Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Damy złotego wieku - 6 Święci codziennego użytku - 4,5 Villas: Nic przecież nie mam do ukrycia... - 5,5 Żelazne damy: Kobiety, które zbudowały Polskę - 5,5 Nic zwyczajnego: O Wisławie Szymborskiej - 5,5
Raz w roku w Skiroławkach Zeszyty don Rigoberta Emmanuelle 1 czyli Edukacja Emilienne Strach przed lataniem Delta Wenus Niedole cnoty Ostatnie tango w Paryżu Zamek Instrument rozkoszy Pamiętniki Fanny Hill Rozkosze dyplomatów Tatuaż nocy Życie seksualne Catherine M. Sto dwadzieścia dni Sodomy czyli Szkoła libertynizmu Lulu :)
Krótki i niezwykły żywot Oscara Wao - 5 Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej - 5 Listy wybrane Jane Austen - 4 Wojnę szatan spłodził: Zapiski 1939-1945 - 4,5 Obietnica poranka - 5 Bluszcz prowincjonalny - 4
Ginekolodzy - czyta się dobrze, ale jednak czegoś mi zabrakło, w przeciwieństwie do Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna i Stulecie detektywów, które oceniłam na 6. Mimo to 5 postawię na pewno.
Lubię to. :)
Wypełnione.
Dla mnie to wspaniała powieść, pełna szósteczka.
Listy wybrane Jane Austen
Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej - jak na razie jestem na 192 stronie (ze 484) i jest warta każdej poświęconej jej minuty.
Krótki i niezwykły żywot Oscara Wao - będzie 5, jak nie wyżej.
Bardzo dziękuję.:)
Już szukałam. :)
Polecam "Bezcennego". :)
Ja właśnie go poszukuję i nigdzie go nie ma po bibliotekach.
Zgadzam się, mi się znacznie bardziej podobał właśnie Lituma w Andach.
Stulecie - 5 Bezcenny - 5 Nie licząc psa - 6 Kobiety Virginii Woolf - 4,5 Skandalistki: Historie kobiet niepokornych - 4,5 Stażystka: Mój romans z prezydentem Kennedym i jego skutki - 2 Co nas nie zabije - 4
Zaczynając od końca, miałam wrażenie, że wspomniany pierwszy rozdział był najlepszy z całej książki. Jako całość dla niektórych może przegrywać z upływającym czasem, to nienowoczesna książka. Ale dobrze napisana i warta przeczytania, ostatecznie taki jakby trochę klasyk. Przy tym taki rzut okiem wstecz, do tego purytanizmu, który opanował Nową Anglię, do przesady, jaka się z tym wiązała oraz o konsekwencjach tegoż. Nie żałuję lektury, aczkolwiek ...
Muzy Młodej Polski: Życie i świat Marii, Zofii i Elizy Pareńskich - 5 Dzieła zebrane Sally Mary - 4,5 Domofon - 4,5 Szkarłatna litera - 4,5 Sekretna kochanka Dickensa - 5 Simona: Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak - 5 Chopin w Paryżu: Życie i epoka - 5
Angielski pacjent mi przychodzi do głowy. Oceny tej książki są skrajne. Może dlatego min. warto ją przeczytać,to - moim zdaniem- skończenie piękna książka.
"Pustelnia" jest super. Stendhal to też taka elegancka proza - te gładkie i wycezylowane zdania.
Stulecie
Czytane wieki temu, ale do tej pory, jak się uśmiałam przy rozdziale o odkurzaczu.:)
Myślę, że to nie kwestia wydawcy, tylko tego, że Carter to po prostu dobra pisarka. książka bynajmniej nie jest "chaotyczną gadaniną" - narracja jest zgrabna oraz zwariowana - ale chaosu tam nie ma.Jednak pisarka ma (miała) specyficzny język, rozumiem zatem, że Tobie się nie podobała.:)
Nic nie znalazłam.:)
Niestety nie, przykro mi.:)
Sekretna kochanka Dickensa - bardzo ciekawa i dobrze napisana książka. Inaczej można spojrzeć na tego osławionego moralistę Dickensa (tego hipokrytę?). Jakże słuszny jest oryginalny tytuł "Niewidzialna kobieta".
Ktoś to nazwał "McGyverem w kosmosie" i trafił w sedno.:)
Z tego właśnie powodu wystosowałam dwa maile do Wydawnictwa Literackiego (które wydało te dwa pierwsze tomy) z pytaniem, czy mają zamiar wydać kolejne - ale nie otrzymałam żadnej odpowiedzi.A z tego, co widzę po różnych forach - zainteresowanie taką pozycją byłoby na pewno.
Przeprawa - 5 Ruth - 4,5 Szklany zamek - 5 Dom - 4,5 Sodoma i Gomora - 4,5 Nieokiełznane - 4 Źródło - 5 Siedem szkiców - 4 Gniew - 5
Jedna, ale za to imponująca! -pięknie wydana z 1400 stron - Van Gogh: Życie.
Jestem w połowie. Ruth to trochę mdła bohaterka, generalnie postacie drugoplanowe chyba lepiej nakreśleni - zwłaszcza Sally.:)
Była jeszcze kanapka, którą policjant znalazł (chyba, bo czytałam xx lat temu) :)
Rącze konie - 5,5 Morfina - 5 Małe kobietki - 4
Pulpecja - 4 Pulpecja - 4,5 Babunia - 3,5 Pisarz, który nienawidził kobiet: Podwójne życie seryjnego mordercy - 4 Pisarz, który nienawidził kobiet: Podwójne życie seryjnego mordercy - 5,5 Pisarz, który nienawidził kobiet: Podwójne życie seryjnego mordercy - 5 Ziarno prawdy - 5 Ziarno prawdy - 4
"Lista Schindlera" "Wichry namiętności" " Co się wydarzyło w Madison County" "Cyrulik syberyjski" "Świat według Garpa" "Czułe słówka" "Ostatni Mohikanin" "Angielski pacjent" "Jaśniejsza od gwiazd" "Interstellar" "Moje życie beze mnie"
Ładniej umierał w "Equilibrium". :)
Amen.:)
Jeżeli tak, to wielka szkoda.
Zatem muszę przeprosić Autora - musiałam je widzieć gdzie indziej.
Miałam podobne wrażenia po przeczytaniu książki.:)
Bardzo dobrze piszą o tej książce w mediach, Twoja recenzja też zachęca. I Chyba Ty, Dot, napisałaś też recenzję "Moja siostra, moja miłość". Pamiętam, że po jej przeczytaniu szybko poszukałam książki. I byłam nią zachwycona". Chociaż moja ulubiona to "Blondynka". Ale zdarzyło mi się też zawieść na jej książkach.
A nie pokazywał w "Lali" przypadkiem swoich wystylizowanych zdjęć? Takich w futrze itd?
A propos "Młodszego księgowego" - postawiłam cztery, bo to poprawnie napisana książka, ciekawa. Ale irytowała mnie ta maniera popisywania się erudycją, trochę jak u Fadiman i Ex libris: Wyznania czytelnika. Pierwszym Dehnelem była u mnie "Lala" i to był naprawdę świetny debiut. Teraz się przymierzać do "Matki Makryny".
Tak zrobiłam, dziękuję.:) Mam nadzieję, że się ktoś odedzwie.:)
Ponawiam pytanie.
Pozdrawiam wszystkich z Lublina, moje rodzinne miasto! :)
Wrocław.
Lolita - nie wiem, czy o takie "przygody" chodzi, ale bohater negatywny na pewno - i główny.:) Z zimną krwią - bohaterów aż dwóch, ale nie wiem, czy pozycja się wpisuje w to, czego poszukujesz. Dracula [pełna wersja] - przedstawiać nie trzeba, ale jako jeden z głównych bohaterów, nie jedyny. (a propos, kto we, jak odróżnić wersję pełną od skróconej?) Portret Doriana Graya Misery Hannibal: Po drugiej stronie maski Neron
Cromwell w powieści Mantell nie jest ukazany w negatywnym świetle, tak ja to odczytałam. Na pewno nie jest to (w powieści) postać jednoznaczna. :)
Oby więcej podobnych tu (tu, na biblionetce)wypowiedzi - jasno i precyzyjnie ujętych, konkretnych - a przede wszystkim - grzecznych.
Nie wydało mi się istotne, wybacz, jeżeli Tobie zależy, to odpowiem - nie słyszałam w życiu codziennym, aby mężczyźni tak mówili o kobietach. Natomiast zdarzało się, że kobiety tak mówiły o innych kobietach. Również żartobliwie (moja przyjaciółka celuje w tym, dla przykładu), ale nie tylko. Wczoraj popełniłam komentarz i poszłam sobie żyć dalej, całkiem zapominając, a tu proszę.:) I sprawdza się wszystko, co napisałam. A skoro się wypowiedział...
Tak, ja również używam słowa "ciota" w sytuacjach prywatnych, (tak samo słowo na "k", które wykropkowałam tylko z tego powodu, aby mi nie usunięto wypowiedzi czy zablokowano, ale widzę, że różni wiedzą lepiej:) jeżeli już, ale myślałam, że to oczywiste, jak i wiele innych wypowiedzi różnych osób powyżej, ale jednak nie.:) Bo trzeba się tłumaczyć z "każdego spojrzenia", jak wspomniałam powyżej. Dla mnie to wariactwo. Jasne, że są sytuacje, które ...
Dopiero natrafiłam na powyższą dyskusję - i mimo, że temat się chyba już wyczerpał, chciałabym dodać kilka słów .Co mnie uderzyło.: Po pierwsze: 1. Strach cokolwiek teraz powiedzieć, by nie obrazić którejś z grup czy mniejszości. Bo jest się niepoprawnym/niegrzecznym/bo że to "atak"/bo cokolwiek - nie ma to znaczenia, przyczepić się można do każdego wyrażenia, jeżeli się chce. 2. Mam nadzieję, że zostanę poprawnie odczytana, bo nikogo tu nie...
Jeszcze było jabłko chyba i butelka...-;)
Kochany mój - coroczny (po piśmie poznaję:) Mikołaju - dziękuję bardzo za Przeklęta bariera, Chmielewska i połączenie s-f to musi być niezła zabawa i się nie mogę doczekać, aż zacznę czytać! Uściski! :)
U kogo jest aktualnie książka?
To ja może przygarnę tego Cave'a, jak nikt nie chce.:)
Poproszę o dopisanie - nie ma tej książki w żadnej z bibliotek...a recenzja bardzo mnie zachęciła
Na allegro kupiłam.
Ja również, dlateg dwa dni temu kupiłam ją za 5 zł.:)
Polecam wersję Kubricka, nie Lyne'a.';)
3. Wywiad z wampirem? 1. Wszystkie odcienie czerni?
Tytuł książki Larssona, taka jak zauważył Pok, ma raczej na celu pokazanie sytuacji kobiet przez różny pryzmat - społeczny, obyczajowy, prawny itd. To bardzo dobry tytuł i dobra w swojej kategorii książka - nie dyskryminuje kobiet (ani tytuł) - wręcz przeciwnie.
Jak ja to rozumiem.:)
Cykl: Pierwszy w Rzymie Książki Krawczuka Krawczuk Aleksander Quo vadis Uczta Trymalchiona Faraon Listy pogańskie Antoniusz i Kleopatra Ben Hur: Opowieść z czasów Chrystusa Krwawe Igrzyska Jezus Ostatnie kuszenie Chrystusa Skok Safony Śmierć czarnego posągu Safona
Lepszy pająk niż magiel - zabójca..,o którym pisał chyba w Marzenia i koszmary.:)
Tak sobie czytam Twój post i wszystkich w/w mam na półce. I przecież to już klasyka. Przecież to świetna literatura. Ale chyba wiem, o co chodzi innym - to, co amerykańskie nie kojarzy się dobrze - zwłaszcza ostatnimi czasy, bo faktycznie ich kultura schodzi na psy. Jest wiele filmów czy książek amerykańskich, które są świetne - ale to jakby już czas przeszły.Teraz mamy produkcję - nie sztukę.
Właśnie skończyłam, a wzięłam ją do ręki dzięki Twojej recenzji. Dziękuję! To wspaniała i mądra książka.
Poczytuję sobie w wolnej chwili, bardzo mi się podoba wątek. Jest moc.-;)
Nie, ja też nie uważam, że każdy go musi tak odbierać. Nie o to mi chodziło.:) A tej burzy w ogóle nie znam, spojrzę w wolnej chwili, bo udaję, że pracuję.:)
Myślę, że jest wart na wysoką ocenę, bo jest po prostu dobry, a nie, bo to "dzieło" czy epopeja".:)
Aktualna lista: 22. evuś:) - czyta 23. Azileas 24. Niebieska chmurka.:) 25. sun80 26. miłośniczka 27. Melania 35 28.galenlomiel 29. Lusinka 30. butterflajek 31. my fantasy 32. Kasia 95
Chyba się nie zrozumeliiśmy - każdy ma prawo do subiektywnej oceny i oczywiście tak winno być. Ale warto wziąć różne rzeczy pod uwagę przy ocenianiu książki. Chyba to chciałam powiedzieć. I to, co Misiak napisał.:)Boże.:)
Nie wiem, dla nie to żaden problem przy wystawianiu oceny. Czasami też podoba mi się gniot, ale staram się uczciwa ocenę wystawić, niezależnie, czy dana książka mi się podoba, czy nie. To jakby całe sedno tego, co chcę powiedzieć, bo chyba jakoś nieskładnie mi to idzie.:)
Zgadzam się, że moja ocena to subiektywna ocena - ale powinna zawierać w sobie dużą dozę obiektywizmu dla samej uczciwości chociażby.:)
Książka się może nie podobać, ale należy ją ocenić sprawiedliwie i adekwatnie.:) Takie jest moje - subiektywne - odczucie.:)
I jak "Przeminęło"? Pytam się z ciekawości, to jedna z moich ukochanych książek.
Na nią, czyli na książkę, nie na recenzję.:)
W ramach akcji "Co się zmieniło" wypowiem się.:) Otóż jestem w trakcie Jeśli się nie obudzę, zachęcona recenzją Ann RK. Skacząc na jednej nodze Dziękuję Ann, nie zwróciłabym inaczej na nią uwagi (podobne okładki oraz tytuły jakoś mnie odrzucają).:) Książka jest naprawdę bardzo dobra, myślę, że będzie piątka. Przypomina mi moje ukochane Słoneczne wino.
:)
Nowa skórka jest straszna, ale przecież można sobie ustawić starą. Tylko trzeba być zalogowanym.
Mam takie same odczucia. Jak rozumiem, że dzienniki nastolatków (nawet w skrajnych sytuacjach jak u Frank) mogą męczyć, tak trzeba przecież obiektywnie na książkę spojrzeć. Literacko było całkiem dobrze, myślę, że Anna miała to wyczucie pióra, przez co czyta się to dobrze, jednocześnie nie tracąc tej prostoty ani szczerości, która charakteryzuje czyjeś dzienniki. Zauważyłam też tendencję w drugą stronę - jeżeli książka traktuje o Holokauście, o m...
Ja omijam literaturę turecką, żydowską czy resztę Bliskiego Wschodu. Turecka jakoś tak jest mi daleka jest ode, chociaż wczoraj przeczytałam "Czarne mleko" Elif Safak i oceniłam na 5.:). Czy ten cały Pamuk - niby to ładnie i poprawnie napisane, ale w ogóle mnie to nie interesuje. Żydowska takoż - poza tym mam wrażenie, że każda książka pochodząca z Izraela jest taka sama i traktuje o trym samym, że zawsze są to różne warianty tego samego. Czy ty...
"porcelanowe siekacze".:D
-;)
Może i ja się wypowiem - krótko i w zasadzie przypominając argumenty innych użytkowników. Zgadzam się, że istnieje tzw. TWA - jako osoba, która zagląda tu nieomal codziennie od kilku lat, widzę to od początku mojej bytności tutaj. Jak wspomniał jeden z użytkowników wyżej - jeżeli stara i powszechnie lubiana osoba zamieści komentarz, recenzję - natychmiast jest odzew ze strony innych - starych i lubianych. Jeżeli jest to osoba nowa - nieomal prze...
Na pewno przeczytam wszystko, co mi wpadnie w ręce.:)
Ja swój egzemplarz mam w jednym tomie, kupiony w antykwariacie - w pudłach z książkami za zł. Smutno-straszne. "Dalcz" też mi się podobali, aczkolwiek koniec oczywisty od samego początku. No i "Znachor"...zresztą, wszystkie są w podobnym klimacie.
Widzę, że nie jestem odosobniona w tym - wydawało mi się - oczywistym wniosku. Nieomal każdy mężczyzna wykorzystuje główną bohaterkę, każdy ją krzywdzi, każdy się z niej szydzi. Bzdura goni bzdurę na każdej stronie. Naiwna aż do bólu. Autorka przeczy sama sobie na co drugiej stronie. Najgorsza książka, jaką w życiu czytałam. I nieprawdziwa.
Usłyszałam o tej prozie dzięki filmowi "Towarzystwo wilków" Neila Jordana. Carter jest wspaniała, marzę, żeby mieć własną.:)
O, a czemu "Smoki" 5,5 zamiast 6?-;)
Polecam "Pamiętnik Pani Hanki". Śmiałam się przez cały czas.:)
Elizabeth Taylor: Dama, kochanka, legenda - 4 Długi film o miłości: Powrót na Broad Peak - 5 Czarna Wenus - 6 Sylvia Plath w Nowym Jorku: Lato 1953 - 3 Truman Capote: Biografia - 5,5 Morderstwo odbędzie się... - 4 Audrey Hepburn - 4
Jest mnóstwo hosteli w samym centrum, przy Rynku:)
Fragmenty: Wiersze, zapiski intymne, listy - jak w tytule - zbiór różnych osobistych refleksji, myśli, wierszy, analiz samej siebie, które M.M. spisywała przez większość swojego życia. Po raz kolejny - tym razem swoimi własnymi słowami- potwierdza, jak bardzo wrażliwym i i bogatym wewnętrznie była człowiekiem. Ocena 5. Haśka: Poświatowska we wspomnieniach i listach - Niestety - mimo nadania nowego tytułu,nowej szaty graficznej (książka je...
A ja jako dziecko spałam co wakacje i zawsze czekałam na to z utęsknieniem. :)
Wysłałam pw.
Tak, we Wrocławiu.:)
Kupiłam kilka tygodni temu "Kevina" w "Dedalusie" za 7 zł.:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)