Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Odświeżę trochę temat, może akurat wpadły Wam w oko ciekawe książki pisane w gwarach.
Właściwie kończę: Beduinki na Instagramie: Moje życie w Emiratach, następną w kolejce jest: Rysiek Riedel we wspomnieniach
Ja tak się przyzwyczaiłam do obecnej szaty graficznej, że przestałam się zastanawiać jaka była. Przyznam się, że dodatkowym portalem książkowym, na który zaglądam są granice.pl, ale tutaj zaglądam codziennie. Jeśli chodzi o forum, to chyba od nas zależy jakie będzie. ;)
W lipcu przeczytałam tylko trzy. ;) 12. Czarny Anioł: Opowieść o Ewie Demarczyk - 5 13. Alibi - 4 (z półki) 14. Odyseja kota imieniem Homer: Prawdziwa historia ślepego kota i kobiety, którą nauczył miłości - 5 Pozostałe są tradycyjnie zaczęte, od czasu do czasu do nich wracam. ;) Biblia Wołanie w górach Artyści, PRL i bezpieka
I niechcący powtórzyłam Wołoszańskiego. :)
Ostatnio trzy: "Ostatni król Polski" Karol Stefan Habsburg: Historia polskich Habsburgów Honor żołnierza SS Nowy początek
Ostatnio dwie: Honor żołnierza SS Nowy początek
Tym razem trzy: Alibi Zapaść: Reportaże z mniejszych miast Opóźnienie może ulec zmianie: Fascynujący świat pociągów oczami maszynisty
Ja w tym miesiącu tylko jedną. :) 11. Najlepiej w życiu ma Twój kot - 5 A zaczęte jak zwykle. :) Biblia Wołanie w górach Artyści, PRL i bezpieka
Cztery tym razem: Olimpijki Panny z "Wesela": Siostry Mikołajczykówny i ich świat Gorsza Niestandardowi
Sądziłam, że będzie lepiej, ale nie narzekam. W maju tylko 3 książki: 8. Skarb Daltonów - 5,5 (z półki) 9. 13 pięter - 5,5 10. Nie hańbi - 5 (z półki) W trakcie tradycyjnie znacznie więcej: Biblia Wołanie w górach Artyści, PRL i bezpieka Najlepiej w życiu ma Twój kot
Od ostatniego mojego wpisu trochę książek mi przybyło: Idiota Dobrze się myśli literaturą Kajś: Opowieść o Górnym Śląsku Admirał: Biografia Józefa Unruga Żaba Skarb Daltonów
Albo o coś takiego chodzi: https://czytampierwszy.pl/pl/ :)
Przeczytane w tym miesiącu tylko dwie: 6. Świat równoległy: Reportaże o ludziach i miejscach, które wydaje nam się, że znamy - 5 7. Doktor Żywago - 5 (z półki) Zaczętych za to mam cztery: Biblia Wołanie w górach 13 pięter Artyści, PRL i bezpieka :)
Przeczytałam tylko jedną: 5. Zbyt wiele szczęścia - 4,5 Wciąż czytam: Biblia Wołanie w górach Doktor Żywago Wciąż czytam i właściwie kończę: Świat równoległy: Reportaże o ludziach i miejscach, które wydaje nam się, że znamy
Niedobrze, tylko jeden komiks. 4. Legenda Zachodu - 5 (z półki) Za to pozostałe (oprócz Biblii) powoli idą do przodu. Biblia Wołanie w górach Zbyt wiele szczęścia Doktor Żywago
Admirał: Biografia Józefa Unruga Kajś: Opowieść o Górnym Śląsku Idiota Dobrze się myśli literaturą
Przeczytałam tylko trzy książki. Nie wiem, czy to powód do dumy/ :) 1. Galicja na torach czyli Kolejowa historia Podbeskidzia - 4 (z półki) 2. Gówno się pali - 3 (z półki) 3. Daltonowie i zamieć - 5 (z półki) Nie mogę skończyć: Biblia Wołanie w górach Zbyt wiele szczęścia Doktor Żywago
Język Trolli W cieniu Babiej Góry
Z ostatnich: Ciała Sienkiewicza: Studia o płci i przemocy Legenda Zachodu Daltonowie i zamieć
W grudniu przeczytałam 4 książki: 36. Ostre cięcie: Jak niszczono polską kolej - 5 (z półki) 37. Klondike - 3,5 (z półki) 38. Nie zdążę - 5 (z półki) 39. Jak uczy się mózg - 4 Zaczęte też cztery. Nie wiem, kiedy skończę. :) Biblia Wołanie w górach Zbyt wiele szczęścia Doktor Żywago
No tak, grudzień jest poszkodowany przy tych rocznych podsumowaniach. :)
Dzisiaj przyszła: Rysiek Riedel we wspomnieniach: Tom 2
Z ostatnich: Imieniny Nie hańbi Śladami I Brygady Legionów Polskich przez Beskidy, Podtatrze i Pieniny Z prezentów: Otwórz się na miłość
Ciekawie. ;)
Rysiek Riedel we wspomnieniach
Z ostatnich nabytków: Galicja na torach czyli Kolejowa historia Podbeskidzia Klondike Pożegnanie z Afryką Powstania Śląskie 1919-1920-1921
Szczerze mówiąc Bertram mnie za bardzo wkurzał.
Listopad taki sobie. Przeczytałam trzy książki: 33. Wy(sz)czekana miłość - 4 34. Dewiza Woosterów - 3,5 35. Polowanie na duchy - 5 (z półki) Zaczętych mam jak zwykle więcej: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Zbyt wiele szczęścia Ostre cięcie: Jak niszczono polską kolej ;)
U siebie nie widzę. W każdym razie dodatkowo pożyczone opisuję w schowku. ;)
Mnie też zadziwiło, jak można tak wymazać człowieka i jego pracę z historii i ze świadomości.
Widziałam, kupiłam na początku roku, obejrzałam już dość dawno temu, więc nie jestem na świeżo. Wrażenie ogólne na plus, choć nieco bardziej wolę książkę na jego temat. James Norton jako Garteh mi się podobał.
Jak Ci się Gareth podobał Marylko?
Mi czytanie idzie bardzo powoli. Albo czas za szybko ucieka. 32. Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa - 5 (z półki) W trakcie: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Dewiza Woosterów Wy(sz)czekana miłość
Z ostatnich kilku tygodni: To nie jest mój mąż Szpiedzy i żołnierze Dwa fronty Ofiara Honor szpiega Nie zdążę
Jeśli chodzi o wspomnienia, to: Przeczytałam jedną książkę: 31. Sabaton: Lwy Północy - 5 (z półki) Zaczętych mam znacznie więcej: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Dewiza Woosterów Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa
Mam nadzieję, że Kaya7 mi wybaczy samowolę tematyczną. :)
Tak, to już tyle lat. Ale ten czas leci. ;) Dziękuję za życzenia. ;)
Dziękuję. ;)
Dziękuję. :)
Rozumiem. ;) Ja sama o wielu książkach nie słyszałam, ale lubię sięgać po książki współczesne dotyczące epoki PRL, dlatego wspomniałam o tej wyżej. Gdzieś mi wpadła w oko i dlatego kupiłam. A jeśli chodzi o książce wydane w poprzedniej epoce, to przyznam, że z ciekawości zajrzałam do Twoich ocen i nawet jedną Szczepańskiego dodałam do schowka. Faktycznie, mają mało ocen. Dodam jeszcze, że może dużo książek traci przez to, że nie mają opisów (c...
O, super. Mi wciąż brak samozaparcia jeśli chodzi o czytanie własnych książek. Jedynie z pożyczonymi jestem trochę do przodu. ;)
Też staram się czytać książki mało popularne, chociaż nie robię specjalnej listy. Jeśli chodzi o okres PRL, to mam w kolejce taką książkę: Artyści, PRL i bezpieka Co prawda jako przykurzątko bym nie zakwalifikowała, bo wydana została w 2018 roku, co nie zmienia faktu, że oceny na razie żadnej nie ma.
Znalazłam i kupiłam dwie już dawno przeczytane: Sabotażyści i Wydział dochodzeń specjalnych
Sierpień całkiem niezły. Przeczytałam: 26. Osiem kroków tanga - 5 27. W cieniu wież wiertniczych - 4,5 (z półki) 28. Na podbój Oklahomy - 4 (z półki) 29. Gonitwa - 3 30. 1945: Wojna i pokój - 5 I wciąż w trakcie: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Sabaton: Lwy Północy Dewiza Woosterów :)
Uzupełniając półki z literaturą rosyjską i półkę Agathy Christie kupiłam: Doktor Żywago Fatalne jaja Entliczek pentliczek Zabójstwo Rogera Ackroyda ;)
Chyba temat wart przypomnienia. ;)
To wiem. :) Miałam na myśli to, czy będzie to widoczne z automatu, czy jak w poprzednich latach trzeba dodatkowo podpytać. ;)
Czy jest możliwość sprawdzenia, czy wpłata dotarła? :)
Wszystkiego książkowego w dniu biblionetkowych urodzin. ;)
Shirley Anna Karenina W cieniu wież wiertniczych :)
Mi przybywa jeszcze swoich. :)
Ja chyba nie wyjdę. ;) W każdym razie zrobiłam mały porządek na półce i zaczęłam czytać te książki, które mam najdłużej. Tym samym stosik książek do oddania rośnie coraz bardziej.
Wszystkiego książkowego Dorotko. ;)
W lipcu skończone tylko trzy: 23. Nitrogliceryna - 5 (z półki) 24. Ksiądz Jan Marszałek 1907-1989 - 4 (z półki) 25. Sylvia: Agentka Mossadu - 5 Dzielnie czytam dalej: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Osiem kroków tanga Sabaton: Lwy Północy :)
To ciekawe. Muszę poobserwować, bo mi się zazieleniają książki, które mam w schowku. Tyle, że w schowku są od dawna, a raczej w nie nie klikam. Hmmm..... :)
Ostatnio polubiłam komiksy: Na podbój Oklahomy Polowanie na duchy Uzupełniłam "Jeżycjadę": Kalamburka I nabyłam do kolekcji publikacji o regionie i osobach związanych z moim regionem: Ksiądz Jan Marszałek 1907-1989
Grunt to dobry humor.
A kiedy odstawiałam stare gazety do skupu makulatury uzyskałam za darmo Umberto Echo "Imię róży".
W czerwcu zaszalałam na bonito: Lilith Cichy wielbiciel Zacisze 13 Zacisze 13: Powrót Nitrogliceryna Sodoma: Hipokryzja i władza w Watykanie Katedra w Barcelonie
I w trakcie jeszcze: Sabaton: Lwy Północy
To ja zacznę. :) Z przeczytanych tylko cztery,: 19. Warszawa - 5 20. Morderstwo w Boże Narodzenie - 5,5 21. W górę Missisipi - 3 (z półki) 22. Człowiek, który zapomniał swego nazwiska - 3,5 A z zaczętych mniej lub bardziej odłożonych na półkę: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Sylvia: Agentka Mossadu :)
Czego można oczekiwać? Ojjj, wielu rzeczy. Porywających opisów relacji między bohaterami, ale też opisu relacji bohaterami z otaczającym ich światem. Poszukiwania szczęścia, ale też ukazania obaw, czy nie wyniknie konflikt. Ducha tamtych czasów. Po prostu!
Ojej, tak mało postów w tym miesiącu.
Przeczytane tylko cztery: 15. Kompania braci - (z półki, w ramach powtórki) - ocena bez zmian - 6 16. Rok w rozmowie: Pisarze krytycznym okiem (z półki) - 5 17. Święta Kinga Arpadówna OSC (1234-1292): Życie i dzieło (z półki) - 5 18. Kanion Apaczów (z półki) - 4 A w trakcie to co zwykle: Biblia Warszawa Wołanie w górach
Przypomniałam sobie o tej czytatce. Dodam w takim razie kilka książek, które w ostatnich tygodniach wpadły mi w ręce, a mają mało ocen. Część z nich to stosunkowo nowe książki, więc nie są klasycznymi przykurzątkami, no ale... A Artyści, PRL i bezpieka B Boniecki: Rozmowy o życiu E Emancypantki: Kobiety, które zbudowały Kościół G Gareth Jones: Człowiek, który wiedział za dużo L Sabaton: Lwy Północy M Miłość zaczyna się od ...
Z ostatnich: Lista nieobecności Polskie morderczynie Freddie Mercury: Biografia definitywna Winne W tym tygodniu dotarła wygrana: Miłość zaczyna się od miłości
Sabaton: Lwy Północy
Wszystkiego dobrego, samych dobrych książek i samych dobrych chwil każdego dnia. :)
Z ostatnich: Byle do przodu Tygrys i Róża Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa
A swoją drogą powroty do przeczytanych książek mają swoje plusy, inaczej pewnie nie znalazłabym tego tytułu, który od razu wrzuciłam do schowka: Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa :)
Byłam przekonana, że będzie lepiej. Ale skonczyłam tylko trzy: 12. Folwark zwierzęcy - 5 (z półki) 13. Daltonowie na ślubie - 4 (z półki) 14. Na tropie Daltonów - 4 (z półki) W trakcie, czyli nic nowego ...:) Biblia (utknęłam) Warszawa Wołanie w górach Kompania braci (w ramach powtórki)
:)
Jasne. :)
Z nowych: Na tropie Daltonów Sekrety Bielska-Białej Sabaton: Lwy Północy
To taka książka (i serial), do której co jakiś czas wracam: Kompania braci
Z ostatnich nowości: Daltonowie na ślubie Boniecki: Rozmowy o życiu Córka Robrojka :)
Marzec taki sobie. Ukończone tylko dwie: 10. Podróż przez Niemcy - 4 11. Dżuma & Cholera - 4 I wciąż w trakcie: Biblia Warszawa Wołanie w górach Folwark zwierzęcy
Cieszę się, że udało mi się wylosować, ale że nie wyszperałam więcej dusiołków...
"Obywatela Jonesa" już nawet obejrzałam. A dokupiłam: Opowieści galicyjskie Ludzie w czasach Jezusa
Trochę odświeżam temat Jalu Kurka. Przeczytałam "Księgę Tatr", o której tu pisałam. :)
Dwie książki: A na imię jej będzie Aniela Albatros i Hiena I film: "Obywatel Jones" Agnieszki Holland
Przeczytałam 6. Jak powieść - 5 7. Kopalnia złota Dicka Diggera (z półki) - 3 8. Daltonowie tracą pamięć (z półki) - 5 9. Wujaszkowie Dalton (z półki) - 4 I wciąż w trakcie: Biblia Podróż przez Niemcy Warszawa Wołanie w górach
Wszystkiego najlepszego i książkowego. ;)
Ostatnio dwie: Martwe Jezioro Czy ten rudy kot to pies?
Gratuluję. ;) Ale pomysł z grą był świetny. :)
Dzisiaj na spotkaniu katowickim dostałam: Jednym strzałem Dziękuję bardzo. ;)
W styczniu znów dostałam polotu: Wołanie w górach Ostre cięcie: Jak niszczono polską kolej Niepowtarzalny urok likwidacji: Reportaże z Polski lat 90. Miasto Archipelag: Polska mniejszych miast Zbyt piękne Dziennik Bridget Jones: Dziecko Wujaszkowie Dalton Daltonowie tracą pamięć Kopalnia złota Dicka Diggera
Ilościowo całkiem nieźle: 1. Okupacja od kuchni: Kobieca sztuka przetrwania - 4 2. Mama Dalton - 5 (z półki) 3. Lucky Luke kontra Joss Jamon - 4 (z półki) 4. Narzeczona Lucky Luke'a - 4 (z półki) 5. Dziennik Mistrza i Małgorzaty - 5 A z zaczętych: Biblia Podróż przez Niemcy Jak powieść
Ja chętnie. Chyba, że mi coś w międzyczasie wyskoczy.
Zakładam, że jest u mnie. Streszczę się. ;)
Ja też. :)
Będę około 14. ;)
Dzięki. :)
To jest na Kościuszki, prawda?
Postaram się dotrzeć. ;)
A ja czekam na relację. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)