Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Aktualizacja (26.02.2019 r.): 1. Blӕdel Sara, Handlarz śmiercią, przeł. I. Zimnicka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2012. (stan bardzo dobry) SPRZEDANA 2. Buck, Pearl S., Peonia, przeł. B. Nawrot, Muza, Warszawa 2010. (stan bardzo dobry, książka nieużywana) SPRZEDANA 3. Burnett Frances Hodgson, Mała księżniczka, przeł. J. Birkenmajer, Zielona Sowa, Kraków 2008. (stan bardzo dobry) 4. Burnett Frances Hodgson, Mały lord, przeł. P. Łopatka, Ziel...
obecny: Pola_6 chciany: alicja
Ocenione na 6: 1.Insekt 2.Dziennik Ocenione na 5,5: 1.Pokażę wam strach 2.Izrael - Palestyna: Pokój czy święta wojna 3.Żabusia 4.Wyrok Książka Roku: Insekt
Dostałam: Arab strzela, Żyd się cieszy Lokatorka Wildfell Hall Tove Jansson: Mama Muminków
To ja też zostanę BiblioNETkołajem. ;)
Mój sierpień: 1.Przedwojenna żydowska Warszawa: Najpiękniejsze fotografie - 5 2.Śmiertelne decyzje - 4 3.Czysta jak łza - 4 4.Wyrok - 5,5 5.Izrael - 5 6.Czyste szaleństwo - 4 7.Gauguin 1848-1903 - 5 8.W bagnie - 4 9.Miejsce w słońcu - 4
Mój lipiec: 1.Dziennik - 6 2.Wszyscy jesteśmy podejrzani - powtórka 3.Godzina detektywów: Rozwój i kariera kryminalistyki - 5 4.Dziewięć wcieleń kota Deweya - 4 5.Handlarz śmiercią - 4 6.Zapach śmierci - 4 7.Dzień śmierci - 4,5
Mój czerwiec: 1.Wiersze wybrane - 3,5 2.Wiersze - 4 3.Wiersze wybrane - 4 4.Wiersze wybrane - 3,5 5.Wiersze wybrane - 3,5 6.Wiersze i poematy - 4 7.Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale - 5 8.Kobieta na krańcu świata: Tom 2 - 5 9.Mogliby w końcu kogoś zabić - 5 10.Podróż sentymentalna przez Francję i Włochy - 4 11.Fabrykantka aniołków - 4,5
Byłam na spotkaniu z autorem, książki jeszcze nie czytałam. Na pewno wielu rzeczy się dowiedziałam, ale nie byłam pod szczególnym wrażeniem przedstawienia różnych faktów. Miałam nadzieję, że w książce jest to lepiej opisane. Chyba będę musiała się sama przekonać. :)
Mój maj: 1)Powiastki filozoficzne-4,5 2)Żabusia-5,5 3)Wybór poezji-3 4)Uwagi o śmierci niechybnej-5 5)Dożywocie-4,5 6)Mikołaja Doświadczyńskiego przypadki-4 7)Bajki-4,5 8)Fircyk w zalotach-4 9)Wiersze wybrane-3,5 10)Wybór poezji-3
Mój kwiecień: 1. Izrael - Palestyna: Pokój czy święta wojna - 5,5 2. Psia skóra - 5 3. Wizerunk złocistej przyjaźnią zdrady - 4,5 4. Powiastki filozoficzne - 4,5
Mój marzec: 1. Pokażę wam strach-5,5 2. Malwina czyli Domyślność serca-4,5 3. Za wszystko trzeba płacić-5 4. Powiem wam, jak zginął-5
Mój luty: 1.Syrenka - 5 2.Latarnik - 5 3.Cichym ścigałam go lotem - powtórka 4.Powrót nauczyciela tańca - 4,5 5.Insekt - 6
Godzina detektywów: Rozwój i kariera kryminalistyki oraz Cichym ścigałam go lotem - powtórka
Nie wyszłam poza renesans. ;) No, Sęp taki pograniczny. A ta konsekwencja to wynik sesji na polonistyce. :)
Mój styczeń: 1.O poprawie Rzeczypospolitej-4 2.Antologia poezji polsko-łacińskiej: 1470-1543-3 3.Wszystko czerwone-powtórka 4.Uczta-4 5.Treny-4,5 6.Pieśni-4 7.Sonety do Laury-5 8.Wyznania-5 9.Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią-3,5 10.Żywot człowieka poczciwego-3 11.Rytmy abo Wiersze polskie-3 12.Krótka rozprawa między trzema osobami, Panem, Wójtem a Plebanem-3 13.Odprawa posłów greckich-3,5 14.Sztuka poetycka-4
Mój grudzień: 1)Sprawa kulawego kanarka-4 2)Sprawa haczyka z przynętą-4 3)Potrzebna atrakcyjna brunetka-4 4)Sprawa odłożonego morderstwa-4 5)Sprawa samotnej dziedziczki-4,5 6)Sprawa szantażowanego męża-4 7)Zajazd "Jerozolima"-5 8)Sprawa niecierpliwych spadkobierców-4 9)Sprawa opanowanej złodziejki-4,5
Mój listopad: 1. Dante - (4) 2. Słówka - (5) 3. Testament Nobla - (5) 4. Jesteś tylko diabłem - powtórka 5. Frankenstein - (4) 6. Barwny świat apokryfów - (4,5) 7. Rozmyślanie przemyskie - (4,5)
Mój skromny październik: 1)Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich - 5,5 2)Kronika polska - 4 3)O pochodzeniu Galla Anonima - 3,5
Mój wrzesień 2011r.: 1.Miss Bukaresztu - 4,5 2.Księga Małgorzaty - 4,5 3.Betonowy ogród - 5,5 4.Chińczyk - 4,5
Mój sierpień: 1.Gmina - 4,5 2.Czerwona Wilczyca - 4,5 3.Murzyn - 5,5 4.Karaibska tajemnica - powtórka 5.Noc czerwcowa; Zarudzie; Heydenreich - 5 6.Polowanie na Perpetuę - 5 7.Madame - 6 8.Sonata Kreutzerowska - 5,5 9.Czarna lista - 4,5 10.Klin - powtórka
Sonata Kreutzerowska
Mój lipiec: 1.Niemiecki bękart - 4 2.Pożegnanie z Afryką - 5,5 3.Jak zmieniałam zdanie: Eseje okolicznościowe - 4,5 4.Obraz pośmiertny - 5 5.Zamek z piasku, który runął - 5,5 6.Pocałunki [Ad Oculos] - 5,5
Mój czerwiec: 1.Zabić drozda-5 2.Dziewczyna, która igrała z ogniem-6 3.Dewey: Wielki kot w małym mieście-4 4.W ogóle i w szczególe: Eseje poufałe-5,5 5.Kamienie przodków-5,5
Mój maj: 1)Trans-Atlantyk - (4) 2)Krew, którą nasiąkła - (4,5) 3)Kot, który czytał wspak - (3,5) 4)Wszystko czerwone - powtórka 5)Morderstwo w szabatowy poranek - (5) 6)Lato - (5) 7)Lektor - (5,5) 8)Mała Ikar - (5,5)
Wszystkie książki poza "Przypadkami..." są już zarezerwowane.
Ja mam na imię Alicja. Gdy się przedstawiam jako Ala, przeważnie jestem pytana czy to zdrobnienie od Alicji, czy od Aliny.
Kwiecień 2011 1. Ofiara losu - (5) 2. Pożegnanie z Marią [1947] - (5) 3. Inny świat: Zapiski sowieckie - (6) 4. Zdążyć przed Panem Bogiem - (5) 5. Tango - (5,5) 6. Kobieta na krańcu świata - (5)
Lato
Marzec 2011r. 1. Proces - 5,5 2. Otello - 5 3. Król Lear - 5 4. Dżuma - 5 5. Prime time - 4,5 6. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - 5,5 7. Księżniczka z lodu - 4 8. Kaznodzieja - 4 9. Kamieniarz - 4,5
Przeczytane w lutym: 1. Pantaleon i wizytantki-(4) 2. Mistrz i Małgorzata-(5) 3. Studio Sex-(4) 4. Raj-(5) 5. Hamlet-(4,5) 6. Proces-(5,5)
Przeczytane w styczniu: 1. Ferdydurke - (4) 2. Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna - (6) 3. Ciotka Julia i skryba - (5) 4. Rewanż - (4,5) 5. Triumf chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna - (5) 6. Ex libris: Wyznania czytelnika - (4) 7. Portret Doriana Graya - (5,5) 8. Krew królów: Dramatyczne dzieje hemofilii w europejskich rodach książęcych - (4,5)
Fakt, "Stulecie detektywów" do najlżejszych nie należy, ale czyta się dobrze.:) Udało mi się dzisiaj skończyć.
Ja właśnie kończę ją czytać :)
"500 milionów Begumy" Juliusz Verne
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)