Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dołujące jest to, że wydawnictwo nie zdecydowało się na tłumaczenie kolejnych części przygód Thursday. Sama teraz siedzę nad 4. częścią ale przez te wszystkie neologizmy i specyficzne słownictwo idzie mi dość wolno ;) Cała książka jest pobazgrana, znaczeń niektórych słów mogę tylko się domyślać ale warto, bo kolejne części trzymają poziom :)
Czekam na trzecią część cyklu "Niecni dżentelmeni" Scotta Lyncha i na polskie wydanie JAKIEJKOLWIEK książki Jaspera Fforde`a ale tu obawiam się niestety dużego rozczarowania, bo po 2 genialnych książkach o przygodach Thursday Next nie zapowiada się, by mieli przetłumaczyć kolejne tomy, że o nowych seriach już nie wspomnę :(
dziękuję :)
A wiecie może czy jest w internecie jakieś streszczenie sagi? ;) Nie bardzo mam czas, by czytać wszystkie książki od nowa, a wydarzenia i bohaterowie już mi trochę umykają.
Krakon :) w tym roku na przełomie czerwca i lipca ( w Krakowie oczywiście)
Po pierwszym odcinku wrażenia były jak najbardziej pozytywne, aż ponownie chwyciłam po książkę. I to chyba był błąd, bo po zakończeniu lektury i obejrzeniu drugiego docinka serial nie wydaje mi się już tak fajny ;) Ale chyba ciężko byłoby w 100% oddać klimat sagi. Trochę przeszkadza mi to, że wszyscy młodzi Starkowie zostali tak wyraźnie postarzeni. Co do aktorów, to oprócz Jona, Joffa i Dany, których wyobrażam sobie całkowicie inaczej jest moim ...
Ja też niedawno się tym zaraziłam ;) Moja kolekcja wciąż jest skromna ale ciągle i nieubłagalnie się powiększa. Mam Agricolę, Le Havre, Szoguna, Osadników, Wikingów i parę innych tytułów natomiast ceny współczesnych planszówek naprawdę mogą odstraszać :( Nie posiadam natomiast żadnych gier starego typu, gdyż moi rodzice kilka lat temu wyrzucili je podczas domowych porządków, czego zresztą bardzo żałuje. Ludzie nie doceniają gier planszowych ...
Dla zainteresowanych: http://www.shantaram-forum.com/the-mountain-shadow-shantaram-sequel-from-gregory-david-roberts/ Już nie mogę się doczekać :)
Hej, z tego co poszukujesz mam "Boso ale w ostrogach" (mam cały cykl ;)) ale przyznam, że książka jest dość stara i w nienajlepszym stanie. Mam też do wymiany "Lot nad kukułczym gniazdem"- wydanie kieszonkowe. Mnie z kolei interesowałaby "Blondynka..." Pawlikowskiej. Gdyby Ci to pasowało mogłabym wymienić te 2 książki na Blondynkę. :)
Też poszukam, fajnie komuś taką niespodziankę zrobić ;)
Malowany człowiek- Peter V Brett i kolejne tomy, cykl nazywa się chyba Trylogia Demonów, jak na fantasy to całkiem oryginalne cykl Niecni Dżentelmeni- Scott Lynch, na razie ukazały się dopiero 2 części ale jak dla mnie rewelacja, takie pomieszanie dobrego fantasy z powieścią awanturniczą ;) cykl Oko Jelenia Pilipiuka też całkiem fajny Siewca Wiatru i inne "anielskie" Majii Lidii Kossakowskiej, jedna z moich ulubionych serii Naznaczeni Błękite...
Zajrzyj do mojego schowka. Jeśli coś znajdziesz to chętnie wymienie na Żonę godną zaufania albo Cień Wiatru :)
Spróbuj "Rudą Sforę" Maji Lidii Kossakowskiej. Nawet jeżeli nie o to Ci do końca chodzi to czeka Cię przyjemna lektura :) Trudny temat wybrałaś. W zeszłym roku też stwierdziłam, że wybiorę coś innego. Później przy pisaniu pracy trochę żałowałam, bo miałam mało źródeł ale koniec końców chyba się opłaciło wybrać ciekawy temat :)
Może Pani Twardowska? No i wiele książek fantasy by pod to podchodziło :)
Moja pierwsza piątka: 1. Unitarian Universalism (100%) 2. Neo-Pagan (95%) 3. Liberal Quakers (87%) 4. Jainism (77%) 5. Reform Judaism (77%) Ciekawe... Nie podejrzewałam się o takie zapędy nawet ;)
Chętnie wymienię na ogólną teorię jesieni :) Zaraz wyślę maila do Ciebie.
Wstyd sie przyznać ale Trylogia Sienkiewicza. Z "Ogniem i mieczem" skończyło się po kilku rozdziałach, z "Potopem" było już trochę lepiej, bo bałam się, że może przydażyć się na maturze i przebrnęłam jeden tom (mam wydanie trzytomowe). Za "Pana Wołodyjowskiego" się nawet nie brałam. Nie wiem skąd u mnie ta awersja do trylogii, bo inne powieści Sienkiewicza bardzo mi sie podobały. Ciągle powtarzam sobie, że czas wreszcie zabrać się za Trylogię ale...
Siostra w tamten weekend była na tego typu weselu i sprezentowała młodym książkę Shantaram, którą zachwyciła się po tym gdy dostała ją ode mnie na urodziny :) Myślę, że to bardzo fajny wybór, jedna z lepszych książek jakie czytałam w ostatnim czasie; no i co za tomiszcze, wystarczy na dłuuugie godziny :)
A interesują Cię tylko książki z Twojego schowka? Bo ja bym się chciała wymienić za "Tato". jakie gatunki by Cię ewentualnie interesowały na wymianę?
Cześć, widziałam, że w rubryce planuję przeczytać masz Marię Antoninę Stefana Zweiga. Mogłabym ją wymienić na Dwie wojowniczki, co Ty na to? :)
OK, to napisz do mnie na izajozefowicz@gmail.com i podaj adres :)
Co powiesz na Szkatułkę z kości słoniowej w zamian za Tylko Manhattan? Kontan na podaju nie posiadam niestety.
Ja się boje, że zanim doczekam się "Tańca ze smokami" to już zapomnę o co w całej serii chodziło. W sumie to już cała fabuła mi się zaciera, mam nadzieję, że serial, który ma się ukazać w przyszłym roku trochę mi rozjaśni sytuację :) Oby tylko nie okazał się jakimś gniotem jak w przypadku "Wiedźmina" :/
Enga, wysłałam Ci maila apropo wymiany :)
Myślę, że czyste cięcie by się nadało :)
Mój błąd :) Szczerze to nie bardzo mogę się połapać, które książki jesteś w stanie wymienić ale byłabym zainteresowana Ogrodem wiecznej wiosny, Ulicą marzycieli albo Norwegian Wood. Jeśli więc jesteś w stanie rozstać się z którąś z tych pozycji to ja się chętnie wymienie :)
Niestety niczego nie znalazłam, przykro mi.
Macie racje Biblionetka wymiata jako forum dyskusyjne, nie ma dwóch zdań ;) Może rzeczywiście czas jakoś bardziej podziałać na forum :) A od października przenoszę się do Krakowa także na pewno piszę się na następne biblionetkowe spotkanie, dzięki wszystkim za miłe rady :)
czyta się bardzo dobrze :) Książka ciekawa i pomimo poważnej temtyki nie należy do lektur trudnych w odbiorze. Teraz pozostaje mi tylko wyszzperać w bibliotece Hibiskusa.
Wpadła mi dzisiaj w ręce w empiku, a że zbliżają się urodziny mojej siostry postanowiłam ją jej sprezentować. (z nadzieją, że mi ją pożyczy po przeczytaniu :) ) Widzę, że chyba dobrze trafiłam ;) I te 600 stron ponad. Kto powiedział, że grube nie jest piękne, jest kłamcą... :D
A co powiesz na "Skok Safony"? Może Cię zainteresuje, nie pamiętam już czy się tam bogowie jacyś pojawiali ale czytało się łatwo i przyjemnie :)
To ja z kolei nie mogę się przekonać do Cortazara natomiast na Llosie się jeszcze nie zawiodłam. Parę lat temu wypożyczyłam "Grę w klasy" i po kilku próbach się poddałam, przez wakacje spróbuje do niego wrócić, nie lubię gdy jakaś książka mnie pokonuje :P Co do literatury iberoamerykańskiej to nie jestem specjalistką ale mogę polecić mojego ulubionego Somozę (szczególnie Klarę i półmroki i Trzynastą damę), Llosę (dla mnie Ciotka Julia była przeza...
dzięki za pomoc. W sumie biliografię zrobiłam. Nanę zastąpiłam Murami Hebronu, mam nadzieję, że cos z tego wyjdzie :) Eh, teraz tylko trzeba zacząć pracę pisać :/
Początek przypomina mi "Gabinet osobliwości" ale nie jestem pewna, bo nie pamiętam co było dalej. Sprawdź opis, może to to :)
Dzieki, za pomoc :) Co do Medicusa to czytałam i podobał mi się prawie tak bardzo jak Filary. Myślę, że bez problemu możesz zacząć od Szamana a potem przejść do Medicusa, bo co prawda są pewne powiązania ale raczej mało znaczące. A Szaman wydawał mi się nawet odrobinę ciekawszy od pierwszej części. Miłej lektury życzę, mnie obie te książki umiliły kilka długich zimowych wieczorów :) Żeby tak było więcej takich ciekawych i przede wszystk...
Ja czuje się zawiedziona. Poprzednie części może nie były arcydziełami ale czytało się łatwo, szybko i przyjemnie. Przed świtem moim zdaniem jest za to przegadana, mało akcji, czasem aż sprawdzałam ile brakuje do końca rozdziału, żeby ją zarzucić. Cała akcja była taka statyczna, aha i jeszcze te żałosne próby Belli zaciągnięcia Edwarda do łóżka :P Trochę żenujące, nie uważacie? :D Słyszałam, że kolejna książka ma być czymś w stylu "Zmierzchu...
Dopisuję się do listy :) mój ulubiony kawałek to "Hey Jude"
Ostatnio "Only by the night" Kings of Leon. Słucham na okrągło, wokal hipnotyzuje... =D Do tego w przerwach soundtrack z filmu "Mamma mia!" (na poprawę humoru po nostalgicznym Only...) i choć wstyd się przyznać (bo to takie dziecinne i modne wśród małolatów) "Nieprzygoda" happysad - za teksty =D
mnie osobiście wkurzają "Zapisywacze ojcowskiej miłości"- nie wiem czemu, tak po prostu.
Moi faworyci to "Dr House" i "Chirurdzy" zdecydowanie. Chyba mnie do lekarzy ciągnie :) No i naturalnie "Gotowe na wszystko"- jak dla mnie serial wszech czasów.
Ja miałam podobny problem, ale ze znalezieniem "Starcia królów". W żadnej okolicznej bibliotece nie było, a że jak zwykle cierpiałam wtedy na brak funduszy i nie mogłam sobie pozwolić na zakup tej książki musiałam obejść się smakiem. Później przy następnych tomach miałam problemy z powiązaniem niektórych wątków. Rzeczywiście coś z "Siecią spisków" jest nie tak; na Merlinie jej nie ma, a na Allegro jest, ale w cenie 95zł (!). P...
Mi druga część podobała się nawet bardziej niż pierwsza. A to chyba dlatego, że strasznie polubiłam Ezri. Szkoda, że Lynch obszedł się z nią tak brutalnie :/ Zastanawiam się na kiedy zapowiada się "Republika złodziei". Wygooglowałam, że powinna pojawić się w styczniu 2009 czyli wychodziłoby na to, że teraz. Nie wiem tylko czy chodzi o polską premierę czy po prostu Lynch wtedy przewiduje ukończenie ukończenie? Jeśli ktoś ma jakieś inform...
Moim zadaniem ta część też jest najlepsza. Pierwsza i druga choć wciągające momentami mi się dłużyły, a tę przeczytałam za jednym zamachem. Kolejna noc zarwana i oczy trochę bolą ale warto było :-)
Może "Czarodziejka z Florencji"? Mi bardzo przypadła do gustu. Taka orientalna właśnie :)
czytałam to dość dawno temu więc się trochę zatarło w pamięci ale z tego co pamiętam, to chyba nie do końca była taka łagodna, potrafiła okazać mężu (mężowi? ehh, sama nie wiem... :P )swoją niechęć/ pogardę. Wydaje mi się jednak, że przede wszystkim była ona bardzo nieszczęsliwa. Szkoda, że nie mogę pomóc ale dzięki, że mi przypomniałaś o "Opowiadaniach fantastycznych", może już czas je sobie odświeżyć? =)
Z historycznych może "Imperium Smoków" albo "Żona Piłata"; ta druga zdecydowanie lepsza. Ostatnio czytałam "W stronę życia", rzecz dzieje się w Chinach, też godna polecenia. No i mój faworyt: "Czarodziejka z Florencji" ale to w sumie coś na pograniczu fantasy więc nie wiem jak Ci się spodoba; moim zdaniem naprawdę warto ;)
"Zupa z trawy: Dziennik z chińskiego gułagu" - chyba pasuje. Sama chciałam przeczytać, ale strasznie ciężko zdobyć
Ja z mojej strony polecam cykl "Niecni Dżentelmeni" Scotta Lyncha. Na razie są dwa tomy ale podobno autor pracuje już nad trzecim :)Ostatnio przeczytałam "Czarodziejkę z Florencji" i zachęcam wszystkich, którzy lubią klimat Baśni Tysiąca i jednej nocy. Poza tym standardowo: Martin (mój nr 1 :P), Goodkind, Pratchett. Z trochę innej fantastyki polecam Jaspera Fforde i jego cykl o Thursday Next oraz "Trzynastą Damę" Som...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)