Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No to i ja :) Zaczęłam dzień Grą na wielu bębenkach. W drodze do pracy zobaczyłam Kobietę w bieli i przeszłam obok Szklanego jeziora, aby uniknąć Czarownic z Eastwick, ale oczywiście zatrzymałam się przy Kanale. W biurze szef powiedział: Nie opuszczaj mnie i zlecił mi zbadanie Niecierpliwości serca. W czasie obiadu z Marią i Magdaleną zauważyłam Porwanie Jane E. pod Domem na Placu Waszyngtona. Potem wróciłam do swojego biurka w Miast...
Dla ścisłości: główny bohater był podporucznikiem ułanów, a nie dragonów.
Czy warto się brać za "Młode lwy"? Bo miałam tę książkę w dosyć nieodległych planach, a tutaj widzę, że ocena raczej średnia (podczas gdy spodziewałam się po niej fajerwerków ;).
Bardzo, ale to bardzo brakuje mi polskich wydań zagranicznej klasyki, a konkretnie klasyki angielskiej. Niestety takie książki jak "Żony i córki" Elizabeth Gaskell czy "Daniel Deronda" George Eliot do tej pory nie doczekały się u nas swoich tłumaczeń.
Malowany pocałunek (Gustav Klimt)
I ja również Lublin!
Zgadzam się, początek "Znaczy Kapitana" jest świetny (zresztą tak jak i cała książka). A od siebie dodam jeszcze: "Sir Walter Elliot z Kellynch Hall w hrabstwie Somerset, pragnąc się rozerwać, nigdy nie brał do ręki innej książki niż Almanach baronetów". Jane Austen, "Perswazje" Oczywiście nie jest to tak znany fragment, jak początek "Dumy i uprzedzenia", ale dla mnie wyjątkowy, bo mam ogromny sentyment do samych "Perswazji", a poza t...
Podmiot liryczny nie wypowiada się w książce (epice), ale w wierszu. ;)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 22 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 34 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE 50 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 6 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 32 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 32 8. Severus Snape (cykl o Ha...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 38 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 20 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 34 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 30 8. Severus Snape (cykl o H...
Widnokrąg W ogóle książki Myśliwskiego są pięknie napisane - polecam!
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 40 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 32 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) SAVE 20 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 4 8. Michael Corleone ("Ojciec ch...
Wersja poprawiona (+ dwa punkty od Arvanity dla Małgorzaty Bułhakowa): 1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 26 2. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 56 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 24 4. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 8 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 8 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 34 7. Lisbeth ...
Tak, wygląda na to, że Arvanity pamiętała o tym, bo odjąć Belli Swan dwa punkty, ale nie dodała ich Małgorzacie. ;) Już poprawiam.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) OUT 26 2. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 56 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 24 4. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 8 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 8 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) SAVE 34 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 34 8. Emma Bovary (...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski)OUT 32 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) SAVE 50 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 50 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz 28 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) out 10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 10 7. Winnetou ("Winnetou" - Karl May) 4 8. Lisbeth Salander (cykl "Millenn...
1. Mała Mi ("Muminki" - Tove Jansson) 10 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 36 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 48 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen)SAVE 52 5. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 32 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 14 7. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 14 8. Winnetou ("Winnetou" - Karl May...
1. Mała Mi ("Muminki" Tove Jansson) 24 2. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 52 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 38 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) SAVE 42 5. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 30 7. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) OUT 28 8. Winnetou ("Winnetou"...
Pisanie "Sandition" dokończyła Marie Dobbs (chociaż na okładce książki widnieje napis "pewna dama":), ale oficjalnie nadal jest to książka Jane Austen i pod jej nazwiskiem należy jej szukać np. w bibliotece, czy w księgarni.
Polecam "Klątwę Skorpiona" Woody'ego Allena, a z polskich przecudowny "Kogel-mogel" i "Rzeczpospolitą babską".
Różnica nie jest może kolosalna, ale jest jednym z głównych problemów powieści. Relacji uczennicy z profesorem nie nazwalibyśmy też "łatwymi" -a książek opisujących takie relacje poszukuje autorka tego tematu.
Czy podobały Ci się "Panie z Cranford"? Bardzo jestem ciekawa pani Gaskell, ale nie mogę znaleźć jej książek. Warto ich szukać? :)
Kochanica Francuza John Fowles (5+) - sama przyjemność z czytania tej książki, a poza tym Anglia XIX wieku nie może być nieciekawa Na plebanii w Haworth Anna Przedpełska-Trzeciakowska (6) - świetna biografia, do tego bardzo dobrze się ją czyta Straż nocna Terry Pratchett (6) - rewelacja! zawsze się zastanawiam, czym T.P. może mnie jeszcze zachwycić - a każda jego kolejna książka jest odpowiedzią Nieznośna lekkość bytu Milan Kundera (4) - styl ...
W mojej przygodzie z bibliotekami (która też trwa już 13 lat - bo jesteśmy równolatkami, a ja zaczęłam w podobnym wieku ) spotkałam się z 6 Panami Bibliotekarzami. Pierwszy pracował nawet w szkolnej bibliotece w mojej podstawówce. Co ciekawe, z tego, co sobie przypominam, mężczyźni pracują w większości bibliotek, jakie znam. Wyjątkiem jest moja obecna, licealna. ;) Ale może taki nawał bibliotekarzy jest charakterystyczny dla lubelskiego pejzażu b...
Piękne.
Mój czerwiec: Dekalog Krzysztof Kieślowski i Krzysztof Piesiewicz (6) Alicja w Krainie Czarów Lewis Carroll (4) Miecz przeznaczenia Andrzej Sapkowski (6) List w butelce Nicholas Sparks (4+) Osiem cztery Mirosław Nahacz (5) Pamiętniki Tatusia Muminka Tove Jansonn (4) Rozbuchana wyobraźnia Olivii Joules Helen Fielding (5-) Pigmalion George Bernard Shaw (5) Stracone zachody miłości William Shakespeare (5) Upiór opery Gaston Leroux (5-) ...
Krzysztof Kieślowski i Krzysztof Piesiewicz, "Dekalog". Dziesięć części, mnóstwo emocji, polecam!
William Makepeace Thackeray, Targowisko próżności. Możesz też spróbować Pierścień i róża - to książka może bardziej dla dzieci, ale myślę, że starsi też coś mogą w niej znaleźć dla siebie. A nuż się spodoba. :)
Książkę odebrałam podobnie. Dobra recenzja, natusiu. :)
Pasuje tutaj Virginia Woolf, np. "Pani Dalloway". Lub Annie Proulx, "Kroniki portowe". A z bardziej współczesnych i do tego polskich proponuję Hannę Kowalewską i jej "Julitę i huśtawki". Jest naprawdę dużo więcej kobiet-świetnych pisarek. Np. moja ukochana Jane Austen (ale w tym wypadku pewnie Twój znajomy będzie się krzywił na tematykę;). Powodzenia, Jadziulko!
Tak, Zagłoba był fantastyczny - i to w całej Trylogii. Dzięki niemu wiele razy zdarzyło mi się śmiać w głos. :) Za to konkretnie w "Ogniem i mieczem" zdecydowanie wygrywa Bohun - niesamowicie barwna postać. Myślę, że zabrakło mu po prostu szczęścia w zdobyciu miłości Heleny. Do podobnego wniosku doszedł zresztą sam Skrzetuski, który powiedział coś w tym rodzaju, że wszystko mogło się potoczyć zupełnie inaczej, gdyby kiedyś przez przy...
To spróbuj sobie jeszcze raz zebrać wszystko razem. -Główna bohaterka ma imię podobne do Hani. -Poza tym opiekuje się jakimś mężczyzną. -W tytule występuje kraj, w którym obecnie mieszka Hania. -Na podstawie tej książki powstał piękny film (a jeśli 'piękny' to znaczy, że sporo w nim było o miłości. :) Więc co się nasuwa na myśl..., inaise? Próbuję pomóc chociaż troszeczkę, bo czuję się na tym forum jak pasożyt - korzystam z Waszych cudownych, ...
Austen to nie jest na pewno - dam sobie rękę uciąć! Też poszukuję, ale do żadnych konstruktywnych wniosków jeszcze mnie to nie doprowadziło. A może by tak jakieś miłe małe mataczonko się znalazło? ;)
Oj, wizualizacja była. I to bardzo udana nawet :)) Na pewno myślisz dobrze.
Krystyna to też bohaterka jednej z najpiękniejszych baśni Andersena - pt. "Ib i Krystynka". :))
O której paskudnej cesze mówisz? W Tomku Wilmowskim skrytykowałam to, że jest postacią zbyt mocno wyidealizowaną - nie ma w nim wad, przez co trudno mi zrozumieć taką postać, nie mówiąc już o utożsamianiu się z nią. Walka o sprawę narodową i jego odwaga były tylko kolejnymi przykładami na jego 'idealność', bynajmniej nie uznałam ich za wadę samą w sobie, ale za kolejny przykład w tej jednej konkretnej sprawie. Twoja agresja jest niepotrzebna, jan...
Moja pierwsza myśl to Tomek Wilmowski z serii Alfreda Szklarskiego - ideał jakich mało; taki młody, a już odważny, tylu bohaterskich czynów dokonał; a do tego kochający, przystojny, inteligentny, zawsze walczy po dobrej stronie (końcowy okres zaborów, więc oczywiście walczy o niepodległość ojczyzny), a przy tym sierota (co za oryginalny motyw!), uwielbiany przez wszystkich (bo jak nie kochać takiego złotego chłopca?). A najbardziej denerwowało mn...
"Samotność w Sieci" - książka, co by nie mówić, dobra (a przynajmniej niezła); za to film - po prostu porażka, po raz pierwszy w życiu miałam ochotę uciec z kina (mimo Cieleckiej i Chyry). Najbardziej zdenerwowało mnie całkowicie zmienione zakończenie - przekręcone o 180 stopni w stosunku do książki. A co do "Rozważnej i romantycznej" - obie wersje świetne, chociaż nie była to przecież najlepsza powieść Austen (dobra, ale nie...
I wbrew pozorom bardzo szybko :) Nawet się nie obejrzysz, a już Cię wciągnie. Ja tak miałam w tym roku, mimo że czytałam właśnie w tym "ekspresowym" tempie. :)
Cudownie to zamataczyłaś! :) Właśnie mnie olśniło, dziękuję!
Mam ten sam problem. :( I może jeszcze 15?
Wiem, że trochę się wcinam, ale chciałabym Was zaprosić na nową stronę poświęconą Jane Austen, jej twórczości oraz adaptacji filmowych jej książek. Jako że pełno tutaj fanek i fanów pisarki, na pewno z łatwością wczujecie się i w klimat, i w tematykę strony :) Oto adres: http://www.janeausten.lua.pl/ :) Zapraszam!
"O miłości i innych demonach" "Zagłada domu Usherów" - niasamowitość przebija już z samego tytułu :) "Przeminęło z wiatrem" "Sen nocy letniej" "Zapiski na pudełku od zapałek" - zawsze mnie ten tytuł intrygował "Nieznośna lekkość bytu", która mnie skusiła swoim tytułem, właśnie czytam :)
Wiesz, ta książka chyba nie jest na razie zbyt popularna i trudno ją dostać - w każdym razie ja nie mam takiej możliwości :( A może by tak coś innego? :) Może "Pożegnanie z Gemmą" Katy Gardner lub którąś z powieści McEwana lub Hrabala?
Ja też się zgłaszam :) (rocznik 90'!) mój mail: szarlotka_p@interia.eu A macie jakieś pomysły co do książki?
Tak, Elizabeth była świetna! Ale nie zapominajcie też o genialnych postaciach męskich (może z wyjątkiem pana Knightleya z "Emmy"), takich jak pan Darcy, pan Tilney, czy kapitan Wentworth - to moi ulubieńcy :))
Zdecydowanie film był lepszy. Książkę odebrałam jako powielanie tego, co już w świetny sposób zostało powiedziane i pokazane w filmie. Ale to raczej efekt pisania książki na podstawie filmu, a poza tym dowód małych zdolności pisarki. Oględnie mówiąc Kleinbaum mnie nie zachwyciła - trochę patologicznie opisywała to, co pokazał już film, nie dodając przy tym nic od siebie. Na plus mogę tylko policzyć zamieszczone w książce wiersze, na których uważn...
Tak! - "Pan Samochodzik" idealnie wprowadza w klimat wakacji :) Ja bym jeszcze dodała "Dzieci z Bullerbyn" - to książka na ciepłe dni, a poza tym budzi tylko ciepłe uczucia :))
Zdecydowanie warto! Jest dużo, dużo lepsza niż dwójka.
Nieprawda. Wydaje mi się, że to kwestia 'szkoły' - najczęściej każda z fanek (lub fanów) "Dumy i uprzedzenia" ma swoją jedną ukochaną wersję (i właśnie tę będzie gorąco wychwalać, wskazując przy tym braki tej drugiej wersji) - a to często jest po prostu zależne od tego, którą obejrzało się jako pierwszą. Ale obie są warte zobaczenia, bo obie są dobre. Chociaż ja mam chyba większy sentyment do wersji z 2005 roku :)
Ja też łączę się z maturzystami w ich bólu (bo za rok czeka mnie to samo!). I życzę łatwych tematów i pytań oraz tego, żeby ich stres nie zeżarł doszczętnie! Powodzenia!
Ja również dołączam się do podziękowań za bardzo sympatyczny konkurs :) I już czekam na kolejny.
Też wysłałam. Proszę bardzo :)
Hmm. Właśnie się zastanawiam nad różnicą pomiędzy byciem “mdłą” a “przesłodzoną”. I wydaje mi się, że Fanny była raczej tylko jedną z tych dwojga. Nie była przesłodzona w takim rozumieniu, jaki teraz kojarzy nam się z Kasią Cichopek (a może tylko mi się tak kojarzy?:) – nie była ani przesadnie radosna, nie próbowała też na siłę zdobyć miłości wszystkich ludzi, a tym bardziej nie była taką sobie głupiutką i ładną R...
Dziękuję bardzo, jesteście niezastąpieni :)
Też rozpoczęłam dopiero swoją przygodę z biblioNETkowymi konkursami ;) Mógłby mi ktoś pomataczyć 9, 11 i 12? Podobno znam autorów, ale i tak błądzę raczej po omacku. Byłabym bardzo wdzięczna :)
Bez przesady. Fanny wcale nie była w filmie aż tak przesłodzona (a już na pewno nie w stylu Kasi Cichopek ;) A uważasz, że pod jakimi względami film był lepszy od książki?
A co sądzisz o samym filmie? :) Mną najbardziej wstrząsnęło pokazanie "sceny łóżkowej"!
Bo z Edmunda też była trochę taka sierotka Marysia ;) Mnie Fanny bardzo irytowała (jako jedyna z głównych bohaterek powieści Austen) - miałam wrażenie, że cały czas przeprasza za to, że żyje. W filmie na podstawie powieści przedstawiono ją zupełnie inaczej. Oglądałyście? :)
O tak, ja się wzruszam na "Casablance" :) a konkretnie w tym momencie, kiedy zaczynają śpiewać Marsyliankę. A tak poza tym to płakać przydarzyło mi się na takich filmach jak "Patriota", "Życie jest piękne" ( tutaj właściwie przepłakałam większą część filmu - od momentu, kiedy Dora wsiada z nimi do pociągu), "Tańcząc w ciemnościach", "Utalentowany pan Ripley", "Pokuta", "Fahrenheit 9...
Piękny głos ma, moim zdaniem, Michał Żebrowski. A już płyta nagrana wspólnie z Anną Marią Jopek to sama radość :) chyba się zalicza? - on tam w końcu tylko szepcze (ew. po prostu "mówi") - a nie śpiewa. I to jak!
Książka wydana przez wydawnictwo Albatros jest w tłumaczeniu Witolda Nowakowskiego. Z innym polskim wydaniem się nie spotkałam ;) Cóż, myślę, że język "Wyznań" faktycznie jest dosyć toporny, ale nie wiem, czy to wina tłumacza, czy samego autora. Możliwe, że oryginał jest lepszy, to się zdarza bardzo często (albo raczej - rzadko się zdarza, żeby to tłumaczenie było lepsze od oryginału!). Jednak i tak ja sama sadzę, że film (jako jeden z ...
Zgadzam się z Tobą w stu procentach, Hanuszko :) "Rozważna i romantyczna" jest chyba najbardziej mdła ze wszystkich powieści Jane Austen (prawdopodobnie ze względu na mało ciekawe postaci męskie. Tylko pan Willoughby ma w sobie trochę życia, ale on jest przecież czarnym charakterem!). A co sądzicie o Fanny Price z "Mansfield Park"?
Zgadzam się z Tobą w stu procentach :) "Rozważna i romantyczna" jest chyba najbardziej mdła ze wszystkich powieści Jane Austen (prawdopodobnie ze względu na mało ciekawe postaci męskie. Tylko pan Willoughby ma w sobie trochę życia, ale on jest przecież czarnym charakterem!). A co sądzicie o Fanny Price z "Mansfield Park"?
Ja poznałam ludzi o takich imionach: Nikol, Arleta, Mieszko, Klara, Olimpia, Andżelika, Dorian (tak! - inspirowany "Portretem Doriana Graya") oraz Szczepan (właściwie to nie jest aż takie dziwne imię, ale to jedyny nastoletni Szczepan, o jakim słyszałam). Poza tym w rodzinie mojej koleżanki każda dziewczynka ma na imię - pierwsze lub drugie - Benigna.
O tak, muzyka z "Bandyty" jest po prostu genialna! A poza tym "Little Miss Sunshine" i "Czekolada" :)
Dużo tego, dużo. Na pewno "Zabić drozda" - film niesamowity, podobnie jak książka "Duma i uprzedzenie" - bardzo dobra adaptacja :) "Śniadanie u Tiffany'ego" - film, do którego można wracać zawsze "Dziewczyna z perłą" - piękny cichy film "Casablanca" - klasyk, cudownie dopracowany w szczegółach wszystkie filmy z Jamesem Bondem - z Seanem Connerym "Żądło" - świetna intryga, św...
A ja mam podejrzaną słabość do "Opactwa Northanger" - które uważane jest za najsłabszą książkę Austen - ale za każdym razem, kiedy szukam na to dowodów, tylko się przekonuję, że bardzo je lubię. Poza tym lubię też "Perswazje" oraz "Dumę i uprzedzenie" (oryginalnie, prawda? ;)
A ja mam swoja listę w głowie :) (a od niedawna schowek w BiblioNETce). Cały czas sobie w ten sposób zbieram informacje o książkach, które chętnie bym przeczytała i o pisarzach, których powinnam poszukiwać. Ale kiedy idę do biblioteki nie mam konkretnych reguł - czasem biorę coś, co mi po prostu wpadnie w ręce, a czasem mam natchnienie na coś z mojej listy. Jeszcze innym razem oba sposoby się łączą: wpada mi w ręce coś z listy - i cieszę się tak,...
A ja lubię wydawnictwo Świat Książki. Szczególnie wydaną przez nich serię książek Jane Austen :) - bo wyglądają tak, jakby mogły przeżyć wiele, naprawdę wiele czytań i mają takie ładne, śliskie okładki (nawet w bibliotekach nie nakładają na nie własnych).
zapomniany Zielony Młodzieniec
Faktycznie, to może przesada nazywać go "wybitnym", ale na pewno duży szacunek należy mu się chociażby za "Dekalog VI" (nie wiem, czy zauważyliście, ale Olaf Lubaszenko jest też drugim reżyserem większości części Dekalogu. A trzeba pamiętać, że wtedy był bardzo młody. No i sam fakt, że współpracował z kimś tak genialnym jak Kieślowski też świadczy bardzo dobrze!). Ale te bardziej współczesne filmy z jego udziałem... no cóż. Np...
A oglądaliście może serial na podstawie komiksu? Jest bardzo dobry. :)
właśnie! znajomość osoby na pewno by mi pomogła w rozszyfrowaniu, jakich ludzi nie lubi :) A tak będę się musiała pogłowić trochę dłużej. Ale i tak bardzo dziękuje za pomoc, KoHaniu!
No i teraz zaczęłam się silnie zastanawiać, kogo ja nie lubię.. Trochę czasu upłynie, zanim znajdę odpowiedź na tę zagadkę ;)
W 24. to ja też mogę pomóc. :) Tę książkę napisał pisarz, u którego zawsze plączą się imiona bohaterów, a niedawno pojawiła się chyba adaptacja tej jednej konkretnej książki. (ciekawe, czy Wam to pomoże) Ale co to jest numer 5?? Kojarzę, ale dalej nie wiem, co to jest. Ratujcie!
Możesz też chyba użyć książek z realizmu magicznego - np. Marqueza, Cortazara. Bo w ich książkach wszystko jest "magiczne", także miejsca. Np. to miasteczko, którego losy Marquez opisuje w "Stu latach samotności" (nie pamiętam nazwy) może być świetnym przykładem na ukazanie niesamowitości losów, miejsc, wydarzeń. Albo w książce Zafona "Cień wiatru" - Barcelona jest ukazana w sposób niesamowity, może nawet 'magiczny' ...
Czy można się jeszcze zapisywać do fanclubu?? Jeżeli tak, to przyłączam się do Was bardzo entuzjastycznie! Jane Austen po prostu uwielbiam - jej pisarski styl, tematykę oraz ten klimat, o którym pisało już tyle osób przede mną. Szczególne jest to, jak wiele emocji budzą postaci przez nią stworzone. Naszą 'indywidualność czytelniczą' widać po tych wszystkich "nie znoszę Emmy", "zaczynam rozumieć Mariannę", "pan Tilney jest...
„Atticus, chociaż dał nam wiatrówki, nie nauczył nas strzelać. Podstawowych wskazówek udzielił nam wuj Jack wyjaśniając, że Atticus nie lubi broni. Atticus powiedział kiedyś Jemowi: - Wolałbym, żebyś strzelał do puszek od konserw w ogrodzie, ale wiem, że ty pójdziesz polować na ptaki. Strzelaj więc sobie, ile chcesz, do sójek, jeżeli ci nie jest za trudno je trafić, tylko pamiętaj, że grzechem jest zabić drozda. Po raz pierwszy wtedy i je...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)