Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Chcę jednocześnie: dowiedzieć się, podelektować i posmakować. Dziękuję za odpowiedzi.
Wówczas unikat. Dzisiaj na allegro są trzy egzemplarze w cenie niższej niż przeciętna. Zakupiłem właśnie ;)
Dziękuję Ketyow . Zatem uzupełnią wszystkie swoje książki będące poradnikami pisarstwa na swojej czytance. Zrobię w tą sobotę. Jeśli ktoś będzie chciał coś dorzucić to zapraszam.
Tak. Wkradł się błąd. Już poprosiłem admina o korektę.
7. "Piszesz? Napisz! Wydaj. Vademecum młodego psiarza" - Katarzyna Kłoś.
Nie jesteś sam. Zakupiłem wszystkie jego książki I czytam po kolei.
Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Niezłą dyskusje wywołałem swoim niewinnym lecz przemyślanym pytaniem. Cieszę się, że jest takie forum, gdzie uzyskuje się szybką i pełną odpowiedź na postawione pytanie. Jeśli chodzi o poradniki, to obecnie czytam dwa jednocześnie. Następne dwa czekają na swoja kolej. Jeszcze raz dziękuję.
Już mam "białego kruka". Udało mi się nabyć tą książkę od samego wnuka autora. Ma tytuł "Okiennice" i jest podstawą scenariuszową dla "Gorzkich żniw" Agnieszki Holland. Książka jest prawie nie do zdobycia...
Niestety nie umiem na tyle angielskiego, by przeczytać tą wersję ze zrozumieniem. Jednak to czytelniczy kąsek nie lada...
Dzieki "Zbójnico". Poszukam jeszcze w necie troszkę. Może uda mi się znaleźć polski przekład... Książka i historia kryje w sobie wielki potencjał. Warto prezczytać i ponownie onbejrzec musical.
Nie zgodzę się z moim przedmówcą. Akurat "Złe miejsce", "Nieśmiertelny" i "Apokalipsa" wcale nie są knotami. Tylko kawałkiem dobrej pracy. Co prawda są lepsze pozycje tego autora... A propos Twojej wypowiedzi będącej reakcją na moją recenzję, chciałem powiedzieć, że wniosłeś wiele do opisu dorobku Koontz'a, który jest dostępny tylko dla tych, którzy władają językiem angielskim. Wiele osób uważa "Zwiadowcę piekieł" za knot. Ja przeczytałem książkę...
Konkretna recenzja. Po jej przeczytaniu już nikt nie musi mnie namawiać do przeczytania tej książki. Dzieki Librarianko. Kawał dobrej pracy...
Temat bardzo ciekawy i kontrastowy. Jednak chyba mało jest pozycji w obrębie tej tematyki. Fajnie, że chociaż tyle się znalazło.
No cóż, są gusta i guściki. Dla jednych coś jest super powieścią, a dla innych tylko jej namiastką. Trzeba uszanować zdanie każdego. Jednak ja bronię swojej ulubionej pozycji. Książka "Tak daleko jak nogi poniosą" J. M. Bauera zaspokoiła moje potrzeby przygody w sposób dość obfity. Podobały mi się opisy, rozterki i emocje głównego bohatera odczytywane między wierszami, wielokrotne zdania złożone i sposób narracji. Być może nie jestem tak wymaga...
Drodzy Biblionetkowicze i Goście, Pragnę przypomnieć, że od 8 kwietnia film "Niepokonani" wchodzi do polskich kin. Ciekawy jestem czy Peter Weir precyzyjnie odzwierciedlił fakty z książki oraz czy za bardzo ich nie ubarwił... Czekam na premierę. Sądząc po zwiastunie można rzec, że szykuje się niezła przygoda i widowisko. Zobaczcie sami: www.filmweb.pl/...; Pozdrawiam Markko
Drodzy Biblionetkowicze i Goście, Pragnę przypomnieć, że od 8 kwietnia film "Niepokonani" wchodzi do polskich kin. Ciekawy jestem czy Peter Weir precyzyjnie odzwierciedlił fakty z książki oraz czy za bardzo ich nie ubarwił... Czekam na premierę. Sądząc po zwiastunie można rzec, że szykuje się niezła przygoda i widowisko. Zobaczcie sami: http://www.filmweb.pl/film/Niepokonani-2010-496469 Pozdrawiam Markko
Lubię zestawiać książkę do filmu. Najpierw czytam, a później oglądam. "Miasto ślepców" to super arcydzieło... Polecam każdemu. Bogaty zbiór wartości ukryty między słowami.
Zulu - masz rację, że cześć faktów z "Długiego marszu" jest dość kontrowersyjna i wręcz niemożliwa.
Książkę "Długi marsz" przeczytałem jednym tchem. Na film czekam już od połowy 2009 r. odkąd zauważyłem pierwsze wzmianki w necie na temat pierwszych zdjęć do filmu. Ciekawe czy ta przesuwana polska premiera filmu jest uzasadniona i czy film będzie tak samo dobry jak książka. Szkoda tylko, że to jednak Pan Gliński nie wydał tej książki... Jednak najważniejsze, że historia tej ucieczki jest bardzo ciekawa i bardzo podobna do ucieczki innego uciekin...
Podoba mi sie biblionetkowy magazyn Literadar (właśnie sobie go wydrukowałem) i powiem szczerze chciałbym żeby wychodził w przyszłości w wersji standardowej (papierowej). Nawet gotów jestem za niego zapłacić. Połączmy przyjemne z pożytecznym. To dobra inicjatywa a i biblionetka na tym zyska... Strzał w dziesiątkę! Polecam.
Właśnie o to mi chodziło. Temat sie nieźle rozkręcił. Dziękuję wszystkim. markko
Mam ten film. Jest bardzo ciekawy.
Do "Archipelagu Gułag" przymierzam się już długo. Spowodowane jest to tym, że książka jest bardzo obszerna a poza tym przeczytałem na forum, że pierwszy rozdział jest nudny (naszpikowany ustawami i regulacjami Rosji tamtejszego okresu). Przymierzam się do kupna ładnego wydania i rozpoczęcia przygody ze "Sołżenicynem". Mam nadzieję, że doczytam ją do końca.
Planuję wszystkie je przeczytać...
Dziękuję za aktywność w obrębie tego tematu. Proszę o dalsze propozycje bo temat i kategoria dosyć ciekawa. Nie tylko dla mnie jak widać...
Mam już nowe wydanie książki "Tak daleko jak nogi poniosą". Wydawnictwo SDK. Tczew 2010. W końcu po szesnastu latach ktoś, jakby słyszał potrzeby wąskiej garstki czytelników, zdecydował się zrobić reedycję tej wspaniałej książki. Pragnę dodać, że stare wydanie Marpress'u było tłumaczone z niemieckiego na angielski i dopiero na polski język. Stąd książka ma tylko 228 stron. Nowe wydanie jest tłumaczone bezpośrednio z niemieckiego na polski i dla...
Niezła informacja. Na pewno kupię...
Świetnie. Bardzo proszę przesłać na: markkooos@gmail.com
Niestety nie ma wzmianki o planowaniu wydania tej książki w Twoim linku :-(( Czekam z niecierpliwością na info o wydaniu. Chce zdążyć z zamówieniem.
...a moze podasz link bo w necie nie można znaleźć informacji o wydaniu tej książki, a dodatkowo jest problem by znaleźć coś o tym wydawcy??? Jak masz to podaj proszę.
Świetna informacja. Napewno kupię sobie drugi egzemplarz. Żyję tą książką jeszcze pomimo, że skończyłem ją czytać dwa miesiące temu. Teraz zaczytuję się w "Długim marszu" Rawicza.
Witam, Zamykam temat bo już mam ten przewodnik. Wszystko dzięki sprawnemu i szybkiemu działaniu Pana Łukasza (specjalisty od budowania i tworzenia Księgozbiorów, Bibliotek i nie tylko) z www.libriatec.pl Polecam. Zajrzyjcie tam. Pozdrawiam i dziękuję za miłą współpracę. markko
Jeśli chodzi o książki podróżnicze to polecam: Tony Halik 1. "180 000 kilometrów przygody"; 2. "Z kamerą i strzelbą przez Mato Grosso"; 3. "Moja wielka przygoda"; 4. "Urodzony dla przygody"; 5. "Wielkie przygody małej Patrycji". Martyna Wojciechowska 1. "Etiopia. Ale czat!"; 2. "Przesunąć horyzont"; 3. "Misja Everest". Jacek Pałkiewicz 1. "Syberia. Wyprawa na biegun zimna"; 2. "Pasja życia". Kinga Choszcz 1. "Moja Afryka...
Dzięki za propozycję "Marylek zdrewniały". Przeczytałem recenzję. Thriller "Państwo strachu" zapowiada się świetnie.
Droga Arc-en-terre, Masz rację. Nie ma takiego gatunku. Thriller (dreszczowiec) jest określeniem dla rodzaju utworu zarówno powieści jak i filmu. Przepraszam za nie uwagę. A może coś zaproponujesz? markko
Kolego Piko37. Książkę możesz dostać tylko na allegro więc obserwuj codziennie. Ja nigdzie indziej jej nie znalazłem, a szukałem w antykwariatach internetowych i klasycznych, bibliotekach, księgarniach, kiermaszach. Szukałem jej także w wydawnictwie Marpress myśląc, że jakaś sztuka mogła się ostać, ale niestety nie mają już ani jednego egzemplarza. W końcu po roku poszukiwań udało mi się ją znaleźć właśnie na allegro. ...swoją drogą to jestem...
...a ja czytam teraz "Zwiadowcę piekieł" i książka jest całkiem niezła, choć odbiega diametralnie od stylu, który wypracował sobie autor w późniejszych latach.
...warto było zapytać. Dostałaś odpowiedź po prawie dziesięciu miesiącach, ale warto było. Śledziłem korespondencję również. Ja też chcę przeczytać tą ksiażkę. A teraz dodam ja do swojego schowka by nie umknęła...
Udało mi sie ją dostać na allegro. Dużo mnie kosztowała, ale jeśli chce sie mieć "Białego kruka" wśród książek w swojej biblioteczce to cena nie gra roli.
...może nie do końca na temat, ale w obrębie tematu getta warszawskiego: Wojdowski Bogdan "Chleb rzucony umarłym".
...a klasyka? 1. Lassie wraca do domu; 2. Lassie, wróć! Super książki z dzieciństwa.
Lenia, musisz więcej przeczytać, aby Twoja ocena Koontz'a była sprawiedliwa i obiektywna. Proponuję "W okowach lodu". Ewentualnie "Opiekunowie" (uważana za jedną z lepszych według zapisów czytelników na różnych forach).
Dla mnie możliwość przeczytania do 20 książek miesięcznie jest niemożliwa. Dla człowieka, który pracuje po 8-10 godzin dziennie jest to niewykonalne. Owszem można wiele przeczytać w weekendy, ale uda się to komuś kto nie ma obowiązków w domu. Ja najchętniej i najwydajniej czytam kiedy się zamknę w pokoju i nikt mi nie przeszkadza. Czytam też w różnych godzinach: w autobusie, w pociągu "z" i "d"o pracy, wieczorem w domu lub w przerwie w pracy....
Ja nie potrafię uporządkować przeczytanych książek Koontza według kategorii "najlepsza" oraz "pierwsze miejsce", ale bardzo mi się podobała seria Moonlight Bay ("Zabójca strachu" oraz "Korzystaj z nocy"). Nie mogę również doczekać się trzeciej części z tej serii pod tytułem "Ride the storm". Dodatkowo bardzo mi się podobały pozycje: "Odwieczny wróg", "Zwierciadło zbrodni", "Zimowy księżyc", "Przepowiednia". Jednak największe wrażenie zrobiła na...
Ciekawy jestem kiedy wyjdzie trzecia część przygód Chrisa Snow'a z serii Moonlight Bay pod tytułem "Ride the storm". Książki: "Zabójca strachu" oraz "Korzystaj z nocy" bardzo mnie zaciekawiły i dlatego nie mogę się doczekać trzeciej części.
Księga Wszelkich Smutków czy Księga Policzonych Smutków to jest ta sama księga, ale różnie przetłumaczona z języka angielskiego na polski. Cytaty z tej księgi są ciekawym dodatkiem do książek Koontz'a. Autor dzięki tym wstępnym cytatom wprowadza czytelnika w tematykę danego rozdziału. Choć nie mówi tego wprost, daje namiastkę tego co odzwierciedli rozdział. Cytaty zawierają ukryty sens dalszych rozgrywających się zdarzeń. Umieszczanie przed roz...
...przygodę z Koontz'em rozpocząłem juz dawno od takich książek jak: "W okowach lodu", "Ściana strachu", "Zwierciadło zbrodni" , "Zimowy księżyc" oraz "Niezniszczalny". Obecnie mam już za sobą wiele pozycji. Uważam, że jest to bardzo ciekawy autor. Proza jego jest dynamiczna, postacie barwne i zróznicowane, a świat pełen kontrastu. Tamatyka horroru czy thilleru trzyma czytelnika w ciągłym napięciu i utrzymuje złowieszczą atmosferę do końca książk...
Użytkowniku "Simons" prosze o kontakt w sprawie książki "Gorzkie żniwa". Proszę o kontakt na maila.
Szukam książki w języku polskim. Na ebay'u sa dostępne, ale polskiego wydania nie ma... Szkoda, że wydawnictwo Marpress nie chce wznowić tej pozycji i stworzyć ciekawą reedycję.
...ponawiam prośbę...
Witam. Nie mam obecnie nic na zamianę, ale chetnie kupię tą książkę. Prosze o kontakt na mojego maila. Dziękuje.
...jeszcze nie przeczytałem trzech pierwszych części (Odd Thomas, Dar widzenia, Braciszek Odd) a jest już czwarta część: Czerwony przypływ - Odd hours (info wg. Wikipedii)... W Polsce dopiero mają w planach jej wydanie.
Recenzja jest zachęcająca. Bohater i jego dar również. Ostatnio na urodziny otrzymałem trylogię: Odd Thomas, Dar widzenia i Braciszek Odd. Niedługo zamierzam je przeczytać i wtedy dołączę do oceny.
Bardzo ciekawa recenzja. Zainteresowała mnie oryginalna fabuła. Jako że jestem fanem Koonzta i czytam jego książki systematycznie napewno przeczytam również i tą książkę.
Faktem jest, że historia Salomona jest bardzo ciekawa, niesamowita i niepowtarzalna. Jednak Salomon nie jest urodzonym pisarzem by przedstawić swoje przeżycia w poetyckim dziele. Zrobił to tak jak umiał. Uważam, że stworzył książkę łatwą, prostą a przede wszystkim zrozumiałą dla każdego odbiorcy. I czego możemy jeszcze wymagać? Ważnymi atutami są treść i przesłanie jakie są tam zawarte a nie sposób ich ukazania. Uważam, że autor wykorzystał tuta...
Ciekawa recenzja a jeszcze ciekawsza tematyka. Muszę koniecznie przeczytać tą książkę.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)