Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No cóż, trochę znów zacząłem czytać, chociaż czasu mało. Podczepiam kilka pozycji z poprzednich okresów rozliczeniowych, gdy nie wpisywałem się tutaj, bo wstyd był z jedną książką na miesiąc :P Prędzej świnie zaczną latać: Prawdziwa historia Pink Floyd - 5 - bardzo rzetelna historia ukochanego zespołu. Lubisz Floydów? Przeczytaj. Paragraf 22 - 6 - w końcu skończyłem. Nie lubię czytać książek po raz drugi. To jest pierwsza, o której powiedzi...
Zgadzam się.
Testament Jak to u Grishama, bardzo ciekawie się zapowiada po kilku rozdziałach. Chyba mam do niego słabość.
Dzisiaj, 3 książki za 5 funtów Pierwszy między równymi Raport pelikana Twój cień
Dziękuję biblionetkołajowi za Ostatnie dni Pompei :) Przeczytam jak zawitam do kraju :P
No to teraz do dzieła :P Bardzo się cieszę, że są wyniki i teraz wiemy, czego możemy się spodziewać. Powodzenia!
Czyli postać stworzona w "Łowcy meteorów", której pokój zalegały tysiące różnych notatek i informacji, w których owa postać znakomicie się orientowała, Juliusz stworzył na swój wzór... :)
Mój maj skromny ale jakże wyjątkowy! Sami klasyczni autorzy :)) (nie licząc komiksów) Lord Jim - 4,0 - Zacząłem jeszcze w kwietniu i utknąłem z nim na 2 tygodnie (dlatego w maju mniej przeczytanych niż bym chciał). Ale potem znów się za niego zabrałem i okazuje się, że to całkiem niezłe dzieło. Świetny rys psychologiczny tytułowego Jima, jego moralności. Warto się przemęczyć (w TOP najniżej ocenianych na biblioNETce) Saragossa - 4,5 - jest ...
Wszystkiego najlepszego dla serwisu najlepszego.
Saragossa Tylko dwie oceny. Jest recenzja. Dobre przykurzątko :)
PS ja też bardzo się cieszę ;)
Ja od siebie, skromnej i nic nie znaczącej osoby, polecam bardzo! Jest to co prawda typowe fantasy, wychodzenia poza ramy tyle tam co nic, jednak jest to świetne, i co najważniejsze polskie, dzieło, które może przypaść do gustu nawet niefanom gatunku. Tym bardziej polecam, ze względu na samą postać Bauera - on nic nie musi, a jednak robi :) ku uciesze takiego mnie, chociaż to pierwsze Jego książki, które dorwałem w swe łapska. I bardzo się cie...
Przygody Hucka - 3,5 - lepsze od przygód Tomka ale tylko przyjemne. Rewizor - 5,5 - Gogol mistrz! Świetne, zabawne i...no świetne no! Wieża Życia - 4,5 Ayantiall - 5,5 - Skorzystałem z podpowiedzi Miaugorzaty i kupiłem je jako darmowe ebooki. No zaskoczyłem się bardzo wysokim poziomem. Wciągająca lektura, sporo akcji. Cudne. Szkoda tylko, że sam Pan Bauer na forum biblioNETki przyznał, że trzeciej części trylogii nie skończy :( Księga d...
Fajnie...
A poza Polską, tworzone przez Polaków też takie są ;> interesuje mnie szczególnie Edynburg ;)
Ode mnie krótko - jestem przeciwny.
6 lat to już dużo :) Wszystkiego książkowego i w zamian zażeram się torcikiem ;]
6 książek w miesiącu to nie taki straszny kryzys :) Poza tym - najlepszym się zdarzają słabsze okresy. Także nos do góry i do przodu, Syrenko!
Phil Ochs jest świetny :)
Mona Liza i Ruth w schowku. Dzięki.
Niech to dunder... ;)
Są pawlacze, są! W Katowicach na przykład widziałem ostatnio ;) No dobrze, to i tak czekam jak ocenisz ;]
I teraz będę żyć pod presją.. No bo co, jeśli Tobie się w ogóle nie spodoba? Ale miło, że kogoś zachęciłem do jednej ze swych lektur :)
W pierwszej połowie marca całkiem fajne tempo było utrzymywane. W drugiej połowie miesiąca wyjechałem do Szkocji, popracować trochę i siłą rzeczy tempo spadło, zobaczymy na jak długo :) Oto marzec: Rodzina Borgiów - 5,0 - No po prostu świetna. Jest to powieść, w której wiele wątków naprawdę miało miejsce. Fantastyczne przedstawienie jednego z papieży - Aleksandra VI i jego rodziny. Cel matrymonialny: Rok z dziennika Tiffany Trott - 1,5 - S...
Witaj ponownie:) Też niedawno powróciłem i też czytatkę o tym zrobiłem i wiesz co? Podziałało i się udało :) Także powodzenia!
Ooo świetnie! :) Dziękuję za sugestię. Już leży w schowku.
Dziękuję Wam :)
Aż wstyd się przyznać ale tylko 11 pozycji mam za sobą... za to schowek utył o kilkadziesiąt książek, wszystkie których nie miałem ;)
- podstrony tłumaczy - podstrony wydawnictw [haha!] - rankingi na wszystkie lata a nie tylko kilka wstecz - co do rankingów, na stronie książki mogłoby też być, jak na rateyourmusic.com, że książka jest np. "109 w roku 1974" i to 1974 jako link do podstrony rankingu z tego roku - w profilu użytkownika ujawniona liczba dodanych tagów - okładki, w sumie mogą być - dodawanie znajomych Jak na coś jeszcze wpadnę, dodam. Pozdrawiam, Piotre...
Ja :) i pewnie jeszcze kilka osób :)
Zastanawia mnie... dlaczego akurat krótkie?
Dalszy ciąg walki o powrót do czytania. Założenie było takie, by podwoić styczeń. Udało się i był to dobry miesiąc. Gnój - 4 - Książka kreowana na dużo mocniejszą niż jest w rzeczywistości. Zawiodła moje oczekiwania. I ten styl...którego zdzierżyć nie mogłem. Mimo to czytało się szybko i lekko a nawet przyjemnie. Triumf owiec: Thriller a zarazem komedia filozoficzna - 4,5 - Lepsza, ciekawsza i zabawniejsza od pierwszej części. Czysta rozry...
A w Krakowie też jakieś spotkanie ;> ja niestety pracę mam codziennie do 3 marca...
Akurat jak opuszczam Poznań na rzecz Katowic to spotkanie w Poznaniu, tak? Świetnie super! :P Bawcie się dobrze! :)
Zdecydowanie nie tylko :)
Oczywiście Omega :)
Miesiąc, w którym zacząłem walkę by znów czytać jak najwięcej, się zakończył. Początki słabe ale: Wytrącony z równowagi - 4,5 - prezent gwiazdkowy. Nigdy nie lubiłem motoryzacji, aż stwierdziłem, że zacznę oglądać Top Gear. Uwielbiam Clarksona, w książce pisze nie tylko o autach ale o wielu wielu różnych rzeczach czy sytuacjach. W typowym dla siebie stylu. Świetnie się przy nim bawiłem. Serce oskarżycielem oraz Beczka Amontillado; Serce-osk...
O klawości! :))
Hmm. Trochę mnie zachęciłaś. Nie, jeszcze nie do czytania wszystkich noblistów... Zachęciłaś mnie do obmyślenia sobie jakiegoś założenia związanego z noblistami... Zrobienia sobie jakiejś akcji. Muszę wpaść na pomysł i znaleźć chęć by wprowadzić go w życie. Trybiki zaprzęgam do myślenia - efekt w ciągu kilku miesięcy, może :P Powodzenia!
Świetna rzecz! Wczoraj przeglądałem i mają całkiem sporo ciekawych i dobrych tytułów. Oby powiększali zbiory - na pewno nie raz skorzystam. A już wczoraj poczytałem krótkie rzeczy :) Wspaniała sprawa.
Pamiętnik narkomanki Dżuma Łatwo z tego coś opracować :)
Już w co najmniej trzeciej czytatce odnośnie pereł widzę Ulissesa...ciężka przeprawa a i mnie ona prędzej czy później czeka. Powodzenia w akcji!
Wciąż mnie zadziwia ilu dobrych i miłych ludzi się ostało w dzisiejszym świecie :)
"C" jak cisza Czarna księga Dallas '63 Triumf owiec: Thriller a zarazem komedia filozoficzna W jednej osobie Wszystko w empiku, akcje 2+1 i 1+1 :)
Ooo to jakieś pocieszenie :)
O matulu, piękna kolekcja. Jako, że siedzę w Poznaniu wziąłbym sporo książek od Ciebie. Ale niestety za miesiąc wylatuję do Szkocji i nie byłby dla mnie przez jakiś czas przydatne... Powodzenia w sprzedaży, sporo pięknych tytułów.
Hmm skoro współpraca, to mogliby coś o BiblioNETce napisać na stronie... tym bardziej, że u Nas reklama właśnie widnieje, co prawda w wątku na forum, ale to zawsze ;)
Może pasowałoby coś w stylu "odznacz autorów, których znasz" i ładnie by filtrowało.. Bo mam identycznie - dominacja tych, których już znam w polecankach. I pewnie nie jesteśmy sami.
Bardzo słusznie prawisz :)
Algieria: Talizman; Wielki dom
Najlepszego! I miliona doskonałych recenzji :))
Wiem, że tak nie jest :) I wiem, że się przekonam. Do zobaczenia w przyszłości :)
Od dłuższego czasu się na to nakręcam. Jednak różnie z czasem bywa, szczególnie teraz, gdy termin napisania magisterki goni. I tak jak pisałem Miaugorzacie, jestem za wąski w uszach i mnie zjecie/okrzyczycie/zganicie za malutkie oczytanie ;] (to tak z przymrużeniem oka ;) Nie mniej suponuję, że prędzej czy później zjawię się. I to ja będę tą niespodzianką :P
Hmm, też tak miałem. Na początku tylko oceny. Po jakimś czasie przepisałem jakąś notę wydawcy, czy też blurb z tyłu okładki. Potem wyskrobałem jakąś pierwszą recenzję. Zacząłem używać schowka, założyłem czytatnik (skromny ale jest). Zacząłem uzupełniać informacje w tytułach, na które natrafiam, a które miały braki. Wreszcie też dodałem jakąś książkę, jakiegoś autora. Tak, zdecydowanie też się rozwijam biblionetkowo. A co najważniejsze...
Na forum Hattricka (gra on-line, już nie gram od dawna ;), w wątku o książkach spytałem czy nie zna ktoś portalu podobnego do last.fm, podpowiadającego i dającego sugestie na podstawie gustu, z tym że o książkach. No i dostałem odpowiedź, że biblionetka. Wszedłem, zarejestrowałem się z miejsca i voila. Tak już tkwię :))
Mnie się wydaje, że tagi są po to, po to są one, by jak najlepiej nakierować czytelnika na odpowiedni kierunek. A zatem tworzenie i dodawanie nowych jest nieodzowne :)
Wiadomo, jakoś to musi ruszyć prawda? :) Powoli a wszystko będzie piękne, bo pomysł z tagami jest bardzo zacny. Brakowało tutaj trochę tego. Nie mniej uważam, że dostęp wszystkich użytkowników do możliwości tagowania znacznie to przyspieszy ale rozumiem, że momentalnie może pojawić się masa niekontrolowanego syfu w owych tagach... więc trzymajcie się założonego tempa, na pewno wyjdzie świetnie - to w końcu dopiero pierwszy dzień istnienia tagów...
Hmm, wydaje mi się, że nigdzie nie ma odnośnika do wyszukiwania tagów. Główna szukajka nie szpera tagów. Trzeba znaleźć jakąś książkę, która ma tag, wejść w niego (w ten tag) i dopiero wtedy mamy wyszukiwarkę tagów. Chyba, że czegoś nie zauważam.
No to posprawdzam wyszukiwanie! ;]
Zrozumiałe :) Dziękuję.
Co z tymi tagami? Jak je dodać, jak ich szukać, och gdzież są one? ;)
O super! Dziękuję za ekspresową odpowiedź :)
Mały błąd - nie chodzi mi o serie tylko o cykle książkowe.
Ja mam jeszcze małe pytanie odnośnie edycji książek, więc podpinam się tutaj. Od jakiegoś czasu, chcąc dokonać edycji książki (dopisanie numeru tomu w serii), nie mogę tego uczynić, jeśli jest to jedyny element edytowany. Wyskakuje informacja, że nie dokonałem żadnych zmian. Wszystko jest w porządku, jeśli wraz z nr tomu dodam np. tłumacza albo rok wydania. Dlaczego tak jest i czy da się coś z tym zrobić?
Też się zastanawiam dlaczego Maupassant jest tak mało czytany. Świetny autor.
W maju kończę Akcję Klasyka. Oczywiście nadal będę czytać starocia ale nie będę już ich wypożyczać z każdą wizytą w bibliotece. Co było w maju? Podsumujmy: Ewolucja w działaniu - 2,5 - Spis laureatów Nagrody Darwina. Jednak istota książki udaje wielce naukowe podejście, które można przyrównać do eugenizmu, silące się na poważną książkę jednocześnie starając się nieudolnym żartem wywołać uśmiech na twarzy. Nagroda Darwina - tak, owa książka - n...
"Świece na wietrze" do schowka susa dało.
To są takie składanki z Reader's Digest. Bardzo dużo ich wypuszczono, w każdej po 4 skrócone powieści.
Och, witaj, miło mi Cię poznać. Wybierz sobie swój kącik i zaszyj się tam z książką. A najlepsze jest to, że w Biblionetce możesz naruszać cudze kąciki/sfery/przestrzenie i nikt nie ma tego za złe :) Czuj się jak u siebie. Pozdrawiam.
Dolores Claiborne Troszkę inny Stefan King. Cała książka to monolog kobiety przyznającej się do morderstwa. Bardzo fajne jak na moje :) Poza tym nieśmiertelne My, dzieci z dworca Zoo
Oj mało malutko: Katarakta - 3 - jak to młodzi, początkujący poeci i prozaicy, nakropieni alkoholizmem mają ciężko. Niby wielce kontrowersyjna w czasach wydania, dla mnie trącąca zupełną normalnością, niczego nadzwyczajnego w niej nie dostrzegam. Giaur - 4 - AKCJA KLASYKA - tragiczna historia miłości, wielce poetycka, dla mnie na plus! O dziwo :) Ojciec Goriot - 5 - AKCJA KLASYKA - a o miłości rodzicielskiej, a o pieniądzu, a o nieczułoś...
Mnie od jakiegoś już czasu męczy, by zgłosić taką propozycję: Na stronie książki dodać informację o tym, czy książka jest zekranizowana. Byłaby to wygodna wiadomość, czy książkę po przeczytaniu możemy od razu "obejrzeć" jeśli nie wiemy o filmowej adaptacji. Mogłoby to być w prostej formie jak to: Ekranizacja: Tak/Nie lub też w formie linku do filmwebu czy też do imdb. Oczywiście niosłoby to ze sobą masę uzupełniania i zanim by to osiągnęło odp...
Proszę bardzo :)
A szkoda, że propozycja ta upadła. Nie pogardziłbym taką możliwością.
Czy w moim skromniutkim schowku oddam/wymienię znajdziesz chociaż jedną pozycję dla siebie? :) Twój jest tak obszerny, że w zasadzie nie miałbym problemów ze znalezieniem nawet i kilku pozycji. Zapraszam do mnie, jeśli nic Cię nie zainteresuje, trudno, napisz.
Pies Baskerville'ów - AKCJA KLASYKA - 1,5 - o co tyle hałasu? Czytane w oryginale, takie to nudne, takie to słabe... Jak dla mnie, po przeczytaniu kilku już opowiadań Sir Conan Doyle'a stwierdzam, że do Pani Christie się nie umywa i czytać go nie będę. Opowiadania Petersburskie - AKCJA KLASYKA - 4,0 - ach ten Gogol, dwa krótkie opowiadania mające miejsce nomen omen w Petersburgu. Bardzo lekka i przyjemna lektura. Trzy siostry - AKCJA KLASYK...
Niestety. Bo siedzę na chwilowych wakacjach we Francji i trudno mi tu kupić książkę :P
Kłaniam się ;]
Luty biedny... Kubuś Fatalista i jego pan - 4,5 - AKCJA KLASYKA - lubię takie powiastki filozoficzne, bardzo zabawna, jeszcze bardziej przyjemna a i sporo w niej przemyśleń (jak to w powiastce filozoficznej). Podobała mi się wredna zabawa autora z czytelnikiem - kto przeczytał,wie o czy mówię ;) Śmierć na Nilu - 5,5 - świetny kryminał. Chyba kanon gatunku. Bogaty ojciec, biedny ojciec czyli Czego bogaci uczą swoje dzieci na temat pienię...
Poruszająca, o-sza-ła-mnia-jon-ca! ;]
Ja w liceum czytałem tylko skróty, bądź wcale ;] Dwa wyjątki to Mitologia (bo chciałem) i Makbet (nie wiem dlaczego). Dopiero od niedawna ogarniam się z czytaniem, gdzieś na studiach zacząłem i tak wsiąknąłem ;]
Znów z czasem kiepsko... ale jakościowo znów zacnie ;] Zabójcza ziemia - 3 - niby dobra sensacja, niby gość wie jak pisać ale ani historia, a szczególnie narracja mnie nie porwała. Rzeka Śmierci - 4 - tu już lepiej. Ciekawe realia i pomysł. Całkiem całkiem. Serca Atlantydów - 5 - Stefan, Stefan. Zawsze mnie utrafia :) Jaszczur - 4,5 - AKCJA KLASYKA - pierwsze moje spotkanie z Balzakiem. Na pewno nie ostatnie. Z początku nudna, później coraz...
Trochę się spóźniłem ale komputer popsuty :( Grudzień Kowalskiego tak oto wyglądał (przez pracę biedny trochę): Lot nad kukułczym gniazdem - 6,0 - no doskonałe, co tu dużo gadac W przededniu - 4,5 - AKCJA KLASYKA - kolejny Turgieniew, kolejne pozytywne wrażenia, a niby taka zwykła nowelka Lolita - 4,0 - dużo sobie obiecywałem po tej książce i chyba za bardzo nadmuchałem balonik, prawie wcale mnie nie ujęła. No może trochę, bo w końcu za coś...
A oto i moje książki z 2010 roku ocenione powyżej "5". Nie ma ich wiele, bo nie szastam zbyt mocno tymi najlepszymi ocenami ;) Starcie królów - 6,0 Nawałnica mieczy: Stal i śnieg - 5,5 Nawałnica mieczy: Krew i złoto - 5,5 Dzień Szakala - 5,5 Dekameron - 5,5 Ferdydurke - 5,5 Lot nad kukułczym gniazdem - 6,0 Rok 1984 - 6,0 Aż wstyd, że większość z nich przeczytana dopiero w tym roku...
Uśmiech porcelanowej świnki
Mam podobne odczucia co do oceniania opowiadań :) Obok średniej arytmetycznej biorę pod uwagę wrażenia jako całość :) i ten zbiór dostaje 5, oprócz "Wija" same perełki tu są.
Intensywność Prędkość To! Bastion Ja grzecznym? hmmmm
Opowiadania
Właśnie, nie krzycz, razi to mocno. Poza tym: "NIE POLECAM TEJ FIRMY, JEST NIERZETELNA, NIE WIADOMO CZY TYCH POZYTYWNYCH OPINII SAMI SOBIE NIE WYSTAWILI POD FAŁSZYWYM NICKIEM JAK CAŁA TA FIRMA." Skoro dzisiaj założyłaś konto, nie masz ocenionych żadnych książek, jak i w schowku pustki, a to Twój jedyny post, to skąd mamy wiedzieć, czy właśnie Ty nie jesteś z konkurencji i pod fałszywym nickiem nie psujesz opinii?
Nowele zebrane
Król Edyp
Rok 1984
Jest w schowku. Jak znów zacznę dokazywać z lekturami na wszystkich frontach to ją zdobędę. No chyba, że będzie w bibliotece :)
Dekameron rządzi :) Co do polecania - mnie polecać można prawie wszystko i zawsze, umysł na książki mam dość szeroko otwarty. Nie mniej pojawia się problem - kiedy? :)
Lolita
https://www.biblionetka.pl/stats.aspx ;)
3. Dekameron (bo ile osób tak naprawdę czytało całą?) Ja na przykład :) i popieram - arcydzieło.
W przededniu Jeeju, przez pracę nie mam kiedy czytać ;( ponad tydzień zajął mi "Lot nad kukułczym gniazdem"... a w tym tygodniu nie zapowiada się lepiej. Dobrze, że okres przed i poświąteczny wolny, wtedy nadrobię kilka pozycji.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)