Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Dodaję: Oświęcim walczący - 20 zł Henryk Sienkiewicz: Kalendarz życia i twórczości - 23 zł Jerzy Giedroyć: Życie przed "Kulturą" - 14 zł
Calasso nieaktualny
Jak najbardziej.:) Poproszę o pw z adresem.:)
Dziękuję za recenzję - kupiłam "Wacławę" jakieś dwa lata temu w antykwariacie - i jeszcze sobie leży na półce. Może Twoja recenzja mnie zmobilizuje do szybszego sięgnięcia po nią.:)
Podpisuję się wszystkimi ręcami i nogami pod twoją wypowiedzią a propos Kowalewskiej. Jak [pierwsza część cyklu była przyzwoita, tak reszta popełnia te sam,e grzechy, o których wspomniałaś powyżej.
Bajki [PIW] - 4 Niespodziewany gość - 3,5 W komnatach Wolf Hall - 5,5 Piąte dziecko - 4 Poezje wybrane (II) - 4 Na szafocie - 5 Wyznaję - 5 Kompania braci - 5
Bardzo dziękuję.
Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna - 6 Triumf chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna - 5 Widok z ziarnkiem piasku - 6 Dziennik- 4 Nazywam się Czerwień - 4 Zegar bez wskazówek - 5
Bardzo dziękuję za komentarze.:) Jakby ktoś coś chciał dopisać, to bardzo chętnie.:)
:D
To niczego nie dowodzi.:) Panna Bingley w tamtym fragmencie cały czas naprzykrza się Darcy' emu i co chwila go zagaduje. A czasy były takie, że pióra się ostrzyło. Myślę, że Austen niczego nam nie sugeruje. Kiedy wspomina o seksie w innych książkach, robi to w sposób wielce delikatny. Bardzo zawoalowany. Dlatego w dalszym ciągu uważam, że panna B. chciała mu tylko naostrzyć pióro, nie aż. :)
Nigdy nie myślałam w ten sposób o tej scenie w "Dumie i uprzedzeniu".:) Austen zawsze była poprawna w tym względzie, nawet taka aluzja nie wyszłaby spod kobiecego szanującego się pióra, więc myślę, że wcale jej o to nie chodziło. Nie Ale już zawsze będę tak odczytywać ten fragment przez Ciebie!.-;)
Krzyżacy - 4,5 Boska komedia - 6 Żar - 5,5 Jaśnie pani i generał - 4, Tove Jansson: Mama Muminków - 4,5 Młodszy księgowy: O książkach, czytaniu i pisaniu - 4 Miedzianka: Historia znikania - 5
Przykro mi, nic nie znalazłam.:)
Ja mam dokładnie takie półki, tzw. "niewidzialne". Są bardzo wytrzymałe, ale oczywiście nie wolno przesadzać.:) To praktyczne rozwiązanie i wygląda to bardzo ładnie, zwłaszcza, jak dużo kolorowych grzbietów się tam znajdzie. Trzeba uważać z cenami, różne firmy różnie oferują - w jednym sklepie potrafią kosztować dwa razy tyle, co w drugim. Wymierzenie na ścianie i zamontowanie (potrzebna wiertarka) trwało jedno popołudnie.
O, akurat mam w schowku do przeczytania. A jak wygląda to, tak samo, jak u zsiaduemleko?
21. Zandra5 - czyta 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka 27. Melania 35 28.galenlomiel 29. Lusinka 30. butterflajek 31. my fantasy 32. Kasia 95
21. Zandra5 - czyta 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka 27. Melania 35 28.galenlomiel 29. Lusinka 30. butterflajek 31. my fantasy
Julie i Julia: Rok niebezpiecznego gotowania
Nie.:) Tak po prostu - bez okazji.:)
Krzyżacy :))
Aktualna lista.:) 20. ACM(ona) 21. Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka 27. Melania 35 28.galenlomiel 29. Lusinka 30. butterflajek 31. my fantasy
Pierwsze książki zakupione w tym roku: Klaudyna powraca Chwile istnienia: Eseje autobiograficzne Wieczna młodość: Aneks do wszystkich pozostałych Oberki do końca świata
Kiedyś też rzuciłam w kąt "Pożegnanie",ale miałam naście lat, może po prostu było za wcześnie. Dlatego planuję wrócić, bo "Komu..." podobało mi się bardzo, chociaż mam ten sam zarzut co do głównej żeńskiej bohaterki, co Ty w "Pożegnaniu".:).Podobały mi się za to opisy, hm...bliskich chwil wspólnych....co się nie podobało z kolei zsiaduemleko (recenzował "Dzwon" w zeszłym roku). To oszczędna, wspaniała proza.
20. ACM(ona) 21. Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka 27. Melania 35 28.galenlomiel 29. Lusinka
Lista aktualna. 20. ACM(ona) 21. Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka 27. Melania 35 28.galenlomiel
Ariel - 6 O chorowaniu: Ze wstępem Hermione Lee- 6 Harry Potter i kamień filozoficzny - 6 i cała seria Potop - 6 Notatnik: 1965-1972 - 5,5 Marie jego życia - 5 Życie Charlotte Brontë- 5 Moja historia czytania - 5 Jane Austen i jej racjonalne romanse -5,5 Komu bije dzwon - 5,5 Domowe progi - 6 Dzieje przygód Józefa Andrewsa i jego przyjaciela pana Abrahama Adamsa - 6 Fakt, fikcja i fotografia albo co się zdarzyło we Freshwat...
Gargantua i Pantagruel - 5 Wybór nowel i opowiadań - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na tyłach - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Przesławne lanie - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Po przesławnym laniu - 5 Ariel - 6 Taniec szczęśliwych cieni- 4,5
Czy wiadomo coś, gdzie jest książka? Czy żyje w ogóle?:)
Błękitny zamek Co się wydarzyło w Madison County Miłość w czasach zarazy Pamiętniki Adama i Ewy Jeden dzień Przepiórki w płatkach róży Love Story czyli O miłości Trędowata Mężczyzna, który tańczył tango Hotel "Transylwania"
Kupiłam tę książkę, jak tylko została wydana. Ale nie oceniam ją zdecydowanie niżej. (tak a propos - mogę ją sprzedać). Zdecydowanie polecam biografię M.M. Donalda Spoto.
Tak, ja też czytałam ten egzemplarz z małym drukiem.:)
Książę przypływów Ptaki ciernistych krzewów Smażone zielone pomidory
Wysłałam PW.:)
Mogę zaproponować wymianę - za Gaskell oferuję Jerome "Trzech panów w łódce nie licząc psa", których poszukujesz.:)
Bez dogmatu - 4 Rodzina Połanieckich - 5 Pszczółka Maja i jej przygody - 4 Publicystyka: Chwila Obecna 1875 -4,5 Henryk Sienkiewicz: Kalendarz życia i twórczości - 5 Sienkiewicz i piękna Wielkopolanka -5, (dziękuję, Bibliinetkołaju!) Gwiazda dwóch kontynentów -3,5 Pinokio -4
Poprawka :):) Sienkiewicz i piękna Wielkopolanka
Bardzo polecam niewielką objętościowo książeczkę, ale kipiącą od emocji: https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=. Ocen:2, średnia:5,0. P.S. - dziękuję, Biblionetkołaju! :)
Ferdydurke Klaudyna w szkole Ania z Avonlea Stowarzyszenie umarłych poetów
I za wpisaną dedykację dziękuję z osobna.:)
Ach, ach! Właśnie wyjęłam prezent od Biblionetkołaja, a tam: Sienkiewicz i piękna Wielkopolanka!!! Myślę, że Mikołaj wie, jak bardzo się cieszę z tej książki właśnie.:) Biblionetkołaju drogi - dziś wszystkie ciepłe myśli kieruję do Ciebie. Bardzo, bardzo dziękuję!:)
https://www.biblionetka.pl/search.aspx?searchType=book_catalog&searchPhrase=kwartet+aleksandryjski - za straszne - S T R A S Z N E - pieniądze.:) Ale czekałam dwa lata cierpliwie na ten komplet.
:)
Bardzo ciekawy wywiad, dziękuję.:)
Heretyk-;) Widziałam to już kiedyś. Strasznie manieryczna i toporna pani.(Nie mogłam oprzeć się pokusie, aby się nie wypowiedzieć.-;)
Ale "Sto lat samotności" nigdy nie zostało zekranizowane-;)
Dziś książka powędrowała do Evuś. Bardzo dziękuję za możliwość jej przeczytania.:)
Lubię to! -;)
To prawda. Ale swojego czasu wokół książki Ostrowskiego było trochę szumu w mediach, więc sprawa była nieźle nagłośniona - wywiady, audycje, artykuły. No nic, kupię, do przed chwili myślałam, że zakończyłam to kompletowanie.:)
O Boże, kolejna do kupienia!
Faktycznie, dziękuję. Mimo to jakieś to wszystko mniej czytelne jest.:)
Ja troszkę z innej beczki - a co z opcją, "w schowku"? Kiedyś książki, które miałam na półce oznaczone były zielonym ptaszkiem, teraz nie ma nic.
Z wczoraj starganych do domu: Henryk Sienkiewicz: Kalendarz życia i twórczości Fioletowe pończochy i inne opowiadania nieznane Listy i pamiętniki Fermenty
Harry Potter i Książę Półkrwi - 6 Harry Potter i insygnia śmierci - 6 Moja historia czytania - 5 Życie Charlotte Brontë - 5 Zagłada domu Usherów [opowiadanie] - 4,5 Nikt nie widział, nikt nie słyszał... -3,5 Baśnie tysiąca i jednej nocy - 5
Miłego czytania.:)
Ja jestem chętna na "Millennium".:)
Wrażenia...Ponieważ była to to pierwsza biografia, ponieważ czasy się rządziły swoimi prawami (zamiatanie pod dywan w i w konsekwencji czytamy ugrzecznioną wersję), ponieważ napisała to Gaskell, zatem czyta się nieomal jak powieść oraz dlatego, że książka zawiera szeroki wybór listów Charlotte - oceniłam na 5. A jednak...niedosyt pozostał, zwłaszcza po tak bogatej biografii Ostrowskiego.
Ależ nic się nie stało. Zdziwiłam się tylko.:) Widać, w gwiazdach zapisane, abym ją przeczytała, co niebawem uczynię.:)
I jeszcze jedno - książka została wysłana zwykłym listem. Bardzo proszę - szanujmy siebie nawzajem i książki, na które się zapisujemy - wysyłajmy książki poleconym lub kurierem, gdyż inaczej narażamy je na zgubienie.
Książka, mimo mojej prośby o wypisanie z kolejki, jest u mnie.:)
Właśnie kilka dni temu zakupiłam i nie mogę się doczekać, a tym bardziej po Twojej recenzji.:)
Podbijam temat - również poszukuję kompletu, aby kupić.
Czemu w klasycznej "starej" wersji kolor przeczytanych książek (pomarańczowy) się nie różni od nieprzeczytanych? Czy ulegnie to zmianie i będzie widoczne, jak dawniej?:)
Witam Bardzo proszę o wypisanie mnie z kolejki, książka trafiła do mnie z innego źródła.:) Z góry dziękuję.
Jasienica i reportaże nieaktualne. Po więcej pozycji zapraszam do schowka: https://www.biblionetka.pl/bookShare.aspx
Dodaję: Życie i historia: Ku wolności Zniewolony umysł Zawsze jakieś jutro
Oczywiście. Mam jeszcze "Kraj raj".
Rozumiem - zatem "Konie" mogą zostać. Jakby co - w przyszłości jestem chętna na wymianę "Kochanka".:)
Za "Marię i Magdalenę"?
Jeżeli nie sprawiłoby to Tobie problemu, spokojnie mogę poczekać - oczywiście, jeżeli w dalszym ciągu ją wymieniasz. Poza tym może dobrałabyś coś jeszcze - "Fantazje" Hauffa są cieniutkie.
Bardzo mi przykro, ale "Pociąg śmierci" oddałam ostatnio już i zapomniałam zaktualizować schowek. Mogę więc zaproponować tylko "Sędziego", chyba że wybierzesz inną książkę.
Chętnie na "Kochanka królowej". Ciekawa jestem, jak wypadnie w porównaniu z "Wizytą królewskiego konsyliarza".:)
A jakby tak obie Samozwaniec?:)
Od Williama Wallace'a.
3.Hamlet ?
6. Dwie ścieżki czasu ?
Może jakaś podpowiedź i ktoś w końcu to zgadnie.:)
Powiem szczerze, że i ja miałam wątpliwość z tego powodu.:))
41. Zaćmienie..?
Aha, spóźniłam się.:)
L.46Wielki marsz?
D. Kamień na kamieniu?
G. Moja droga B,
Gratuluję pięknej i rzetelnej recenzji.
Super, dzięki za wiadomość. Pozdrawiam "dwupak".:))
5 - Noce i dnie - swoja drogą wstyd, że tak niska ocena na b-netce.:)
Moja też - 4 zł na Świebodzkim we Wrocławiu.:)
Takoż zrobiłam.:)
Proszę:) Przy okazji - u kogo obecnie znajduje się książka? 16. espinka 17. Wirdiana 18. Rumpleteazer 19. nika7423 20. ACM(ona) 21. Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka 27. Melania 35
Bardzo proszę.:) 16. espinka 17. Wirdiana 18. Rumpleteazer 19. nika7423 20. ACM(ona) 21. Zandra5 22. evuś:) 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka
U kogo obecnie znajduje się "Lokatorka"?:)
Poza "Zakonem", "Komnatą" i "kamieniem" reszta w dalszym ciągu poszukiwana - seria w miękkiej okładce, ta "dla dzieci":).
"Komnata tajemnic" i "Kamień filozoficzny" nieaktualne. W dalszym ciągu zapraszam do wymiany.
Dziękuję, na tę część już się z kimś wymieniam.:)
Hej, czy Davies aktualny? Czy znalazłabyś coś w zamian w moim schowku?
Bardzo proszę.:) Ja również bardzo czekam na przeczytanie biografii Jansson.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)