Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
No proszę jak szybko Louri poprawił swój błąd "przez mnie" hehe :D A taki mądry, tak poucza. Tylko dlaczego to zrobił ? Jak myślicie ? Bo wyszedł na głupka ?
A co jeśli ktoś nie ma swoich ulubionych recenzentów ? Wpadł na chwilę uzyskać dodatkowe informacje żeby podjąć decyzję. Podam ci przykład z Biblionetki. Dotyczy recenzji książki "Smuga cienia" J.Conrada. Jest to jedyna recenzja tej książki na Biblionetce (recenzja użytkownika WBrzoskwinia). Napisana tak świetnie że postanowiłem przeczytać tę książkę. Mało tego, zakupiłem ją nawet. Potem się rozczarowałem. Książka nie ujęła mnie tak jak recenzen...
"nieumiejętność dyskusji" ? To co opisujesz to nieumiejętność korzystania z opcji serwisu. Jak wspominałem rzadko z tego serwisu korzystam więc go tak dobrze nie znam. Ty zaś mylisz te dwa pojęcia. Tobie wydaje się że jeśli ktoś się z tobą nie zgadza to nie umie dyskutować. I pisze się "przeze mnie" a nie tak jak napisałeś "przez mnie". Myślałem, że ktoś tak wybitnie znający język polski jak ty wie o tym. Na dodatek w takim serwisie gdzie dba si...
Wszystko ładnie pięknie gdyby nie to że za kilka lat tego serwisu pewnie już nie będzie. Dlaczego zwolniono panią Sowę ? Bo nie mają pieniędzy, bo ona chciała więcej, bo się pokłócili. Możliwości "dlaczego" nie ma aż tak wiele. Samo życie.
Moje błędy nie były typu "ksiarzka" tylko jakieś przecinki. Negocjacje ? Zapomnij, tak to nie działa tutaj. Robisz co ci mówią albo spadaj. Co do ilości recenzji (lepszych czy gorszych) nie zgadzam się z tobą. Przeczytasz jedną subiektywną i co to da ? Mając kilka możesz już jakieś wnioski wyciągnąć. Dobrym przykładem są recenzje tzw. zawodowych krytyków. Przecież czasami tego się nawet czytać nie da.
Jaka tam dobra pamięć ? We wcześniejszym poście zwróciłem się do niego "Louri z Wysokiego zamku" choć teraz ma inny nick. Nie mógł wytrzymać, głowił się całą noc biedaczyna skąd znam ten nick więc wszedł w wiadomości i zaczął przeglądać wstecz. Ot cała filozofia.
Rozumiem, że mieć inne zdanie to "oszołomskie bredzenie" czyli idąc twoim tokiem rozumowania jesteś oszołomem. W tamtej dyskusji również używałeś epitetów. Chamek zawsze pozostanie chamkiem i słoma z butów wyjdzie.
Jeśli ktoś nie ma argumentów to pojawia się wyzywanie. Cieszę się, że potwierdziłeś moje przypuszczenia co do twojej kultury. Ja również pozdrawiam.
Nadmierne czepianie czyli czepianie się o każdy przecinek. Nie każdy jest znawcą przecinków itd. Dałbym sobie głowę obciąć że wy również robicie takie błędy. Po drugie pisałem wyżej o zabawie w kotka i myszkę. Albo poważnie traktuje się użytkowników albo niech redakcja/moderatorzy napiszą - serwis tylko dla polonistów, reszta wypad.
Ależ nie pomijaj. Wytknęłaś mi ją więc chyba jednak jest istotna. Powiedziałaś A, powiedz B. Ja chętnie się uczę i jeśli zrobiłem błąd ortograficzny chciałbym wiedzieć gdzie. Nie wywlekam żalu, recenzję chciałem zamieścić jakieś 8 lat temu, stare dzieje. Podałem to jako przykład odpychania ludzi od serwisu. Szkoda bo kiedyś uważałem ten serwis za nr 1.
Czyli wychodzi na to że język polski to totalna brednia. Za przypisanie tobie "ten recenzji" przepraszam. Mój błąd.
Tak, doszedłem :D A czy ty już doszedłeś dlaczego mówi się na kobietę "premier" ?
"Idiotą" ? Widzę Louri z Wysokiego zamku lecz niskiego intelektu pokazał swoją kulturę. To ta wartość dodana ? Nieźle, pogratulować. Tak, tak emotki to inna sprawa :D Można zjeżdżać na wiele sposobów np. "spadaj stąd" ale skąd taki znawca polskiego może wiedzieć o tym jak bogaty jest polski język.
Zrozumiałem. Książka rodzaj żeński czyli powinno być "owa" ale słowo "ów" również może być użyte. Poczytaj, popytaj a się przekonasz że takich dziwności w języku polskim jest cała masa i są one dopuszczalne np. mówienie na kobietę polityka "premier" czy "minister". Przecież jest to mylenie rodzaju męskiego z żeńskim a jednak Polacy tak mówią. Natomiast "ten recenzja" daje po oczach i uszach. Nadal się śmieje z twojego "ten recenzja".
Tamten serwis ma przewagę nad Biblionetką. Mianowicie taką że korzysta z niego coraz więcej osób a Biblionetce ubywa. Rozwija się, a Biblionetka się zwija i to jest fakt bo obserwuję Biblionetkę ponad 10 lat. Po drugie nie krytykowałem czepiania się tylko nadmierne czepianie się oraz zabawę w kotka i myszkę - ja poprawiam a moderator czepia się znowu i to, o zgrozo, zupełnie innej części recenzji która do tej pory jak rozumiem mu pasowała. Po trz...
Jakieś przykłady mojej ortografii czy tylko puste hasełka ? Sprawa wygląda tak że serwis traci użytkowników nie tylko z powodu zwolnienia jakiejś osoby ( nie znam pani Sowy ) ale właśnie przez nadmierne czepianie. Widocznie wysoki poziom recenzji jest ważniejszy niż sama książka a myślałem że to serwis dla czytelników, dla książek a nie dla recenzji samych w sobie. Chyba że jest to serwis wyłącznie dla polonistów wtedy ok. Wasz serwis, wasza spra...
"ten recenzja" - leżę i ryczę ze śmiechu :D Polonistów widzę tu od groma. Jak widać takie posty przechodzą, recenzje czytelników nie :D :D :D
A dziękuję bardzo. Napomnę tylko że na końcu zdania stawiamy kropkę. Myślałem że w tak wybitnie polonistycznym gronie jest to oczywista oczywistość :D Życzę przyjemnego zjeżdżania w dół z serwisem. Tradycyjnie nie pozdrawiam. Kiście się we własnym sosie.
Kilka ładnych lat temu chciałem zamieścić na tym "wspaniałym" serwisie recenzję jednej książki. Napisałem ( może nie była najlepsza ale... ) ją nie dla siebie ale dla innych użytkowników ponieważ ów książka nie miała żadnej recenzji. Myślę sobie, lepsza taka niż żadna, może komuś pomoże podjąć decyzję czy książkę warto czytać. Po przesłaniu recenzji dostałem zwrot z prośbą o uzupełnienie informacji dotyczącej notki z okładki. Poproszono mnie żeby...
Pozostaje sie podpisac pod przedmowcami. Ksiażka bardzo klimatyczna, nastrojowa, kapitalnie oddaje klimat Japonii. Co do dziewczynek w spodniczkach to tu sie nie zgodze :) Ja lubie Japonie tę starą i tę wspołczesną, nowoczesną, ktora zachowała swoja kulture i tradycje.
Jesli mowimy o nawiedzonych domach i o Kingu to warto wspomniec ze sam Stephen King ma w swoim dorobku scenariusz do mini serialu o nawiedzonym domu pt "Czerwona Róża" z 2002 roku. Chyba mistrz pozazdroscil Shirley Jackson :)
Sporo cieplych slow słyszałem o tej ksiażce wiec postanowilem sie jej przyjrzec. Po przeczytaniu twojej recenzji moim pierwszym skojarzeniem byl "Piknik na skraju drogi" Strugackich. Tam rowniez jest tzw Zona, ktora nie wiadomo czym jest i jak powstala, ktora "żyje" wlasnymi prawami fizyki. Ciekawe czy Vandermeer posiłkował sie ksiażka Strugackich, czy coś skopiował. Jesli czytałes obie książki to chetnie zapoznam sie z twoja ocena, porównaniem. ...
Kobitka czyta twarde sf. Nice :)
Ja "Kwiaty dla Algernona" wychaczylem na allegro, jesli dobrze pamietam, za 24 zl kilka lat temu. Troche okladka rozdarta ale posklejalem i mam. Ksiazka trudno dostepna nawet dla tych co maja kase i chca kupic za 100 zl. Nie ma dodruku. Myslalem ze wena jest tylko do tworzenia czegos a nie odtwarzania :) Za przystepna cene kupilem tez na allegro "Opowiesc podrecznej" czy "Welin"
Widze niezle zaopatrzony jestes :)
Jesli lubisz postapo nuklearne to moze spodoba ci sie "Łabedzi spiew" Robert McCammon. Niedawno wydana w Polsce. Nie czytalem ale ponoc dobra. War.. war never changes.
Dorzuc 0.5 za to ze polskie :) A zakonczenie, tak jak mowilem - mocne.
Dziekuje za wyjasnienia, w ktore i tak nie wierze ( nie w to ze jest na glownej tylko w to ze ktos wlacza sie do dyskusji nie czytajac nawet ksiazki ) ale juz postanowilem ze szkoda czasu i nerwow zeby zamieszczac na tym serwisie jakiekolwiek recenzje czy wypowiedzi.
Wiesz jesli przez 11 lat pod ksiazka wypowiada sie 5 osob, a po rozpoczeciu twojej dyskusji nagle w ciagu tygodnia dolaczaja 2 osoby ktore mnie atakuja to wniosek nasuwa sie sam. I daruj sobie obrone redakcji i ironizowanie bo podalem przyklad z autopsji - tak czepiali sie doslownie przecinkow i kropek a jak poprawilem to czepiali sie nastepnych rzeczy, takich ktore wczesniej byly niby ok. Na madra dyskusje zawsze znajde czas ale pisanie ze zakon...
I znowu czytasz bez zrozumienia. Pokaz mi fragment mojej wypowiedzi gdzie pouczam Wildera jak powinna wygladac ta powiesc !!! Pokaz, czekam !!!!!!!!! Jedyne co pisalem to to ze spodziewalem sie zupelnie czegos innego po tej powiesci. Pokaz mi gdzie pisalem ze tu powinno byc tak, a w innym fragmencie cos innego. Z tego co czytam to ty podwazasz wybor Wildera zeby glownym bohaterem byl zakonnik ( wg mnie w domysle inteligentny, przyklady podalem w...
A ty oczywiscie trafilas tu jakims dziwnym zbiegiem okolicznosci, nawet nie bedac zainteresowana ksiazka. Nie mialem jej za zle tylko nie zgadzam sie z nia. To dwie rozne rzeczy.
Daruj sobie te ciagle buzki bo wcale nie jestes zabawny. Mnie tez guzik obchodzi co tam wciagasz, jakie kreski i czy ze stolu czy z podlogi. Zainteresowalo cie jedno zdanie, zupelnie jak Aleutke, taki zbieg okolicznosci, zadziwiajace. Moze bierzecie to samo. Przyslij kolejny zaciag znajomkow. Zebyscie byli w wiekszosci, wtedy oglosisz wszem i wobec jak to zwyciezyles w dyskusji, jaki jestes madry a ja glupi.
Do Aleutka. Rozumiem ze ty napisalabys lepiej ta powiesc. Bohaterem bylby polewacz asfaltu, oczywiscie czyściutki i pachnący, broń Boże nie spocony !!! ( zupelnie jak kobiety z reklam o sprzataniu - piekne, w sukni wyjsciowej i w szpilkach ) Oczywiscie nasz bohater chodzilby w koszuli i pod krawatem, dodatkowo z neseserem w reku ( bo przeciez moje stereotypy są mylace, a opisanego wyzej pracownika spotyka sie na kazdym kroku ) Z załozeni...
Ksiazka zostala wprowadzona do Biblionetki przez Aleutke. Jej recenzja jest z 2005 roku, jak zakladam napisana zaraz po dodaniu powiesci do serwisu. Ile bylo odpowiedzi na jej recenzje ? Jedna. Kolejna recenzja uzytkownika Librarianka z 2006 roku. Ile odpowiedzi ? Jedna. I recenzja uzytkownika Lachus. Ile odpowiedzi ? Zero. Podsumujmy. Przez 11 lat dodano 3 recenzje i 2 wypowiedzi ( swoich nie licze ). To rzeczywiscie ruch jak na autostradzi...
Mi chodzilo raczej o ambitne powiesci, w ktorych autor mimo wszystko ma cos do powiedzenia, chce cos przekazac czytelnikom. Widze zaciag Aleutka zrobila :) Do czasu naszej wymiany zdan malo osob pisalo o "Most San Luis Rey" A teraz ? No prosze, nie ma jak pomoc przyjaciol :) Jednak kobieta ma w sobie jakas taka zawzietosc i nie moze nigdy przegrac.
Jesli lubisz klimaty postapo i duze tomiszcza to przed toba jeszcze "Bastion" S. Kinga :) Tylko zrob dluzsza przerwe bo dwie powiesci postapokaliptyczne pod rzad nie wplywaja dobrze na samopoczucie.
Dyskusja z toba jest jałowa. Co do polewaczy asfaltu to celowo wyolbrzymilem, przejaskrawilem ich cechy bo widze ze masz problem z obserwacja rzeczywistosci wiec moze moj opis ci pomoze na przyszlosc. Proponuje troche wiecej obserwowac otaczajacy swiat a nie tylko czytac ksiazki. Nie mam nic do polewaczy asfaltu czy innych ludzi pracujacych fizycznie, jednak uwazam ze do tego typu powiesci sie nie nadaja. Tyle w temacie polewaczy asfaltu. I nie...
To wymien mi kilku autorow i tytuly ich powiesci gdzie polewacz asfaltu drapiac sie po tylku i bekajac po zjedzonej kanapce prowadzi rozwazania teologiczne. I wiem o tym ze mozna znalezc madrych ludzi wsrod robotnikow i glupcow wsrod profesorow. To nic nowego. Ale nie zmienia to faktu ze zakonnik najlepiej pasuje do tej powiesci. Odpowiedz sobie tez na pytanie dlaczego w XV, XVI i tak dalej, wieku ksiegami czy rozwazaniami zajmowali sie ksieza, z...
Jeszcze jedno. Napisalas "No widzisz właśnie moim zdaniem mądre rozważania na temat Boga i losu mogą się zdarzać mleczarzowi prowadzącemu osła polną drogą (tak, czytałam taką powieść)... " Ale dlaczego nie zdarzylo ci sie czytac ksiazki o kierowcy ciezarowki wiozacego mleko w cysternie np przez srodek Warszawy, co chwile stojacego w korkach czy na swiatlach i prowadzacego takie rozwazania ???? Niby to samo. Dostrzegasz te subtelna roznice ? Chyb...
Atakujesz mnie bo mam inne zdanie na temat ksiazki niz ty. Typowe podejscie. Zaakceptuj to ze sa rozne gusta. Mnie ta ksiazka rozczarowala bo spodziewalem sie czegos zupelnie innego. Wilder mogl w ogole pominac postac brata Junipera i jego probe przenikniecia tajemnicy bozego planu. Mogl napisac powiesc tylko o glownych bohaterach, ich zyciu i niewiele by sie to roznilo od powiesci ktora wydal bo brat Juniper i cala otoczka wokol rozwiklania zaga...
A mnie zaskoczylo twoje zaskoczenie. Tak, dokladnie tak sugeruje. Bo kto ma prowadzic madre rozwazania na temat Boga i ludzkiego losu. Robotnik lejacy asfalt na droge czy może makler giełdowy ??? Wyobrazasz sobie taka powiesc gdzie polewacz asfaltu w przerwach podczas naciskania guzika jakiejs prasy do wylewania tegoz asfaltu prowadzi rozwazania na temat Boga ? Bo ja nie bardzo, to by była jakas groteska. Dla mnie oczywistym jest ze takie madre r...
Moze wam sie przyda łapserdaki :) 50 najlepszych polskich powiesci fantastycznych wg Esensji. Lista z tego co pamietam jest ulozona wg klucza - nr 1 to najlepsza ksiazka. Obok sa oceny ale nie pamietam co to za oceny, czy to moje ( watpliwe bo nie czytalem wiekszosci z tego ) czy moze z biblionetki albo jeszcze innego zrodla. No ale oceny sa malo wazne bo sami ocenicie co wam pasuje :) 50. Jacek Dukaj Perfekcyjna niedoskonałość 4,97 ex ae...
Pewnie wszyscy znaja ale dorzucmy do worka. "Hyperion" Simmonsa i "Slepowidzenie" Wattsa. Slepowidzenie, hard sf, jedna z najlepszych jaka czytalem. Hyperion ( razem z Upadek Hyperiona bo to jedna ksiazka ktora ze wzgledow objetosci wydawca podzielil na dwie ksiazki ) za wykreowany swiat, wlasciwie liczbe swiatow, za rozmach i fabule. Hyperion obok Gry Endera to moj top od wielu lat.
"Ciemny Eden" mam juz za soba. Choc zakonczenie mnie nie zaskoczylo, wpadlem na nie bardzo wczesnie, chyba nawet po przeczytaniu mniej niz 1/3 ksiazki to podobala mi sie. Bardzo lubie ksiazki gdzie bahaterami sa dzieciaki, w przypadku Edenu nastolatki. To one przejmuja inicjatywe i sa motorem napedowym powiesci. Wykreowany swiat tez jest fajny - ciemna i zimna planeta na ktorej swiatlo i cieplo daja drzewa :) Pompuja cieplo z jadra planety. Co ci...
Po prostu sie mylisz.
Rozumiem ze teraz juz nie pamietasz szczegolow ale swoja recenzje pisales tez lata temu. Zakladam ze niedlugo po przeczytaniu powiesci, a wtedy miales szczegoly swiezo w pamieci.
W okolicach. Spryciarz. Jak przeczytasz napisz recenzje :)
3 zl a tyle przyjemnosci :) Kiedy kupiles ?
Musze sie z toba zgodzic co do milosci do Boga. Nie zmienia to jednak faktu ze twoja teoria iz osoby te musialy zginac aby te drugie mogly nauczyc sie kochac jest nietrafiona. Wlasnie przeorysza Pilar burzy twoja teorie gdyz zupelnie do niej nie pasuje.
Rozczarowany Zabierając się za lekture „Mostu San Luis Rey” miałem nadzieje dotknąć iskry bozej, odkryc tajemnice naszego istnienia, sensu naszego zycia. Nastawiałem się na powiesc przepelniona rozwazaniami religijno-egzystencjonalnymi. Madrymi rozwazaniami ponieważ miał je prowadzic zakonnik, brat Juniper. Swoim śledztwem jak sam mowi chce wreszcie dac wszystkim dowod nie tylko na istnienie Boga ale tez na to, ze Bog doskonale zna zycie każde...
"Te pięć osób zginęło, aby ci, którzy nie kochali (córka markizy, aktorka Perichole, przeorysza Pilar), nawrócili się, opamiętali... " Przeorysza Pilar jedną z tych ktora nie kochala ??? Chyba czytalismy inna ksiazke. A wlasciwie ty czytales inną albo musiales przysnac podczas czytania. Akurat przeorysza Pilar jest przedstawiona w powiesci prawie jak Matka Teresa z Kalkuty. Prowadzila sierociniec, pomagala umierajacych i niewidomym, przygarnela ...
"Ostateczni" Henryk Wiatrowski - dobre bo polskie, choc bardzo malo znane. Z mocnym zakonczeniem.
To ja polece wam "Gdzie dawniej spiewał ptak" Kate Wilhelm. Postapo ale bardzo dobrze napisane, ambitne. Troche smutne ale z iskierka nadziei na koncu.
Wynika to z prostej rzeczy - czyli Christopher Nolan. Wiecej nie trzeba dodawac. Za co sie nie wezmie to zamienia w zloto: Memento, Interstellar, Incepcja, trylogia Batmana.
Jesli mialbym oceniac to ksiazka podobala mi sie poza jednym. Mianowicie stereotypowym przedstawieniem Riga czyli facet to klamca ktory zdradza zone. A zona wspaniala, wierna, ulegla, poddana, poswiecajaca sie mezczyznie. Takich kobiet nie ma. To jedyny minus ksiazki ktory bardzo mi sie nie podobal. Momentami nie moglem czytac tych fragmentow ktore dotyczyly relacji Riga i Marijore. Byc moze autorka ma jakas awersje do mezczyzn. Na plus wszystk...
Wlasnie przeczytalem ksiazke wiec wyraze swoje odczucia, poki sa swieze. Czytałem wersje Phantom Press „Opiekun snu”. Moim skromnym zdaniem ten tytuł jest bardziej poetycki i bardziej pasuje do takowego charakteru książki niż „Waz snu” – ten tytul brzmi jakos pospolicie dla mnie, choc jest bardziej profesjonalny i lepiej oddaje znaczenie oryginalnego tytulu co bardzo sobie cenie przy wszelkich tłumaczeniach. Nie lubie tych bzdurnych tłumaczeń i n...
To ze serwis dobrze dziala i przyciaga ludzi faktycznie cieszy. Natomiast smuci mnie chwalenie sie tym, normalnie jak bym ogladal jakies sondaze wyborcze - kto lepszy, kto wiecej, kto z przodu. Tego sie obawialem jak Biblionetka zmienila wlasciciela, coraz bardziej nastawiona na zysk. Czy teraz co miesiac bedziemy czytac sprawozdania statystyczne ????
"Wspaniala Amy", wspaniala ksiazka.
Ja zakochalem sie w "Oceanie na koncu drogi" I ta sliczna okladka :) Uwielbiam ksiazki o dzieciakach. Pewnie i ta mi sie spodoba. Wrzucam na liste, niestety juz bardzo dluga, must have.
Od razu skojarzylo mi sie z "Miasto na gorze" Kira Bulyczova. Trzeba sie przyjrzec "Silosowi", moze warto przeczytac.
Wlasnie przeczytalem i przyznam, ze publikacja jest dobra ale mi w przeciwienstwie do ciebie nie zabrakło skali - ocenilem na 5. Po pierwsze nie nazwalbym tego Arcydziełem - to bardzo gruba przesada. Osobiscie arcydzielo kojarzy mi sie z czym niezwyklym, na widok czego nie ma sie slow a szczeka opada i nie idzie jej podniesc. Po przeczytaniu tego wyboru opowiadan szczeka mi nie opadla. Przed kazdym opowiadaniem otrzymujemy krotka notatke o autorz...
Zgadzam sie w 100%. I wcale nie tak rzadko ludziska zwracaja na to uwage. Wrecz przeciwnie, ci bardziej oczytani maja nawet własne listy kiepskich tłumaczy zeby sie ich wystrzegac.
Jeśli miałbym oceniać "Kwaidan" i "Balladę o Narayamie" to zdecydowanie wygrywa "Ballada o Narayamie". Dlaczego ? Ano dlatego, że zawiera opowiadania które mogą zapaść nam w pamięci na dłużej. Mam tu na myśli opowiadania: Piekieł wizerunek niezwykły, Bluszcz cmentarny na Przełęczy Kościotrupa oraz tytułową Balladę o Narayamie. Na mnie zrobiły one dość spore wrażenie. "Kwaidan" choć nie odstaje dużo od "Ballady..." nie ma takich smaczków. Opowiada...
Zaciekawila mnie ksiazka lecz mam podobne odczucia co do tej recenzji, te wszystkie och, ach. Zalatuje mi tu wydawnictwem. Hmmm. Poczekam na wiecej ocen i opinie innych.
Opowiadanka bardzo fajne. Krotkie, tak. Za to zakonczenia niezwykle ciekawe i pomyslowe. Moge z czystym sumieniem polecic kazdemu kto lubi Poe, Lovecrafta i tego typu opowiadania z dreszczykiem.
To dodajmy jeszcze scenariusz Kinga do miniserialu "Czerwona roza" o .... domu.
Swiete slowa. Nic dodac nic ujac. Ksiazki sa swietne i tyle.
Wlasnie skonczylem czytac "Ballade o Narayamie" i mam podobne odczucia. Opowiadania dobre przeplataja sie ze slabszymi. Dwa opowiadania postawily wysoko poprzeczke pozostalym. Mam tu na mysli "Bluszcz cmentarny na przełeczy Kosciotrupa" i "Piekieł wizerunek niezwykly" Nalezy tez pochwalic "Krolestwo w miniaturze" oraz tytulowa "Ballade o Narayamie". Reszta opowiadan choc moze i ciekawa ze wzgledu na swoj odmienny od europejskiego klimat to nie za...
Teraz gdy jestem piekny i mlody ... zartuje. W fantastyke i groze brne teraz. Czy to znaczy ze pozniej zaczne czytac Faulknera ? Hmmm
A ja caly czas myslałem ze to jakis robak jest na okladce hehe
Swieta prawda. Po co ukrywac ten opis z okladki skoro i tak czytelnik przeczyta go trzymajac ksiazke w reku ??? Pogratulowac tylko osiołkowi z wydawnictwa za zdradzenie zakonczenia. Pewnie nawet nie czytał ksiazki he he...
Wypisz wymaluj Wokulski hehe Dla kobiety wszystko a one nic.. Za biedny jestes, za głupi, za słaba partia dla mnie. :)
Mi tez bardziej było blizej uronienia łezki niz smiechu. To jak został potraktowany Gregor, nawet przez zdawałoby sie tak bardzo kochajacą go siostre. I mialem jeszcze jedno skojarzenie z Gregorem. Mianowicie takie, ze przypomina on los osob starszych, w podeszlym juz wieku, ktore trzeba dochowywac. Dla wielu takie osoby sa kula u nogi, choc wczesniej byly doceniane, szanowane, potrzebne - zupelnie jak Gregor.
Ksiazki nie czytałem. Ogladalem tylko film Z Will'em S. Piszecie tu o wampirach a w filmie byly zombie. Jak jest w ksiazce ?
Kto dodał tag "utopia" ? Przeciez ta ksiazka to antyutopia.
Musze przyznac, ze rozczarowałem się ta ksiazka. Jako fan powiesci z dreszczykiem liczyłem na duzo wiecej. Na okładce widnieje napis „powieść ezoteryczna, oparta na symbolice Kabały, tarota i legendzie o Golemie”. I wlasnie Golema spodziewałem się tu najwięcej. Potwora który wywoła ciarki na mojej skorze. Niestety Golema tu jak na lekarstwo, kilka wzmianek. Po przeczytaniu musze stwierdzic, ze jest to powiesc dla znawcow lub przynajmniej osob int...
Wielbiciel Turgieniewa ? Na znanym serwisie aukcyjnym sa jego ksiazki w tomach wiec pewnie znajdziesz tam wiekszosc jego tworczosci. W tej akurat zamieszczono takie a nie inne opowiadania, po co to larum ?
Buka nie jest smieszna. Brr... Ciarki po plecach :)
A gdzie jest napisane,że to zbior wszystkich opowiadan ? Na pierwszej stronie jest napisane - wyboru dokonał ...
Film całkiem niezły, nawet oddaje ducha powiesci. Ale ... jak to z filmami bywa, nie da sie upchnac w nich wszystkiego. Mimo ze trwa 2 godziny to pominieto wiele watkow np: syna Starka, ojca Jacka, głebokich relacji,wiezi Adama i Anny, relacji Jacka z matką, a wątek miłosci Jacka i Anny (w ksiazce bardzo dokladnie i ładnie opisany )okrojony do minimum. Zatem polecam ksiazke, chociazby dla opisów i zakonczenia, bo w ksiazce inne. No moze nie inne ...
Co do sekretu Ksiedza to chyba nie czytałas uwaznie ksiazki bo ten sam go zdradza reszcie pielgrzymow na koncu opowiadania Detektywa. Wyd. Mag 2007 rok, strona 522, od słow "Cisze przerwał Lenar Hoyt, ktory powiedział do Lamii: - Ty także ...." Trzeba czytac uwazniej ksiazki. Ot, drobiazg ale znaczący. :) Chyba ze masz na mysli inny sekret Ksiedza ale watpie bo innego nie zauwazylem.
"Złote popołudnie" Spodziewałem sie dużo więcej po Sapkowskim. Autor przecież znany i zachwalany. Jego opowiadanko oceniam na 4,6. "Gotyk" Wg mnie najlepsze opowiadanie tego zbioru. Najbardziej mroczne i klimatyczne. Pierwsza część wywołuje ciarki na plecach, druga ciekawość. Swoja drogą ciekawe czy tylko mi, po przeczytaniu ostatniego akapitu, na mysl przyszedł "Kordian" Słowackiego i III cz. "Dziadów" Mickiewicza ??? Ocena 5,5 "Zielone pol...
A ja wlasnie zakupilem sobie swoj egzemplarz na znanym serwisie aukcyjnym, za 5 zl :) Teraz czekam na przesylke. Bylo jeszcze kilka egz do kupienia wiec z ta dostepnoscia nie jest tak zle chyba. Moja kolekcja opowiadanek grozy powieksza sie. :)
Sprawdzilem. Wcale nie tak rzadko hihihi :) Sporo tych 6.
Na 4 ? Żałuj :/
Czlowiek to sie lepiej czuje jak widzi ze polecana przez niego ksiazka zostala przeczytana i jeszcze sie podobala :) Pozdrawiam.
Hihihhi a myslalem, że to byłby tydzien z ukochanym albo z jakims przystojnym hiszpanem :) Tak na marginesie to ja tez nieraz sobie mysle - Boże kiedy ja przeczytam wszystkie te ksiazki z mojej listy must-have.
Temat spotykany w literaturze :) w ksiązce "Ksiega imion" (Gregory Jill, Tintori Karen), wydanej wg info na biblionetce 3 lata wczesniej. Nie czytalem "Ostatniego dobrego czlowieka" wiec o tym ktora lepsza nie bede pisal. Dodam ze "Ksiega imion" wysokich lotow nie jest. A tak swoja droga to twoja wypowiedz trąci mi zachwalaniem przez wydawce. Te wszystkie: polecam, ksiazka na 6, zaostrzony apetyt. Moze dlatego ze niedawno czytalem w Literada...
Polecam wszystkim ekranizacje,bardzo dobrze zrealizowana,wzruszajaca - The time traveler's wife z 2009 r. ,polski tytuł - Zakleci w czasie. Ksiazki nie czytałem wiec nie wiem na ile ja oddaje film.
Dzieki za zdradzenie zakonczenia :/ Pozdrawiam myslacych inaczej.
To ja pozdrowie sobie mojego Dziadka :)
A ja polecam serial Pacyfik, 12 odcinkow jesli dobrze pamietam, serial duetu Tom Hanks, Steven Spielberg. Ksiazki nie czytalem ale po przeczytaniu recenzji moge powiedziec ze tematyka ta sama. Serial pokazuje wlasnie, bardziej zolnierzy niz samą wojne, ich zmagania z tropikalnym klimatem, zmeczeniem, czasami obledem. Nie wszyscy wytrzymywali w tych warunkach, zdarzaly sie przypadki samobojstw, celowego okaleczania aby zostac odeslanym. Jesli ktos...
Dobra recenzja. Dlaczego dobra ? Bo przekonala mnie do tego zeby siegnac po tę ksiazke. Pokazuje tez ze osoba ktora ja napisala jest osoba myslaca i potrafiaca bronic swego zdania. Mam tylko jedna uwage :/ przestancie czepiac sie gier wideo !!! Jak ktos nie wie do czego one sa, niech w nie nie gra, proste. Albo niech gra razem z rodzicami.
Ksiazka rewelacja ! Ponad 1000 stron pochłonalem w 2 tygodnie.Jedyną ksiazka przy ktorej uronilem kilka łez byli ""Chlopcy z placu broni" Bylo to jeszcze w podstawowce, kawał czasu temu. Do dzis pamietam klimat tej ksiazki - swiat dzieciakow, ich przyjazn, problemy, smutki i radosci. Po przeczytaniu powiesci Kinga bylem mu wielce wdzieczny za napisanie takiej wlasnie powiesci. Az dziw bierze z jaka wnikliwoscia i precyzja udalo mu sie wykreowac s...
A mi sie film zupelnie nie podobal. Szmira totalna, nieoddajaca klimatu ksiazki.
Od kilku dni przegladam sobie ta liste, czytam o ksiazkach, ich recenzje, oceny itd. Moja uwage zwrocilo to, ze na tej liscie jest cala masa ksiazek dla dzieci, o dzieciach.Chyba akcja - Cala Polska czyta dzieciom - przynosi efekty :)
A ja polecam film na podstawie ksiazki :) Film z 2008 roku, bardzo fajny.
Nie czytalem ksiazki ale z przeczytanych recenzji to wychodzi mi ze ogladalem film wlasnie o tym. Hmmm. Film z 2006 roku, z Mark Ruffalo i Reese Whiterspoon pt. Jak w niebie. Moze ktos ogladal film i czytal ksiazke,i moglby sie wypowiedziec. Swoja droga film bardzo fajny :)
A mnie sie wypowiedz Marcos podoba. Jesli tak odebral ta ksiazke to ma do tego prawo. Bilionetka to serwis o ksiazkach wiec kazdy moze oceniac je wg wlasnego zdania. I brawo za odwage. Cenie sobie ludzi ktorzy maja wlasne zdanie nawet jesli wszyscy wokoło zachwycaja sie czyms. To ze Tobie podobala sie ta ksiazka nie oznacza wcale ze innym sie tez spodoba. Czytajac wypowiedz Marcos od razu przyszedl mi na mysl "genialny" rezyser filmowy czyli Pedr...
Powinno sie oceniac ksiazki, wiem. Ale jak czytam - "Gdy uświadomiłam sobie, że na świecie istnieją ludzie o różnych kolorach skóry, miałam około czterech lat i wówczas empirycznie doświadczyłam spotkania z czarnoskórym lekarzem w Polsko-Amerykańskim Instytucie Pediatrii w Krakowie, gdzie byłam na badaniach. Wcześniej oglądałam oczywiście różne filmy, seriale z czarnoskórymi aktorami, ale i tak konfrontacja telewizyjnego świata z rzeczywistością ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)