszej, niestety - z reguły jest odwrotnie. Ale nie w przypadku "Wszystko przed nami", którą przeczytałam jednym tchem. Problemy bohaterek prawdziwe, nieprzerysowane, czasem zabawne, czasem wyciskające łzy z oczu (ile razy ja się martwiłam, czy mi makijaż nie spłynął). Jak życie... Nie będę zdradzała nic z fabuły, żeby nie psuć nikomu przyjemności, ale szczerze polecam. I po cichu c...
Ciekawe co tam słychać u ojca Rafała? Czyżby znowu zaginął...
Poproszę o dopisanie do listy.
Potwierdzam - jest u mnie :-)
Ruiny Gorlanu, Wyrzutki, Zakazana magia - oczywiście polecam całe serie. Sama jestem zainteresowana tym wątkiem, bo lubię takie książki i już znalazłam coś dla siebie.
Serdeczne dzięki, ale możecie wykreślić mnie z kolejki. Udało mi się pożyczyć tą książkę u mnie na miejscu, więc nie będę blokować kolejki. Wszystkim czekającym życzę miłego czytania :-)
Proszę mnie też dopisać.
Gdzież, ach gdzież jest teraz Rafał? :-)
Wydaje mi się, że jeszcze może być Barbara Parker.
Ja też poproszę o dopisanie :-)
Podpisałam
Ja też proszę o dopisanie mnie do listy :-)
Gratulacje :-) Oj, pamiętam literaturę powszechną i egzamin - nie było łatwo :-) Ale lista niezła...
Wszystko to, co do tej pory :-) Z tematów "dzieciowych" polecam Pitu i Kudłata dają radę i kontynuację Pitu i Kudłata idą na całość.
Jestem bardzo ciekawa tej książki. Od kilku miesięcy śledzę bloga prowadzonego przez jej autorkę. Jeśli ktoś ją przeczyta, proszę o kilka słów :-)
Najbardziej zazdroszczę Ci tej pozycji: 63 własne :-) Ja ciągle nie mogę zabrać się do swoich książek i odkładam je na zasłużoną emeryturę. Biorąc pod uwagę, że zostało mi jeszcze jakieś 35 lat pracy, to będzie tego niezła kupa :-)
Moje dotarły :-) Co prawda byłam zbyt niegrzeczna, żeby coś dostać, ale i tak było fajnie. Dziękuję Jolu za świetną inicjatywę.
211 - trochę gorzej niż w zeszłym roku, ale jestem zadowolona
Rok kończę z Dom sióstr, a w kolejce już czekają: Czas pokaże i Za grzechy ojca.
Oczywiście książka :-) Choinka żywa czy sztuczna?
Tak Wam zazdroszczę... Przeczytałam już wszystkie książki Agathy Christie. Ale może zacząć jeszcze raz...? :-)
Mi tylko przychodzi na myśl książeczka o etyce w pracy bibliotekarza, taka broszurka z zasadami, którą mam w pracy :-) Jak będzie potrzeba, to mogę sprawdzić szczegóły.
W moim mieście biblioteka pedagogiczna została już zlikwidowana, a jej zbiory i cały "majątek trwały" przeszły pod naszą bibliotekę miejską. W tej chwili ogarniamy "papierologię" i prawdopodobnie od nowego roku ruszymy w nowych strukturach. Oczywiście pracownikom pedagogicznej powiedziano "do widzenia". Przykre jest to okropnie...
A ja Ci życzę dużo czasu na czytanie książek. Tych najlepszych :-)
Z radością informuję, że "Ksiądz Rafał" dziś trafił w moje ręce :-)
Obniżyłam ocenę, bo - mimo ciekawej fabuły - niesamowicie drażniło mnie ciągłe odniesienie do religii. Wręcz nie ma strony, żeby nie było powiedziane / pomyślane coś o Panu, o jego woli itp.
Ja też chętnie dołączę. W zeszłym roku nie udało mi się nikogo obdarować, ale już idę przetrzepać półki :-)
Jeśli czytasz to pierwszy raz - to ci zazdroszczę, jeśli kolejny... to też :-) Uwielbiam początek i środek Sagi. Końcówkę też, ale już trochę mniej. Tak sobie pomyślałam, że chyba czas przeczytać to jeszcze raz...
Mi chodzi po głowie Tereska :-)
Mebelek cudny. Pozwoliłam sobie zapisać zdjęcia, niedługo będę meblować pokój, który będzie biblioteką, więc poszukam stolarza, który mi zrobi coś podobnego :-) Z góry przepraszam za zgapianie pomysłów :-)
Mi też się podobało. Jako wakacyjne czytadło polecam.
No właśnie, to dopiero mocne postanowienie :-) Do listopada jeszcze siedzę w domu (macierzyński :-) ), więc jakaś tam marna szansa jest. Gdyby mi dziewczyny w bibliotece tylu fajnych książek nie zostawiały...
Dopiero teraz odkryłam Gardner Erle Stanley i pochłaniam wszystko, co znajdę na półkach bibliotecznych :-)
Co do mnie - sytuacja opanowana :-) Co do książki - im dalej w las... tym śmieszniej. Połączenie Kudłatej z Pitulkiem to prawdziwa biologiczna bomba. Ale cicho sza - nie psuję przyjemności.
Książkę dostałam na walentynki od męża (na własną prośbę). Jestem w ósmym miesiącu ciąży, więc literatura jak najbardziej na miejscu :-) I pechowo trafiłam ostatnio do szpitala. Oczywiście z tą książką. Pielęgniarki przychodziły pytać, czemu ciągle chichoczę w poduszkę, a później same pożyczały. Polecam, lektura rewelacyjna!
Ja się też dołączam - twórczość Szabó Magda
Proszę o dopisanie mnie do listy. Jesli czegoś nie przegapiłam, to wygląda to tak: Aktualna lista chętnych: - little angel - aktualnie czyta - melania 35 - Sensii - kasiach - Joanna Gołaszewska - Miaugorzata - Claudette z demi-sec - gorzka goszka - ktrya - magdarynka29
1. Płonący most - 6 2. Sosnowe dziedzictwo - 4 3. Ogród kości - 5 4. Ty umrzesz pierwszy - 4,5 5. Powiedz, że mnie kochasz - 4,5 6. Dolina umarłych - 5,5 7. Arabska córka - 4 8. Arabska żona - 4,5 9. Ulica Szalonej Rzeki - 4,5 10. Hryciowie - 4,5 11. Sąsiad - 5 12. Morderca bez twarzy - 4 13. Czarny Maciek i wenecki starodruk - 4 14. Witaj, mroku - 4 15. 13. Poprzeczna - 5 16. Zapora - 4,5 17. Niewzruszenie - 4 18. Fletcher Moon ...
Wypełnimy ;-)
Jeden z Mikołajów nie miał pomysłu na prezent, dał mi pieniądze, więc dzisiaj pobiegłam do księgarni i kupiłam Tysiąc wspaniałych słońc. Biorąc pod uwagę wcześniejszą Szwaję bilans podchoinkowy - 2 sztuki.
U mnie też tylko jedna: Matka Wszystkich Lalek
Jeśli lubi książki w klimacie fantasy jak wynika z wcześniejszych wyborów, to polecałabym cykl Eoina Colfera o Artemisie Fowlu lub książki Trudy Canavan, ewentualnie - choć już trochę mniej - cykl Angie Sage "Zakazana magia". Niektóre z nich przeczytałam już kilka razy i wciąż lubię do nich wracać.
Zrobione. Życzę powodzenia przy pisaniu pracy.
Nie, Kochana, bo to był prywatny Mikołaj. Taki domowy ;-)
Mikołaj przyniósł mi Zajezierscy, a ja jako Mikołaj kupiłam Statek miecz i Raissa.
W swoim czasie zaczytywałam się w Karolu Bunschu, głównie w cyklu o pierwszych Piastach.
U mnie to W tundrach Sybiru: Powieść dla młodzieży z 1916 r.
A ja serdecznie dziękuję Mikołajowi, który przysłał mi z Gdańska "Dom przy plaży" Jamesa Pattersona.
To polecam jeszcze "Złodziejkę książek", też warto. Pamiętam, że "Dziennik" czytałam dwa razy - w szkole podstawowej i już jako osoba - powiedzmy - dorosła. Bardzo mi się podobało.
Widzę, że tematyka wojenna jest tu bardzo popularna...
Złodziejka książek - cudo... jak tylko przebrnęłam przez prolog, który nie zachęca szczególnie, dalej było już tylko lepiej...
Zajrzyj sobie tutaj: http://motywy-literackie.klp.pl/a-5416.html. Tam znajdziesz kilka innych ciekawych utworów do tego tematu.
Właśnie skończyłam "Ciemne sekrety" i teraz z niecierpliwością będę czekać na zapowiedziane kolejne części.
Uwielbiam kryminały i thrillery, więc czytam je przy każdej pogodzie. Z ostatnio przeczytanych mogę polecić: Obsesja Niechciane Ciemne sekrety
Oferta jest kusząca, ale - dla mnie akurat - wiele tytułów pokrywa się z moją biblioteczką i myślę, że trochę to ryzykowne.
Choć w wątku pobocznym, ale za to z punktu widzenia brytyjskiej pisarki znajdziesz emigrantów w książce Dom przy placu Przyjemnym.
Ja też się dołączyłam...
Na allegro jest kilka egzemplarzy "Ścieżki do spokoju", tak chyba będzie najłatwiej. Tej drugiej niestety nie widziałam.
Katedra w Barcelonie
To może ja jeszcze dodam książki Szwai, bardzo pozytywne.
O malarzach - i nie tylko - przeczytasz w cudownej książce Maria i Magdalena.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)