Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy można się jeszcze dopisać?
Czy i ja mogę poprosić o dopisanie do listy?
A ja bardzo,bardzo dziękuję Mikołajowi z Krakowa za książkę ,,Dzieje moje własne'' Wirydianny Fiszerowej. Od dawna marzyłam o przeczytaniu tej książki,ale nie mogłam jej nigdzie zdobyć.:))))))
Polskich książek przygodowych dla młodzieży jest mnóstwo, ale należą do nich na pewno: z PRL-skich: "Podróż za jeden uśmiech","Kapelusz za sto tysięcy","Uwaga! Czarny parasol! " Adama Bahdaja " Większy kawałek świata" Joanny Chmielewskiej, "Na latającym dywanie" Ewy Lach, " Dziewczyna i chłopak czyli Heca na 14 fajerek" Hanny Ożogowskiej, cykl książek o Dzikiej Mrówce Andrzej...
Chodzi mi o powieści napisane współcześnie, których akcja dzieje się w Polsce bez względu na narodowość autora.
Przeczytane w styczniu (całkiem sporo książek z uwagi na długą przerwę świąteczna i ferie): Godzina zero - Agatha Christie [4+] Hiszpańska romanca -Halina Popławska [5] Księżna Łowicka: Powieść historyczna z XIX wieku - Wacław Gąsiorowski [5] Legendy warszawskie - Artur Oppman [5] Łasuch literacki czyli Ulubione potrawy moich bohaterów – przepisy kulinarne i wnikliwe komentarze - Małgorzata Musierowicz [5-] Mansfield Park - Jane Auste...
Mimo tego, że uwielbiam książki o starożytności nie wszystkie mogę zdobyć,gdyż zarówno biblioteka gminna, jak i szkolna w mojej miejscowości są dość skromnie zaopatrzone.Wszystkie pozycje zapisuję i przeczytam, gdy tylko uda mi się je gdzieś wypożyczyć.
Gdyby ci się coś jeszcze przypomniało byłabym bardzo wdzięczna.Ja uwielbiam książki o starożytności i nigdy mi ich za dużo.
Rozważna i romantyczna
Niania w Nowym Jorku
Sprężyna Marianna i róże
Scarlett z "Przeminęło z wiatrem"
Emancypantki
Przeczytane w pażdzierniku: 1.Lisa Dalby "Wyznania gejszy"(5) 2.Joanna Chmielewska "Większy kawałek świata"(5) 3.Maria Rodziewiczówna "Błękitni"(5) 4.Laura Ingalls Wilder "Nad śliwkowym Strumieniem"(5) 5.Artur Conan Doyle "Studium w szkarłacie"(4) 6.Zofia Kossak-Szczucka "Bursztyny"(5) 7.Małgorzata Możdżyńska-Nawotka "O modach i strojach"(4) 8.Noel Streatfeild "Zac...
Ania ze Złotego Brzegu Tam panie z Koła Pomocy zbierają się na jakimś podwieczorku i opowiadają historie związane z pogrzebami.
Ania i Gilbert(cykl o Ani) Justyna i Jan(Nad Niemnem) Basia i Wołodyjowski(Pan Wołodyjowski) Mila i Ignacy(Jeżycjada)
Mój wrzesień Maria Rodziewiczówna-Jaskółczym szlakiem(5) Melchior Wańkowicz-Ziele na kraterze(6) Eliza Orzeszkowa-Dobra pani(4) -Obrazek z lat głodowych(3) -Ogniwa(3) -Panna Antonina(4) -A...B...C...(3) -Gloria victis(4) -Tadeusz:obrazek wiejski(4) Agatha Christie-Entliczek pentliczek(4) -Zerwane zaręczyny(4) Brigitte Hamann-Cesarzowa Elżbieta(4) Lucy Maud Montgomery-Złocista droga(5) Margit Sandemo-Zauroczenie(4) Krystyn...
"Rzym za Nerona" J.i.Kraszewskiego.
HO,HO!gdybym miala zapisac tu wszystkie ksiazki,które planuje przeczytac to ta lista bylaby baaardzo dluga.ale na najblizsze tygodnie mam zaplanowane Popioly i Pozegnanie z Afryka
Faraona Prusa
Właśnie skończyłam pierwszy tom "Targowiska próżności" Thackeray"a
może i masz rację,nigdy nie zauważyłam tego.myślę jednak ze stasia oddała się pracy zbyt fanatycznie,odrzuciła oświadczyny Obareckiego.natomiast Ania umiała poświęcić swoją pracę dla gilberta.
dla mnie najlepszą częścią jest "Koń i jego chłopiec",gdyż nawiązuje do "Baśni z tysiąca i jednej nocy",które bardzo lubie.
"Dym" Marii Konopnickiej.
Polecam "Moje miłe zwierzaki" Gabrieli Pauszer-Klonowskiej.Opowieści o domowych zwierzętach autorki,głównie o psach,ale nie tylko.
Fagin i jego złodzieje z "Olivera Twista"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)