Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo proszę.:) Ja również bardzo czekam na przeczytanie biografii Jansson.
Może jakaś petycja albo co? :) I żeby tę nową wielką biografię Rubio też.:)
Dom duchów Hotel New Hampshire Hania Bania Mercedes-Benz: Z listów do Hrabala Ptaki ciernistych krzewów Moja rodzina i inne zwierzęta Moje ptaki, zwierzaki i krewni Marianna i róże: Życie codzienne w Wielkopolsce w latach 1889-1914 z tradycji rodzinnej
Ogniem i mieczem :)
Książka nad książkami - 4 Charaktery i pisma - 4,5 Żywoty cezarów - 4,5 Uparte serce: Biografia Poświatowskiej - 4,5 Podróże Guliwera - 4,5 Notatnik: 1965-1972 - 5,5 Notatnik: 1973-1979 - 5 Droga do szczęścia - 4 - wymienię O szczęściu - 4,5 Dekameron - 5
Właśnie wróciłam i - poza książkami dla najmłodszych, kucharskimi, "Star Warsami" itp. można dostać książki Fleszarowej-Muskat, niektóre części: "Sagi rodu Whiteoak'ów", "Angeliki" (na podstawie której robili te filmy o rudej piękności.:)), "Małżeństwa niedoskonałego" Nepomuckiej oraz "Letniej akademii uczuć" Kowalewskiej. Poza tym "Niebezpieczne związki" oraz "Tessę" Hardy'ego.
Plus "Skrzywdzeni i poniżeni" Dostojewskiego po angielsku.
Dorzucam Zniewolony umysł Zacisze pana Bone Wielki człowiek z prowincji w Paryżu
Notatnik: 1965-1972 - oceniło 12-stu użytkowników, średnia 5,17. Notatnik: 1973-1979 - oceniło 4-ech użytkowników, średnia 5,0.
Liczba wspólnie ocenionych książek: 1.Joka Bees - 388 2. izaizaiza - 380 3. dot59 - 373 4. Nutinka - 372 5. Monika W. i Jarosław - 369 6. art1961 - 363 7. izabellag - 355 8. bookszpan - 345 9. stock - 338 10. Panterka - 333 Zgodność ocen (pomiędzy 72 i 71%): 1. Ktosia. 2. osska73 3. Bazyl3 4. oloomg 5. adephanga 6. katika 7. asia_ 8. mandragora 9. SimoneDeWitch
Raz w roku w Skiroławkach Świat według Garpa A lasy wiecznie śpiewają Moja siostra, moja miłość Błękitny zamek Błogosławieństwo ziemi Co się wydarzyło w Madison County Co widziały wrony Dom Klaudyny Domostwo pani Wilcox Emancypantki Jednoroczna wdowa Kane i Abel Kochanica Francuza Kamienne tablice Książę przypływów Małżeństwo wagi półśredniej Niels Lyhne Ptaki ciernistych krzewów Szkarłatny płatek i biały W kręgu przyjaciół D...
Chłopi Kariera Nikodema Dyzmy Noce i dnie Nad Niemnem Panny z Wilka Stara baśń: Powieść z IX wieku Raz w roku w Skiroławkach Kamienne tablice Pożegnanie z Marią [1947] Pasażerka
Notatnik: 1965-1972 - bardzo dobra książka, głęboka, pełna mądrości i prawd. Do smakowania.
Może nie ulubione, ale zapadające w pamięć od pierwszego razu: - " Barrabas przyjechał do nas drogą morską, zapisała delikatną kaligrafią mała Clara. Już wówczas miała zwyczaj zapisywać rzeczy ważne, później zaś, gdy zaniemówiła, zapisywała również błahostki, nie podejrzewając, że w pięćdziesiąt lat później posłużę się jej zeszytami, by przywrócić pamięć o tamtej epoce i przetrwać czasy trwogi, które nadeszły". "Dom duchów" Isabel Allende. ...
Jestem na "świeżo" i dlatego się wypowiem - mam takie samo zdanie o Marii i z tych samych powodów mnie irytowała. Mało w niej barw, a raczej to ta sama i niezmienna. Ale fragment, który przytoczyłeś, owo uparte "teraz", wciąż"...bardzo mi się podobał. Gdybym była odrobinę młodsza - skwitowałabym to cynicznie i prześmiewczo i miałabym podobne odczucie, jak i Ty. Może porównała też do, nie wiem, strasznego pana Paulo C? A jednak jest w tym fragmen...
Czy może u mnie coś za "Margot"?:)
Ja też staję w szranki.:)
Smok w herbie: Królowa Bona - 4,5 Komu bije dzwon - 5,5 Tylko wzruszenie - 4 Blisko domu - 4,5 Pamiętnik z powstania warszawskiego - 5 Tajemnice Paryża - 4 Malowany welon - 4,5 Sposób na Alcybiadesa - 5 Jane Austen i jej racjonalne romanse - 5,5
Ależ nie szkodzi.:)
Jane Austen i jej racjonalne romanse hurra!:)
Zatem rzetelnie muszę przyznać, że czytam tylko swoje, gdy skończę jedną pozycję, sięgam po następną ze swojego zbioru. Tyle, że duży on jest, ten zbiór.:) Ale czytam uczciwie.
Otóż to - czy trzy książki w miesiącu to ok, ale 5 już nie? Lub jeżeli się kupuje to, co od dawna chce się mieć, co jest ważne, a nie to, co popadnie i wpadnie w łapy? Gdzie ta granica? :)
Możliwe, że kłamstwo, ale jak się nie da inaczej?:)
Półprawdy. Jeżeli kupiłaś dwie, mów, że jedną. Jeżeli kosztowała 15, mów, że 8. Czasami powiedz prawdę dla dobrego samopoczucia i mniejszego kaca moralnego. Odkąd zaczęłam tak postępować z narzeczonym, jest zdecydowanie lepiej. Nie da się inaczej. Podejrzewam, że on podejrzewa:), ale życie to sztuka kompromisu i żyć jakoś trzeba.:)
Tajemnice Paryża
A siostrzenica czyta?:) Żart, głos oddany.
Aktualizacja listy 16.espinka 17.Wirdiana 18. Rumpleteazer 19.nika7423 20. ACM(ona) 21.Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80
Bo to "Noce i dnie" w pigułce, ale jednako piękne i prawdziwe. No i ciekawie spojrzeć, w co potem Dąbrowska rozwinęła tę niewielką raczej książkę. Zawsze obstaję, że to jedna z największych polskich powieści.
Dziennik (1957-1961): Tom 2 - 5 Dziennik (1961-1966): Tom 3 - 5 Biały Kieł - 5 Zew krwi - 4 Kwiaty polskie - 6 Miłość staropolska: Wzory, uczuciowość, obyczaje erotyczne XVI-XVIII wieku - 4 Dzieje przygód Józefa Andrewsa i jego przyjaciela pana Abrahama Adamsa - 6 Domowe progi - 6
Marilyn: Żyć i umrzeć z miłości - przesłodzona pseudoliteratura pod płaszczykiem sfabularyzowanej biografii Przeminęło z wiatrem: Od bestselleru do filmu wszech czasów - oczekiwania wielkie, temat - rzeka, a wyszła książka zapchana ...no właśnie....niczym. Chętnie sprzedam obie pozycje.:)
Wypełniona.:)
Domowe progi czyli pierwsza, krótka wersja "Nocy i dni", zanim Dąbrowska przekształciła je w epicką powieść.
Miłość staropolska: Wzory, uczuciowość, obyczaje erotyczne XVI-XVIII wieku
15.Katiinka 16.espinka 17.Wirdiana 18. Rumpleteazer 19.nika7423 20. ACM(ona) 21.Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) Przy okazji napisałam do Mamuśki, bo prosiła o przesunięcie, ale nie wiem gdzie.:)
Znaczy początek tego rozdziału?:)
Masz na myśli - piszę o książce w tłumaczeniu Grzesika - rozdział XV?
Marianna i róże: Życie codzienne w Wielkopolsce w latach 1889-1914 z tradycji rodzinnej - 4,5. Fakt, fikcja i fotografia albo co się zdarzyło we Freshwater - 6 Burzliwy żywot Baska Zalacaína - 4 Przypadki pewnego Chińczyka - 4 Wiktoria - 5 Przeminęło z wiatrem: Od bestselleru do filmu wszech czasów - 2,5. Jedno z większych czytelniczych rozczarowań. Temat wspaniały i ogromny, a wszystko zmarnowane - 3/4 książki o walce z plagiatami. Nawet ...
Witam Proszę o wykreślenie mnie z listy, nie dałaby rady przeczytać przez nabliższe tygodnie. Trudno, dorwę kiedyś w bibliotece.:)
Książka dziś powędrowała do Niki. Dziękuję za puszczenie jej w obieg! (książki, nie Niki:))
https://www.biblionetka.pl/
Książka jest już u mnie:)
Książka dziś została wysłana do Melanii. Dziękuję za jej udostępnienie.:)
Mam nadzieję, że się podobała.:)
Bardzo proszę:) 12.jesienna - przeczytane 13.Mamuśka 14.anek7 poszukująca raju utraconego... 15.Katiinka 16.espinka 17.Wirdiana 18. Rumpleteazer 19.nika7423 20. ACM(ona) 21.Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas
Ja miałabym ochotę na "Potęgę podświadomości". Zapraszam do mojego schowka.:)
Cieszę się:)
Panie Eryku - jak Pan myśli - czy wiadoma izolacja rodzeństwa z jednoczesnym - dosyć światłym i poważnym wychowaniem - mogło się przyczynić do pewnego rozchwiania emocjonalnego? To tylko pozorne zamieszkanie świata i wędrówki w świat wyobraźni, to chorobliwe zamknięcie w każdym znaczeniu tego słowa? To Bo chyba zgodzi się Pan, że wszyscy, w mniejszym lub większym stopniu, tkwili w świecie rzeczywistym tylko jedną stopą, połową siebie. I czy jedn...
Dzień dobry, Panie Eryku - Którą powieść uważa Pan za najlepszą i czy to ta sama pozycja, która sprawiła Panu najwięcej zwyczajnej przyjemności? Czy w ogóle można czytać tę prozę w ten sposób, po tym, kiedy się ją rozebrało na części, kiedy się ją obnażyło okiem krytyka? Może Pan usunąć wszystkie teorie, wszelkie niuanse na bok? Jednym słowem - czy może Pan czytać te powieści jak zwykły czytelnik i odnajdywać taką samą przyjemność, jak zwykły...
60.:)
O, dziękuję za informację. To zaraz będę szukała:)
Dziękuję, ale to chyba dopiero do kin wchodzi, więc muszę się uzbroić w cierpliwość.:)
Książka dziś szczęśliwie do mnie dotarła. Piszę od razu do Melanii o adres.:)
Rękopis znaleziony w Saragossie Wojna i pokój
Rękopis znaleziony w Saragossie
Ziemia obiecana Z zimną krwią Moja rodzina i inne zwierzęta Młyn nad Flossą Słoneczne wino Jutro przypłynie królowa Charlotte Brontë i jej siostry śpiące Kroniki marsjańskie
RMF Classic.:)
Dobrze, że to napisałeś, bo za każdym razem, kiedy się natykam na tę pozycję, zastanawiam się, czy to czytać.:)
Wysłałam już do Niej zapytanie.:)
Zbrodnia w efekcie - dla Mamy, która jest jej wielbicielką.
Kochani Biblionetkołaje!(bo w tym roku cudownie się rozmnożyłeś) - Tak strasznie dziękuję za Seks i inne przykrości! Wróciłam dziś na swoje śmieci (pewnie wiecie skąd, bo Wy wszystko wiecie) i ku mojemu zaskoczeniu czekał na mnie prezent! Cieszę się jak wariatka, którą przecież jestem! Nie spodziewałam się w ogóle! Mam nadzieję, drodzy Mikołaje, że i Wy zostaniecie w tym roku cudownie obdarowani i Wasza radość będzie dorównywała mojej!
:)
Wczoraj "Stulatek" pofrunął do niki, która ma naprawdę piękne imię - rodem ze starych powieści.:)
Z racji tej, że sporo ju z wymienionych ograniczę się do jednej, ale najważniejszej i czytam ją do dziś. Nauczyłam się na niej czytać. A mowa o Sceny z życia smoków .
Nie wiem, bo alarm słychać było w całym busie i uciekłam stamtąd czym prędzej:)
Tak mnie rozśmieszył początek, że śmiejąc się jeszcze (w duchu) i usiłując zrobić siku w polskim busie (co się oczywiście nie udało) zamyślona nacisnęłam dzwonek alarmowy.:))
Ale mam mocne przeczucie, że "Villette" jest bardzo dla mnie, więc ją zostawiam na deser.:) A czemu?:)
Zamówiłam właśnie u osobistego Mikołaja tę powieść, a Ty tak o niej średnio piszesz! :)
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - 0cena 5. Książka wędrująca. Niebezpieczeństwo wybuchania śmiechem na głos w miejscach publicznych.:) Imię jej Klara - ocena 5. Poetycka opowieść o świętej Klarze, Franciszku i Umbrii. Tysiąc wspaniałych słońc - kolejna wędrująca (same błogosławieństwa dla tych, którzy się dzięlą książkami.:) 0cena 4,5. Bardzo przyzwoita, dobrze napisana. Ale nie arcydzieło.
Witam Kilka dni temu wysłałam do Aguliny, następnej w kolejce, prośbę o adres. I cisza. Właśnie zobaczyłam, że się logowała ostatni raz 16-go listopada. Książka jest gotowa do wysłania, zatem - czy czekamy czy następna osoba skorzysta, a Agulina jak da znak życia?:))
Bardzo proszę:) 12.jesienna - czyta 13.Mamuśka 14.anek7 poszukująca raju utraconego... 15.Katiinka 16.espinka 17.Wirdiana 18. Rumpleteazer 19.nika7423 20. ACM(ona) 21.Zandra5 22. evuś:)
Lubonie: Powieść z X wieku - aż dziw, że tylko 60 użytkowników oceniło tę książkę. Może wszystko nazbyt uproszczone, ale i tak czyta się nieźle. Jak to Kraszewski zresztą, który mało teraz doceniony, mam wrażenie.
Właśnie skończyłam i chciałabym podziękować Jabłonce za jej udostępnienie. Zatem dziękuję.:)
O Boże, jak to dobrze, że jadę dopiero 10-tego grudnia! Akurat wysiadam obok! Nic to, że 6 metrów nieprzeczytanych mieszka pod ścianą-;)
Lista wygląda następująco: 12.jesienna - czyta 13.Mamuśka 14.anek7 poszukująca raju utraconego... 15.Katiinka 16.espinka 17.Wirdiana 18. Rumpleteazer 19.nika7423 20. ACM(ona) 21.Zandra5
To chyba od Buchling coś dostałaś?:)
Ogłaszam, że książka dziś do mnie zawitała. Przy okazji chciałabym zaznaczyć, że nigdy nie dotarła do mnie wędrująca książka tak rzetelnie opakowana, rozumiem, że to dzieło Wirdiany.:))
Imię jej Klara - średnia to 4,75 i 4 oceny.:)
A może klasycznie, Kroniki marsjańskie?
Zielona kobyła Imię jej Klara
A no właśnie, jak się przyjrzałam nazwom, to wiem, że nie ten "oczywisty", co mi przyszedł do głowy, który czytali wszyscy łącznie ze mną. To jedno z pomniejszych dzieci tego ojca musi być.:)
O Matko Boska! Ja rozpoznałam tylko fragment numer dwa, bardzo oczywisty zresztą.:)
"Kobieta" w schowku oczywiście.:))
Ja miałam podobne wrażenia, ale jestem na świeżo po "Czaharach" i pobrzmiewa mi tam mocno Orzeszkową z jej ludowym zacięciem.:) Oceniłam na mocne 4. Miłe rozczarowanie.
Misiaku, uwielbiam Twoje podekscytowanie, jak piszesz o siostrach B! -;) A co do "Villette" czeka na mnie pod ścianą razem z innymi, na które...mocno czekam, no!:) Mam dziwną manierę "ulubionych" odkładania na potem, na deser, a najpierw to, co chcę, ale mniej się ekscytuję.:) Coś jak kanapka z dżemem i kiełbasą - najpierw się zjada tę z dżemem.:))
Wczoraj skończyłam "Stulatka", z tym, że wyślę dalej dopiero po weekendzie. I dziękuję za puszczenie jej w obieg, bardzo mi się podobała, śmiałam się na głos!.:)
Ja też poproszę, mam ją w schowku.:)
Zatem i ja również się cieszę.:))
Ja poproszę, "Zabiorę cię ze sobą" bardzo mi się podobała.:)
Pamiętniki Adama i Ewy Raz w roku w Skiroławkach Sceny z życia smoków Słoneczne wino Hania Bania Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna Moja rodzina i inne zwierzęta Przyślę panu list i klucz W kręgu przyjaciół Ulica marzycieli Pamiętnik pani Hanki
Polecam allegro.:)
W kręgu przyjaciół
Ja też poproszę.:)
"Stulatek" dzisiaj do mnie przyfrunął.:)
A za którymi "prawdami" opowiadalibyście się i dlaczego?
(A mała Mi??:))
Moje młode lata
Uczta Trymalchiona Język i humor najwyższych lotów. średnia 4,22 - 30 ocen.
Dom duchów Krystyna córka Lavransa Świat według Garpa Zeszyty don Rigoberta Penelopiada Przeminęło z wiatrem
Książka w schowku.:)
Ja też.:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)