Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Motyw 1: 1. Dziady i dybuki 2. Powtórnie narodzony 3. Wyznaję Motyw 2: 1. Ania z Zielonego Wzgórza 2. Szaleństwa panny Ewy
1. Austerlitz 2. Szlak umrzyka
W tym miesiącu chciałabym polecić książkę albańskiego pisarza Pałac snów. Jest to powieść o "teczkach" i represyjnym systemie władzy. Przedstawia wizję fikcyjnego świata Bałkanów - Imperium Osmańskiego w systemie totalitarnym z jego nieodłącznym atrybutem - strachem. Choć minęło wiele lat od jej pierwszego wydania nadal nie straciła na aktualności i wydaje mi się, że jest niedoceniona przez polskich czytelników. Warto się nią zainteresować. Gorąc...
1. Wyprawa Kon-Tiki: Tratwą przez Pacyfik 2. Rozbitek: Siedemdziesiąt sześć dni samotnie na morzu 3. Życie na Missisipi
1. Siedem matek Europy: Każdy współczesny Europejczyk jest potomkiem jednej z siedmiu kobiet epoki kamiennej 2. Zostało z uczty bogów 3. Niebieska niedźwiedzica
1. Cud chłopak 2. Normalni ludzie 3. Inny chłopiec
1. Prorocy 2. Kochana Maryniuchna
Chciałabym polecić dwie pozycje z literatury angielskiej, których tematem jest m.in. konfrontacja pokoleń. 1. Podróże Maudie Tipstaff To zapis wyprawy 70-letniej Szkotki do swoich dorosłych już dzieci. 2. Zacisze pana Bone Opowieść o starszym mężczyźnie z zasadami, w którego życie wkracza znienacka para hipisów. Obie historie opowiedziane są z humorem i jednocześnie zmuszają do zastanowienia.
1. Samotnia (Dickens Charles (Dickens Karol)) 2. Powrót do Missing (Verghese Abraham) 3. Buntowniczki: Niezwykłe życie Mary Wollstonecraft i jej córki Mary Shelley (Gordon Charlotte)
1. Nocny pociąg do Lizbony (Mercier Pascal (właśc. Bieri Peter)) 2. Błazen - wielki mąż: Opowieść o Tadeuszu Boyu-Żeleńskim (Hen Józef (właśc. Cukier Józef Henryk)) 3. Błękitny zamek (Montgomery Lucy Maud)
1. Księga wróżb prawdziwych (Bratkowski Stefan (1934-2021)) 2. Śpiewaj ogrody (Huelle Paweł) 3. Trzeci policjant (O'Brien Flann (właśc. O'Nolan Brian))
1. Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie (Hašek Jaroslav) 2. Forrest Gump (Groom Winston) 3. Zemsta (Fredro Aleksander)
Literatura francuska: 1. Zielone piekło (Maufrais Raymond) 2. Nędznicy (Hugo Victor (Hugo Wiktor)) 3. Nocny lot (Saint-Exupéry Antoine de) Ucieczka: 1. Wszystko za życie (Krakauer Jon) 2. Koniokrady: Wspomnienie (Faulkner William) 3. Grona gniewu (Steinbeck John)
1. Podwójne widzenie (Svěrák Zdeněk), 2. Żyjący z wilkami (Ellis Shaun, Junor Penny), 3. Cud generalny: Powieść nadziei (Páral Vladimír (pseud. Laban Jan)).
3 propozycje, które najbardziej do mnie przemówiły i spróbuję przeczytać w najbliższym czasie to: 1. Demony: Według kroniki radcy departamentu Geyrenhoffa (Doderer Heimito von), 2. Sucha biała pora (Brink André), 3. Władca skalnej doliny (Curwood James Oliver).
1. Pamiętnik (Sparks Nicholas) 2. Ronja, córka zbójnika (Lindgren Astrid) 3. Wszystkie jasne miejsca (Niven Jennifer)
1. Biblia (antologia; < autor nieznany / anonimowy >) 2. Chłopcy z Placu Broni (Molnár Ferenc (właśc. Neumann Ferenc)) 3. Ojciec chrzestny (Puzo Mario)
1. Absalomie, Absalomie... (Faulkner William), 2. Dom na Placu Waszyngtona (James Henry), 3. W Dolinie Muminków (Jansson Tove).
1. Zamknięte drzwi - Szabó Magda, 2. Imię róży - Eco Umberto, 3. Myszy i ludzie - Steinbeck John
1. Shogun: Powieść o Japonii 2. Pejzaż w kolorze sepii 3. American Fuji
1. Dotknięcie pustki (Simpson Joe) 2. Wszystko za Everest: Katastrofalny sezon 1996 w relacji naocznego świadka (Krakauer Jon) 3. Na zawsze w lodzie: Śladami tragicznej wyprawy Johna Franklina (Beattie Owen, Geiger John)
Wybór jest niezwykle trudny: 1. Dzieci z Bullerbyn 2. Po prostu razem 3. Chłopiec z latawcem
1. Egipcjanin Sinuhe 2. Władca skalnej doliny 3. Łuk Triumfalny
Głosuję na "Grę w klasy"
Oddaję głos na Egipcjanina. Dla mnie jest bezkonkurencyjny!
Oddaję głos na "Wichrowe Wzgórza"
Głosuję na "Dotknięcie pustki" - to wspaniała książka!
Wybór w tym miesiącu jest bardzo trudny (same wspaniałe książki). Trzeba jednak wybrać jedną. Oddaję głos na "Znaczy kapitan".
Głosuję na "Łuk Triumfalny".
Głosuję na "27 śmierci Toby'ego Obeda".
"Głową o mur Kremla"
Głosuję na "Głową o mur Kremla". Książka jest głęboka, rewelacyjnie napisana i bardzo aktualna. Serdecznie wszystkim, którzy jeszcze jej nie znają, polecam!
Oddaję swój głos na Chrobot
Głosuję na Chrobot - bardzo dobra pozycja!
Głosuję na W obronie syna
Myślę, że jest to fajna inicjatywa i może ułatwić wyłuskanie ciekawych pozycji z morza wszechogarniającego nas średniactwa.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)