Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
ojej długo mnie tu nie było:) Geneza (Slaughter Karin)4,0 Pęknięcie (Slaughter Karin)4,5 Tryptyk (Slaughter Karin) 4,0 Obca (Gabaldon Diana) 3,0 Polska Piastów (Jasienica Paweł (właśc. Beynar Leon Lech))5,0 Gwiazd naszych wina (Green John) 5,0 Szalone życie Rudolfa (Fabicka Joanna) 2,0 Zły (Tyrmand Leopold) 4,0 Emigracja (Mateo José Manuel, Pedro Javier Martinez) 4,0 Kasacja (Mróz Remigiusz (pseud. Løgmansbø Ove))3,5 Zanim ...
Do trzech razy śmierć (Rogoziński Alek)3,0 nijakie i nie to poczucie humoru Granat poproszę (Rudnicka Olga) 4,0 Nie są to Natalie ale jest zdecydowanie lepiej niż po ostatniej wpadce Obca (Gabaldon Diana) 3,0 romansidło totalne, już zapomniałam o czym było Polska Piastów (Jasienica Paweł (właśc. Beynar Leon Lech)) 5,0 dobry kawał historii Tryptyk (Slaughter Karin) 4,0 dobry kryminał Zgubna trucizna (Kwiatkowska Katarzyna (ur. 1976)) 5,0 ...
Dom Czwarty (Puzyńska Katarzyna) 5,0 Łaskun (Puzyńska Katarzyna) 5,0 Magnolia (Jeromin-Gałuszka Grażyna) 2,0 audiobook Nie głaskać kota pod włos (Boglar Krystyna) 5,0 Siła niższa (Kisiel Marta) 5,0 Skarb pradziadka 3,0 audiobook Starsza pani w Holandii 4,5 audiobook Światło między oceanami (Stedman M. L.) 3,0 audiobook Utopce (Puzyńska Katarzyna)5,0 Dokończyłam Puzyńską w listopadzie:)a miałam poczekać z ostatnią ale, gdy tylko ...
Harda (Cherezińska Elżbieta) 5,5 Z przyjemnością się wraca do powieści historycznych :) Koleje losu (Blume Judy) 5,0 świetna amerykańska powieść (i faktycznie w jednym mieście w przeciągu czterech miesięcy spadły trzy samoloty!) Lampiony (Bonda Katarzyna) 4,5 wg mnie autorka powinna pisać książki obyczajowe Opowieść o dwóch uniwersytetach (Lodge David) 3,0 niby mój ty literatury, a jednak nie podeszło Stylista (Marinina Aleksandra (właśc. A...
A to też w wakacyjnym w skrócie Kacper Ryx i król alchemików (Wollny Mariusz) 4 Kacper Ryx i tyran nienawistny (Wollny Mariusz)4,5 Kacper Ryx i król przeklęty (Wollny Mariusz)4,5 Turniej cieni (Cherezińska Elżbieta) 5,0 Żniwa zła (Murray Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert))4,5 Droga królów (Sanderson Brandon)4,5 Zmierzch (Theorin Johan) 4,0
niestety mój komputer był formatowany ostatnio:)
Pan Mercedes - kryminał w iście amerykańskim stylu - 4 Seniorzy w natarciu - dobre, choć liczyłam na więcej (bardzo w stylu "Stulatka...") 4,5 Tomek Sawyer detektywem - super 5 Stryjeńska: Diabli nadali bardzo ciekawa biografia! 5 Przygody Hucka wolę Hucka niż Tomka - Tomek jest rozpuszczonym, zadzierającym nosa chłopaczyskiem :) 5 Marsjanin książka ok - szkoda że nie moja bajka Dożywocie - rewelacja interpretacja bije na gło...
Też zachęcam do słuchania audibooków - 1/3 ocenionych przeze mnie pozycji to książki do słuchania. Jest kilka audiobooków, które warto przesłuchać na początku - pierwsza słuchana książka może być ciężka - trudno przestawić się na słuchanie. Osobiście polecam: Służące - świetnie nagrany audiobook, historia też niczego sobie Dynastia Miziołków - jeśli nie przeszkadzają Ci książki dla dzieci i młodzieży i lubisz Mikołajka Potop w interpretacji W...
Sama słucham audiobooków i zgadzam się z Tobą. Lektor potrafi wynieść książkę na wyższy poziom (Zadura, Wróbel, Perchuć, Peszek, Kulesza, Gosztyła, Fronczewski, Guzik) niestety zdarza się też odwrotnie - u Dereszowskiej irytuje mnie nie tyle modulacja co głośność, lektorka czyta niektóre kwestie bardzo cicho, inne zaś wyjątkowo głośno. Nie jestem w stanie przebrnąć przez audiobooki czytane przez Katarzynę Żak, czy Elżbietę Kijowską (pewnie kwesti...
Długo nie pisałam a zebrało się trochę przesłuchanych książek: Klasa pani Czajki miałam ochotę na powieść dla młodzieży, dodatkową zachętą był lektor Janusz Zadura - polecam Wampir skończyłam i polecam każdemu, kto lubi kryminały :) Pożegnanie z Afryką Jestem pewna, że do tego audiobooka jeszcze kiedyś wrócę! Dziękuję, Jeeves! klasykę też warto i trzeba słuchać, musiałam się przestawić na spokojną literaturę angielską ale było warto ...
Błękitny zamek
Uwielbiam Barcisia w "Dynastii Miziołków" daj szansę koniecznie:)
Dodam jeszcze Chmielarz Wojciech
Skończyłam słuchać Okularnik - fajne choć minus za zmianę lektorki. Potem przyszedł czas na Co nas nie zabije - fajne ale minus za to, że to nie Larsson. Brawa dla Pani Funke za Król Złodziei - żałuję, że poznałam to dopiero jako osoba dorosła. W końcu nabrałam ochotę na przesłuchanie Botanika duszy jestem w 1/3 i na razie bardzo mi się podoba - w końcu dobra obyczajówka.
A skąd wiadomo, że "w pełni legalnie i to nawet za darmo"?
mam za sobą Czarnoksiężnik z Archipelagu dałam 4 bo świetne tłumaczenie i dobry lektor, akcja tak na 3,5. Skończyłam też Korona śniegu i krwi ale osobiście wolę książkę czytaną przez jednego aktora, fabuła poprowadzona świetnie. Wczoraj udało mi się wysłuchać ostatnich rozdziałów Bez mojej zgody lektorka świetna, sama książka też rewelacyjna (mam wrażenie, że film kończył się troszkę inaczej - jeśli tak poproszę o sprostowanie :)) Zacznę tera...
Przeminęło z wiatrem
Świetny audiobook rewelacyjnie przeczytany:) Skończyłam "Pogromcę lwów" Perchuć potrafi czytać, mam też za sobą "Znaczy kapitan" fajne, nawet zabawne, Tortilla również. Jestem w trakcie Czarnoksiężnika... i Korony śniegu i krwi.
Punkt 1,3,4,6 zgadzam się w 100%, a jeśli chodzi o punkt pierwszy polecam rozbudowane recenzje Królowej Matki :)
A ja nic ostatnio nie piszę bo słucham powtórnie - to już czwarty audiobook, który kiedyś tam już poznałam. Na swojej MP3 już mam wgranego Kinga, "Czarnoksiężnika z archipelagu", "Znaczy kapitan" "Tortillę flat" i teraz ciekawi mnie na co będę mieć ochotę:)
Wcale nie jest to chaotyczne:) Doskonale Cię rozumiem i sama napisałam, że z mojej winy nie jestem tutaj bardziej znana i rozpoznawana, bo nie komentuję za dużo:). W sumie czytam dużo recenzji i czytanek ale uważam, że więcej wyciągam informacji z komentarzy właśnie. To one są impulsywne i według mnie bardziej szczere. Sama pisząc recenzje częściej usprawiedliwiam fabułę i błędy w książce. Dlatego też pisałam o tym, że włączenie tekstów niemodero...
Ale przecież nie wszyscy muszą się czuć tak jak Ty. To, że ktoś się czuje dobrze w konkretnym miejscu nie oznacza, że inny będzie miał podobne odczucia. Chciałam aby moja wypowiedź była w miarę konstruktywna (przynajmniej pierwsze 2/3) i starałam się wskazać rzeczy, które mnie samej przeszkadzają w byciu bardziej aktywną na portalu. Ostatnia część mojej wypowiedzi wcale nie miała atakować, zarzucać coś komuś. Była spostrzeżeniem, obserwacją....
Jaką sensację? :) Napisałaś to po to, aby ktoś przeczytał i tak też się stało :)Sensacja byłAby wtedy, gdyby się okazało, że jesteś właścicielem np. LC
Jestem w Biblionetce długo, ponad 10 lat(wcześniej miałam inne konto, zapomniałam hasła i postanowiłam zacząć od nowa). Biblionetkę traktuję przede wszystkim jako katalog przeczytanych książek, schowek tych, które zamierzam przeczytać, inspirację. Moim zdaniem jest kilka rzeczy, które łatwo można zmienić i tym samym ułatwić życie użytkownikom:) - opcja tekstów niemoderowanych - jest to irytujące, zniechęcające i nieprzyjemne jeśli chce...
a już niedługo :) http://www.gamesradar.com/kenneth-branagh-set-direct-murder-orient-express/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=totalfilm
A jakie są Twoje ulubione? Często szukam inspiracji :)
Ja lubię powrócić do książek, które już znam - tym bardziej audiobooków - nie pytaj ile razy przesłuchałam Służące, Dynastia Miziołków, czy Harry Potter Dochodzę pomału do wniosku, że nie jestem fanką słuchowisk - Gra o tron - wolę Starcie króli czytane przez jednego lektora. Obecnie skończyłam słuchać Podpalacz i Farma lalek a trzeci tom Przejęcie- jeszcze nie nagrany mam już prawie za sobą :)- wersja papierowa:)
skończyłam w międzyczasie Krąg baaaardzo polecam:) Teraz wróciłam do Gra o tron potrzebowałam audiobooka, który już przesłuchałam - trochę odciążyć głowę.
Dziękuję ketyow :)
Dzięki! A już myślałam, że się dowiem jak można podlinkować dany tytuł, na razie to dla mnie magia:)
Szkoda, że teraz mało nagrywa :( Co to są znaczniki?
Mnie akurat daleko do takich tematów:) ja teraz kończę "Krąg". Wiedziałeś, że wyszła krew elfów i Sezon burz? słuchowiska:) http://www.audiobook.pl/p/pl/8819/wiedzmin__krew_elfow-audiobook-andrzej_sapkowski-3_cd-mp3.html http://www.audiobook.pl/p/pl/8820/wiedzmin__sezon_burz-audiobook-andrzej_sapkowski-3_cd-mp3.html
Miałam posłuchać Kinga albo Gardner, a skończyło się na "Bezcennym" Miłoszewskiego. Audiobook dobry, choć niestety słychać, że korekta opuściła kilka fragmentów - zdarza się powtarzany tekst, kaszel, dźwięk w tle. Poza tym tęsknie za Szackim :)
wyszło teraz trochę fantastyki z fajniejszych podobno to jest dobre http://www.audiobook.pl/p/pl/8580/czarnoksieznik_z_archipelagu__ziemiomorze__tom_1-audiobook-ursula_k__le_guin-1_cd-mp3.html obecnie powtórzyłam sobie Trylogię czasu - fajna młodzieżówka. Jak skończę, a już blisko wrzucam na mp3 albo Kinga, albo nową Gardner
Skończyłam "Więźnia labiryntu" (szału i oklasków nie było) i zabrałam się za "Zemstę czarownicy" - wydawało mi się, że miałam ochotę na fantastykę dla młodzieży. Obie powieści bardzo dobrze przeczytane, niestety zabrakło chemii, albo bardziej skomplikowanej fabuły:) ciężko stwierdzić. Powróciłam do tego, co nie sprawiło mi jeszcze zawodu - powieści historycznej. "Uwięziona królowo" nadchodzę!
Przesłuchałam i bardzo mi się podoba. Stwierdziłam, że Stuhr przeczytał świetnie (ale trzeba się przyzwyczaić:)). Rowling pisze naprawdę dobrze ma niesamowitą lekkość pióra, a im dalej tym lepiej. "Jedwabnik" wg mnie jest lepszy od "Wołania kukułki", autorka chyba potrzebuje czasu, aby się zaprzyjaźnić z bohaterami:)
Jestem teraz w trakcie słuchania i zgadzam się, że niektóre role przeszarżowane (takie pozostałości chyba po Mikołajku). Osobiście nie przeszkadza mi to bardzo, trzeba się przyzwyczaić - tak około 2 godzin).
"Grona gniewu" skończone, jestem w trakcie "Jedwabnika".
Kryminalny luty Do trzech razy Natalie 4,0 - uwielbiam Natalie, jednak nic nie pobije pierwszej części:) Gniew (Miłoszewski Zygmunt) 5 - było 4,5 przez zakończenie, po przemyśleniu wróciło na 5 Mroczny zakątek (Flynn Gillian) 5,5 - dobre, lepsze od Zaginionej dziewczyny Myszy i ludzie (Steinbeck John)5,5 - Steinbeck moja nowa miłość Precz z brunetami! (Obuch Marta) 4,0 - troszkę za dużo, ale że to pierwsza książka naciągnęłam minim...
Już 3 tom z prokuratorem Szackim - cały cykl dobry, nawet bardzo dobry:). W międzyczasie skończyłam "Na wschód od Edenu" i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że była to jedna z najlepszych książek (i audiobooków) roku 2014. Hip hip hura klasyka!
Fajna:)
Z opisu wynika, że 1. to "Ziarno prawdy", a 3. "Uwikłanie"
Zgadzam się
Książkę czytałam, jak byłam dużo młodsza i zawsze chciałam do niej wrócić ale szkoda mi było czasu:). Audiobook to świetna sprawa w takich wypadkach:). Książka sama w sobie rewelacyjna: zarówno treść, jak i interpretacja.
Polecam w takim razie "Udrękę i ekstazę" i "Pasję życia".
Pod wpływem jednego biblionetkowicza (miał książkach przeczytanych na listopad) przesłuchałam "Godzinę pąsowej róży", a przy okazji zaczęłam i skończyłam słuchanie "Najstarszej prawnuczki" Chmielewskiej (długa podróż:) a ja chciałam posiedzieć trochę w przeszłości) Teraz wrzuciłam sobie "serce to samotny myśliwy" - zobaczymy co z tego wyjdzie:)>
Właśnie zakończyłam "Zaginioną dziewczynę" i muszę powiedzieć, że jest to jeden z lepszych audiobooków ostatnich miesięcy!
Sama często szukam blogów,portali z recenzjami audiobooków. Mam kilka miejsc, do których zaglądam :)ale tutaj na biblionetce ciężko o opinie odnośnie konkretnych pozycji. Jeśli już są to zazwyczaj na forum w konkretnym temacie (albo w trzech tematach dotyczących książek do słuchania:))
Skończyłam już "Pompona w krainie Fisiów" i już niedługo za mną będzie "Pulpet i Prudencja" :) Czasami potrzeba książek dla dzieci. Jeszcze dzisiaj pewnie zabiorę się za "Bielszy odcień śmierci".
Dokładnie ;)
Właśnie skończyłam "Udrękę i ekstazę" (polecam bardzo) i zabieram się za "Syna" Nesbo.
nie jestem fanem fantastyki ale podoba mi się:) audiobook sprawdził się na urlopie (długi, słuchowisko, lekkie) Mam pewne moralne dylematy związane z tą książką ale to chyba temat na inną rozmowę:) (seksualizacja dwunastolatek).
"Pochłaniacz" Katarzyny Bondy
Gra o tron - kiedyś trzeba się z tym zmierzyć:)
Pochłaniacz
nie są zgodne, a obrażają to dwie różne rzeczy. Chyba chodziło Ci o tę drugą.
Poszukiwany Colin Firth - jestem w połowie i nadal nie wiem co myśleć:)
Wołanie kukułki
Czasami (raz na ruski rok) lubię posłuchać poradników, ostatnio skończyłam słuchać "Siłę nawyku" - bardzo ciekawa lektura:). Choć nic jak na razie nie przebiło "7 nawyków skutecznego działania"
zacznę sama :) "Dziecięce koszmary" Lisy Gardner
punkt 2 - polecam audiobooki:)
"Śród żywych duchów" :)
świetny pomysł! Zarówno ten pierwszy, jak i drugi!
a ja się nie czepiam retoryki - nawet mi się podoba, czepiam się błędów merytorycznych:)
Szkoda, że artykuł nierzetelny, przerost formy nad treścią niestety.
a ja sobie kupiłam nowego Myśliwskiego za jedyne 19,90 http://woblink.com/e-book,ostatnie-rozdanie-wieslaw-mysliwski,9758?bestsellers
dokładnie tak! opcja "nie jestem zainteresowany" nie jest widoczna przy sprawdzaniu ocen, poza tym to nie jest to samo co "nie udało mi się przebrnąć". Ewentualnie można dodać do "nie dałem rady ukończyć" "nie dałem rady ukończyć - głupsza niż punktacja przewiduje". Informacja ile osób nie skończyło czytać, z powodu że książka jest słaba będzie, według mnie, bardzo pomocna.
Morze serial czy film?
"i nie przeszkadza mi to, że jej książki są podobne. Może takie właśnie jest życie?" i może tak jest u Musierowicz - może takie życie ona widzi i pewnie ma wokół siebie:)
"Dożywocie" Marty Kisiel, Alleluja!
i do końca dzisiejszego dnia 50% na "Cylinder van Troffa" http://www.audiobook.pl/p/pl/3092/cylinder_van_troffa-audiobook-janusz_andrzej_zajdel-download_mp3.html
Dzień dobry! Pani Olgo,czy mogłaby nam Pani zdradzić najbliższe plany wydawnicze? (oczywiście swoje plany:))
Słucham teraz "Pieśń łuków" Cornwella lektor świetnie sobie radzi. Nie potrafię się odczepić od "Dynastii Miziołków" w interpretacji Barcisia, od dwóch lat słucham, gdy chcę poprawić sobie humor - nie usuwam książki z mojej mp3 (próbka jest tutaj http://www.audiobook.pl/p/pl/3056/dynastia_miziolkow-audiobook-joanna_olech-1cd_mp3.html). Do Dereszowskiej przekonałam się dopiero przy "Cukierni pod amorem"
zielony trabant
Wydawnictwo Aleksandria wydało ostatnio audiobooka z wersją pełną i skróconą.
Zdecydowanie "Dynastia Miziołków"
tak Trylogia wydawnictwa Aleksandria (m.in. Potop w interpretacji Walczaka) jest najlepsza. Można kupić pakiet za ok 60 złotych całość Pan Wołodyjowski z Mistrzów Słowa jest skrócony.
Polecam cykl o rodzinie Sawanów Zemsta rodu Sawanów
Do "Trędowatej" polecam przeczytać "Przyślę panu list i klucz" - tam bohaterka dwa razy zmaga się z lekturą.
Niekoniecznie, pierwsza część czytana przez Stenkę trwa ponad 12h (odpowiada to długości książki)- zobaczymy. Przekonam się przy słuchaniu "Mistrza i Małgorzaty" bo to prawie zna na pamięć:)
"Ojcowskie opowieści" polecam
Ja też się nie powstrzymam i napiszę o moim odkryciu:kombinacja świetnej fabuły i bardzo dobrych lektorek (Guzik i Seniuk). Ad rem piszę o "Służących" Tu jest próbka http://www.audiobook.pl/p/pl/3565/sluzace-audiobook-kathryn_stockett.html
Witam serdecznie, pozwolę sobie powtórzyć jedno pytanie. Jakie książki w czasach młodości Panią interesowały (i jak widać wciągnęły w świat ksiażki)?
ciepła i przyjemna książka dla młodych dziewcząt
Dziękuję Ci za tę podpowiedź na pewno skorzystam :), nawet już korzystam
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Tarwid senior ("O melba!" - Grażyna Bąkiewicz) 16 out 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" - Charlotte Brontë) 34 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 46 5. Ludka Balwikówna ("Tabliczka marzenia" - Halina Snopkiewicz) 54 save 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 24 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 38 save 8. Reinmar von B...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 34 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) SAVE 44 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 48 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 12 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 12 7. Winnetou ("Winnetou" - Karl May)OUT 10 8. Yennefer (Saga "Wiedźmin" - Andr...
Dla mnie audiobooki nigdy nie zastąpią książki, ale przyznaję, że bardzo lubię słuchać książek w autobusach, podczas spaceru, sprzątania. Ostatnio słuchałam "Felietonów na jeden głos" Szczepkowskiej i byłam bardzo kontenta z tego powodu. Tak przy okazji znalazłam ostatnio stronę, która ma ciekawe recenzję i chyba jest czymś podobnym do biblionetki tylko bardzo, bardzo raczkującym (www.info.audiobook.pl) polecam dla tych, którzy nie wiedzą jaki ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)