Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Co Ci się w tej książce nie podobało? Pytam z ciekawości, bo dla mnie ta książka jest znakomita ;)
Koń na wzgórzu już po kilku stronach zapowiada się znakomicie
Korzenie tej "mody" sięgają już początków modernizmu, więc nie jestem tak optymistycznie nastawiony. Zobaczymy, w jaką stronę to wszystko się potoczy...
Nie chciałbym w to mieszać reportażu, bo to trochę inna kategoria. Nie czytałem wszystkich z wymienionych przez Ciebie pisarzy, natomiast zgodzę się, że Dehnel czy Libera prezentują inny, zdecydowanie lepszy styl. Niepokoi mnie tylko opisana ta tendencja, która zaczyna dominować w polskiej literaturze.
Ciekawie zapowiadała się ta książka, ale niestety nie powaliła.
Dobra robota, szczerze mówiąc nie zdawałem sobie sprawy, że "Requiem dla snu" jest ekranizacją powieści. A co do pytania, to oczywiście, że książki są warte czytania, zwłaszcza że często mamy do czynienia z luźnymi adaptacjami np. "Czas apokalipsy".
Witam i życzę przyjemnego korzystania z BiblioNETki :)
Otóż to, do pięknej klasyki trzeba wracać jak najczęściej ;)
Połączenie literatury romantycznej traktującej o wybitnych jednostkach i prozy naturalistycznej(zwłaszcza fragmentów dotyczących biedy i nędzy) lub pierwszych artykułów socjalistycznych mogłoby stworzyć coś pokroju Raskolnikowa.
Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, jakie jest podejście do świata. Romantyk odpowiedziałby, że to właśnie istotą życia jest "przeżywanie" emocji. Są tak naturalne i przypisane człowieczeństwu, że pomagają w postrzeganiu rzeczywistości. Racjonalista zripostuje, że zamazują prawdziwy obraz, subiektywizując go i często zniekształcając. Pytanie, co jest ważniejsze dla jednostki - kształtowanie własnego Ja i życie w zgodzie ze sobą, czy w zgodzie...
Przede wszystkim przeczytaj "Marię" Malczewskiego, która jest, według mnie, najlepszą powieścią poetycką w historii polskiej literatury. Także Puszkin i jego "Eugeniusz Oniegin" jest wart kilku poświęconych godzin ;)
Dla mnie najlepsze fragmenty to te, w których bohaterowie przedstawiają historie swego życia. Widac, że w takim snuciu opowieści Zafon czuje się bardzo dobrze.
Marina obok wspomnianego "Cienia..." jest według mnie najlepsza. Gwoli ścisłości jedyną książką, która powstała po "Cieniu wiatru" jest "Gra anioła".
Kordiana mam zadanego jako lekturę, ale dla mnie to nie jest katowanie się, lubię Słowackiego, a do Kafki zachęcił mnie esej Camus ;) A że mam teraz ferie, warto nadrobic zaległości...
Najpierw powtórka "Kordiana" a później "Proces" Kafki
Oj tak, szkoda, że tak mało artystów sięga po jego, według mnie, bardzo dobre i dojrzałe teksty
Na razie przeczytałem tego autora "Pejzaż w kolorze sepii", ale niestety, nie potrafię zrozumiec, co ludzie widzą w tej książce. Dla mnie jest ona strasznie nużąca, a dialogi pomiędzy główną bohaterką i jej teściem są według mnie strasznie plastikowe i sztuczne. Może kiedy indziej przekonam się do tego autora...
Między tęsknotą lata a chłodem zimy oraz Eugeniusz Oniegin
Z tego co pamiętam, podobało mi się zakończenie "Czekając na Godota" Samuela Becketta i "Innego Świata" Herlinga-Grudzińskiego, natomiast rozczarowało mnie zakończenie "Miasta ślepców" Saramago.
"Nigdziebądź" Neil Gaiman "Zmiłuj się" Jean-Christophe Grange
1. Bella Swan (Saga Zmierzch - Stephanie Meyer) KILL 16 2. Harry Potter (Cykl o Harrym Poterze - J.K. Rowling) 28 3. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 32 4. Stanisław Tarkowski ("W pustyni i w puszczy" - Henryk Sienkiewicz) 26 5. Gandalf ("Władca pierścieni" - J.R.R. Tolkien) 38 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) SAVE 34 7. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery ) 30 8. Win...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)